abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221876179
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:15 schreef theunderdog het volgende:
Amerika laat ons zien dat schulden niets uitmaken. :)
De dollar is de wereldreservemunt, dat is een cruciaal verschil.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
  maandag 28 september 2026 @ 11:19:41 #227
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221876189
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Minor detail.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221876192
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:18 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Correct. Dat is een relevant verschil. Toch kan een Frankrijk dit ook nog erg lang uithouden, hoor. Het moet alleen niet blijven stijgen, uiteraard.
pi_221876194
quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2026 11:19 schreef Perrin het volgende:

[..]
MinorKlein detail.
Kapitalisme is korte-termijn genot door financiële en ecologische schulden te maken.
pi_221876215
quote:
IMO eerder dat de politici in de VS dachten dat het weinig uitmaakt, vanwege hun 'reserve currency privilege '. Nu de renteniveaus stevig oplopen, naast de inflatie wordt het allemaal wat minder prettig.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
pi_221876219
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:24 schreef Digi2 het volgende:

[..]
IMO eerder dat de politici in de VS dachten dat het weinig uitmaakt, vanwege hun 'reserve currency privilege '. Nu de renteniveaus stevig oplopen, naast de inflatie wordt het allemaal wat minder prettig.
Ik kan mij herinneren dat die discussie al jaren aan de gang is. ja, nu gaat Amerika het echt merken! grote ramp voor Amerika!

nou.......
pi_221876262
quote:
9s.gif Op maandag 28 september 2026 11:14 schreef Perrin het volgende:

Loonmatiging is dus inderdaad niet de oplossing. Maar simpelweg minder overheidsuitgaven evenmin. De echte opgave is de schaarste zelf wegnemen.
En/of de vraag reduceren, oftewel imo de bevolkingsgroei sterk aan banden leggen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
Wees nutteloos, want zodra je nuttig bent wordt je gebruikt
  maandag 28 september 2026 @ 11:43:43 #233
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221876301
De bevolking aanpassen aan onze onwil om te bouwen en te investeren kan natuurlijk, maar dat is een traag proces.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221876319
Loomariging is onzin, heb hier recent een rant (zou het nu anders formuleren) over gestart in WGR. Het raakt mij direct, door loonmatiging zijn er tekorten in mijn sector en die halen we daardoor uit het buitenland. Als ik solliciteer in mijn vakgebied moet ik sollicitatie gesprekken voeren met Britten, Maleisië’s, Peruanen, Tsjechen. Ik werk niet meer in mijn vakgebied.
pi_221876337
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Onzin, totaal andere situatie dan in de jaren zeventig.
Wij zijn het eens met elkaar.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221876349
quote:
1s.gif Op maandag 28 september 2026 11:46 schreef Alpha0 het volgende:
Loomariging is onzin, heb hier recent een rant (zou het nu anders formuleren) over gestart in WGR. Het raakt mij direct, door loonmatiging zijn er tekorten in mijn sector en die halen we daardoor uit het buitenland. Als ik solliciteer in mijn vakgebied moet ik sollicitatie gesprekken voeren met Britten, Maleisië’s, Peruanen, Tsjechen. Ik werk niet meer in mijn vakgebied.
Zoals dit:
https://delta.tudelft.nl/(...)en-techniekstudenten
https://www.beteronderwij(...)van-het-beta-tekort/

Echter zie je de lonen amper boven de inflatie stijgen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  maandag 28 september 2026 @ 13:09:04 #237
323876 michaelmoore
begint U ook een voedselbos
pi_221876615
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Punt is dat het tegenwoordig eerder ene Prijs (Winst) Loon Spiraal is.
dat mag
dat heet concurrentie ,iemand moet het werk doen,( zonder onderlinge prijsafspraken uiteraard)
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  maandag 28 september 2026 @ 13:13:31 #238
323876 michaelmoore
pi_221876638
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 10:40 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Punt is dat het tegenwoordig eerder ene Prijs (Winst) Loon Spiraal is.
gaat zeer goed, echt zeer goed
Zelfs de EXTRA staatsschuld opname in corona tijd van 86 miljard euro is spoorloos verdwenen in de 43% van het huidige bnp

Oorzaak, we werken te hard, of beter.
We laten onze mede Europeanen en asielzoekers zeer hard voor ons werken voor een scheet en drie knikkers , met distributie van goederen naar de EU buurlanden

quote:
Nederland heeft een goede uitgangspositie: de werkloosheid loopt nauwelijks op, het overheidstekort is ogenschijnlijk laag en de overheidsschuld is, uitgedrukt als percentage van het bruto binnenlands product (bbp), lager dan ooit.
Ook heeft de koopkracht zich hersteld van de Covid-19-perikelen.
Vergeleken met de jaren zeventig van de vorige eeuw, toen er stagflatie was (ook hoge inflatie, maar toen samen met hoge werkloosheid), is de situatie nu veel beter.

Toch zijn de waarschuwingen niet van de lucht.
De Europese Commissie wees in november op de onhoudbaarheid van onze overheidsfinanciën, minister Eelco Heinen van Financiën (VVD) wil de hand op de knip houden en president van De Nederlandsche Bank (DNB) Klaas Knot waarschuwt dat te hoge loonstijgingen de inflatie zouden kunnen aanwakkeren.
ze zijn knettergek
Hand op de knip 8)7 8)7 , bouwen moeten ze

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 28-09-2026 13:22:55 ]
AI-overzicht Volgens onderzoeken behoren autonome, gezonde westerse ouderen met een goed pensioen tot meest tevreden mensen ter wereld. Deze combinatie van factoren zorgt voor een hoog welzijn.
  maandag 28 september 2026 @ 13:13:55 #239
323876 michaelmoore
pi_221876639
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 11:32 schreef Digi2 het volgende:

[..]
En/of de vraag reduceren, oftewel imo de bevolkingsgroei sterk aan banden leggen.
of woningen gaan bouwen

en geen hokjes van 50m2 voor 1800 euro huur , maar woningen , huizen weet je

[ Bericht 7% gewijzigd door michaelmoore op 28-09-2026 13:21:09 ]
pi_221876690
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
of woningen gaan bouwen

en geen hokjes van 50m2 voor 1800 euro huur , maar woningen , huizen weet je
Er is geen woningtekort, er zijn teveel mensen.
  maandag 28 september 2026 @ 13:29:19 #241
323876 michaelmoore
pi_221876694
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
dan is er toch een woningtekort dus , want iedereen wil wonen , jij ook , ik ook, en er is ruimte zat, voor jou en mij
Of wil je iedereen doodmaken
Spanje: tienduizenden protesteren na huisuitzetting vrouw (87)
pi_221876707
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:29 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
dan is er toch een woningtekort dus , want iedereen wil wonen , jij ook , ik ook, en er is ruimte zat, voor jou en mij
Spanje: tienduizenden protesteren na huisuitzetting vrouw (87)
Het is niet met elkaar in balans.
  maandag 28 september 2026 @ 13:33:40 #243
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221876710
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:28 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Stalin: Er is geen hongersnood er zijn te veel mensen. :P

Ik zou gewoon eens wat meer gaan bijbouwen. En dan vooral grote flats of woontorens waar je in een keer een heleboel mensen in kwijt kunt.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  maandag 28 september 2026 @ 13:35:47 #244
323876 michaelmoore
pi_221876721
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:33 schreef CarbonC het volgende:

[..]
Het is niet met elkaar in balans.
ok dus niet mensen doodmaken?? Dan toch maar woningen bouwen dan
  maandag 28 september 2026 @ 13:36:11 #245
323876 michaelmoore
pi_221876722
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon eens wat meer gaan bijbouwen. En dan vooral grote flats of woontorens waar je in een keer een heleboel mensen in kwijt kunt.
nee flats is kut

mensen zijn geen varkens
  maandag 28 september 2026 @ 13:37:06 #246
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_221876728
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:36 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nee flats is kut

mensen zijn geen varkens
Zijn mensen in NYC varkens dan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_221876777
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:33 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
In ons (Nederland) geval kan er veel gedaan worden door de import-tsunami terug te dringen en wat te doen aan de >1 miljoen(!) arbeidsmigranten die hier vaak onder erbarmelijke omstandigheden werken.
quote:
Waar niemand in wil wonen: Nederlanders willen een huis met een tuin.
  maandag 28 september 2026 @ 13:49:47 #248
323876 michaelmoore
pi_221876798
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Zijn mensen in NYC varkens dan?
mensen in nederland willen vrij wonen
Nederland is geen amsterdam of newyork god zij dank
ga jij daar maar in wonen , met de VVE dieven

quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 13:45 schreef CarbonC het volgende:

Nederlanders willen een huis met een tuin.
juist

[ Bericht 17% gewijzigd door michaelmoore op 28-09-2026 14:23:15 ]
pi_221876968
quote:
Nu nog niet, maar er komt een moment dat hert wel gaat uitmaken. De BRICS-landen proberen al om de dollar niet als wereldmunt leidend te laten houden. Als ook Saoedi-Arabië om is, en de petrodollar laat vallen, dan kunnen de Amerikanen niet meer zo maar dollars gaan bijdrukken ten koste van de rest van de wereld. Dan kost het de Amerikanen zelf geld.
  maandag 28 september 2026 @ 14:44:40 #250
323876 michaelmoore
pi_221877057
quote:
0s.gif Op maandag 28 september 2026 14:23 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Nu nog niet, maar er komt een moment dat hert wel gaat uitmaken. De BRICS-landen proberen al om de dollar niet als wereldmunt leidend te laten houden. Als ook Saoedi-Arabië om is, en de petrodollar laat vallen, dan kunnen de Amerikanen niet meer zo maar dollars gaan bijdrukken ten koste van de rest van de wereld. Dan kost het de Amerikanen zelf geld.
brics landen vertrouwen elkaar niet roebel en iraanse munt en argentina dollar ha haha

een vervanger van de dollar zou de Euro of de Bitcoin kunnen zijn

quote:
AI-overzicht
Nee, de BRICS-landen hebben geen gezamenlijke munt en geen centrale bank zoals de Europese Unie dat wel heeft.
Geen Gezamenlijke Munt
Er is geen officiële BRICS-munteenheid.Lidstaten gebruiken elk hun eigen nationale munteenheid (zoals de Chinese yuan, de Indiase roepie en de Braziliaanse real).
Er wordt wel gesproken over alternatieven om minder afhankelijk te worden van de US dollar, zoals het koppelen van nationale betaalsystemen of digitale munten, maar een echte gedeelde munt is er niet.
Geen Centrale Bank
De BRICS-groep is een politiek en economisch samenwerkingsverband, geen monetaire unie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')