abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 05:59:46 #26
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219040908
Ik hoop vooral dat de behandelde ramen (die signalen voor 5G doorlaten) niet zo'n vreselijk irritant patroon hebben als in de ICE 3neo. Dat is voor mij de #1 reden om te proberen om dat materieel te ontlopen tijdens mijn reizen door Duitsland.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 06:01:53 #27
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219040911
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 05:59 schreef James1988 het volgende:
Ik hoop vooral dat de behandelde ramen (die signalen voor 5G doorlaten) niet zo'n vreselijk irritant patroon hebben als in de ICE 3neo. Dat is voor mij de #1 reden om te proberen om dat materieel te ontlopen tijdens mijn reizen door Duitsland.
Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 06:24:51 #28
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219040967
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 06:01 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Volgens mij zijn de ramen in de ICE-L vergelijkbaar met de ramen in de ICE3Neo en heeft ook de ICE-L ramen die signalen voor 5G doorlaten.
Ik heb wel vaker gereisd in treinen met behandelde ramen (zoals de nieuwe Nightjet en de Rhein Ruhr Express) en daar had ik er geen last van. Andere leverancier misschien, en dus andere techniek.

Er is iets specifieks aan de ramen in de ICE 3neo wat voor mij niet werkt.

Bij vrijwel elke reis die ik in de 3neo heb gemaakt heb ik wel eens gedacht "ik zal blij zijn wanneer ik uit dit kutding ben uitgestapt" en ik heb al een keer een reisplan omgegooid (Utrecht > Frankfurt, extra overgestapt in Düsseldorf). :{
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 18 oktober 2025 @ 18:28:55 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219045012
Er is een rapport verschenen over de ontsporing van een loc met ICNG in het Duitse Dreileben. Volgens het rapport stond hoogstwaarschijnlijk de remkraan tussen de loc en de rest van de trein niet (volledig) open waardoor er onvoldoende remcapaciteit was. De trein blijkt ook nog een geopende spoorwegovergang gepasseerd te zijn vanwege het gebrek aan beschikbare remcapaciteit.

Ook was er onvoldoende kennis van de remsystemen en het testen er van

https://www.eisenbahn-unf(...)ben-Drackenstedt.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2025 @ 00:19:57 #30
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_219048836
Zoals ik het lees was er geen verbinding in de hoofdreservoirleiding tussen de loc en de ICNG's. Omdat er nog wel lucht in de reservoirs van de ICNG's aanwezig was verliep het remmen (door het verlagen van de druk op de remleiding) in eerste instantie zonder problemen. Op een gegeven moment waren die reservoirs alleen leeg (omdat ze niet gevuld werden vanuit de hoofdreservoirleiding ) waardoor er bij het verlagen van de druk op de remleiding niets meer gebeurde.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_219067696
quote:
Op trajecten in de Randstad rijden
minder of geen treinen door een tekort
aan verkeersleiders.Dit duurt tot 12.00
uur.Het gaat om trajecten van Utrecht
naar Leiden,Rotterdam en Den Haag en
andersom.Door de herfstvakantie en het
uitvallen van een zieke collega kwam er
extra druk op het rooster.Een andere
collega komt in de middag extra werken.
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  PR/Manusje van alles dinsdag 21 oktober 2025 @ 11:34:54 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_219067760
quote:
81s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 11:28 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]
Tot zover gelul over "het aanbieden van een robuuste dienstregeling". Eén poppetje ziek en de boel valt om.
En de glazenwasser komt in de ochtend bij hem thuis dus hij kan pas vanaf 12:00 uur komen werken.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_219068056
Nou ja misschien was het wel iemand die er net een nachtdienst op heeft zitten, dat weet je niet. Maar dat er blijkbaar totaal nul marge of rek in die planning zit is wel zorgwekkend. Want dan gaat dit vaker gebeuren natuurlijk.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_219075056
quote:
Spoorbedrijf Eurostar heeft nieuwe treinen besteld. Het zijn dubbeldekkers die vanaf 2031 moeten rijden, ook tussen Amsterdam en Londen.

Eurostar verbindt op dit moment Europese steden in Nederland, België, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Zwitserland komt daar in 2031 bij, zegt een woordvoerder van het bedrijf.
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219075110
De spitstrein van Alkmaar naar Haarlem begint en eindigt deze week in Uitgeest.
Dit, vanwege de werkzaamheden tussen Haarlem en Amsterdam.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 11:33:21 #36
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219075338
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 13:18:50 #37
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219076088
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 14:47:38 #38
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_219076798
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 13:18 schreef derLudolf het volgende:

[..]
Kan dat wel in de kanaaltunnel? Stel het aantal deuren naar de vluchttunnel houdt rekening met 200 mensen per 100m trein en er zitten straks 270 mensen in 100m trein. Daar zijn vast regels voor.
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator woensdag 22 oktober 2025 @ 15:21:56 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219076964
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 14:47 schreef dennistd het volgende:

[..]
Ik denk dat dit de vervanger voor de voormalige Thalys wordt. Vergeet niet dat de oudste stellen ook al sinds 1996 rondrijden, die zijn in 2031 ook alweer 35 jaar in dienst.
Ja had ik ook al gelezen, qua aantallen (Thalys+4) klopt het ook.

Edit: oh wacht - kwartje valt. Bij bij is Eurostar nog steeds de trein naar het Verenigd Koninkrijk
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219077333
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 10:50 schreef marcb1974 het volgende:

[..]
https://www.nu.nl/economi(...)-londen-treinen.html

Nou las ik pas ergens dat de NS geen ICNG dubbeldekkers heeft gekocht omdat de infrastructuur dat niet aan kan. Hoezo zou dat bij de Eurostar treinen dan wel kunnen :?
Dubbeldekkers zelf is geen issue. Wel de aslasten. Echter hebben de Franse TGV lijnen dezelfde beperkingen, dus als de treinen in Frankrijk toegelaten worden moet dat hier ook wel lukken als het daarom gaat.
De reden dat NS geen dubbeldekkers wilde was vanwege de toegankelijkheid. Er bestond destijds nog geen dubbeldeks 200 km/u trein met een gelijkvloerse instap. Ook deze TGV-M heeft dat niet, dus ook een soortgelijke trein zou geen oplossing voor NS zijn geweest.
Dat Eurostar er mee weg komt dat reizigers een behoorlijk eind de laagte in moeten stappen en wellicht hun hoofd stoten vanwege de lage deuren is omdat het een private partij is die de betreffende concessie-eis niet heeft.
De nieuwe NS dubbbeldekkers hebben daarom ook twee enkeldeks rijtuigen, zodat er daar een volledig gelijkvloerse instap kan worden geboden voor mindervaliden.
pi_219078044
Naast bovenstaande speelt ook dat een hogesnelheidstrein geen dubbele deuren kan hebben vanwege het grote drukverschil bij passerende treinen. Met alleen één enkele deur per rijtuig duurt het in- en uitstappen een eeuwigheid. Voor zo'n TGV of Eurostar die minutenlang halteert (en waarbij in Nederland reizigers alleen óf instappen, óf uitstappen) is dat geen probleem, wel voor een ICNG die max. anderhalve minuut op Amsterdam Zuid stil kan staan.
pi_219078462
De enkelbladsdeur van de ICNG is even breed als twee normale deuren. In principe kan je er prima twee per bak monteren, maar dan lever je wel dus in op stoelcapaciteit.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 19:43:39 #43
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219078722
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 20:23:26 #44
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219079228
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 20:24:26 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219079245
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 11:33 schreef derLudolf het volgende:
https://www.rtvnoord.nl/v(...)p-tot-anderhalf-jaar

Treinen naar Leer laten nog even op zich wachten. Zodra het spoor klaar is zal het wel tijd zijn om die brug te reviseren 8)7
Je zou bijna denken dat Arriva het aan zag komen, want een deel van de Noordelijke stellen is nog steeds niet gereviseerd ivm de mogelijke toelating in Duitsland
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219079414
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:43 schreef Erno-BE het volgende:

[..]
Eifelstrecke is ook nog steeds niet hersteld en dat duurt ook een eeuwigheid.
Die heeft, slechts even, gereden. Het was weer direct mogelijk van Keulen, via Gerolstein, naar Trier.
stupidity has become as common as common sense was before
  woensdag 22 oktober 2025 @ 21:01:44 #47
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219079542
quote:
14s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Daar combineren ze het ook nog eens met elektrificatie
Dat is nog het ergste, duurt erg lang zo. Die lijn in het noorden boeit mij eigenlijk geen zak, bus is niet veel trager dan de trein destijds. Dat is in de Eifel wel anders.

Maar die Eifelstrecke alleen al is langer dan alle niet-geëlektrificeerde spoorlijnen in Noord- en Oost-Nederland bij elkaar en over de electrificatie van die spoorlijnen is helaas nog geen besluit genomen.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 22 oktober 2025 @ 21:33:48 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219080056
in het weekend van 8 en 9 november rijden er weer reizigerstreinen over de Binckhorstboog in Den Haag.

Rotterdam en Den Haag Centraal liggen er uit. Om het gebied nog wat bereikbaar te houden rijden er IC's tussen Utrecht Centraal en Delft Campus via Gouda, de Binckhorstboog en Den Haag HS
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_219086025
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219093722
quote:
De NS mag een deel van het personeel
een wapenstok geven.Het ministerie van
Justitie en Veiligheid keurt een proef
daarmee goed.NS-personeel komt geregeld
in situaties terecht met fysiek geweld.
De vervoerder hoopt dat een wapenstok
de veiligheid verbetert.

Vanaf komend voorjaar mogen 75 NS-boa's
gaan testen met de wapenstok.Dat zijn
mensen die reizigers met vragen helpen,
maar als boa ook in actie komen bij
agressieve mensen in en rond treinen.

Sinds de coronaperiode neemt het aantal
incidenten met geweld toe.Vorig jaar
stond het hele ov drie minuten stil
voor een NS-medewerker die mishandeld
was.De wapenstokproef duurt twee jaar.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')