abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219043386
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 11:08 schreef Lezer8857 het volgende:

[..]
Uit nieuwsgierigheid ben ik wel benieuwd naar de reactie van ccf. Zou je die hier misschien ook willen posten of DM'en?
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om in de hypotheekakte een verplichte opstalverzekering op te nemen, met aanvullend de verplichting om éénmalig de polis en jaarlijks een betaalbewijs op te sturen?

En bij gebreke daarvan, de rente met een paar procenten te verhogen en desnoods zelfs de lening op te zeggen?
Pecunia non olet
pi_219043429
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:47 schreef obligataire het volgende:

[..]
Het moet toch niet zo moeilijk zijn om in de hypotheekakte een verplichte opstalverzekering op te nemen, met aanvullend de verplichting om éénmalig de polis en jaarlijks een betaalbewijs op te sturen?

En bij gebreke daarvan, de rente met een paar procenten te verhogen en desnoods zelfs de lening op te zeggen?
Scheelt iig ¤ 400k aan afboeking...
pi_219043468
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:14 schreef VDF het volgende:
Vriend Niels K. Komt bij mij in het rijtje met Knabbel en Babbel.
Tot voor kort was die naam een redelijke garantie voor een goed project. Dat is met Mo.C toch wel even anders gebleken. Zucht. Die andere ken ik niet.
Pecunia non olet
pi_219043505
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 10:45 schreef InVestEerder het volgende:
U. Vin is de b.v. en hij heet U. Yülgec.
Nynke heeft idd in de pitch met namen zitten husselen. Dat is niet best, geeft immers aan dat er bij CCF pitches worden geschreven die niet zelf worden nagelezen, en al helemaal niet door een collega worden gecheckt vóór publicatie. Kwalijk!
Dat klopt idd, echter kleine ondernemers noemen hun B.V. vaak naar zichzelf, de naam U. Vin B.V. wekt bij mij de indruk dat er ook ergens iemand van vlees en bloed rondloopt die zo heet. En zelf heeft hij ook een voornaam die met een U begint. Raar allemaal en idd kwalijk slordig.
Pecunia non olet
pi_219043564
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 juni 2025 16:16 schreef KrekelJapie het volgende:
Collin raakt mogelijk hypotheekrecht kwijt door ontbinding Groninger akte.

Die zag ik niet aankomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zekerheden leken 50% ltv, maar brokkelt steeds meer af.
Voor dit project wordt bij de voorziening inmiddels geen rekening meer gehouden dat er een hypothecaite dekking is tbv de investeerders: De eerste hypotheek uit de pitch wordt niet voor 75% in mindering gebracht op de resterende hoofdsom.

Voorspelt niet veel goeds.

[ Bericht 0% gewijzigd door KrekelJapie op 18-10-2025 14:26:04 ]
pi_219043883
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 17:14 schreef VDF het volgende:
Vriend Niels K. Komt bij mij in het rijtje met Knabbel en Babbel.
Ik ken Niels als een kundige kerel.
Ik heb in vele projecten geparticipeerd waarvan hij de CF-coach is. Hennen had ik toen al een slecht gevoel over, zit ik niet in. Alle andere projecten - op het vakantiepark na - lopen goed.
pi_219043941
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 14:02 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat klopt idd, echter kleine ondernemers noemen hun B.V. vaak naar zichzelf, de naam U. Vin B.V. wekt bij mij de indruk dat er ook ergens iemand van vlees en bloed rondloopt die zo heet.
Deze meneer?

[ Bericht 3% gewijzigd door KrekelJapie op 18-10-2025 15:42:14 ]
pi_219044213
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:58 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Ik denk dat je het minste gedoe hebt als je hier gehoor aan geeft.

Wat bijzonder is dat de gemeente een bibob toets doet voor een vergunning. Wij financieren niet de verbouwing maar hebben destijds het vastgoed gefinancierd. Er wordt wel gesproken over een verbouwing maar zoals ik het project lees is dat niet meegenomen in de financieringsaanvraag.

Ga ook maar aangeven dat ik voor een klein bedrag (< 1000 euro) geinvesteerd heb, want ik vermoed dat de gemeente ook weinig zin heeft om vele tientallen investeerders door te moeten lichten die er voor relatief weinig geld in zitten.
Gewoon een kopie van mijn paspoort gemaakt met de officiële kopie-id-app en hierin een watermerk-tekst toegevoegd (ter voorkoming van misbruik) mailen en en klaar.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:21:14 #159
443453 InVestEerder
wie zaait zal oogsten
pi_219044224
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze meneer?
[ afbeelding ]
Dit lijkt mij toch echt dezelfde meneer die in de pitch als U. Yüzgec staat. En dus had Obli tóch een punt met zijn opmerking.
Voor mij sowieso al weer reden genoeg om me verder niet eens in dit project te willen verdiepen.

We moeten zelf de lat wat hoger gaan leggen bij CCF, anders komt het daar niet goed me ons.
pi_219044259
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 15:43 schreef ShowMeTheMoney het volgende:
De aap komt nu uit de mouw bij CCF: de hippies van Stichting Healing Eden hadden geen brandverzekering afgesloten en er zijn aanzienlijke saneringskosten na de brand. We gaan dus af op een vrijwel volledige afboeking op deze lening.

Ik vind het toch wel zorgwekkend dat CCF dit blijkbaar niet verplicht stelt. Want wat is een hypothecaire zekerheid nou waard zonder opstalverzekering en/of herverzekering zoals banken dat doen?

Maar er is ook goed nieuws! Volgens de nieuwe rekenmethode:

Openstaand leenbedrag ¤ 385.754,70
Totale verwachte dekkingswaarde ¤ 446.250,00

Maximale voorziening ¤ 0,00
Je bent ook wel een geweldige oelewapper als ondernemer of wazige hippies dat je geen verzekering op je pand hebt. Zal je in basis hooguit 1k kosten, losers welke nu in privé gaan bloeden.

Je kan het in de oveks opnemen, zou ik indien mogelijk altijd doen. Daarnaast is jaarlijkse controle feitelijk best wel ondoenlijk voor zowel platformen als andere lening/hypo-gevers. Inderdaad een leningnemer kan (tussentijds) opzeggen, niet betalen en eruit gedonderd worden en wat al niet meer (nalatigheid / danwel plant-of pillenactiviteiten) waardoor er gedoe met de verzekering ontstaat als de kiet is afgefikt.. Ook is er sprake van soms 2e & 3e hypo op woonhuizen van leningnemers als extra zekerheid. Die komen er naast de 1e hypo's op ontwikkelprojeecten bedrijfsOG etc er ook nog bij.

Benieuwd hoe bijv Mogelijk en andere vastgoed beleggingsfondsen hiermee omgaan. Daarnaast heb ik in mijn bijna 10 jaar crowdfund-experience en best wel veul projecten (bij alle platformen) dit nog niet eerder meegemaakt. Gelukkig zit ik niet in deze healingwoke-wappies.

Soms loop je tegen een onverwachte situaties aan, vergelijk het een beetje met onze Friese huizensloopert Haitsma waar na een "verbouwing" enkel een bouwperceel overblijft. Of het project waarbij na storting vd ¤ door het platform de bank (waar ik ook aandelen in heb) direct de ovek van het RC-krediet aanpaste en de limiet verlaagde. Bank had de ¤ en de ondernemer geen ¤ meer voor het project.

Maar ook hiervan leren we met zijn allen weer. En in een enkele uitzondering gelukkig geeft het troubles. Daarnaast zijn verreweg de meeste leningnemers OK

[ Bericht 15% gewijzigd door peterc op 18-10-2025 18:55:14 ]
pi_219044392
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 00:33 schreef Fredericm het volgende:
Linkje U Vin kunststof kozijnen bij Collin. Goede zekerheden en rendabel bedrijf, rente 7,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://www.fundainbusine(...)olenmakershoek-46-a/
pi_219044396
quote:
12s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:27 schreef peterc het volgende:

[..]
Je bent ook wel een geweldige oelewapper als ondernemer of wazige hippies dat je geen verzekering op je pand hebt. Zal je in basis hooguit 1k kosten, losers welke nu in privé gaan bloeden.
Het probleem voor mij is dat wij investeerders de risico's lopen en gevolgen ervaren met dus een oninbare vordering op een kale kip leningnemer. En wij hebben zonder medewerking van CCF nul inzicht op welke panden al dan niet verzekerd zijn, omdat we niet direct in contact staan met de leningnemers of daar iets kunnen afdwingen. Ik vind het dus een verantwoordelijkheid die CCF moet nemen of waar ze expliciet afstand van moeten nemen.

Dan moet je dus in je risico analyse opnemen dat jij zelf een "opstal herverzekeraar" bent van alle panden waar je zekerheden op hebt.
pi_219044406
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:25 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Deze meneer?
[ afbeelding ]
Ik heb ik een mail de vraag gesteld. De mail wordt beantwoord door dhr U. Vin. De rol van U. Yulgec is mij nog niet duidelijk.
pi_219044459
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:47 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Ik heb ik een mail de vraag gesteld. De mail wordt beantwoord door dhr U. Vin. De rol van U. Yulgec is mij nog niet duidelijk.
Ik kom hem tegen als bestuurder van Arvin Kozijnen. Ook uit Apeldoorn
quote:
Per 30-9-2014 is Bestuurder Ugur Yüzgeç in functie getreden.
Volgens Linkedin werken er minimaal twee jonge personen bij VKE met naam Yüzgeç. Mogelijk kinderen.

Denk eigenlijk dat die Vin een fake naam is en hij eigenlijk Yüzgeç heet.
pi_219044980
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 15:17 schreef Jaco078 het volgende:

[..]
Ik ken Niels als een kundige kerel.
Ik heb in vele projecten geparticipeerd waarvan hij de CF-coach is. Hennen had ik toen al een slecht gevoel over, zit ik niet in. Alle andere projecten - op het vakantiepark na - lopen goed.
Inderdaad niet te snel oordelen. Tegen een echt kwaadwillende ondernemer.......

Hennen ook laten lopen indertijd, denk nog vanwege ... te snel een te groot project.
Vergelijk het maar met Rotterdam Ilyas die doet nagenoeg altijd hetzelfde kunstje dat hij intussen goed kent, het wordt oppassen als hij morgen een projectje zoals Hennen van ¤ 5.000k gaat doen.

[ Bericht 2% gewijzigd door peterc op 18-10-2025 18:37:27 ]
pi_219045042
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:46 schreef ShowMeTheMoney het volgende:

[..]
Het probleem voor mij is dat wij investeerders de risico's lopen en gevolgen ervaren met dus een oninbare vordering op een kale kip leningnemer. En wij hebben zonder medewerking van CCF nul inzicht op welke panden al dan niet verzekerd zijn, omdat we niet direct in contact staan met de leningnemers of daar iets kunnen afdwingen. Ik vind het dus een verantwoordelijkheid die CCF moet nemen of waar ze expliciet afstand van moeten nemen.

Dan moet je dus in je risico analyse opnemen dat jij zelf een "opstal herverzekeraar" bent van alle panden waar je zekerheden op hebt.
Issue speelt bij elk platform dat met 1e - 2e 3e hypo's werkt (SIG, GVE, WVJG, CCF etc) en dan ook nog soms in de BRD en BE & Spanje
pi_219045805
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 16:55 schreef KrekelJapie het volgende:
Denk eigenlijk dat die Vin een fake naam is en hij eigenlijk Yüzgeç heet.
"Yüzgeç" is Turks voor "vin" (volgens Google translate) :)
pi_219046399
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 13:08 schreef tnhb het volgende:

[..]
Op dit moment werkt het voor mij, zowel max website als update site.
Alleen saldo 0 helaas.
pi_219047224
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 20:44 schreef quepos het volgende:

[..]
Alleen saldo 0 helaas.
Is dat niet correct?
pi_219047954
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 19:34 schreef OpDieFiets het volgende:

[..]
"Yüzgeç" is Turks voor "vin" (volgens Google translate) :)
Er werkt wel een batuhan yuzcek bij vke. Gebaseerd op de investeringen is het project nog niet populair. Tenzij in het weekend weinig mensen op het forum kijken
pi_219048923
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:58 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Er werkt wel een batuhan yuzcek bij vke. Gebaseerd op de investeringen is het project nog niet populair. Tenzij in het weekend weinig mensen op het forum kijken
Dat speelt zeker mee, plus de berichten van Healing en Hennen en dan nog de hoge risico's van kozijnenhandel en de naamsverwarring: dat komt de investeringslust niet ten goede. Als iemand nog "box 3: stoptober" roept is het helemaal gedaan. :s) :s) :s)

Ik vind het een prima project, nieuwbouw met volledig bouwdepot, aardige inbreng en aflossing in 4 jaar, goede cijfers. Eerste CCF project sinds de Opslagman dat ik meeneem, de rest vond ík niet interessant.
pi_219049770
quote:
14s.gif Op zondag 19 oktober 2025 00:49 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]

En aflossing in 4 jaar,

Hij lost maar een heel klein deel lineair af.
pi_219050197
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 08:38 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]
Hij lost maar een heel klein deel lineair af.
Dat weet ik, maar 14% in 4jr vind ik best een aardige aflossing.
pi_219050386
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 09:47 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:

[..]
Dat weet ik, maar 14% in 4jr vind ik best een aardige aflossing.
Mee eens, dat ding staat er over 4 jaar ook nog wel. En is dan misschien nog wel wat in waarde gestegen.

Ik vind het ook mooi dat hij zijn woonhuis mee onderzet.
Ik verwacht er niet heel veel van qua opbrengst maar het is altijd een teken van geloof en overtuiging in de eigen onderneming, en de bereidwilligheid om privé ook risico te lopen.
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')