Klopt.quote:Op zaterdag 1 november 2025 17:24 schreef Sally het volgende:
[..]
Ik denk dat men het machtsmisbruik bedoelt omdat zij jouw hulpverlener was. Daarmee staat zij niet meer naast je, maar heeft ze een verantwoordelijkheid óver je.
Dat is eigenlijk dezelfde grondslag als het eerste argument.quote:Maar ook naar zichzelf, want als 'Authority' mag ook zij niets met een cliënt beginnen of hem/haar verleiden of dergelijke.
Dat is een vorm van Machtsmisbruik.
Ik ben het met je eens al snap ik wel dat mensen het anders zien, klopt het ging inderdaad over machtsoverwicht en geen machtsmisbruikquote:Op zaterdag 1 november 2025 18:22 schreef r_one het volgende:
[..]
Op die leeftijd heeft dat niks meer met 'macht' te maken
Ik denk ook dat een verpleegster / kind / buurvrouw / de-man-van-de-bank-die-je-bankpas-komt-ophalen ("wat is uw pincode mevrouw?") / whatever van 55 meer 'macht' heeft dan aan zwakke hoogbejaarde van 85 (ondanks dat die 30 jaar ouder is).
@:TS: het ging om machtsoverwicht (en het kwam niet van mij)
Oneens dat het zwak is, een psych is iemand die dmv feedback probeert je dingen te leren. Die waardering willen voelen is een logisch gevolg van therapiequote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat mij wél nu nog steeds opvalt, is dat jij de neiging hebt om je te laten bemoederen. Je post weleens "Mijn therapeute is trots op mij en vindt dat ik het goed doe." Wellicht sta je er zelf niet echt bij stil, echter uit de mond van een 55-jarige man klinkt zoiets nogal zwak.
Ik denk dat we heel erg moeten oppassen met dit soort online diagnosesquote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Over jouw vermeende slachtoffer-rol heb ik persoonlijk een andere mening. Slachtoffer-rol associeer ik meer met mensen die zichzelf heel erg zielig vinden en liever anderen de schuld blijven geven dan de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Jouw gedrag vind ik meer typerend voor emotieregulatie-problemen en dat je verstrikt raakt in gedachten.
Etc. etc.quote:Op zondag 16 december 2018 12:21 schreef STING het volgende:
Op FOK! doen we niet aan fysieke en mentale/psychische diagnosestelling, we zijn geen medisch forum
Ook helemaal mee eensquote:Op zaterdag 1 november 2025 20:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik denk dat we heel erg moeten oppassen met dit soort online diagnoses
Ik zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, de jongere vrouwen vind ik lastig te verklaren misschien is dat een restantje van mijn pestverleden , toen ik die leeftijd had kwam ik amper in contact met vrouwen.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:20 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik ben wel met @:Puzzie eens dat de aandacht teveel naar K gaat. Het voegt weinig constructiefs meer toe.
Ik denk dat het voor jou TS belangrijker is om erbij stil te staan:
Waarom voel jij je aangetrokken tot meiden die jouw dochter hadden kunnen zijn? Wat precies zoek je bij hen? Waarom zijn het allemaal mensen die zelf ook issues hebben?
Hoe ziet jouw sociale leven eruit? En ook belangrijk, hoe zou je willen dat jouw sociale leven eruitziet? Wat houdt jouw dan tegen om jouw leven daarnaar in te richten.
Over jouw vermeende slachtoffer-rol heb ik persoonlijk een andere mening. Slachtoffer-rol associeer ik meer met mensen die zichzelf heel erg zielig vinden en liever anderen de schuld blijven geven dan de verantwoordelijkheid bij zichzelf zoeken. Jouw gedrag vind ik meer typerend voor emotieregulatie-problemen en dat je verstrikt raakt in gedachten. Omdat de meeste mensen dat niet of in mindere mate herkennen bij zichzelf, kan het door hen geinterpreteerd worden dat jij je aanstelt om daarbij aandacht van anderen af te dwingen. Dat betekent nog niet persé dat het daadwerkelijk jouw intentie is. Mensen zien alleen jouw gedrag maar ervaren niet wat jij denkt en voelt.
Wat mij wél nu nog steeds opvalt, is dat jij de neiging hebt om je te laten bemoederen. Je post weleens "Mijn therapeute is trots op mij en vindt dat ik het goed doe." Wellicht sta je er zelf niet echt bij stil, echter uit de mond van een 55-jarige man klinkt zoiets nogal zwak. Ik heb er persoonlijk geen problemen mee hoor. Het betekent ook helemaal niet dat ik jou als persoon zwak vind, omdat ik ook een heel palet aan sterke kanten aan jou heb opgemerkt. Je hoeft verder niet perfect te zijn.
Wel is het zo dat je met dat soort uitspraken mensen kunt aantrekken die misbruik van jou willen maken. Juist omdat je iig op mij overkomt als een intelligente kerel, word jij interessant voor die mensen. Als je een zwakzinnige idioot zou zijn, dan mijden ze jou juist en willen ze vooral niet met jou geaccosieerd worden. Maar je bent geen idioot. Ze merken wel dat jij je zo kunt voelen. Zij proberen zich beter te voelen door jou naar beneden te trappen: kunnen ze hun eigen shit op jou projecteren.
Hoe denk jij daar zelf over?
Er mag best over me gesproken worden, geen probleem mee, ik kan het lezen en er op reageren.quote:Op zaterdag 1 november 2025 20:27 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oneens dat het zwak is, een psych is iemand die dmv feedback probeert je dingen te leren. Die waardering willen voelen is een logisch gevolg van therapie
En leeftijd maakt daarbij niet uit. De feedback van mijn psych is heilig voor me, maar ik ben een 37 jaar oude vrouw; is het dan minder zwak ?
(Advocaat van de duivel, sorry)
---
De rest van de discussie gelezen. Mijn mening doet er niet toe, het viel echter alleen op dat er over TS gesproken werd en niet met. Geen oordeel en geen mening. Gewoon een observatie
Dan wordt mij het één en ander duidelijk.quote:Op zaterdag 1 november 2025 21:50 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik zal proberen de vragen zo goed mogelijk te beantwoorden, de jongere vrouwen vind ik lastig te verklaren misschien is dat een restantje van mijn pestverleden , toen ik die leeftijd had kwam ik amper in contact met vrouwen.
Dat ik mensen met issues tegen kom is niet zo vreemd, dat is mijn wereld als je terecht komt bij inlopen, daar kwam ik terecht nadat ik afgekickt was en op zoek was maar nieuwe netwerken en plaatsen waar ik mezelf kon zijn zonder beoordeeld of veroordeeld te worden.
Ik heb met de therapie stappen gezet die ik niet meer gedacht niet meer te maken, als de therapeute dat ook opmerkt en zegt dat ik het prima doe dan bevestigd dat ik op het goede pad zit.
Ik weet dat ik door mijn openheid en kwetsbaar opstellen in de valkuil kan lopen van mensen die daar misbruik van maken , dat is ook een angst en ook een reden dat ik me liever omgeef met mensen die psychische problematiek begrijpen
Het klopt dat in z'n omgeving de leeftijdsgrenzen wat wegvallen , je schept een band door met elkaar vaak over dingen te praten die elders lastig bespreekbaar zijn door diverse omstandighedenquote:Op maandag 3 november 2025 12:22 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Dan wordt mij het één en ander duidelijk.
In zo'n omgeving vallen leeftijdsgrenzen wat meer weg, denk ik. Dan vind ik het niet zo vreemd dat de vrouwen allemaal een stuk jonger zijn; het impliceert dan juist dat je een leuke interessante vent in de omgang bent. Ik krijg ook niet de indruk dat je een saai persoon bent.
Ik heb zelf geen achtergrond met verslavingsproblematiek, echter ik kan mij er wel iets bij voorstellen dat jij je in de 'normale wereld' sneller veroordeeld voelt. Nogmaals, het is jouw leven, doe vooral wat voor jezelf het beste voelt.
Fijn om te lezen dat je zondag een leuke dag hebt gehad
Fijn dat het allemaal positief verlopen is!quote:Op dinsdag 4 november 2025 09:15 schreef Cupfighter het volgende:
Therapie is gisteren beeindigd, het doel is bereikt en dat is dat de aanvallen om Melanie fors verminderd zijn.
Natuurlijk zijn er nog aandachtspunten maar daar kan ik met de ambulante zorg verder aan werken, die was er gisteren ook bij dus het is voor hun ook duidelijk waar op gelet moet worden
Jeujquote:Op dinsdag 4 november 2025 09:15 schreef Cupfighter het volgende:
Therapie is gisteren beeindigd, het doel is bereikt en dat is dat de aanvallen om Melanie fors verminderd zijn.
Natuurlijk zijn er nog aandachtspunten maar daar kan ik met de ambulante zorg verder aan werken, die was er gisteren ook bij dus het is voor hun ook duidelijk waar op gelet moet worden
Dat moet CF zelf weten, maar imo kan het topic toch open blijven? Eventueel met een andere TT (maar zie ik ook geen noodzaak in)quote:Op dinsdag 4 november 2025 13:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Jeuj![]()
Gaat je topic nou ook op slot?![]()
(de TT dekt de lading niet meer, niet echt meer)
Mijn post was een beetje ludiek bedoeldquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:20 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat moet CF zelf weten, maar imo kan het topic toch open blijven? Eventueel met een andere TT (maar zie ik ook geen noodzaak in)
Er gebeurt zoveel in zijn leven?
Dus als CF denkt het is klaar dan is het klaar, maar als hij verder wil: waarom niet?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 14:39 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn post was een beetje ludiek bedoeld
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
[quote]quote:Op dinsdag 4 november 2025 10:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
[..]
Fijn dat het allemaal positief verlopen is!
Heb je ook helder wat jouw aandachtspunten zijn? Wil je graag dat andere users daarin met jou meedenken of hou je dat liever voor jezelf of voor andere mensen?
Op dinsdag 4 november 2025 10:33 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Ik wil in principe het topic wel open houden , zeker omdat het al eigenlijk al best lang niet meer over Melanie aanvallen gaat, tenzij de moderators het niet goed vindenquote:Op dinsdag 4 november 2025 13:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Jeuj![]()
Gaat je topic nou ook op slot?![]()
(de TT dekt de lading niet meer, niet echt meer)
Om eerlijk te zijn kan ik me niet voorstellen dat het niet zou mogenquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil in principe het topic wel open houden , zeker omdat het al eigenlijk al best lang niet meer over Melanie aanvallen gaat, tenzij de moderators het niet goed vinden
Veranderen van TT is misschien wel handig voor het volgende deel
Iets met Kquote:Op dinsdag 4 november 2025 14:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ik wil in principe het topic wel open houden , zeker omdat het al eigenlijk al best lang niet meer over Melanie aanvallen gaat, tenzij de moderators het niet goed vinden
Veranderen van TT is misschien wel handig voor het volgende deel
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, hoeft voor mij niet dicht (was ludiek bedoeld) alleen als ik als newbie her kom lezen, herken ik niks meer van de "Trauma aanvallen" (). Vandaar.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
quote:Op dinsdag 4 november 2025 15:03 schreef r_one het volgende:
[..]
Iets met KKLM gezien de namenindex 😉SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nee, hoeft voor mij niet dicht (was ludiek bedoeld) alleen als ik als newbie her kom lezen, herken ik niks meer van de "Trauma aanvallen" (). Vandaar.
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
ik zou dan toch kiezen voor iets wat betrekking heeft op jouquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |