abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:46:47 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989488
quote:
Protest tegen ‘massa-migratie’ mag niet plaatsvinden op de Dam; Halsema kondigt ‘robuuste politie-inzet’ aan
Uit angst voor ongeregeldheden wordt het voor zondag aangekondigde protest tegen ‘massa-immigratie’ op de Dam van verplaatst naar het Museumplein. Dat heeft burgemeester Femke Halsema in overleg met politiechef Peter Holla en hoofdofficier van justitie René de Beukelaer besloten.

Als reden wordt in een woensdag verschenen persbericht aangevoerd dat er zondag ‘risicovolle evenementen’ in Amsterdam zijn, die de drukte en veiligheid op de Dam kunnen beïnvloeden. Zo speelt het Nederlands elftal om 18.00 uur in de Johan Cruijff Arena tegen Finland en worden er vooraf supporters in de binnenstad en op de Dam verwacht.

Ook houdt de gemeente rekening met tegendemonstraties en mogelijke wanordelijkheden. Het Museumplein en de directe omgeving zijn zondag daarom aangewezen als veiligheidsrisicogebied. Dat betekent dat de politie er preventief mag fouilleren.

Op 20 september liep een anti-immigratieprotest in Den Haag volledig uit de hand. Afgaande op berichten op sociale media kunnen zondag dezelfde groepen betogers op het protest in Amsterdam afkomen.

Robuuste politie-inzet
In de gemeenteraad ging het woensdag kort over het protest. Burgemeester Halsema herhaalde nog maar eens dat demonstreren een grondrecht is, maar dat de veiligheid voorop staat. “Vanuit het gezag maken we geen inhoudelijke afwegingen, alleen veiligheidsafwegingen,” aldus de burgemeester.

Volgens Halsema is tot verplaatsing besloten omdat de Dam door de drukte en de interland in de Arena ‘te weinig overzicht en armslag’ biedt voor de politie.

De burgemeester kondigde een ‘robuuste politie-inzet’ aan en zei dat er aanvullende voorwaarden gelden: zo geldt er een verbod op gezichtsbedekkende kleding, wordt van de organisatie verwacht dat ze zorgt voor een eigen ordedienst en mag niet worden afgeweken van locatie of route. Ook komt er extra capaciteit om te controleren op strafbare uitingen. “We bereiden dit buitengewoon grondig voor,” aldus Halsema.

Op Facebook is maandag een verklaring verschenen van een groep die zich Nationaal Protest noemt, waarin ‘met grote verontwaardiging’ werd gereageerd op beperkingen voor de geplande demonstratie. Her en der op sociale media roepen medestanders van Nationaal Protest mensen op zondag toch naar de Dam te komen.

Tegengeluid
Onder het motto ‘Samen tegen Fascisme’ hebben tientallen actiegroepen voor zondag een tegendemonstratie aangekondigd op het Jonas Daniël Meijerplein. In een persbericht stelt één van de organisatoren dat een tegengeluid moet aantonen dat Amsterdam uitingen met ‘NSB-vlaggen, de Hitlergroet, de haatdragende leuzen’ niet pikt.

Volgens Halsema is er contact met de organisatoren van zowel de demonstratie als het tegengeluid. “Als mensen zich niet houden aan de locatie of route, zal de politie snel optreden,” zei ze.

Denk-raadslid Sheher Khan noemde de maatregel woensdag een goede morele afweging. “Wat we absoluut niet kunnen tolereren is dat er met NSB-vlaggen wordt gezwaaid tegenover het Nationaal Monument.” Ook waarschuwde hij voor groepen die onder het mom van demonstreren enkel uit zijn op rellen.

GroenLinksraadslid Imane Nadif steunde de aanpak van Halsema. Zij wees op de incidenten in Den Haag en noemde de extra inzet noodzakelijk. “We hebben gezien wat er kan gebeuren: haatdragende leuzen, NSB-vlaggen, vernielingen bij partijgebouwen. Zulke uitingen zijn beneden alle peil,” zei ze.

https://www.parool.nl/ams(...)-inzet-aan~bd191215/
-----------------------------------

Popcorn staat al klaar :T
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:48:22 #2
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218989497
Hopelijk blijft het een beetje rustig.
Wie dit leest is een lezer van dit
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:48:57 #3
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989501
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:48 schreef MissButterflyy het volgende:
Denk ik niet
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:49:33 #4
438527 MissButterflyy
pi_218989506
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:48 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Denk ik niet
Geen idee. We zien het morgen wel.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:49:59 #5
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218989510
Verbieden van protesten is natuurlijk gewoon dom. Natuurlijk gaat dit nu niet rustig verlopen :')

Ik vertrouw er echt wel in dat Halsema hier een weloverwogen keuze heeft gemaakt, maar ik vind dat dit gewoon op een normale manier door zou moeten mogen gaan.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218989511
quote:
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:13 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989517
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:49 schreef Mikeytt het volgende:
Verbieden van protesten is natuurlijk gewoon dom. Natuurlijk gaat dit nu niet rustig verlopen :')

Ik vertrouw er echt wel in dat Halsema hier een weloverwogen keuze heeft gemaakt, maar ik vind dat dit gewoon op een normale manier door zou moeten mogen gaan.
Er is niets verboden toch? Het protest is gewoon verplaatst naar andere locatie
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:51:54 #8
438527 MissButterflyy
pi_218989522
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:49 schreef Mikeytt het volgende:

Het gaat toch wel door?
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:52:59 #9
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218989530
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:51 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Er is niets verboden toch?
Jawel.

Voorspelling: Paar van de menigte loopt toch naar de dam > de rest volgt > politie knuppelt iedereen de moeder neer > verontwaardiging waarmee we de komende 2 weken moeten aanhoren over hoe de politie harder optreedt tegen rechts :')
pi_218989533
quote:
Ik wilde morgen even shoppen bij wat specifieke winkels, maar ik doe het toch liever niet. Geen behoefte in rellen terecht te komen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:53:35 #12
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218989537
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het gaat toch wel door?
Ja, niet in op de plek waar de meeste mensen zijn, dus je weet natuurlijk wel hoe laat het is en dat men toch naar de verboden locatie gaan.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:53:51 #13
438527 MissButterflyy
pi_218989538
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Jawel.

Voorspelling: Paar van de menigte loopt toch naar de dam > de rest volgt > politie knuppelt iedereen de moeder neer > verontwaardiging waarmee we de komende 2 weken moeten aanhoren over hoe de politie harder optreedt tegen rechts :')
Je gaat niet neergeknuppeld worden als je geen geweld gebruikt. Daar ligt de grens.
pi_218989547
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:52 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Jawel.

En dat ligt dan volledig aan de demonstranten, niet aan de kaders die door de driehoek aan de demonstratie worden gegeven.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:55:35 #15
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218989550
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:53 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je gaat niet neergeknuppeld worden als je geen geweld gebruikt. Daar ligt de grens.
Uiteraard, maar dat gaat wel gebeuren. Er gaat een demonstrant de grens over en dan wordt het weer een chaos zoals de vorige keer, en 3 keer raden wie dan als slachtoffer breed in het nieuws komt :')
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:57:20 #16
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989561
quote:
Ooh lol daar zie ik dus dat de anti-immigratie georganiseerd gaat worden door Nederland in Opstand? :D Dat is die kerel van die coronademonstraties die uit de hand liepen :')

Van Straatnieuws verkopen tot bedreigen burgemeester Jan van Zanen: wie is 'Tinus' Koops?
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:03:50 #17
438527 MissButterflyy
pi_218989621
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:55 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Uiteraard, maar dat gaat wel gebeuren. Er gaat een demonstrant de grens over en dan wordt het weer een chaos zoals de vorige keer, en 3 keer raden wie dan als slachtoffer breed in het nieuws komt :')
Wie dan?
Demonstranten die er een teringzooi van maken en de politie aanvielen stonden mooi op beeld en werden niet bepaald bewonderd.
Een paar zijn al veroordeeld via het snelrecht.

Ik denk zelfs dat het radicaal rechts stemmen gaat kosten als er een paar van hun weer zo tekeer gaan.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:05:42 #18
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989638
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:03 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wie dan?
Demonstranten die er een teringzooi van maken en de politie aanvielen stonden mooi op beeld en werden niet bepaald bewonderd.
Een paar zijn al veroordeeld via het snelrecht.

Ik denk zelfs dat het radicaal rechts stemmen gaat kosten als er een paar van hun weer zo tekeer gaan.
Ergens hoop ik dat het daarom uit de hand loopt. Want dit gaat wilders stemmen kosten.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:07:14 #19
438527 MissButterflyy
pi_218989651
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:05 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ergens hoop ik dat het daarom uit de hand loopt. Want dit gaat wilders stemmen kosten.
Het is alleen zonde van de schade en de agenten die het zwaar te voorduren krijgen.
Dus nee, ik hoop er niet op.
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:07:44 #20
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989656
quote:
1s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Het is alleen zonde van de schade en de agenten die het zwaar te voorduren krijgen.
Dus nee, ik hoop er niet op.
Ja voor de agenten is het wel stom
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:09:13 #21
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218989659
Antifa en domrechts op een plek?

Groot hek erom heen en ze lekker los laten gaan op elkaar.

Kan normaal Nederland verder.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:09:34 #22
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218989662
Is Els er ook weer bij?
pi_218989671
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 13:57 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Ooh lol daar zie ik dus dat de anti-immigratie georganiseerd gaat worden door Nederland in Opstand? :D Dat is die kerel van die coronademonstraties die uit de hand liepen :')

Van Straatnieuws verkopen tot bedreigen burgemeester Jan van Zanen: wie is 'Tinus' Koops?
:D Toen hij tijdens corona ineens online opdook dacht ik 'Hey! Das die kerel van voor de AH op de straatweg!'
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 14:18:32 #24
438527 MissButterflyy
pi_218989708
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 oktober 2025 14:09 schreef Hexagon het volgende:
Is Els er ook weer bij?
Sinds 22-9 is het doodstil op X van Els.
pi_218989754
Wel goed om te zien dat er steeds meer anti-migratie protesten zijn. Succes met je spreidingswet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')