Het moet toch niet zo moeilijk zijn om in de hypotheekakte een verplichte opstalverzekering op te nemen, met aanvullend de verplichting om éénmalig de polis en jaarlijks een betaalbewijs op te sturen?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 11:08 schreef Lezer8857 het volgende:
[..]
Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd naar de reactie van ccf. Zou je die hier misschien ook willen posten of DM'en?

Scheelt iig ¤ 400k aan afboeking...quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:47 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om in de hypotheekakte een verplichte opstalverzekering op te nemen, met aanvullend de verplichting om éénmalig de polis en jaarlijks een betaalbewijs op te sturen?
En bij gebreke daarvan, de rente met een paar procenten te verhogen en desnoods zelfs de lening op te zeggen?

Tot voor kort was die naam een redelijke garantie voor een goed project. Dat is met Mo.C toch wel even anders gebleken. Zucht. Die andere ken ik niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:14 schreef VDF het volgende:
Vriend Niels K. Komt bij mij in het rijtje met Knabbel en Babbel.

Dat klopt idd, echter kleine ondernemers noemen hun B.V. vaak naar zichzelf, de naam U. Vin B.V. wekt bij mij de indruk dat er ook ergens iemand van vlees en bloed rondloopt die zo heet. En zelf heeft hij ook een voornaam die met een U begint. Raar allemaal en idd kwalijk slordig.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 10:45 schreef InVestEerder het volgende:
U. Vin is de b.v. en hij heet U. Yülgec.
Nynke heeft idd in de pitch met namen zitten husselen. Dat is niet best, geeft immers aan dat er bij CCF pitches worden geschreven die niet zelf worden nagelezen, en al helemaal niet door een collega worden gecheckt vóór publicatie. Kwalijk!

quote:Op vrijdag 6 juni 2025 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin raakt mogelijk hypotheekrecht kwijt door ontbinding Groninger akte.
Die zag ik niet aankomen.Voor dit project wordt bij de voorziening inmiddels geen rekening meer gehouden dat er een hypothecaite dekking is tbv de investeerders: De eerste hypotheek uit de pitch wordt niet voor 75% in mindering gebracht op de resterende hoofdsom.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zekerheden leken 50% ltv, maar brokkelt steeds meer af.
Voorspelt niet veel goeds.
[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 18-10-2025 14:26:04 ]

Ik ken Niels als een kundige kerel.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 17:14 schreef VDF het volgende:
Vriend Niels K. Komt bij mij in het rijtje met Knabbel en Babbel.

Deze meneer?quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 14:02 schreef obligataire het volgende:
[..]
Dat klopt idd, echter kleine ondernemers noemen hun B.V. vaak naar zichzelf, de naam U. Vin B.V. wekt bij mij de indruk dat er ook ergens iemand van vlees en bloed rondloopt die zo heet.

Gewoon een kopie van mijn paspoort gemaakt met de officiële kopie-id-app en hierin een watermerk-tekst toegevoegd (ter voorkoming van misbruik) mailen en en klaar.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 11:58 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Ik denk dat je het minste gedoe hebt als je hier gehoor aan geeft.
Wat bijzonder is dat de gemeente een bibob toets doet voor een vergunning. Wij financieren niet de verbouwing maar hebben destijds het vastgoed gefinancierd. Er wordt wel gesproken over een verbouwing maar zoals ik het project lees is dat niet meegenomen in de financieringsaanvraag.
Ga ook maar aangeven dat ik voor een klein bedrag (< 1000 euro) geinvesteerd heb, want ik vermoed dat de gemeente ook weinig zin heeft om vele tientallen investeerders door te moeten lichten die er voor relatief weinig geld in zitten.

Dit lijkt mij toch echt dezelfde meneer die in de pitch als U. Yüzgec staat. En dus had Obli tóch een punt met zijn opmerking.quote:

Je bent ook wel een geweldige oelewapper als ondernemer of wazige hippies dat je geen verzekering op je pand hebt. Zal je in basis hooguit 1k kosten, losers welke nu in privé gaan bloeden.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 15:43 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
De aap komt nu uit de mouw bij CCF: de hippies van Stichting Healing Eden hadden geen brandverzekering afgesloten en er zijn aanzienlijke saneringskosten na de brand. We gaan dus af op een vrijwel volledige afboeking op deze lening.
Ik vind het toch wel zorgwekkend dat CCF dit blijkbaar niet verplicht stelt. Want wat is een hypothecaire zekerheid nou waard zonder opstalverzekering en/of herverzekering zoals banken dat doen?
Maar er is ook goed nieuws! Volgens de nieuwe rekenmethode:
Openstaand leenbedrag ¤ 385.754,70
Totale verwachte dekkingswaarde ¤ 446.250,00
Maximale voorziening ¤ 0,00

quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 00:33 schreef Fredericm het volgende:
Linkje U Vin kunststof kozijnen bij Collin. Goede zekerheden en rendabel bedrijf, rente 7,5%https://www.fundainbusine(...)olenmakershoek-46-a/SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Het probleem voor mij is dat wij investeerders de risico's lopen en gevolgen ervaren met dus een oninbare vordering op een kale kip leningnemer. En wij hebben zonder medewerking van CCF nul inzicht op welke panden al dan niet verzekerd zijn, omdat we niet direct in contact staan met de leningnemers of daar iets kunnen afdwingen. Ik vind het dus een verantwoordelijkheid die CCF moet nemen of waar ze expliciet afstand van moeten nemen.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:27 schreef peterc het volgende:
[..]
Je bent ook wel een geweldige oelewapper als ondernemer of wazige hippies dat je geen verzekering op je pand hebt. Zal je in basis hooguit 1k kosten, losers welke nu in privé gaan bloeden.

Ik heb ik een mail de vraag gesteld. De mail wordt beantwoord door dhr U. Vin. De rol van U. Yulgec is mij nog niet duidelijk.quote:

Ik kom hem tegen als bestuurder van Arvin Kozijnen. Ook uit Apeldoornquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:47 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Ik heb ik een mail de vraag gesteld. De mail wordt beantwoord door dhr U. Vin. De rol van U. Yulgec is mij nog niet duidelijk.
Volgens Linkedin werken er minimaal twee jonge personen bij VKE met naam Yüzgeç. Mogelijk kinderen.quote:Per 30-9-2014 is Bestuurder Ugur Yüzgeç in functie getreden.

Inderdaad niet te snel oordelen. Tegen een echt kwaadwillende ondernemer.......quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:17 schreef Jaco078 het volgende:
[..]
Ik ken Niels als een kundige kerel.
Ik heb in vele projecten geparticipeerd waarvan hij de CF-coach is. Hennen had ik toen al een slecht gevoel over, zit ik niet in. Alle andere projecten - op het vakantiepark na - lopen goed.

Issue speelt bij elk platform dat met 1e - 2e 3e hypo's werkt (SIG, GVE, WVJG, CCF etc) en dan ook nog soms in de BRD en BE & Spanjequote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
[..]
Het probleem voor mij is dat wij investeerders de risico's lopen en gevolgen ervaren met dus een oninbare vordering op een kale kip leningnemer. En wij hebben zonder medewerking van CCF nul inzicht op welke panden al dan niet verzekerd zijn, omdat we niet direct in contact staan met de leningnemers of daar iets kunnen afdwingen. Ik vind het dus een verantwoordelijkheid die CCF moet nemen of waar ze expliciet afstand van moeten nemen.
Dan moet je dus in je risico analyse opnemen dat jij zelf een "opstal herverzekeraar" bent van alle panden waar je zekerheden op hebt.

"Yüzgeç" is Turks voor "vin" (volgens Google translate)quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 16:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Denk eigenlijk dat die Vin een fake naam is en hij eigenlijk Yüzgeç heet.

Alleen saldo 0 helaas.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:08 schreef tnhb het volgende:
[..]
Op dit moment werkt het voor mij, zowel max website als update site.

Er werkt wel een batuhan yuzcek bij vke. Gebaseerd op de investeringen is het project nog niet populair. Tenzij in het weekend weinig mensen op het forum kijkenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 19:34 schreef OpDieFiets het volgende:
[..]
"Yüzgeç" is Turks voor "vin" (volgens Google translate)

Dat speelt zeker mee, plus de berichten van Healing en Hennen en dan nog de hoge risico's van kozijnenhandel en de naamsverwarring: dat komt de investeringslust niet ten goede. Als iemand nog "box 3: stoptober" roept is het helemaal gedaan.quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 22:58 schreef Fredericm het volgende:
[..]
Er werkt wel een batuhan yuzcek bij vke. Gebaseerd op de investeringen is het project nog niet populair. Tenzij in het weekend weinig mensen op het forum kijken

Dat weet ik, maar 14% in 4jr vind ik best een aardige aflossing.quote:Op zondag 19 oktober 2025 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:
[..]
Hij lost maar een heel klein deel lineair af.

Mee eens, dat ding staat er over 4 jaar ook nog wel. En is dan misschien nog wel wat in waarde gestegen.quote:Op zondag 19 oktober 2025 09:47 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar 14% in 4jr vind ik best een aardige aflossing.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |