https://www.rtvnoord.nl/p(...)-op-instorten-huizenquote:'Gaswinningsplan JA21 levert geen geld op, wel extra risico op instorten huizen'
Even leek de sluiting van het Groningenveld niet meer ter discussie te staan. Totdat JA21-lijsttrekker Joost Eerdmans in de Tweede Kamer voorstelde om het veld weer te openen. Uit de doorrekeningen van het Centraal Planbureau (CPB) blijkt dat de partij de gaswinning in 2030 met 4,5 miljard kuub wil ophogen. Al levert dit helemaal geen extra geld op, zegt het CPB.
Om hoeveel gas gaat het dan? In 2024 werd in totaal 567 miljoen kuub gas gewonnen uit alle kleine gasvelden. Het Groningenveld was op de waakvlam goed voor zo'n 2,8 miljard kuub gas per jaar.
Volgens het CPB, dat de partijprogramma's van tien politieke partijen heeft doorgerekend, zou het JA21-plan jaarlijks uiteindelijk 300 miljoen euro voor de staat kunnen opleveren. Maar daar wordt wel een kanttekening bijgeplaatst.
Joost Eerdmans spreekt in de Tweede Kamer
Joost Eerdmans spreekt in de Tweede Kamer
© ANP
Het is onbekend hoeveel het kost om het gesloten Groningenveld weer te heropenen. Daarnaast ontstaan er juridische risico's als de gaswinning uit het veld weer wordt hervat en volgen er mogelijk schadeclaims als de gaswinning weer tot extra aardbevingen leidt.
Het bureau concludeert dat de plannen van JA21 op de lange termijn niet zorgen voor een effect op de overheidsbegroting. Met andere woorden: het plan van JA21 om de gaswinning weer op te hogen, zal niet tot extra geld voor de overheid leiden.
Ingestorte huizen en vroegtijdig overlijden
En dan schrijft het CPB nog niet over de verdere gevolgen van de gaswinning. 'De versterkingsoperatie is nog niet voorbij en verloopt niet al te goed, waardoor Groningers door stress nog steeds een verhoogd risico op vroegtijdig overlijden hebben', zegt Cynthia Heijne namens het Staatstoezicht op de Mijnen (SodM).
Dat kan leiden tot het instorten van huizen die nog niet versterkt zijn
Cynthia Heijne - SodM
'Als je weer meer gas gaat winnen, neemt de kans op zwaardere aardbevingen toe. Dat kan leiden tot het instorten van huizen die nog niet versterkt zijn', aldus het SodM. Volgens de laatste prognose van het SodM is de versterkingsoperatie in het huidige tempo op zijn vroegst in 2034 pas afgerond.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:51 schreef Fok-it het volgende:
JA21 is er dan ook voor de industrie en niet voor de burger.
Minachting voor Groningse slachtoffers leeft dus niet alleen bij links blijkt maar weer
?quote:
Dat had ik niet begrepen nee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:56 schreef Fok-it het volgende:
Ik denk dat je mijn post niet goed begrijpt. Ik zeg niet dat linkse partijen Groningers minachten, ik zeg dat dat de rechtse frame is
En dat zeg je na 30 jaar rechts kabinet...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:51 schreef Fok-it het volgende:
Minachting voor Groningse slachtoffers leeft dus niet alleen bij links blijkt maar weer
Er moeten dus eerst doden vallen begrijp ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:01 schreef Twiitch het volgende:
Groningers gaan eerder dood omdat daar procentueel gezien meer rokers zitten. Niet door stress van de gaswinning
Maarja dan krijg je straks Groningers, die hebben moeten vluchten, naast je. Das toch een andere cultuur, een andere taal naast. Waar je dan mee moet leren omgaanquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:49 schreef Aberkullie het volgende:
Kan wel vervelend zijn voor Groningers maar ik vind asielzoekers gewoon niet leuk dus stem ik Ja21
Het laatste, ik woon in het aardbevingsgebied in Groningen en het zogenaamde leed wordt zwaar overdreven. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben helemaal geen problemen met gaswinning als de schade snel wordt vergoed. Die bevingen stellen bovendien geen reet voor.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:05 schreef thedeedster het volgende:
Wat is het grootste leed? De aardbeving, of de manier waarop de Overheid deze mensen behandeld heeft?
Waarom kost die compensatie zoveel moeite? Help die mensen.
Waar heb je precies moeite mee? Ik ben in dat gebied geweest en heb de parlementaire enquête gevolgd. Ik zou niet weten hoe je het plan anders moet omschrijven dan wreed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat zijn de regels hier eigenlijk voor topictitels? Want het loopt hier op NWS de spuigaten uit met de idiote titels.
Lees de reactie boven je en verklaar waarom jij het beter weet dan iemand die er woont.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:37 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Waar heb je precies moeite mee? Ik ben in dat gebied geweest en heb de parlementaire enquête gevolgd. Ik zou niet weten hoe je het plan anders moet omschrijven dan wreed.
Wat mij betreft; gewoon de kop van het originele artikel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wat zijn de regels hier eigenlijk voor topictitels? Want het loopt hier op NWS de spuigaten uit met de idiote titels.
Dit ja, ik ken ook wat mensen uit die regio die allemaal flink wat verhalen kunnen vertellen over kennissen en buren die zich kapotlachen en massaal (de facto) fraude plegen bij het aanvragen (en krijgen) van grote schadevergoedingen voor de geleden 'schade'.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Het laatste, ik woon in het aardbevingsgebied in Groningen en het zogenaamde leed wordt zwaar overdreven. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben helemaal geen problemen met gaswinning als de schade snel wordt vergoed. Die bevingen stellen bovendien geen reet voor.
De meeste huizen die moeten worden versterkt zijn vaak huizen of boerderijen die zonder bevingen al in zeer slechte staat waren.
Het is jammer dat voornamelijk tegenstanders een podium krijgen en er een vertekend beeld ontstaat.
Viel mij ook al op. Ik moest lachen omdat het zo zwaar aangezet was. Terwijl de problematiek er echt wel is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:32 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Exact.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit ja, ik ken ook wat mensen uit die regio die allemaal flink wat verhalen kunnen vertellen over kennissen en buren die zich kapotlachen en massaal (de facto) fraude plegen bij het aanvragen (en krijgen) van grote schadevergoedingen voor de geleden 'schade'.
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen. De Groningers hebben zich behoorlijk laten knechten door het gas te laten wegvloeien uit hun provincie zonder enige navenante tegenprestatie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dit ja, ik ken ook wat mensen uit die regio die allemaal flink wat verhalen kunnen vertellen over kennissen en buren die zich kapotlachen en massaal (de facto) fraude plegen bij het aanvragen (en krijgen) van grote schadevergoedingen voor de geleden 'schade'.
Vraag me af hoe men hier kan frauderen. Hier zijn ze langs geweest en hebben onderzoek gedaan en in kaart gebracht wat de schade was en daar hebben we een klein bedrag voor gekregen om het te laten repareren. Was bij lange na niet genoeg want we hebben flink bij moeten leggen om alles weer netjes en stabiel te krijgen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Tuurlijk joh.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:57 schreef Halcon het volgende:
Een grote act in Groningen om geld los te krijgen.
En jij laat je daarmee afschepen? Typisch voorbeeld van ruggegraatsloze Groninger.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:58 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Vraag me af hoe men hier kan frauderen. Hier zijn ze langs geweest en hebben onderzoek gedaan en in kaart gebracht wat de schade was en daar hebben we een klein bedrag voor gekregen om het te laten repareren. Was bij lange na niet genoeg want we hebben flink bij moeten leggen om alles weer netjes en stabiel te krijgen.
Later zijn ze nogmaals geweest om te kijken of er nog versterking nodig was, dat was gelukkig niet zo. Ons huis zou volgens hun bij bevingen niet meteen instorten.
Gezien je eerste alinea ga ik niet eens de moeite nemen hier inhoudelijk op te reageren. Met je aannames.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En jij laat je daarmee afschepen? Typisch voorbeeld van ruggegraatsloze Groninger.
Hoe sta jij overigens tegen verdere gaswinning als daar grotere economische compensatie tegenover staat?
Je schrijft zelfquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Gezien je eerste alinea ga ik niet eens de moeite nemen hier inhoudelijk op te reageren. Met je aannames.
Maar naar verloop van tijd gaat je huis dus wel degelijk instorten en je laat je afschepen met een kleine vergoeding.quote:Ons huis zou volgens hun bij bevingen niet meteen instorten.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef monkyyy het volgende:
Eigenlijk zijn de overheidsfinanciën totaal van het padje geraakt toen de uitkeringen van 5 miljoen Nederlanders met 13,5% verhoogd werden in 2023.
Gewoon dat terugdraaien, iedereen blij.
Wel knap dat het CPB met zo veel onbekende factoren wel al kan concluderen dat het geen geld zal opleveren. Ik dacht dat het CPB alleen conclusies deed als dit daadwerkelijk onderbouwt kan worden.quote:Het is onbekend hoeveel het kost om het gesloten Groningenveld weer te heropenen. Daarnaast ontstaan er juridische risico's als de gaswinning uit het veld weer wordt hervat en volgen er mogelijk schadeclaims als de gaswinning weer tot extra aardbevingen leidt.
Met de keus voor een vaste vergoeding van destijds 5k, nu met aanvullende vergoeding tot 10k kan je makkelijk frauderen. Een scheurtje in een badkamertegel is al genoeg om in aanmerking te komen voor die vergoeding. Er wordt niet eens beoordeeld of die scheur door een beving komt of iets anders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:58 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Vraag me af hoe men hier kan frauderen.
Ik heb geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken. Ze brengen het op deze manier omdat ze simpelweg nooit kunnen garanderen dat het niet in zal storten bij een beving, lijkt me ook logisch. Ik ben er in ieder geval vrij zeker van dat het niet instort, zit een goede fundering onder en de muren zijn een halve meter dik omdat er een extra muur omheen is gebouwd. Tenzij je ineens een beving van > 6 op de schaal van Richter krijgt maar daar ga ik niet vanuit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Je schrijft zelf
[..]
Maar naar verloop van tijd gaat je huis dus wel degelijk instorten en je laat je afschepen met een kleine vergoeding.![]()
Het is niet voor niks dat men ook Ter Apel in Groningen neergezet heeft, Groningers verzetten zich niet en accepteren geknecht te worden.
Bullshit, met een scheurtje in een tegel ga je echt niet meteen vergoeding krijgen. En bij ons is wel degelijk beoordeeld of het door bevingen kwam, echter als ze het niet weten geven ze de melder het voordeel van de twijfel en dat lijkt me logisch.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:30 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Met de keus voor een vaste vergoeding van destijds 5k, nu met aanvullende vergoeding tot 10k kan je makkelijk frauderen. Een scheurtje in een badkamertegel is al genoeg om in aanmerking te komen voor die vergoeding. Er wordt niet eens beoordeeld of die scheur door een beving komt of iets anders.
Wellicht is het lastiger als je het laat herstellen ipv te kiezen voor een vaste vergoeding of als het schadebedrag meer is dan 10k.
Als je in een straat woont waarin ieder huis gestut en in de stijgers staat kan ik moeilijk geloven dat je er geen moeite mee hebt. Op een kwartier rijden had je dezelfde soort huizen zonder stijgers, dus dan onderhoud excuus zegt ook niemand uitde regio.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:39 schreef Zorro het volgende:
[..]
Lees de reactie boven je en verklaar waarom jij het beter weet dan iemand die er woont.
Maar dit gaat toch nergens over. Er worden miljarden uit de grond gehaald en de gedupeerden worden met een kluitje het riet ingestuurd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:40 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik kan niet in de toekomst kijken. Ze brengen het op deze manier omdat ze simpelweg nooit kunnen garanderen dat het niet in zal storten bij een beving, lijkt me ook logisch. Ik ben er in ieder geval vrij zeker van dat het niet instort, zit een goede fundering onder en de muren zijn een halve meter dik omdat er een extra muur omheen is gebouwd. Tenzij je ineens een beving van > 6 op de schaal van Richter krijgt maar daar ga ik niet vanuit.
Waar het mij om gaat is dat hier wordt geschreven dat er flink gefraudeerd wordt, wat ik vreemd vind gezien ze onderzoeken doen en daar een rapport uit voortvloeit met de schades en het bedrag dat ze uitkeren.
We hebben alles wat stond vermeld laten repareren door een erkend bedrijf en de rekening was vele malen hoger dan wat ze berekend hadden. Alles was gedocumenteerd en doorgegeven aan de NAM, maar nee, dit is waar je recht op hebt en dat is het. En je wil niet weten hoeveel energie en moeite het allemaal heeft gekost om überhaupt geld te krijgen, op een gegeven moment is het klaar.
Is geen bullshit, mijn zus is het gelukt met alleen een scheur in een badkamertegel in ieder geval. Er zijn alleen wat foto's gemaakt en daarna is vergoeding toegekend.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:47 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Bullshit, met een scheurtje in een tegel ga je echt niet meteen vergoeding krijgen.
Misschien dat er toch meer aan de hand was en die scheur een gevolg daarvan? Mijn buurman had een scheur van 2mm in de vloer die doorliep in de muur, werd geweten aan natuurlijke verzakking en hij kreeg het niet vergoed. Uit eigen ervaring kan ik dan opmaken dat het allemaal niet zo makkelijk is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:53 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Is geen bullshit, mijn zus is het gelukt met alleen een scheur in een badkamertegel in ieder geval. Er zijn alleen wat foto's gemaakt en daarna is vergoeding toegekend.
Tegenwoordig kun je de schade afkopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:01 schreef WrappedEuphoria het volgende:
[..]
Misschien dat er toch meer aan de hand was en die scheur een gevolg daarvan? Mijn buurman had een scheur van 2mm in de vloer die doorliep in de muur, werd geweten aan natuurlijke verzakking en hij kreeg het niet vergoed. Uit eigen ervaring kan ik dan opmaken dat het allemaal niet zo makkelijk is.
En zelfs al zou er gefraudeerd worden. De staat heeft jarenlang hier gas uit de bodem lopen trekken en Groningen heeft daar nooit voordeel bij gehad, alleen maar nadelen. En dat mensen het helemaal niet erg zouden vinden als er maar vergoedingen komen kan ik ook niet beamen, zo denkt men in mijn omgeving er namelijk niet over.
Maar dat is geen fraude.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:30 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Met de keus voor een vaste vergoeding van destijds 5k, nu met aanvullende vergoeding tot 10k kan je makkelijk frauderen. Een scheurtje in een badkamertegel is al genoeg om in aanmerking te komen voor die vergoeding. Er wordt niet eens beoordeeld of die scheur door een beving komt of iets anders.
Wellicht is het lastiger als je het laat herstellen ipv te kiezen voor een vaste vergoeding of als het schadebedrag meer is dan 10k.
Yep mijn tante ook. 25k gekregen terwijl ze er niet lang woonde, weinig schade. niks aan het huis gedaan en ergens anders gaan wonen en ze is er nog trots op ook.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik woon hier nu een dik jaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef R_Nest het volgende:
[..]
Yep mijn tante ook. 25k gekregen terwijl ze er niet lang woonde, weinig schade. niks aan het huis gedaan en ergens anders gaan wonen en ze is er nog trots op ook.
Plus dat in het begin aardbevingsschade door de NAM werd weggezet als niet veroorzaakt door de aardbeving. Wat tot zeer schrijnende situaties heeft gezorgd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:55 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is wel het minste wat ze kunnen doen. De Groningers hebben zich behoorlijk laten knechten door het gas te laten wegvloeien uit hun provincie zonder enige navenante tegenprestatie.
Hoeveel huizen staan er eigenlijk in het gebied waar huizen schade opgelopen hebben? Wellicht zou het het beste zijn geweest als omwonenden vanaf het begin aandeel in de winst hadden mogen genieten afhankelijk van de afstand van de winplekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Plus dat in het begin aardbevingsschade door de NAM werd weggezet als niet veroorzaakt door de aardbeving. Wat tot zeer schrijnende situaties heeft gezorgd.
Nu slaat de wijzer wellicht te ver de andere kant op.
Geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoeveel huizen staan er eigenlijk in het gebied waar huizen schade opgelopen hebben? Wellicht zou het het beste zijn geweest als omwonenden vanaf het begin aandeel in de winst hadden mogen genieten afhankelijk van de afstand van de winplekken.
De echte risicogebieden hebben geloof ik slechts weinig inwoners.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me ook duidelijk uit de afbeelding naar voren komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Bijvoorbeeld in de stad Groningen is Groningen Zuid minder zwaar getroffen door aardbevingen dan Oost Groningen.
Ik vind het lastig om de stad Groningen op de kaart te onderscheidenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook duidelijk uit de afbeelding naar voren komen.
Ga toch weg man. Jank Groningers. Gewoon alles leegpompen, hele nl van het gas en de Groningers ruim compenseren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)-op-instorten-huizen
Ik hoop dat de kiezer eens gaat afrekenen met dit soort partijen, maar het antwoord zal nee zijn. Als je na de verhalen van slachtoffers nog steeds wil gaan gas pompen ben je een sadist. Iemand die zo onverschillig wreed kan zijn naar Groningers, zal dat ook tegen jou zijn als dat zo uitkomt.
De Groningers zijn al ruim zat gecompenseerd. Die halve provincie zit al 60 jaar in de bijstand.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Jank Groningers. Gewoon alles leegpompen, hele nl van het gas en de Groningers ruim compenseren.
60 jaar te weinig gecompenseerd dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De Groningers zijn al ruim zat gecompenseerd. Die halve provincie zit al 60 jaar in de bijstand.
Het klinkt alsof je er schande van spreekt dat de inwoners van Finsterwolde uiteindelijk toch zijn gecompenseerd voor de aardbevingsschade.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn jullie weleens geweest in de boerengaten met de huizen van de gaswinningsschade?
Daar zijn veel Groningers rijk mee geworden en die lachen zich slap. Eerst krijgen ze een flinke vergoeding voor hun krot.
Veel Amsterdammers die de stad zat zijn kopen zo’n kot om te verbouwen en “vrij” te wonen en krijgen heel veel subsidie uit potjes van aardbevingsgebied die zijn vrijgesteld.
De fundering, vloeren en somscomplete buitenmuren worden opnieuw gebouwd en zijn teillingsproof voor verdere schade.
Ga eens voor de grap met streetview door de hoofdweg van Finsterwolde.
NL kan nog veel meer uit gas halen door schaliegas projecten in de Waddenzee op te pakken.
Fuck it laten we er voor gaan en voor welvaart gaan!
Nee ze zijn gecompenseerd en dat is prima.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je er schande van spreekt dat de inwoners van Finsterwolde uiteindelijk toch zijn gecompenseerd voor de aardbevingsschade.
Valt wel mee met die slachtoffers. Uiteindelijk hebben ze allemaal een enorme zak geld gehad. Net als slachtoffers van de toeslagenaffairequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:51 schreef Fok-it het volgende:
Goed dat je dit zegt. Lidewij de Vos zei dit ook al, maar ik had daar nog mijn twijfels bij. Nu geloof ik het wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Het laatste, ik woon in het aardbevingsgebied in Groningen en het zogenaamde leed wordt zwaar overdreven. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben helemaal geen problemen met gaswinning als de schade snel wordt vergoed. Die bevingen stellen bovendien geen reet voor.
De meeste huizen die moeten worden versterkt zijn vaak huizen of boerderijen die zonder bevingen al in zeer slechte staat waren.
Het is jammer dat voornamelijk tegenstanders een podium krijgen en er een vertekend beeld ontstaat.
En dan door blijven gaan met compenseren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn gecompenseerd en dat is prima.
Wie nog moet snel uitbetalen en dan die gaskraan weer open.
Drill baby drill.
Hoezo wist men 100 jaar geleden dat er aardbevingsschade zou kunnen ontstaan door gasboringen...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:01 schreef Jahr00n het volgende:
Men had daar gewoon goede stevige huizen moeten bouwen ipv hun geld verzuipen met europshopper bier
Als politiek partij moet je tegen kritiek kunnen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:44 schreef Montagui het volgende:
Ah, JA21 wordt te groot.
Tijd voor een topic in NWS om hen ook te gaan afzeiken.
Het hele probleem met die groningers is toch vooral dat de politiek, ambtenaren en de NAM geen reet hebben uitgevoerd de afgelopen paar jaren. Al deze mensen hadden gewoon royale schadevergoedingen moeten krijgen ipv wachten tot er een keer naar ze geluisterd werd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)-op-instorten-huizen
Ik hoop dat de kiezer eens gaat afrekenen met dit soort partijen, maar het antwoord zal nee zijn. Als je na de verhalen van slachtoffers nog steeds wil gaan gas pompen ben je een sadist. Iemand die zo onverschillig wreed kan zijn naar Groningers, zal dat ook tegen jou zijn als dat zo uitkomt.
Groningers moeten niet zeuren hè.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |