abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218998287
Geweldig gedaan overheid. Zoveel mensen importeren naar je land zodat het een grote drukke teringzooi geworden is en je eigen mensen het land willen verlaten. Migranten erin, emigranten eruit.

Kunnen we dan niet beter gewoon remigratie stimuleren met financiele bonussen en de welwillenden hier houden?
pi_218998302
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 16:34 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het probleem is dat heel veel niet in cijfers terugkomt, zo weten we in Nederland niet goed hoeveel mensen er nou echt "wonen" in Nederland, neem als voorbeeld veel Spanjaarden die gewoon naar Amsterdam komen en hier gaan werken, maar niet inschrijven, maar gewoon een kamertje onderhuren. Ik durf uit mijn eigen ervaring te zeggen dat dit vrij fors is.
Veel mensen hebben t idee dat het buitenland zaligmakend is, omdat ze er wel eens op vakantie zijn geweest en dat was chill.

Pensionados in hun NL-colonie, mensen met een dikke bankrekening,en de enkeling die een remote job kan aanhouden, kan het inderdaad een beter leventje worden.

Heb je dat niet, dan is het aanpoten, helemaal als je de taal niet machtig bent. Het is geen wonder dat de Portugees met een hongerloontje liever naar Nederland komt.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:24:24 #53
441440 aquawoman
Bitch please
pi_218998304
Toch opmerkelijk hoe mensen die anderen als snowflakes zien soms enorme jankerds zijn.

Wil je emigreren - prima, doe vooral. Scheelt weer gejank hier :)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:27:03 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218998322
E
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:22 schreef matigeuser het volgende:
n importeren naar je land zodat het een grote drukke teringzooi geworden is en je eigen mensen het land willen verlaten. Migranten erin, emigranten eruit.

Er vertrekken ongeveer 70K Nederlanders per jaar. Ik weet niet wat het migratiesaldo is per jaar. Maar heel hoog is dat nu ook weer niet. Het saldo is nog geen 20.000 per jaar. Dat valt dus in het niets in verhouding tot de immigratie of het totale aantal Nederlanders.
En als je dan het aantal 50+-ers er ook vanaf haalt, want die krijgen ook geen kinderen meer, dan houd je netto misschien 10K per jaar over. Dat geeft ook geen lucht op de huizenmarkt.
The End Times are wild
pi_218998392
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:15 schreef LXIV het volgende:
De gemeente waar ik woon koopt nu ook huizen op op de vrije markt om statushouders te huisvesten. Dan wordt je als starter met je eigen belastinggeld ook nog eens weggeconcureerd op de koopmarkt! Onmogelijk om daar tegenop te bieden, de gemeente kan altijd 1000 euro meer neerleggen.
Ik snap wel dat mensen uit Nederland vertrekken. Niet alleen wegens de woningmarkt overigens. Het is hier tegenwoordig letterlijk altijd en overal druk. Overal mensen en auto's. Ik denk dat er effectief al >20 miljoen mensen aanwezig zijn in dit land op ieder zeker moment. Altijd lawaai. Altijd hectiek. Altijd stress.
we betalen letterlijk belasting om onszelf te vervangen. weg met ons. ik weet niet wat je het anders kunt noemen.
pi_218998393
quote:
14s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:15 schreef probeer het volgende:

[..]
Ik kan wel rondvragen of ze daar op je zitten te wachten?
Nee, alleen als je banketbakker of agrariër wilt worden. 3x papieren ingediend, alle keren afgewezen in Canada. Was wel mijn droomland, maar het zit er niet in.
pi_218998395
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:27 schreef LXIV het volgende:
E
[..]
Er vertrekken ongeveer 70K Nederlanders per jaar. Ik weet niet wat het migratiesaldo is per jaar. Maar heel hoog is dat nu ook weer niet. Het saldo is nog geen 20.000 per jaar. Dat valt dus in het niets in verhouding tot de immigratie of het totale aantal Nederlanders.
En als je dan het aantal 50+-ers er ook vanaf haalt, want die krijgen ook geen kinderen meer, dan houd je netto misschien 10K per jaar over. Dat geeft ook geen lucht op de huizenmarkt.
Ik heb al veel eerder voorgesteld: laten we landje wisselen. Nederlanders zitten allemaal te klagen hier en Afrikanen komen hier naar toe. Dan is het idee geschapen om gewoon van terrein te ruilen. Wij daar naar toe en zij hier naar toe. Dan zij we van alle klagers af en geen gezeik meer.
pi_218998406
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:39 schreef -Sigaartje het volgende:

[..]
Ik heb al veel eerder voorgesteld: laten we landje wisselen. Nederlanders zitten allemaal te klagen hier en Afrikanen komen hier naar toe. Dan is het idee geschapen om gewoon van terrein te ruilen. Wij daar naar toe en zij hier naar toe. Dan zij we van alle klagers af en geen gezeik meer.
en ik stel voor dat zij die zo pro-migratie zijn zelf maar migreren. ik wil juist minder migratie en meer bouw.
daarnaast is verhuizen een dure zaak. ik ben bezig een vermogen op te bouwen maar het wordt elk jaar steeds lastiger want de kosten rijzen de pan uit
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:41:27 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218998412
quote:

[..]
Denk het niet. Want binnen 10 jaar, als de boel daar een beetje op orde is, komen die Afrikanen allemaal weer hard terug. Het is tenslotte hun land!
The End Times are wild
pi_218998419
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:39 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Nee, alleen als je banketbakker of agrariër wilt worden. 3x papieren ingediend, alle keren afgewezen in Canada. Was wel mijn droomland, maar het zit er niet in.
Tsja, daar waren mijn oom en tante dan weer heel goed in, beide de oudste kinderen uit boerengezinnen.

Migranten nodig hebben voor agrarische arbeid. Is toch blijkbaar wel een dingetje.
"Pools are perfect for holding water"
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:43:54 #61
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_218998429
quote:
1s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Er zijn ook genoeg dorpen en platteland in NL. Daar is het een stuk rustiger en minder gestresst.
Dat wordt steeds minder.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_218998435
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:39 schreef Ann-Lynn het volgende:

[..]
Balen zeg... dat is betreurenswaardig.

Misschien kunnen we t.z.t. een Fok! clubje oprichten en alsnog gezamenlijk gaan :)

@probeer, het is misschien een enorme teleurstelling voor je maar ik kan overal wonen waar ik maar zou willen. Met open armen ontvangen worden heet dat, niet prettig voor de Nederlandse schatkist maar so be it.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:48:16 #63
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218998458
Het liefste zou ik in Nederland wonen zoals het in de jaren 70-80 was. Nog niet zo veel volgebouwd en overal wegen, nog rustige plekjes te vinden.
Er zijn landen genoeg waar er volop rust is. Maar dat is dan weer niet mijn eigen identiteit. Ik denk dat het heel lastig is om op volwassen leeftijd je ergens nog écht aan te passen. Alleen de taal al werkelijk goed leren is eigenlijk niet meer te doen, laat staan het opbouwen van een sociaal netwerk.
The End Times are wild
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:48:50 #64
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218998467
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:39 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
we betalen letterlijk belasting om onszelf te vervangen. weg met ons. ik weet niet wat je het anders kunt noemen.
Gefeliciteerd: op de valreep toch nog mooi even de wisselbokaal voor de domste uitspraak van de week binnenhalen.

Lekker pik!
Huilen dan.
pi_218998468
quote:

[..]
"Twee Potjie Kos met rasfriet, komt er aan!"

Lijkt me op zich echt prima te pruimen.
pi_218998474
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:48 schreef LXIV het volgende:
Het liefste zou ik in Nederland wonen zoals het in de jaren 70-80 was. Nog niet zo veel volgebouwd en overal wegen, nog rustige plekjes te vinden.
Er zijn landen genoeg waar er volop rust is. Maar dat is dan weer niet mijn eigen identiteit. Ik denk dat het heel lastig is om op volwassen leeftijd je ergens nog écht aan te passen. Alleen de taal al werkelijk goed leren is eigenlijk niet meer te doen, laat staan het opbouwen van een sociaal netwerk.
Die plekjes zijn er gelukkig nog wel.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:50:26 #67
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218998482
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:49 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Die plekjes zijn er gelukkig nog wel.
Heel schaars en altijd hoor je wel een vliegtuig of auto ergens en binnen 10 minuten zie je de eerste persoon ook al weer.
The End Times are wild
pi_218998488
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:50 schreef LXIV het volgende:

[..]
Heel schaars en altijd hoor je wel een vliegtuig of auto ergens en binnen 10 minuten zie je de eerste persoon ook al weer.
Conclusie: we richten t.z.t dus idd een Fok! emigratie clubje op *O*
Lijkt me best een ontzettend leuk idee. Met gelijkgestemden.
pi_218998501
ik ga verhuizen naar Turkije
echt merkbaar schone luchtkwaliteit daarzo
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_218998505
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 15:15 schreef William_Papadin het volgende:
Ik moedig iedereen die een betere toekomst voor zichzelf wil en wat activa heeft, actief aan zo spoedig mogelijk dit land te ontvluchten, voordat het te laat is.
Waarheen dan? Heb jij het goede voorbeeld??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218998523
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:45 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Balen zeg... dat is betreurenswaardig.

Misschien kunnen we t.z.t. een Fok! clubje oprichten en alsnog gezamenlijk gaan :)

@:probeer, het is misschien een enorme teleurstelling voor je maar ik kan overal wonen waar ik maar zou willen. Met open armen ontvangen worden heet dat, niet prettig voor de Nederlandse schatkist maar so be it.
Jammer dat ik de indruk bij je hebt gewekt waardoor je je dat afvraagt.

Het is me oprecht om het even waar je woont, of dat nou in Nederland is of ergens anders. En daarnaast is het voor mij het makkelijkste en aangenaamste om een ander standaard een voorspoedig leven toe te wensen. Dus eh, oprecht, doe waar je hopelijk blij van wordt.

En ja, ik snap ook best dat de meeste landen wel op immigranten zitten te wachten die relatief significant welvarend of talentvol zijn. Als jij daar toe behoort; mooi voor je.

Wellicht moeten wij dan ook alleen maar welvarende stukadoors, rijke pakketbezorgers en talentvolle kas-plukkers toelaten.
  zondag 12 oktober 2025 @ 17:58:39 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218998556
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:51 schreef Tjoent het volgende:

[..]
Conclusie: we richten t.z.t dus idd een Fok! emigratie clubje op *O*
Lijkt me best een ontzettend leuk idee. Met gelijkgestemden.
Ik heb er wel eens (meer voor de grap) aan gedacht een landgoed oid te kopen met diverse woonmogelijkheden en dan mensen via bijvoorbeeld FOK! idd, uit te nodigen om daar bij te komen wonen.
The End Times are wild
pi_218998565
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 16:37 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik vind, als je je niet gelukkig voelt in Nederland, ga dan weg. Zo moeilijk is het niet.
Eerst zou je je af moeten vragen: "waarom ben ik niet gelukkig". Je neemt jezelf, je eigen en je ik, mee; dus daar begint het gelazer al mee.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_218998569
quote:
7s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:48 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Gefeliciteerd: op de valreep toch nog mooi even de wisselbokaal voor de domste uitspraak van de week binnenhalen.

Lekker pik!
tja, als er meer geld gaat naar Asiel en Migratie dan Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening , wat moet je anders denken
https://www.rijksfinancie(...)oting/U/incl-premies

en dan gaat een deel van dat laatste ook nog eens naar het huisvesten van statushouders ipv jonge inwoners. heel raar dat extreemrechts dan overal oprukt.

ligt overigens niet zozeer aan de migranten zelf maar aan het stemvee en politici die jaar na jaar voor dit systeem kiezen
pi_218998592
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 17:59 schreef blomke het volgende:

[..]
Eerst zou je je af moeten vragen: "waarom ben ik niet gelukkig". Je neemt jezelf, je eigen en je ik, mee; dus daar begint het gelazer al mee.
Je kunt nu nog gewoon gelukkig zijn met je hele situatie maar wel plannen maken voor als dat over X jaar anders zal zijn. Dan ben je tenminste voorbereid.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')