The-BFG | dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:30 |
Ryanair heeft eerder gezeik gehad met de hoeveelheid reserve brandstof die ze meenamen. Maar dit lijkt me pech doordat het landen op de uitwijk luchthaven ook niet lukte. Mss een skill issue dan. | |
Starhopper | dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:32 |
Genoeg voor een veilige landing ![]() | |
Glazenmaker | dinsdag 14 oktober 2025 @ 17:36 |
Amerikaanse troep kan niet tegen een beetje Europees weer. | |
Wereldgozer | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:03 |
Ik vlieg volgende week met RyanAir, zin in ![]() | |
Irritatie100 | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:14 |
Altijd weer de schuld van Boeing. | |
Aberkullie | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:15 |
Met RyanAir vliegen dan is er ook wel iets mis gegaan in je leven hoor | |
Haags | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:17 |
Beter vlieg je met ordin-air | |
zeetheefje | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:20 |
Heb eens in een Ryanair vlucht naast de vrouw van een minister gezeten, dus dat zal wel meevallen. | |
MichaelScott | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:21 |
Best bijzonder als je de gemiddelde Ryanair landing ziet, meestal gooien ze dat ding naar beneden. | |
TLC | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:27 |
Surely you cant be serious.. I am serious and don't call me Shirley | |
Irritatie100 | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:30 |
Ik heb ooit 2 vluchten met Ryanair gedaan, als je een zonnebril meeneemt tegen dat felle geel en noise cancelling om het geklap bij de landing niet te horen is het echt zo verkeerd niet. De beenruimte viel mij dus enorm mee, veel beter dan Wizzair waar ik een paar dagen daarvoor mee vloog en vergelijkbaar met Air Transat waar ik een paar dagen daarna mee vloog. Dit alles was wel 10 jaar geleden ![]() | |
SebbeSwensje | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:33 |
220kg waar hebben ze het over joh, die marge kan kleiner! | |
RamboDirk | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:37 |
Bekijk deze YouTube-video | |
Bill_Hillie | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:37 |
Yes, yes, I remember, I had lasagna | |
The-BFG | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:42 |
Heb veel met ze gevlogen voor voetbaltripjes. Goed te doen hoor; totdat er iets mis gaat.. Dan mis je wel enige klantenservice ![]() | |
Discombobulate | dinsdag 14 oktober 2025 @ 18:45 |
Een beetje piloot die zweeft hem zonder brandstof ook nog wel naar een landingsbaan. | |
ACT-F | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:09 |
Living on the edge ![]() | |
ChevyCaprice | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:18 |
Door hevige windstoten mislukten daar twee landingspogingen. Driemaal is scheepsrecht, ook in de luchtvaart blijkbaar! | |
ChevyCaprice | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:18 |
Wel insane dat je met 200Kg brandstof dus maar 6 minuten in de lucht kan blijven ![]() | |
Kopiko | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:23 |
Komt allemaal wel dichtbij zo ![]() | |
capuchon_jongen | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:31 |
Ik heb ooit 1 keer van Warschau naar Charleroi gevlogen en heb mezelf beloofd om nooit meer met Ryanair te vliegen | |
Knutknuttsson | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:33 |
Toen ik nog in Stockholm woonde vloog ik vaak met Ryanair naar Bremen. Simpel, snel en goedkoop van A naar B. Maar ook toen ging het gerucht al dat ze het minimale aan brandstof meenamen. Ik kneep hem serieus toen we in slecht (sneeuw)weer niet konden landen in Bremen en moesten uitwijken naar Dusseldorf, wat ook niet doorging vanwege het weer en toen via Charleroi (ook dicht) uiteindelijk in Eindhoven aan de grond werden gezet. Complete chaos op het vliegveld, maar geen personeelslid van Ryanair te vinden. Zoek het maar uit. Sindsdien niet meer met ze gevlogen. | |
George_of_the_Jungle | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:40 |
Ik zat eens bij Transavia voor Stelios Haji-Ioannou, zat gewoon in cattle class. | |
gwn_een_user | dinsdag 14 oktober 2025 @ 22:40 |
ryanair is iers | |
Glazenmaker | dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:12 |
Klopt. | |
flyguy | dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:22 |
Waarschijnlijk wil die minister al een tijdje van zijn vrouw af... | |
Red_85 | dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:29 |
3 pogingen en 2 omwegen. Kan wel snappen dat het bijna droog was daar. Niet heel gek dit. On the edge maar het werkt blijkbaar. En anders is er nog de 'Azores Glider' tactiek. | |
gwn_een_user | dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:35 |
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt. ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer ![]() in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen | |
Glazenmaker | woensdag 15 oktober 2025 @ 06:22 |
Lees anders even het artikel. | |
George_of_the_Jungle | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:06 |
Niet altijd volgens mij, ze kunnen ook besparen door daar te tanken waar het het goedkoopste is, en tanken kost ook tijd, kan goed dat ze vaak 's ochtends een volle tank hebben, en daarmee verschillende vluchten doen lijkt me. | |
Beathoven | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:09 |
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf? | |
raptorix | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:10 |
https://nl.wikipedia.org/(...)liegen_naar_Terceira | |
raptorix | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:14 |
![]() | |
WrappedEuphoria | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:17 |
Ik vind het niet zo heel gek gezien het vliegtuig veel meer weerstand te verduren krijgt bij het opstijgen en landen vanwege de geringe hoogte. Op grote hoogte zal minder weestand zijn en zijn ze een stuk efficiënter, denk dat je met 200Kg dan wel wat langer kunt vliegen. | |
Twiitch | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:54 |
Dus ze hadden voldoende brandstof | |
onlogisch | woensdag 15 oktober 2025 @ 13:55 |
@Anneloos waar gaan jullie naar toe? | |
Kip_Frites_Appelmoes | woensdag 15 oktober 2025 @ 15:19 |
Dat is ooit een keer gebeurd in Canada. https://nl.wikipedia.org/wiki/Gimli-zweefvliegtuigincident | |
TyVole | woensdag 15 oktober 2025 @ 15:28 |
Paar jaar terug was hier ook zo'n nieuwsbericht over. Ook toen voldeed Ryanair aan de wettelijke vereiste hoeveelheid brandstof. Waarom zou je een wettelijk minimum hebben als je daar dan eigenlijk ruim boven zou moeten zitten om "kritiek" zoals dit te voorkomen? Dan zou dat minimum dus niet kloppen. Dit gaat echter nooit mis en dit was een extreem voorbeeld. Snap die haat op Ryanair niet zo goed. Voor een appel en een ei vlieg je Europa door. Ja, het is een veredelde busservice, maar ze zit maximaal 4 uur in zo'n vliegtuig. Prima toch? Nooit problemen mee gehad. | |
mvdejong | woensdag 15 oktober 2025 @ 15:34 |
Het weergeven van de hoeveelheid brandstof als volume is onbetrouwbaar, omdat dat sterk varieert met de temperatuur. Gewicht geeft de daadwerkelijk beschikbare vliegduur veel beter weer. | |
Idisrom | woensdag 15 oktober 2025 @ 17:00 |
Het overkwam de KLM ook wel eens. De vlucht van Amsterdam naar Toronto werd niet gehaald wegens te weinig brandstof en toen werd er eerst in Montreal geland. | |
RealistAtheist | donderdag 16 oktober 2025 @ 09:17 |
10 jaar geleden voor het laatst met Ryanair gevlogen. Ik vond het altijd wel meevallen. En zij hadden vaak vluchten op leuke kleinere steden. Wij zijn bijvoorbeeld van Bremen naar Tallinn gevlogen en later nog een keer van Bremen naar Riga. Inmiddels dus al lang niet meer met hun gevlogen en volgens mij zijn ze ook niet zo goedkoop meer. | |
Kip_Frites_Appelmoes | donderdag 16 oktober 2025 @ 10:31 |
In de meeste landen wordt vliegtuigbrandstof in kilogram gemeten, maar in sommige landen, zoals in de Verenigde Staten, gebruiken ze nog pounds (lbs). En als je als piloot denkt dat je een bepaalde hoeveelheid brandstof in kilogram getankt hebt, maar het blijken pounds te zijn, dan krijg je dus problemen zoals met de Gimli Glider. | |
George_of_the_Jungle | donderdag 16 oktober 2025 @ 11:12 |
1 liter is niet 1 kg, en het volume van de brandstof kan ook nog veranderen door druk en temperatuur, maar het gewicht niet. En voor vliegen is gewicht belangrijker dan volume lijkt me. | |
Anneloos | zondag 19 oktober 2025 @ 22:16 |
Het buitenland | |
KvanG | zondag 19 oktober 2025 @ 23:46 |
De wet moet ergens een grens trekken, maar het is dus niet echt een ideale situatie. Net zoals met het wettelijk minimum aan profiel op je autobanden rijden. | |
onlogisch | maandag 20 oktober 2025 @ 07:45 |
![]() | |
Irmak_Spermabak | maandag 20 oktober 2025 @ 08:05 |
Denk dat hier vooral de fout was dat ze überhaupt die storm boven Schotland zijn ingevlogen en niet eerder zijn uitgeweken naar Engeland of misschien nog verstandiger - afhankelijk van de route - Nederland of Frankrijk. Daar zou ik eerder vraagtekens bij zetten dan bij de hoeveelheid brandstof. |