Waarschijnlijk wil die minister al een tijdje van zijn vrouw af...quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:20 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
Heb eens in een Ryanair vlucht naast de vrouw van een minister gezeten, dus dat zal wel meevallen.
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.quote:
Lees anders even het artikel.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:35 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.
ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer
in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen
Niet altijd volgens mij, ze kunnen ook besparen door daar te tanken waar het het goedkoopste is, en tanken kost ook tijd, kan goed dat ze vaak 's ochtends een volle tank hebben, en daarmee verschillende vluchten doen lijkt me.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:35 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.
ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer
in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen
https://nl.wikipedia.org/(...)liegen_naar_Terceiraquote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Een beetje piloot die zweeft hem zonder brandstof ook nog wel naar een landingsbaan.
quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
Ik vind het niet zo heel gek gezien het vliegtuig veel meer weerstand te verduren krijgt bij het opstijgen en landen vanwege de geringe hoogte. Op grote hoogte zal minder weestand zijn en zijn ze een stuk efficiënter, denk dat je met 200Kg dan wel wat langer kunt vliegen.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 22:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel insane dat je met 200Kg brandstof dus maar 6 minuten in de lucht kan blijven
@Anneloos waar gaan jullie naar toe?quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik vlieg volgende week met RyanAir, zin in
Dat is ooit een keer gebeurd in Canada.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Een beetje piloot die zweeft hem zonder brandstof ook nog wel naar een landingsbaan.
Het weergeven van de hoeveelheid brandstof als volume is onbetrouwbaar, omdat dat sterk varieert met de temperatuur. Gewicht geeft de daadwerkelijk beschikbare vliegduur veel beter weer.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
In de meeste landen wordt vliegtuigbrandstof in kilogram gemeten, maar in sommige landen, zoals in de Verenigde Staten, gebruiken ze nog pounds (lbs). En als je als piloot denkt dat je een bepaalde hoeveelheid brandstof in kilogram getankt hebt, maar het blijken pounds te zijn, dan krijg je dus problemen zoals met de Gimli Glider.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
1 liter is niet 1 kg, en het volume van de brandstof kan ook nog veranderen door druk en temperatuur, maar het gewicht niet. En voor vliegen is gewicht belangrijker dan volume lijkt me.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
Het buitenlandquote:Op woensdag 15 oktober 2025 13:55 schreef onlogisch het volgende:
[..]
@:Anneloos waar gaan jullie naar toe?
De wet moet ergens een grens trekken, maar het is dus niet echt een ideale situatie. Net zoals met het wettelijk minimum aan profiel op je autobanden rijden.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:28 schreef TyVole het volgende:
Waarom zou je een wettelijk minimum hebben als je daar dan eigenlijk ruim boven zou moeten zitten om "kritiek" zoals dit te voorkomen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |