Hoeveel huizen staan er eigenlijk in het gebied waar huizen schade opgelopen hebben? Wellicht zou het het beste zijn geweest als omwonenden vanaf het begin aandeel in de winst hadden mogen genieten afhankelijk van de afstand van de winplekken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:33 schreef Wantie het volgende:
[..]
Plus dat in het begin aardbevingsschade door de NAM werd weggezet als niet veroorzaakt door de aardbeving. Wat tot zeer schrijnende situaties heeft gezorgd.
Nu slaat de wijzer wellicht te ver de andere kant op.
Geen idee eigenlijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:36 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoeveel huizen staan er eigenlijk in het gebied waar huizen schade opgelopen hebben? Wellicht zou het het beste zijn geweest als omwonenden vanaf het begin aandeel in de winst hadden mogen genieten afhankelijk van de afstand van de winplekken.
De echte risicogebieden hebben geloof ik slechts weinig inwoners.
[ afbeelding ]
Dat lijkt me ook duidelijk uit de afbeelding naar voren komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Geen idee eigenlijk.
Bijvoorbeeld in de stad Groningen is Groningen Zuid minder zwaar getroffen door aardbevingen dan Oost Groningen.
Ik vind het lastig om de stad Groningen op de kaart te onderscheidenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook duidelijk uit de afbeelding naar voren komen.
Ga toch weg man. Jank Groningers. Gewoon alles leegpompen, hele nl van het gas en de Groningers ruim compenseren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)-op-instorten-huizen
Ik hoop dat de kiezer eens gaat afrekenen met dit soort partijen, maar het antwoord zal nee zijn. Als je na de verhalen van slachtoffers nog steeds wil gaan gas pompen ben je een sadist. Iemand die zo onverschillig wreed kan zijn naar Groningers, zal dat ook tegen jou zijn als dat zo uitkomt.
De Groningers zijn al ruim zat gecompenseerd. Die halve provincie zit al 60 jaar in de bijstand.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:14 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ga toch weg man. Jank Groningers. Gewoon alles leegpompen, hele nl van het gas en de Groningers ruim compenseren.
60 jaar te weinig gecompenseerd dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 19:29 schreef Twiitch het volgende:
[..]
De Groningers zijn al ruim zat gecompenseerd. Die halve provincie zit al 60 jaar in de bijstand.
Het klinkt alsof je er schande van spreekt dat de inwoners van Finsterwolde uiteindelijk toch zijn gecompenseerd voor de aardbevingsschade.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:38 schreef Lospedrosa het volgende:
Zijn jullie weleens geweest in de boerengaten met de huizen van de gaswinningsschade?
Daar zijn veel Groningers rijk mee geworden en die lachen zich slap. Eerst krijgen ze een flinke vergoeding voor hun krot.
Veel Amsterdammers die de stad zat zijn kopen zo’n kot om te verbouwen en “vrij” te wonen en krijgen heel veel subsidie uit potjes van aardbevingsgebied die zijn vrijgesteld.
De fundering, vloeren en somscomplete buitenmuren worden opnieuw gebouwd en zijn teillingsproof voor verdere schade.
Ga eens voor de grap met streetview door de hoofdweg van Finsterwolde.
NL kan nog veel meer uit gas halen door schaliegas projecten in de Waddenzee op te pakken.
Fuck it laten we er voor gaan en voor welvaart gaan!
Nee ze zijn gecompenseerd en dat is prima.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:46 schreef Wantie het volgende:
[..]
Het klinkt alsof je er schande van spreekt dat de inwoners van Finsterwolde uiteindelijk toch zijn gecompenseerd voor de aardbevingsschade.
Valt wel mee met die slachtoffers. Uiteindelijk hebben ze allemaal een enorme zak geld gehad. Net als slachtoffers van de toeslagenaffairequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:51 schreef Fok-it het volgende:
JA21 is er dan ook voor de industrie en niet voor de burger.
Minachting voor Groningse slachtoffers leeft dus niet alleen bij links blijkt maar weer
Goed dat je dit zegt. Lidewij de Vos zei dit ook al, maar ik had daar nog mijn twijfels bij. Nu geloof ik het wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:37 schreef CryptoPunk het volgende:
[..]
Het laatste, ik woon in het aardbevingsgebied in Groningen en het zogenaamde leed wordt zwaar overdreven. De meeste mensen uit mijn omgeving hebben helemaal geen problemen met gaswinning als de schade snel wordt vergoed. Die bevingen stellen bovendien geen reet voor.
De meeste huizen die moeten worden versterkt zijn vaak huizen of boerderijen die zonder bevingen al in zeer slechte staat waren.
Het is jammer dat voornamelijk tegenstanders een podium krijgen en er een vertekend beeld ontstaat.
En dan door blijven gaan met compenseren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nee ze zijn gecompenseerd en dat is prima.
Wie nog moet snel uitbetalen en dan die gaskraan weer open.
Drill baby drill.
Hoezo wist men 100 jaar geleden dat er aardbevingsschade zou kunnen ontstaan door gasboringen...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:01 schreef Jahr00n het volgende:
Men had daar gewoon goede stevige huizen moeten bouwen ipv hun geld verzuipen met europshopper bier
Als politiek partij moet je tegen kritiek kunnen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 23:44 schreef Montagui het volgende:
Ah, JA21 wordt te groot.
Tijd voor een topic in NWS om hen ook te gaan afzeiken.
Het hele probleem met die groningers is toch vooral dat de politiek, ambtenaren en de NAM geen reet hebben uitgevoerd de afgelopen paar jaren. Al deze mensen hadden gewoon royale schadevergoedingen moeten krijgen ipv wachten tot er een keer naar ze geluisterd werd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
https://www.rtvnoord.nl/p(...)-op-instorten-huizen
Ik hoop dat de kiezer eens gaat afrekenen met dit soort partijen, maar het antwoord zal nee zijn. Als je na de verhalen van slachtoffers nog steeds wil gaan gas pompen ben je een sadist. Iemand die zo onverschillig wreed kan zijn naar Groningers, zal dat ook tegen jou zijn als dat zo uitkomt.
Groningers moeten niet zeuren hè.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |