abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219005291



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling
Bekijk deze YouTube-video

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen:
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 05:01:32 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219009701
ProRail daagt Pintsch, de leverancier van het Nieuwe Generatie Sein, voor de rechter. Het NG-sein had de opvolger moeten worden van de seinen die al tientallen jaren langs de baan staan, maar liep uit op een mislukking die tientallen miljoenen heeft gekost.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-verte~a2a00584/
pi_219010848
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen. We gaan voor miljoenen aan nieuwe seinen bestellen, tientallen enorme bouwprojecten volledig van dit sein laten afhangen, en dáárna bij machinisten toetsen of dit sein bruikbaar voor ze is?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:44:42 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219011216
Daarover zei ProRail "we zijn te snel gegaan".

Die seinen hingen al een tijd bij Meteren en zijn ze ook gebruikt bij Amsterdam Westhaven, daaruit kwam al praktijkfeedback dat het niet goed zat met die dingen.

Misschien waren ze te optimistisch over de leverancier, of was de uitkomst van eerdere testen dusdanig dat ze dachten "dit komt wel goed, dit kunnen we nog wel aanpassen."
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:55:46 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219011310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen.
Uitbesteden van ontwerp/constructie/teken afdelingen. Want die jongens zijn duur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219012728
https://archive.ph/qEiYc
Archive linkje
pi_219013331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen.
Incompetentie. Ze hebben iets uitgekozen dat niet voldoet. Nu janken. Wtf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219013881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen. We gaan voor miljoenen aan nieuwe seinen bestellen, tientallen enorme bouwprojecten volledig van dit sein laten afhangen, en dáárna bij machinisten toetsen of dit sein bruikbaar voor ze is?
Als ik het artikel lees lijkt het er op alsof ze heel laat, lees bijna ná de SAT nog nieuwe eisen hebben willen toevoegen aan het ontwerp. En of een 100% leesbaarheidgarantie reëel is om te eisen vraag ik mij af, daar zal vast al twee jaar gesteggel over voorafgegaan zijn tussen OG en ON totdat het nu ontbrandt is. Maar ProRail die al naar de rechter stapt doe je ook niet zomaar, dan geloof je ergens nog wel gelijk te hebben.
pi_219022405
Ja joh nog meer jargon.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219022407
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 18:27:35 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219022915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:16 schreef b2py het volgende:
https://archive.ph/qEiYc
Archive linkje
Een gloednieuw, duurzaam sein

Hoe duurzaam is het om nog werkende seinen te vervangen als ze op den duur (ECTS) toch overbodig worden? :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219023116
ETCS is uitgerold over nog een keer de levensduur van een seinpaal op z'n vroegst joh.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 16:11:47 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219029449
Een nieuwe klok voor de Britse spoorwegen:

twitter
pi_219029651
Deleted helaas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 18:28:53 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219030300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
ETCS is uitgerold over nog een keer de levensduur van een seinpaal op z'n vroegst joh.
Mijn post was dan ook naief/cynisch bedoeld, met serieuze ondertoon: maak werk van ECTS dan hoeft er ook geen geld in nieuwe seinen gestoken te worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 18:29:24 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219030304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef James1988 het volgende:
Een nieuwe klok voor de Britse spoorwegen:

[ x ]
Tijdloos model wel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219030396
quote:
Niet eens spoorjargon, maar uit de testwereld. Had verwacht dat jij die wel kende :+
pi_219030675
Alsof er in de IT iets getest wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:00:47 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219033713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Deleted helaas.
De tweet zelf werkt wel gewoon vreemd genoeg. Maar dan moet je op Twitter zijn (en eerlijk gezegd, waarom zou je dat vandaag de dag nog willen?).

Het filmpje staat ook op de site van Network Rail:
https://www.networkrail.c(...)ece-for-the-railway/
pi_219036469
Zo was het 'pas' nog :D

Bekijk deze YouTube-video
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219036538
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 08:00 schreef James1988 het volgende:

[..]
De tweet zelf werkt wel gewoon vreemd genoeg. Maar dan moet je op Twitter zijn (en eerlijk gezegd, waarom zou je dat vandaag de dag nog willen?).

Het filmpje staat ook op de site van Network Rail:
https://www.networkrail.c(...)ece-for-the-railway/
Ah een klok voor mongolen want zo is de samenleving tegenwoordig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:45:48 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219037587
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ah een klok voor mongolen want zo is de samenleving tegenwoordig.
Dat wisten de mannen van Kurkdroog 6 jaar geleden al ;(

Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:05:36 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219039005
De ICE L ziet er niet heel gek uit zo

Bekijk deze YouTube-video
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:16:36 #25
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219040431
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
De ICE L ziet er niet heel gek uit zo

Bekijk deze YouTube-video
In tegenstelling tot alle andere ICE's heeft de ICE-L geen Wandfensterplätze (zitplaatsen waarbij je niet naar buiten kan kijken) en dat is wel een heel belangrijk voordeel van de ICE-L ten opzichte van andere ICE's.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 05:59:46 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219040908
Ik hoop vooral dat de behandelde ramen (die signalen voor 5G doorlaten) niet zo'n vreselijk irritant patroon hebben als in de ICE 3neo. Dat is voor mij de #1 reden om te proberen om dat materieel te ontlopen tijdens mijn reizen door Duitsland.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 06:01:53 #27
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219040911
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 05:59 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop vooral dat de behandelde ramen (die signalen voor 5G doorlaten) niet zo'n vreselijk irritant patroon hebben als in de ICE 3neo. Dat is voor mij de #1 reden om te proberen om dat materieel te ontlopen tijdens mijn reizen door Duitsland.
Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 06:24:51 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219040967
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 06:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.
Ik heb wel vaker gereisd in treinen met behandelde ramen (zoals de nieuwe Nightjet en de Rhein Ruhr Express) en daar had ik er geen last van. Andere leverancier misschien, en dus andere techniek.

Er is iets specifieks aan de ramen in de ICE 3neo wat voor mij niet werkt.

Bij vrijwel elke reis die ik in de 3neo heb gemaakt heb ik wel eens gedacht "ik zal blij zijn wanneer ik uit dit kutding ben uitgestapt" en ik heb al een keer een reisplan omgegooid (Utrecht > Frankfurt, extra overgestapt in Düsseldorf). :{
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:28:55 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219045012
Er is een rapport verschenen over de ontsporing van een loc met ICNG in het Duitse Dreileben. Volgens het rapport stond hoogstwaarschijnlijk de remkraan tussen de loc en de rest van de trein niet (volledig) open waardoor er onvoldoende remcapaciteit was. De trein blijkt ook nog een geopende spoorwegovergang gepasseerd te zijn vanwege het gebrek aan beschikbare remcapaciteit.

Ook was er onvoldoende kennis van de remsystemen en het testen er van

https://www.eisenbahn-unf(...)ben-Drackenstedt.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2025 @ 00:19:57 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_219048836
Zoals ik het lees was er geen verbinding in de hoofdreservoirleiding tussen de loc en de ICNG's. Omdat er nog wel lucht in de reservoirs van de ICNG's aanwezig was verliep het remmen (door het verlagen van de druk op de remleiding) in eerste instantie zonder problemen. Op een gegeven moment waren die reservoirs alleen leeg (omdat ze niet gevuld werden vanuit de hoofdreservoirleiding ) waardoor er bij het verlagen van de druk op de remleiding niets meer gebeurde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_219067696
quote:
Op trajecten in de Randstad rijden
minder of geen treinen door een tekort
aan verkeersleiders.Dit duurt tot 12.00
uur.Het gaat om trajecten van Utrecht
naar Leiden,Rotterdam en Den Haag en
andersom.Door de herfstvakantie en het
uitvallen van een zieke collega kwam er
extra druk op het rooster.Een andere
collega komt in de middag extra werken.
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:34:54 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_219067760
quote:
81s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.
En de glazenwasser komt in de ochtend bij hem thuis dus hij kan pas vanaf 12:00 uur komen werken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! Šyvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_219068056
Nou ja misschien was het wel iemand die er net een nachtdienst op heeft zitten, dat weet je niet. Maar dat er blijkbaar totaal nul marge of rek in die planning zit is wel zorgwekkend. Want dan gaat dit vaker gebeuren natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219075056
quote:
Spoorbedrijf Eurostar heeft nieuwe treinen besteld. Het zijn dubbeldekkers die vanaf 2031 moeten rijden, ook tussen Amsterdam en Londen.

Eurostar verbindt op dit moment Europese steden in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zwitserland komt daar in 2031 bij, zegt een woordvoerder van het bedrijf.
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219075110
De spitstrein van Alkmaar naar Haarlem begint en eindigt deze week in Uitgeest.
Dit, vanwege de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 11:33:21 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219075338
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 13:18:50 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219076088
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 14:47:38 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_219076798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:21:56 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219076964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:47 schreef dennistd het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
Ja had ik ook al gelezen, qua aantallen (Thalys+4) klopt het ook.

Edit: oh wacht - kwartje valt. Bij bij is Eurostar nog steeds de trein naar het Verenigd Koninkrijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219077333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
Dubbeldekkers zelf is geen issue. Wel de aslasten. Echter hebben de Franse TGV lijnen dezelfde beperkingen, dus als de treinen in Frankrijk toegelaten worden moet dat hier ook wel lukken als het daarom gaat.
De reden dat NS geen dubbeldekkers wilde was vanwege de toegankelijkheid. Er bestond destijds nog geen dubbeldeks 200 km/u trein met een gelijkvloerse instap. Ook deze TGV-M heeft dat niet, dus ook een soortgelijke trein zou geen oplossing voor NS zijn geweest.
Dat Eurostar er mee weg komt dat reizigers een behoorlijk eind de laagte in moeten stappen en wellicht hun hoofd stoten vanwege de lage deuren is omdat het een private partij is die de betreffende concessie-eis niet heeft.
De nieuwe NS dubbbeldekkers hebben daarom ook twee enkeldeks rijtuigen, zodat er daar een volledig gelijkvloerse instap kan worden geboden voor mindervaliden.
pi_219078044
Naast bovenstaande speelt ook dat een hogesnelheidstrein geen dubbele deuren kan hebben vanwege het grote drukverschil bij passerende treinen. Met alleen één enkele deur per rijtuig duurt het in- en uitstappen een eeuwigheid. Voor zo'n TGV of Eurostar die minutenlang halteert (en waarbij in Nederland reizigers alleen óf instappen, óf uitstappen) is dat geen probleem, wel voor een ICNG die max. anderhalve minuut op Amsterdam Zuid stil kan staan.
pi_219078462
De enkelbladsdeur van de ICNG is even breed als twee normale deuren. In principe kan je er prima twee per bak monteren, maar dan lever je wel dus in op stoelcapaciteit.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 19:43:39 #43
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219078722
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 20:23:26 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219079228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 20:24:26 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219079245
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Je zou bijna denken dat Arriva het aan zag komen, want een deel van de Noordelijke stellen is nog steeds niet gereviseerd ivm de mogelijke toelating in Duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219079414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Die heeft, slechts even, gereden. Het was weer direct mogelijk van Keulen, via Gerolstein, naar Trier.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 22 oktober 2025 @ 21:01:44 #47
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219079542
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
Dat is nog het ergste, duurt erg lang zo. Die lijn in het noorden boeit mij eigenlijk geen zak, bus is niet veel trager dan de trein destijds. Dat is in de Eifel wel anders.

Maar die Eifelstrecke alleen al is langer dan alle niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Noord- en Oost-Nederland bij elkaar en over de electrificatie van die spoorlijnen is helaas nog geen besluit genomen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 21:33:48 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219080056
in het weekend van 8 en 9 november rijden er weer reizigerstreinen over de Binckhorstboog in Den Haag.

Rotterdam en Den Haag Centraal liggen er uit. Om het gebied nog wat bereikbaar te houden rijden er IC's tussen Utrecht Centraal en Delft Campus via Gouda, de Binckhorstboog en Den Haag HS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219086025
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219093722
quote:
De NS mag een deel van het personeel
een wapenstok geven.Het ministerie van
Justitie en Veiligheid keurt een proef
daarmee goed.NS-personeel komt geregeld
in situaties terecht met fysiek geweld.
De vervoerder hoopt dat een wapenstok
de veiligheid verbetert.

Vanaf komend voorjaar mogen 75 NS-boa's
gaan testen met de wapenstok.Dat zijn
mensen die reizigers met vragen helpen,
maar als boa ook in actie komen bij
agressieve mensen in en rond treinen.

Sinds de coronaperiode neemt het aantal
incidenten met geweld toe.Vorig jaar
stond het hele ov drie minuten stil
voor een NS-medewerker die mishandeld
was.De wapenstokproef duurt twee jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')