Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html
Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 13:18 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Ja had ik ook al gelezen, qua aantallen (Thalys+4) klopt het ook.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 14:47 schreef dennistd het volgende:
[..]
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
Dubbeldekkers zelf is geen issue. Wel de aslasten. Echter hebben de Franse TGV lijnen dezelfde beperkingen, dus als de treinen in Frankrijk toegelaten worden moet dat hier ook wel lukken als het daarom gaat.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html
Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar
Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatiequote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Je zou bijna denken dat Arriva het aan zag komen, want een deel van de Noordelijke stellen is nog steeds niet gereviseerd ivm de mogelijke toelating in Duitslandquote:Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar
Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren
Die heeft, slechts even, gereden. Het was weer direct mogelijk van Keulen, via Gerolstein, naar Trier.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:
[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Dat is nog het ergste, duurt erg lang zo. Die lijn in het noorden boeit mij eigenlijk geen zak, bus is niet veel trager dan de trein destijds. Dat is in de Eifel wel anders.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 20:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
quote:De NS mag een deel van het personeel
een wapenstok geven.Het ministerie van
Justitie en Veiligheid keurt een proef
daarmee goed.NS-personeel komt geregeld
in situaties terecht met fysiek geweld.
De vervoerder hoopt dat een wapenstok
de veiligheid verbetert.
Vanaf komend voorjaar mogen 75 NS-boa's
gaan testen met de wapenstok.Dat zijn
mensen die reizigers met vragen helpen,
maar als boa ook in actie komen bij
agressieve mensen in en rond treinen.
Sinds de coronaperiode neemt het aantal
incidenten met geweld toe.Vorig jaar
stond het hele ov drie minuten stil
voor een NS-medewerker die mishandeld
was.De wapenstokproef duurt twee jaar.
quote:Op dit moment ervaren we helaas een probleem met een stel zielige trollende kleuters op Somda. Daarom heeft het beheer besloten om de boel even op zwart te gooien. Jammer dat de goeden onder de kwaden moeten lijden, maar dit valt niet meer te modereren.
We werken hard aan een oplossing.
Probeer het later opnieuw.
Het is al een tijdje gaande daar. In bijna ieder topic gaat het volledig offtopic en dit keer zal het wel compleet ontspoord zijnquote:Op maandag 27 oktober 2025 16:57 schreef James1988 het volgende:
Wát de neuk is er op Somda gebeurd?
[..]
Gewoon een IP ban voor 24/48/72 uur en doorquote:Op maandag 27 oktober 2025 20:47 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Modereren is een ondankbare taak. Maar er zijn er ook veel die het voor geen meter kunnen.
So long voor jarenlang "kortere reistijd naar Berlijn" gelul.quote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf oktober volgend jaar gaat de Pimpel via Hamburg Harburg rijden ivm werkzaamheden tussen Hannover en Berlin.
[ afbeelding ]
Waarom ie naar Südkreuz en niet naar Ostbahnhof gaat weet ik niet.
Vanaf Südkreuz kunnen ze volgens mij sneller het opstelterrein bereiken dan Ostbahnhofquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:03 schreef derLudolf het volgende:
Vanaf oktober volgend jaar gaat de Pimpel via Hamburg Harburg rijden ivm werkzaamheden tussen Hannover en Berlin.
[ afbeelding ]
Waarom ie naar Südkreuz en niet naar Ostbahnhof gaat weet ik niet.
Maar wel een directe verbinding naar Osnabrück Altstadtquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 21:32 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
So long voor jarenlang "kortere reistijd naar Berlijn" gelul.
dat weet ik wel zeker. Rondje door Bremen kost namelijk veel tijdquote:Op dinsdag 28 oktober 2025 22:46 schreef derLudolf het volgende:
@:dennistd zal die dan ook via dat boogje rondom Bremen gaan? Dat zei je keer tijdens een rondje toen we in Münster waren "die IC daar gaat via goederenboogje naar Hamburg en is sneller dan de ICE"
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |