abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219005291



danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg Fred Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
anoniconnew.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
mokum60.png DJMO Trein avonturierster die regelmatig zonder vooropgesteld plan op de trein stapt onderweg naar nergens.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit..
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dienstmededeling
Bekijk deze YouTube-video

En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen:
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 05:01:32 #3
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219009701
ProRail daagt Pintsch, de leverancier van het Nieuwe Generatie Sein, voor de rechter. Het NG-sein had de opvolger moeten worden van de seinen die al tientallen jaren langs de baan staan, maar liep uit op een mislukking die tientallen miljoenen heeft gekost.

https://www.ad.nl/binnenl(...)n-de-verte~a2a00584/
pi_219010848
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen. We gaan voor miljoenen aan nieuwe seinen bestellen, tientallen enorme bouwprojecten volledig van dit sein laten afhangen, en dáárna bij machinisten toetsen of dit sein bruikbaar voor ze is?
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:44:42 #5
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219011216
Daarover zei ProRail "we zijn te snel gegaan".

Die seinen hingen al een tijd bij Meteren en zijn ze ook gebruikt bij Amsterdam Westhaven, daaruit kwam al praktijkfeedback dat het niet goed zat met die dingen.

Misschien waren ze te optimistisch over de leverancier, of was de uitkomst van eerdere testen dusdanig dat ze dachten "dit komt wel goed, dit kunnen we nog wel aanpassen."
  Moderator dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:55:46 #6
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219011310
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen.
Uitbesteden van ontwerp/constructie/teken afdelingen. Want die jongens zijn duur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219012728
https://archive.ph/qEiYc
Archive linkje
pi_219013331
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen.
Incompetentie. Ze hebben iets uitgekozen dat niet voldoet. Nu janken. Wtf.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219013881
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 09:51 schreef Ireyon het volgende:
Ik vraag me echt af hoe dat zover heeft kunnen komen. We gaan voor miljoenen aan nieuwe seinen bestellen, tientallen enorme bouwprojecten volledig van dit sein laten afhangen, en dáárna bij machinisten toetsen of dit sein bruikbaar voor ze is?
Als ik het artikel lees lijkt het er op alsof ze heel laat, lees bijna ná de SAT nog nieuwe eisen hebben willen toevoegen aan het ontwerp. En of een 100% leesbaarheidgarantie reëel is om te eisen vraag ik mij af, daar zal vast al twee jaar gesteggel over voorafgegaan zijn tussen OG en ON totdat het nu ontbrandt is. Maar ProRail die al naar de rechter stapt doe je ook niet zomaar, dan geloof je ergens nog wel gelijk te hebben.
pi_219022405
Ja joh nog meer jargon.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
pi_219022407
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator woensdag 15 oktober 2025 @ 18:27:35 #12
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219022915
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 14:16 schreef b2py het volgende:
https://archive.ph/qEiYc
Archive linkje
Een gloednieuw, duurzaam sein

Hoe duurzaam is het om nog werkende seinen te vervangen als ze op den duur (ECTS) toch overbodig worden? :@
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219023116
ETCS is uitgerold over nog een keer de levensduur van een seinpaal op z'n vroegst joh.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 16:11:47 #14
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219029449
Een nieuwe klok voor de Britse spoorwegen:

twitter
pi_219029651
Deleted helaas.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 18:28:53 #16
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219030300
quote:
0s.gif Op woensdag 15 oktober 2025 18:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
ETCS is uitgerold over nog een keer de levensduur van een seinpaal op z'n vroegst joh.
Mijn post was dan ook naief/cynisch bedoeld, met serieuze ondertoon: maak werk van ECTS dan hoeft er ook geen geld in nieuwe seinen gestoken te worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 16 oktober 2025 @ 18:29:24 #17
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_219030304
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:11 schreef James1988 het volgende:
Een nieuwe klok voor de Britse spoorwegen:

[ x ]
Tijdloos model wel :Y
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_219030396
quote:
Niet eens spoorjargon, maar uit de testwereld. Had verwacht dat jij die wel kende :+
pi_219030675
Alsof er in de IT iets getest wordt.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 08:00:47 #20
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219033713
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 16:42 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Deleted helaas.
De tweet zelf werkt wel gewoon vreemd genoeg. Maar dan moet je op Twitter zijn (en eerlijk gezegd, waarom zou je dat vandaag de dag nog willen?).

Het filmpje staat ook op de site van Network Rail:
https://www.networkrail.c(...)ece-for-the-railway/
pi_219036469
Zo was het 'pas' nog :D

Bekijk deze YouTube-video
stupidity has become as common as common sense was before
pi_219036538
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 08:00 schreef James1988 het volgende:

[..]
De tweet zelf werkt wel gewoon vreemd genoeg. Maar dan moet je op Twitter zijn (en eerlijk gezegd, waarom zou je dat vandaag de dag nog willen?).

Het filmpje staat ook op de site van Network Rail:
https://www.networkrail.c(...)ece-for-the-railway/
Ah een klok voor mongolen want zo is de samenleving tegenwoordig.
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 18:45:48 #23
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_219037587
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]
Ah een klok voor mongolen want zo is de samenleving tegenwoordig.
Dat wisten de mannen van Kurkdroog 6 jaar geleden al ;(

Bekijk deze YouTube-video
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:05:36 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_219039005
De ICE L ziet er niet heel gek uit zo

Bekijk deze YouTube-video
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 00:16:36 #25
405562 Erno-BE
Make the U.S.S.R. Great Again!
pi_219040431
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:05 schreef Peterselieman het volgende:
De ICE L ziet er niet heel gek uit zo

Bekijk deze YouTube-video
In tegenstelling tot alle andere ICE's heeft de ICE-L geen Wandfensterplätze (zitplaatsen waarbij je niet naar buiten kan kijken) en dat is wel een heel belangrijk voordeel van de ICE-L ten opzichte van andere ICE's.
Rossíya, Rossíya -
V étom slóve ogón' i síla,
V étom slóve pobédy plámya!
Podnimáem Rossí známya!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')