abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:22:50 #26
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_219017246
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:20 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Heb eens in een Ryanair vlucht naast de vrouw van een minister gezeten, dus dat zal wel meevallen.
Waarschijnlijk wil die minister al een tijdje van zijn vrouw af...
The more debt, the better
pi_219017271
3 pogingen en 2 omwegen.
Kan wel snappen dat het bijna droog was daar. Niet heel gek dit.

On the edge maar het werkt blijkbaar. En anders is er nog de 'Azores Glider' tactiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_219017305
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 23:12 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Klopt.
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.

ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer :{

in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen
pi_219018059
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 23:35 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.

ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer :{

in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen
Lees anders even het artikel.
pi_219020398
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 23:35 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
het overgrote deel van hun vloot is dacht ik dan wel weer boeing en dat is amerikaans (737-800 als ik het goed las). dat is redelijk slim want dan bespaar je op onderhoud, training en onderdelen. maar dat zegt niets over de operationele keuzes van ryanair zelf. het is net als toyota de schuld geven van hoe een taxibedrijf zich gedraagt.

ryanair staat bekent om zijn extreem lage kostenmodel. dus strakke schema's, minimale turnaround-tijden, en ja waarschijnlijk ook het meenemen van exact de wettelijk vereiste hoeveelheid brandstof en geen milliliter meer :{

in dit geval was er wel sprake van storm amy, waardoor twee luchthavens niet bruikbaar waren. ja dan moeten ze langer doorvliegen, maar daar had men denk ik toch wel op kunnen plannen
Niet altijd volgens mij, ze kunnen ook besparen door daar te tanken waar het het goedkoopste is, en tanken kost ook tijd, kan goed dat ze vaak 's ochtends een volle tank hebben, en daarmee verschillende vluchten doen lijkt me.
pi_219020413
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
pi_219020419
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Een beetje piloot die zweeft hem zonder brandstof ook nog wel naar een landingsbaan.
https://nl.wikipedia.org/(...)liegen_naar_Terceira
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219020443
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219020459
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 22:18 schreef ChevyCaprice het volgende:
Wel insane dat je met 200Kg brandstof dus maar 6 minuten in de lucht kan blijven _O-
Ik vind het niet zo heel gek gezien het vliegtuig veel meer weerstand te verduren krijgt bij het opstijgen en landen vanwege de geringe hoogte. Op grote hoogte zal minder weestand zijn en zijn ze een stuk efficiënter, denk dat je met 200Kg dan wel wat langer kunt vliegen.
Maakt de lekkerste wraps O+
  woensdag 15 oktober 2025 @ 13:54:28 #35
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219020725
Dus ze hadden voldoende brandstof
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 13:55:28 #36
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219020736
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:03 schreef Wereldgozer het volgende:
Ik vlieg volgende week met RyanAir, zin in :')
@Anneloos waar gaan jullie naar toe?
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219021293
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 18:45 schreef Discombobulate het volgende:
Een beetje piloot die zweeft hem zonder brandstof ook nog wel naar een landingsbaan.
Dat is ooit een keer gebeurd in Canada.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Gimli-zweefvliegtuigincident
pi_219021372
Paar jaar terug was hier ook zo'n nieuwsbericht over. Ook toen voldeed Ryanair aan de wettelijke vereiste hoeveelheid brandstof.

Waarom zou je een wettelijk minimum hebben als je daar dan eigenlijk ruim boven zou moeten zitten om "kritiek" zoals dit te voorkomen? Dan zou dat minimum dus niet kloppen. Dit gaat echter nooit mis en dit was een extreem voorbeeld.

Snap die haat op Ryanair niet zo goed. Voor een appel en een ei vlieg je Europa door. Ja, het is een veredelde busservice, maar ze zit maximaal 4 uur in zo'n vliegtuig. Prima toch?

Nooit problemen mee gehad.
^ To je nesmysl ^
  woensdag 15 oktober 2025 @ 15:34:32 #39
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_219021412
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
Het weergeven van de hoeveelheid brandstof als volume is onbetrouwbaar, omdat dat sterk varieert met de temperatuur. Gewicht geeft de daadwerkelijk beschikbare vliegduur veel beter weer.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_219022157
Het overkwam de KLM ook wel eens. De vlucht van Amsterdam naar Toronto werd niet gehaald wegens te weinig brandstof en toen werd er eerst in Montreal geland.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 09:17:11 #41
486544 RealistAtheist
Realistische Atheist
pi_219026409
10 jaar geleden voor het laatst met Ryanair gevlogen. Ik vond het altijd wel meevallen. En zij hadden vaak vluchten op leuke kleinere steden. Wij zijn bijvoorbeeld van Bremen naar Tallinn gevlogen en later nog een keer van Bremen naar Riga. Inmiddels dus al lang niet meer met hun gevlogen en volgens mij zijn ze ook niet zo goedkoop meer.
pi_219026935
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
In de meeste landen wordt vliegtuigbrandstof in kilogram gemeten, maar in sommige landen, zoals in de Verenigde Staten, gebruiken ze nog pounds (lbs). En als je als piloot denkt dat je een bepaalde hoeveelheid brandstof in kilogram getankt hebt, maar het blijken pounds te zijn, dan krijg je dus problemen zoals met de Gimli Glider.
pi_219027175
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:09 schreef Beathoven het volgende:
Kilogram brandstof? Vliegen ze tegenwoordig op turf?
1 liter is niet 1 kg, en het volume van de brandstof kan ook nog veranderen door druk en temperatuur, maar het gewicht niet. En voor vliegen is gewicht belangrijker dan volume lijkt me.
pi_219056307
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 13:55 schreef onlogisch het volgende:

[..]
@:Anneloos waar gaan jullie naar toe?
Het buitenland
-
pi_219057487
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 15:28 schreef TyVole het volgende:
Waarom zou je een wettelijk minimum hebben als je daar dan eigenlijk ruim boven zou moeten zitten om "kritiek" zoals dit te voorkomen?
De wet moet ergens een grens trekken, maar het is dus niet echt een ideale situatie. Net zoals met het wettelijk minimum aan profiel op je autobanden rijden.
  Moderator maandag 20 oktober 2025 @ 07:45:00 #46
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219058324
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 22:16 schreef Anneloos het volgende:

[..]
Het buitenland
-O-
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  maandag 20 oktober 2025 @ 08:05:43 #47
331899 Irmak_Spermabak
Kwak in mijn smoelwerk
pi_219058394
Denk dat hier vooral de fout was dat ze überhaupt die storm boven Schotland zijn ingevlogen en niet eerder zijn uitgeweken naar Engeland of misschien nog verstandiger - afhankelijk van de route - Nederland of Frankrijk. Daar zou ik eerder vraagtekens bij zetten dan bij de hoeveelheid brandstof.
Blaf me vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')