abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219050440
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:34 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
"Yüzgeç" is Turks voor "vin" (volgens Google translate) :)
En zijn vrouw vinnig ;)
Pecunia non olet
pi_219050485
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:21 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Dit lijkt mij toch echt dezelfde meneer die in de pitch als U. Yüzgec staat. En dus had Obli tóch een punt met zijn opmerking.
Voor mij sowieso al weer reden genoeg om me verder niet eens in dit project te willen verdiepen.

We moeten zelf de lat wat hoger gaan leggen bij CCF, anders komt het daar niet goed me ons.
Het probleem is bij Collin de laatste tijd, dat het lopende band werk is geworden. Informatie omzetten in een vast sjabloon, werkelijke interesse bij de ondernemer en zijn activiteiten ontbreekt.
Vroeger werd er door meerdere personen inclusief directie naar een project gekeken alvorens het gepubliceerd werd, het lijkt er vaak op dat dit niet meer gebeurt en zo ja wel, dan veel minder kritisch anders zouden deze te verwachten vragen er van tevoren wel uit gefilterd worden.

Daarnaast lijkt het steeds meer om omzetvolume te gaan in plaats van koste wat kost kwaliteit te willen leveren.

Vervolgens gaat het geld over de schutting en is er geen interesse of contact meer, totdat ze er achter komen dat de vorige maand ten onrechte uitkeringen zijn gedaan....
Pecunia non olet
  zondag 19 oktober 2025 @ 10:59:03 #178
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_219050652
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 10:30 schreef obligataire het volgende:
Het probleem is bij Collin de laatste tijd, dat het lopende band werk is geworden. Informatie omzetten in een vast sjabloon, werkelijke interesse bij de ondernemer en zijn activiteiten ontbreekt.
Vroeger werd er door meerdere personen inclusief directie naar een project gekeken alvorens het gepubliceerd werd, het lijkt er vaak op dat dit niet meer gebeurt en zo ja wel, dan veel minder kritisch anders zouden deze te verwachten vragen er van tevoren wel uit gefilterd worden.

Daarnaast lijkt het steeds meer om omzetvolume te gaan in plaats van koste wat kost kwaliteit te willen leveren.

Vervolgens gaat het geld over de schutting en is er geen interesse of contact meer, totdat ze er achter komen dat de vorige maand ten onrechte uitkeringen zijn gedaan....
100% mee eens. Met dan nog de toevoeging dat het omzetten van aangeleverde info naar een vast sjabloon waarschijnlijk met een AI-tooltje gebeurt. Dat hoeft niet per definitie verkeerd te zijn, maar dan moet je het na afloop nog wél goed controleren. Dan was deze Turkse naamsverwarring opgevallen en hadden ze het eruit kunnen filteren vóór publicatie.

CCF wordt slachtoffer van haar eigen succes. Hoe kansloos een leendoel soms ook kan zijn of hoe beroerd de onderliggende financiële cijfers zijn, alle gepubliceerde projecten komen vrij eenvoudig vol....
Dat gaat onvermijdelijk z'n tol eisen. En in plaats van als platform de bakens weer iets te gaan verzetten, worden de rendementsberekening aangepast. Dan ziet het er ineens tóch weer best leuk uit....
pi_219051222
Op 15 augustus heb ik een bijdrage gestort voor GVE/Fin*ca Esta***pona.
We zijn nu ruim 2 maanden verder en nog steeds geen bevestiging dat het project rond is.
Hij heeft lang open gestaan, maar het mag toch wel een keer zou je zeggen.
Pecunia non olet
  zondag 19 oktober 2025 @ 12:49:28 #180
493763 Zeghomaar
Crowdfunding spreiden
pi_219051352
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:28 schreef obligataire het volgende:
Op 15 augustus heb ik een bijdrage gestort voor GVE/Fin*ca Esta***pona.
We zijn nu ruim 2 maanden verder en nog steeds geen bevestiging dat het project rond is.
Hij heeft lang open gestaan, maar het mag toch wel een keer zou je zeggen.
Dat is ook zo voor M**B*l en Sl**phu*is betaald 20-8-2025.
Kan beter tegen winst dan tegen verlies.
pi_219051733
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 10:12 schreef obligataire het volgende:

[..]
Mee eens, dat ding staat er over 4 jaar ook nog wel. En is dan misschien nog wel wat in waarde gestegen.

Ik vind het ook mooi dat hij zijn woonhuis mee onderzet.
Ik verwacht er niet heel veel van qua opbrengst maar het is altijd een teken van geloof en overtuiging in de eigen onderneming, en de bereidwilligheid om privé ook risico te lopen.
VKE Apeldoorn BV of U Vin BV heeft een keurige website, bestaat al 17jr, zit in een keurig pand (met showroom) er staan diverse werknemers op Linkedin en is lid van VKG keurmerk www.vkgkeurmerk.nl (die zitten in het kantoor vd Metaalunie in Nieuwegein.
Zie ook de website v deze brancheorganisatie (met circa 120leden) met ook een waarborgfonds. Er staan geen tig bv's ingeschreven op het vestigingsadres en worden ook als verwerker aangegeven op de site van Gealan (best wel grote producent vh kunstof-profielsysteem).

VKE of U Vin lijkt mij geen veel belovende hoog aanbetaling vragende kozijnen-cowboy (4 keer failliet en 5 keer doorstart onder een andere naam) met een 3e handsbus met aanhanger en vervolgens er een zootje van maakt zoals we vaker zien op de TV.
Maar gewoon een toko met een echt adres-showroom-meerdere personeelsleden-aangesloten bij brancheorg-welke al een tijdje bestaat. Zal niet misschien direct de goedkoopste zijn, maar goedkoop is vaak duurkoop.
Maar gewoon een kunststof kozijnenboer welke woninkjes, bedrijfspandjes, kantoortjes en kleinere projectjes van aannemers mee pikt en daar een aardige boterham mee verdient.

Daarnaast 1e hypo op een courant nw bedrijfspandje , kan nooit een grote bleeder worden. Meegenomen dus.

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 19-10-2025 14:21:02 ]
pi_219051829
Nog ff een opm tbv Collin CF / het linkje voor het downloaden van het Dun&Bradstreet rapportje van VKE Apeldoorn in het bekijkdocument werkt niet , ff aanpassen svp
pi_219053864
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 12:49 schreef Zeghomaar het volgende:

[..]
Dat is ook zo voor M**B*l en Sl**phu*is betaald 20-8-2025.
Deze gaat teruggetrokken worden heb ik begrepen
pi_219059185
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:56 schreef obligataire het volgende:

[..]

Tot voor kort was die naam een redelijke garantie voor een goed project. Dat is met Mo.C toch wel even anders gebleken. Zucht. Die andere ken ik niet.
Hier ben ik
pi_219059643
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 10:59 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
100% mee eens. Met dan nog de toevoeging dat het omzetten van aangeleverde info naar een vast sjabloon waarschijnlijk met een AI-tooltje gebeurt. Dat hoeft niet per definitie verkeerd te zijn, maar dan moet je het na afloop nog wél goed controleren. Dan was deze Turkse naamsverwarring opgevallen en hadden ze het eruit kunnen filteren vóór publicatie.

CCF wordt slachtoffer van haar eigen succes. Hoe kansloos een leendoel soms ook kan zijn of hoe beroerd de onderliggende financiële cijfers zijn, alle gepubliceerde projecten komen vrij eenvoudig vol....
Dat gaat onvermijdelijk z'n tol eisen. En in plaats van als platform de bakens weer iets te gaan verzetten, worden de rendementsberekening aangepast. Dan ziet het er ineens tóch weer best leuk uit....
Ik begrijp het probleem niet en al helemaal niet op welke wijze CCF hier slachtoffer van kan worden.

Het enige mogelijke probleem wat ik hier lees is dat er teveel onbenullige crowdfunders zijn die kennelijk zomaar overal in investeren zonder de risico's goed te begrijpen..

Dus CCF zou de investeringstoets moeten aanscherpen om dit probleem op te lossen?

Maar dan nog.. we leven in een vrij liberaal land. Mogen mensen hun eigen keuzes maken?
Anders zouden ze toch wel gaan sparen bij de trade Republiek?
pi_219060228
Het ooit interessante Capital Circle sleept zich naar het einde toe. Het duurt steeds langer voordat de maandbetalingen worden afgehandeld.
Nog één termijntje Jamin M. en 4x de Saje*ria en dan gaat dit boek gelukkig dicht. Wel met winst maar zonder nostalgische gevoelens :{
Pecunia non olet
pi_219061072
quote:
1s.gif Op maandag 20 oktober 2025 10:59 schreef Boyette het volgende:

[..]
Ik begrijp het probleem niet en al helemaal niet op welke wijze CCF hier slachtoffer van kan worden.

Het enige mogelijke probleem wat ik hier lees is dat er teveel onbenullige crowdfunders zijn die kennelijk zomaar overal in investeren zonder de risico's goed te begrijpen..

Dus CCF zou de investeringstoets moeten aanscherpen om dit probleem op te lossen?

Maar dan nog.. we leven in een vrij liberaal land. Mogen mensen hun eigen keuzes maken?
Anders zouden ze toch wel gaan sparen bij de trade Republiek?
Collin zou hier het slachtoffer van kunnen worden indien blijkt dat hun afdeling bijzonder beheer het werk niet meer aan kan, als dit zoveel tijd en geld gaat kosten dat het niet meer uitkan tegen de inkomsten.

Over de investeerders maak ik me wat minder zorgen, maar ik zit er ook niet op te wachten dat er over een tijdje allerlei uitzendingen van Radar en Kassa aan besteed worden met zielige verhalen van mensen die zich bedrogen voelen, dat is voor de sector niet goed.
pi_219061579
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 19:41 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Gaat lekker zo. Er staan al meerdere maanden 2 andere projecten van deze ondernemer on hold. En nu dit bedrijfspand (weer) on hold staat zal het andere project (712) ook wel volgen.
Nog geen update mail gehad, maar in mijn account zie ik project 712 nu ook op on hold staan. Betaling had afgelopen vrijdag ontvangen moeten zijn. Meestal wacht HCN langer met on hold zetten, maar hier is blijkbaar al duidelijk dat betaling niet gaat komen.
Niet echt een verrassing, toch wel weer even balen, ik heb nu totaal 7 projecten on hold staan. En van het project wat nu het langst on hold staat is sinds kort de verkoop advertentie verdwenen van de site van de horeca makelaar.
pi_219061648
Ook nog geen update gehad, maar zie in mijn Collin wallet een rentebetaling van de fiets reparateur die vorige maand de slottermijn had moeten aflossen. Bedrag is hoger dan verwacht, met narekenen kom ik aan een rente van 8,5%, dus 2% hoger.
  maandag 20 oktober 2025 @ 19:48:50 #190
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_219063564
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 11:55 schreef obligataire het volgende:
Het ooit interessante Capital Circle sleept zich naar het einde toe. Het duurt steeds langer voordat de maandbetalingen worden afgehandeld.
Hetzelfde geldt voor CRE, ook daar moeizame betalingen. Ze zouden in de 2e volle week in een maand uitbetalen, maar dat lukt kennelijk ook steeds moeilijker. Vrijdag nog wel een paar ontvangen, maar vandaag zelfs helemaal niks.
pi_219064551
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 19:48 schreef InVestEerder het volgende:

[..]
Hetzelfde geldt voor CRE, ook daar moeizame betalingen. Ze zouden in de 2e volle week in een maand uitbetalen, maar dat lukt kennelijk ook steeds moeilijker. Vrijdag nog wel een paar ontvangen, maar vandaag zelfs helemaal niks.
Waarbij Gümbel en Breda wel op 17/10 als betaaldatum staan (maar dat stonden ze vrijdag allemaal dacht ik). Nu staan Freudental en Kneitlingen op 21/10 als betaaldatum.
pi_219065030
Update Mer*t*can In***ce
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.
Je vraagt je soms af uit welk riool ze die leningnemers weten op te vissen.... :R
Pecunia non olet
pi_219065270
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 21:13 schreef lykkefund het volgende:

[..]
Waarbij Gümbel en Breda wel op 17/10 als betaaldatum staan (maar dat stonden ze vrijdag allemaal dacht ik). Nu staan Freudental en Kneitlingen op 21/10 als betaaldatum.
Loopt daar inderdaad ook minder soepel. Van mij mogen ze op een aantal dossiers wel eens tot aflossing overgaan. Liefst voor het einde van het jaar.
pi_219065287
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2025 15:18 schreef Soulfreak het volgende:

[..]
Nog geen update mail gehad, maar in mijn account zie ik project 712 nu ook op on hold staan. Betaling had afgelopen vrijdag ontvangen moeten zijn. Meestal wacht HCN langer met on hold zetten, maar hier is blijkbaar al duidelijk dat betaling niet gaat komen.
Niet echt een verrassing, toch wel weer even balen, ik heb nu totaal 7 projecten on hold staan. En van het project wat nu het langst on hold staat is sinds kort de verkoop advertentie verdwenen van de site van de horeca makelaar.
Idem. Ben benieuwd hoe snel HCN met hun incassprocedures is.
pi_219066369
Ik heb best veel gedaan bij HCN. Veel goede projecten en natuurlijk ook wat zaken die niet goed liepen, dat hoort erbij. Ik heb echter nooit de indruk gehad dat het platform zich met een kluitje het riet in liet sturen. Hard wanneer nodig, meedenkend en creatief indien dat voor het grotere plaatje beter lijkt. Ik heb er nog steeds vertrouwen in dat dat laatste hier het geval is.
pi_219067048
Romex Investments B.V.
¤ 1.500.000 | 10,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_219067090
Linkje geborgde lening HCN (Vol*le Ma*an/R Bo*ga*ert)
SPOILER
Pecunia non olet
pi_219067098
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 09:57 schreef Lezer8857 het volgende:
Romex Investments B.V.
¤ 1.500.000 | 10,0 % rente | 24 maanden

SPOILER
Die kwam/komt wel eens bij Harry Mens voorbij meen ik. Weet niet of dat per se een pré is maar het bestaat dus al geruime tijd en is redelijk succesvol, al blijkt dat niet bepaald uit zijn solvabiliteit die licht negatief is.

Edit:
https://www.business-clas(...)/5/romex-investments

[ Bericht 9% gewijzigd door obligataire op 21-10-2025 10:12:59 ]
Pecunia non olet
pi_219067173
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 10:06 schreef obligataire het volgende:

[..]
Die kwam/komt wel eens bij Harry Mens voorbij meen ik. Weet niet of dat per se een pré is maar het bestaat dus al geruime tijd en is redelijk succesvol, al blijkt dat niet bepaald uit zijn solvabiliteit die licht negatief is.

Edit:
https://www.business-clas(...)/5/romex-investments
Klopt. Volgens hun socials zou enkele maanden geleden (Juli 2025) de helft (onder voorbehoud) verkocht zijn. Project lijkt dus wel te lopen.
pi_219067198
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2025 10:16 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Klopt. Volgens hun socials zou enkele maanden geleden (Juli 2025) de helft (onder voorbehoud) verkocht zijn. Project lijkt dus wel te lopen.
Mooi rendement met 10% en lage kosten. Denk dat het wel goed komt gezien zijn trackrecord. Maar omdat ik ook wel wat minpuntjes zie , basis meegenomen.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')