abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218998689
Ach, vroeger haalden we met de hele ponyclub Sinterklaas van de boot. Geen probleem. Wel een aantal keren de goede Sint kneiterhard van zijn paard zien smakken. Niet alle paarden zijn geschikt voor deze klus. Tegenwoordig staan ze nogal hoog in het bloed en gaan ze op de loop voor een vallend blaadje. :')
Maar goed, op zich zijn er misschien toch te weinig paarden stoïcijns genoeg om de intocht te doorstaan zonder stress. <O)
  zondag 12 oktober 2025 @ 18:22:35 #42
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218998775
Op dit soort momenten pak ik gewoon een stapel Rien Poortvliet-boeken erbij en denk: zoek het uit, stel 'progressieve' kleuters. Nederland zoals het was. Ooit.

Ga weer een Palestijnse vlag als jurk dragen en lopen 'fuckin' hellen', selectief verontwaardigde fröbelaars.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218998840
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 18:13 schreef Seeburg54 het volgende:
Ach, vroeger haalden we met de hele ponyclub Sinterklaas van de boot. Geen probleem. Wel een aantal keren de goede Sint kneiterhard van zijn paard zien smakken. Niet alle paarden zijn geschikt voor deze klus. Tegenwoordig staan ze nogal hoog in het bloed en gaan ze op de loop voor een vallend blaadje. :')
Maar goed, op zich zijn er misschien toch te weinig paarden stoïcijns genoeg om de intocht te doorstaan zonder stress. <O)
Ook vaak gedaan.
Super gezellig en de paarden genoten ervan.
pi_218999712
Moet wel zeggen dat ik ook steeds meer een afkeer krijg van paardrijden.
  zondag 12 oktober 2025 @ 20:11:22 #45
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_218999736
Ik stel ook voor dat hij aankomt in een roeiboot in plaats van stoomboot.
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
  zondag 12 oktober 2025 @ 22:44:35 #46
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219001528
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
Op dit soort momenten pak ik gewoon een stapel Rien Poortvliet-boeken erbij en denk: zoek het uit, stel 'progressieve' kleuters. Nederland zoals het was. Ooit.

[ afbeelding ]

Ga weer een Palestijnse vlag als jurk dragen en lopen 'fuckin' hellen', selectief verontwaardigde fröbelaars.
:')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219002181
Ook maar op Prinsjesdag doen dan :s)
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zondag 12 oktober 2025 @ 23:49:32 #48
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219002426
Het sneue van de Partij voor de Dieren is dat de meeste leden helemaal geen verstand hebben van dieren en daardoor domme dingen roepen.

Natuurlijk is het van de zotte dat ze daar dat paard er voor hebben ingezet. Snap ook niet dat er dan niemand is die ziet dat dat niet kan. Maar genoeg paarden die er heel geschikt voor zijn en het ook graag doen.
pi_219002524
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 20:11 schreef n0sferat2 het volgende:
Ik stel ook voor dat hij aankomt in een roeiboot in plaats van stoomboot.
Vergeten dat die in Hellevoetsluis een nieuwe moderne nieuwe boot kreeg?
pi_219002525
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 18:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[ afbeelding ]

Dat boek met die naakte kabouters?
  maandag 13 oktober 2025 @ 00:40:30 #52
399258 Mommychilgrad
houdt van vijgen
pi_219002538
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 00:33 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Vergeten dat die in Hellevoetsluis een nieuwe moderne nieuwe boot kreeg?
Ben er helemaal uit, nu ik een kind heb zal ik me er weer in verdiepen.
Zingen ze nu dan ook ‘zie ginds komt de nieuwe moderne boot uit Spanje weer aan’? <O)
Waar geen menselijkheid heerst, is het aan u om te streven naar humaniteit.
pi_219002567
Paart van 2022 was dus eigenlijk mishandelt.
Heeft dus geen zak met sinterklaas zelf te maken .
Genoeg anderen Sinterklaas met paard die er geen last van hadden .

In plaats de schuld geven aan een sinterklaas feest hadden ze die gek moeten aan pakken voor dierenmishandeling
Daar staat namelijk

De maximale straf voor dierenmishandeling in Nederland is een gevangenisstraf van vijf jaar of een geldboete van ¤ 90.000. De rechter kan ook een houdverbod opleggen dat tot 30 jaar kan duren.
Maximale straffen
Ernstige mishandeling: maximaal vijf jaar gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 90.000.
Overtredingen: maximaal één jaar gevangenisstraf of een geldboete van ¤ 22.500.
Geldboete: maximaal ¤ 90.000 voor ernstige gevallen.
Houdverbod
Maximale duur: de rechter kan een houdverbod opleggen voor maximaal 30 jaar om te voorkomen dat daders opnieuw in de fout gaan.
Directe ingang: het houdverbod kan direct na uitspraak van de rechtbank ingaan en hoeft niet te wachten op een uitspraak in hoger beroep.
Andere sancties
Taakstraf: bij het doden van het dier van iemand anders, kan een taakstraf van maximaal 60 uur worden opgelegd bij een eerste vergrijp.

Weer een achterlijk imbeciel van een rechter die zijn werk gewoon niet uitvoerde.
Daar is de rest van het probleem.

En daar zal de partij van de dieren hard voor moeten maken.
pi_219002582
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 00:40 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
Zingen ze nu dan ook ‘zie ginds komt de nieuwe moderne boot uit Spanje weer aan’? <O)
Nee, die versie is al jaren te ouderwets. Moet een stevige beat onder.
Roxy zal wel een goede 2025 versie maken.
pi_219002592
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 00:40 schreef n0sferat2 het volgende:

[..]
Een tip, volg het Sinterklaasjournaal en ga indien mogelijk elk jaar naar de nationale intocht.

Een Sinterklaas, een altijd veilige gezellige intocht welke ze kunnen terugkijken en het verhaal kunnen volgen. Hier zijn de pieten lokaal nog pikzwart… }:| ik heb zelfs de kaas en stoopwafelpieten meegemaakt… :?

Vanaf de intocht in Maassluis tot nu op Texel, ^O^ <O) zelfs de hier pubers vinden het altijd geweldig.
pi_219002689
quote:
10s.gif Op zondag 12 oktober 2025 16:09 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Dierenleed is cultuur?
Nee, natuurlijk niet. Je snapt mijn punt niet.

Ik bedoel meer te zeggen dat alles dan tot in de puntjes wordt geregeld, van kwaliteit voorzien, inclusief het dier en de welzijn daaromtrent. Veiligheid, kordaatheid, menselijkheid. Dat soort dingen. Zodat niemand er aan kan komen.
Zaken zoals dierenleed zouden dan helemaal niet aan bod komen, omdat het paard vooraf door diepgaande screening van de eigenaar en leefomstandigheid moet komen.

Van zwarte piet naar roetveegpiet ben ik niet mee eens, enfin, het zij zo.
Maar van Sinterklaas en zijn paard blijf je af.
Google is your friend, abuse your friends
  maandag 13 oktober 2025 @ 09:25:48 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_219003447
De PvdD krijgt teveel spatjes.
pi_219003563
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 01:01 schreef suijkerbuijk het volgende:

In plaats de schuld geven aan een sinterklaas feest hadden ze die gek moeten aan pakken voor dierenmishandeling
Daar staat namelijk
Die heeft een taakstraf gekregen las ik gisteren ergens.
pi_219003867
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 14:23 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gewoon vervangen door een mechanisch paard. Niks mis mee.

[ afbeelding ]
Eh, mag ook niet meer...

https://www.rtl.nl/nieuws(...)rd-verboden-kinderen
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:20:08 #61
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_219004229
quote:
11s.gif Op zondag 12 oktober 2025 13:48 schreef Starhopper het volgende:
Kinderen maakt het echt niet uit of het paard nep is die vinden het allemaal even magisch.
Onbewust voelen ze heus wel dat er iets niet klopt.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:00:30 #62
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_219004883
Je druk maken om dierenleed maar ondertussen huisdieren toestaan :')
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_219005211
quote:
Hobbelpaard?

Deze maakt ook geluid.

Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_219005314
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:56 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Hobbelpaard?

Deze maakt ook geluid.

[ afbeelding ]
Gewoon met een auto, fiets of lopend, paard moet overdag uitrusten.
  maandag 13 oktober 2025 @ 15:10:21 #65
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219005683
Mijn god wat een topic weer _O-

Buiten de intocht van de Sint zijn er nog honderden optochten in Nederland met paarden, koeien, geiten en noem maar op.

Ook allemaal verbieden?
pi_219006058
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 15:10 schreef Mubassie het volgende:

Buiten de intocht van de Sint zijn er nog honderden optochten in Nederland met paarden, koeien, geiten en noem maar op.

Ook allemaal verbieden?
Als het aan PvdD ligt wel.
pi_219006110
quote:

Ook allemaal verbieden?
Breng de PvdD nou niet op ideeën.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219006189
Op zich hebben ze wel een punt als ze stellen dat het verzwakte en magere paard niet gebruikt had moeten worden. Het arme beest zakte zelfs door zijn benen. Dat moet je niet willen en zeer terecht dat ze daar kritisch over zijn.

Maar om dan gelijk voor te stellen om in het vervolg maar een knuffelpaard te gebruiken is wel weer het andere, knullige uiterste.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_219006207
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:27 schreef Knutknuttsson het volgende:
Op zich hebben ze wel een punt als ze stellen dat het verzwakte en magere paard niet gebruikt had moeten worden. Het arme beest zakte zelfs door zijn benen. Dat moet je niet willen en zeer terecht dat ze daar kritisch over zijn.

Maar om dan gelijk voor te stellen om in het vervolg maar een knuffelpaard te gebruiken is wel weer het andere, knullige uiterste.
Welk paard hebben we het over? Is er een foto van?
pi_219006222
quote:

Door het te koppelen aan de intocht haalt dit het nieuws en is er een topic hier op FOK. ;)
pi_219006246
quote:

Dit paard is toch niet verzwakt en vermagerd? Dat is een prachtig paard.

maandag 13 oktober 2025 @ 16:48:44 #72
486919 Swango
Just saying
pi_219006319
Selectief ge-urm weer van Pvdd, en/of troela Ouwehand, want het paard dat ter plekke dood neerviel tijdens de Sint intocht van Groningen 2011 wordt niet genoemd.
pi_219008400
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 16:30 schreef tesssssssss het volgende:

[..]
Welk paard hebben we het over? Is er een foto van?
Uit de OP;

Paard zakt door z'n hoeven
Wat drie jaar geleden een feestelijke intocht voor kinderen had moeten zijn, eindigde in een pijnlijk tafereel. Op videobeelden is te zien hoe de schimmel van de goedheiligman dat jaar voor de ogen van ouders en kinderen in elkaar zakt, terwijl Sinterklaas nog op zijn rug zat.

Het is het slotstuk van een lange tocht vanaf de stoomboot door de Dordtse binnenstad. Agenten trekken nog voor de optocht begint al aan de bel. Zij vinden het paard te mager en instabiel en zien dat het dier nauwelijks spieren heeft
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:00:58 #74
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_219015124
quote:

Ook allemaal verbieden?
Ja, en als er dan alleen mensen lopen wordt dat ook verboden onder het mom van een samenscholingsverbod.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  dinsdag 14 oktober 2025 @ 20:20:35 #75
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_219015352
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2025 20:00 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]
Ja, en als er dan alleen mensen lopen wordt dat ook verboden onder het mom van een samenscholingsverbod.
Of onder het mom van "kuddedieren" :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')