Oh ja toeslag betalen mag al welquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:20 schreef MTL het volgende:
Tot 1 november nog 1 of 2 stammen. Ik geloof dat 1 november (of was het 31 oktober?) er een onofficiële afscheidsrit is.
Je hebt dus nu een ICE die gepland met ouwe meuk IC rijtuigen rijdt.
			
			
			
			
			
			
			
			Loop maar eens naar een NS-kaartautomaat dan.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 06:05 schreef derLudolf het volgende:
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat die niet (meer) bestaat en eigenlijk alle prijzen in FV op basis van vraag/aanbod tot stand komen.
			
			
			
			
			
			
			
			Dat is niet eens handhaafbaar. Wat wou je doen als ik in Hengelo uitstap? Me weer naar binnen slaan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 07:44 schreef derLudolf het volgende:
Maar de Pimpel mocht toch sowieso niet meer als binnenlandse IC worden gebruikt in NL?
Ja, maar wij wonen niet in D. We hebben een oorlog gewonnen.quote:Laat ik het zo zeggen, binnen D bestaat geen ICE toeslag voor zover ik weet.
			
			
			
			Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 29 oktober 2025 13:20 schreef MTL het volgende:
Tot 1 november nog 1 of 2 stammen. Ik geloof dat 1 november (of was het 31 oktober?) er een onofficiële afscheidsrit is.
Je hebt dus nu een ICE die gepland met ouwe meuk IC rijtuigen rijdt.
			
			
			
			De NS weet dat nog niet dat hij ontspoord is, of misschien netjes ontspoord ofzo?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:37 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Bij Meteren is een VIRM op een vrachtwagen geknald en ontspoort
quote:Update 11:40
Geen treinen:
Utrecht - Eindhoven
Utrecht C. – Geldermalsen
's-Hertogenbosch – Eindhoven C.
Oorzaak: aanrijding
Gevolg: Door een aanrijding: tussen Geldermalsen en 's-Hertogenbosch rijden er geen treinen.
Verwachte duur: Dit duurt tot ongeveer 15:45 uur.
			
			
			
			Hoe bedoel je, 'ns weet nog niet dat hij ontspoord is'?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 11:51 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De NS weet dat nog niet dat hij ontspoord is, of misschien netjes ontspoord ofzo?
[..]
			
			
			
			Omdat je niet in een paar uur die schade opruimtquote:Op donderdag 30 oktober 2025 13:01 schreef MTL het volgende:
[..]
Hoe bedoel je, 'ns weet nog niet dat hij ontspoord is'?
Natuurlijk weet NS dat wel.
			
			
			
			Er wordt in eerste instantie altijd de standaard prognose gebruikt die hoort bij een bepaalde melding. Bij een aanrijding met een voertuig is dat dus een X aantal uur. Dat wordt, afhankelijk van het ongeval, vervolgens naar boven of naar beneden bijgesteld, in dit geval uiteraard omhoog.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 18:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat je niet in een paar uur die schade opruimt
			
			
			
			Met peren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:55 schreef Pino112 het volgende:
[ afbeelding ][ afbeelding ]
Boel bende.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Stevig spul, dat VIRM.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 12:58 schreef Remco het volgende:
Niet best als je dit zo ziet, beste klapper gemaakt
[ afbeelding ]
			
			
			
			Ontslaan die chauffeur, rijbewijs ook weg.quote:
			
			
			
			
			
			
			
			Ja geen idee wat ie aan het doen was. Vooruit achteruit steken keren draaien...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 23:34 schreef dennistd het volgende:
Op zo'n moment geef je toch vol gas en dan ram je die auto voor je maar van de weg.....
			
			
			
			Pro-rail zegt nu ook, gas geven en die overweg af. Dan maar de spoorbomen eruit.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 23:34 schreef dennistd het volgende:
Op zo'n moment geef je toch vol gas en dan ram je die auto voor je maar van de weg.....
			
			
			
			
			
			
			
			Als Prorail dat in het Nederlands zegt zal het weinig uithalen ben ik bang.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 11:48 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Pro-rail zegt nu ook, gas geven en die overweg af. Dan maar de spoorbomen eruit.
https://www.nu.nl/binnenl(...)dat-dan-gewonde.html
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			https://nieuws.ns.nl/tot-(...)nrijding-bij-meterenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 12:17 schreef marcb1974 het volgende:
1 km spoor moet vervangen worden, kosten gaat mogelijk in de miljoenen lopen. (RTL Z nu)
Optimistische inschatting is dat het minimaal dit hele weekend gaat duren voor de schade opgelost is.
			
			
			
			Ik stond af te wassen. Heb nog snel de camera kunnen grijpen om een filmpje te makenquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 17:08 schreef MTL het volgende:
Ja, vandaag was inderdaad de 'afscheidsrit'. De Vectrons die niet meer nodig zijn gaan terug naar de leasemaatschappij.
Als we de ICE-L in Nederland in reizigersdienst gaan zien, zal dat met de BR105 zijn, tenzij natuurlijk opnieuw Vectrons geleased gaan worden (al dan niet door DB), dat kan ook natuurlijk.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Daaag whatever kuttrein geef me nu maar BIERquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 20:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Daag niet-meer-zo-heel-erg-pimpel-vanwege-geen-bistro-die-wel-weer-in-de-neo-en-de-ice-l-zit.
			
			
			
			Dit gaat alleen over de Pimpel denk ik?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:08 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Toen ik in 2004/05 een kantoor kreeg met uitzicht over het opstelterrein in Deventer, kon ik dus vrij mooi in de gaten houden wat er allemaal langs kwam. Jarenlang hebben er maar 4 treinen per dag gereden buiten de vakanties, en soms bestonden ze uit maar liefst 4 rijtuigen.
			
			
			
			
			
			
			
			Yep. Toen ik kantoor kreeg was het iedere keer maar raden wat de treinsamenstelling was. Tijdens de verbouwing naar wit-met-rode-streep werden er zovel IC als IR rijtuigen ingezet. En af en toe ook nog oudere kleurstellingen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:21 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dit gaat alleen over de Pimpel denk ik?
Ik heb nog wel foto's dat ze met blauwwitte IR(E) rijtuigen gereden werden. Met een BR103 (!) aankwamen in Bentheim.
			
			
			
			Ja die zijn ook gaaf maar dit heeft zoveel karakter. Net als 1300 & 1200.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:33 schreef Dr_Flash het volgende:
Stoerste locs allertijden![]()
Ex aequo misschien met die Malmbanan joekels.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			En de RE420/BoBo's van de SBB.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 21:38 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja die zijn ook gaaf maar dit heeft zoveel karakter. Net als 1300 & 1200.
			
			
			
			
			
			
			
			Ben zelf meer fan van de Baureihe 218quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 22:53 schreef derLudolf het volgende:
Klopt, Ludmilla mag ook niet vergeten worden.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Waarom denkt iedereen dat meer concurrentie tussen London en Paris/Bruxelles de oplossing is voor lagere ticketprijzen in plaats van serieus te kijken naar het veiligheidstheater met onder andere paspoortcontrole, etc? Juist de paspoortcontroles en dergelijke maken ticketprijzen voor de trein naar London hoog, niet het gebrek aan concurrentie.quote:Op zaterdag 1 november 2025 14:41 schreef Peterselieman het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Virgin Trains mag vanaf 2030 gebruik maken van Temple Mills Depot en als het toestemming krijgt dan wil het treinen rijden tussen Londen en Parijs, Brussel en Amsterdam
			
			
			
			
			
			
			
			Vliegtuigen hoeven niet door de Kanaaltunnel heen met al die enorm strenge veiligheidseisen.quote:Op zondag 2 november 2025 22:03 schreef derLudolf het volgende:
Wat doet de vliegmaatschappijen anders dan qua paspoortcontrole want die kunnen wel een stuk goedkoper.
| 
 | 
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |