Het is gewoon erg vreemd om vanuit Europa kritiek te gaan hebben op deze deal terwijl zo goed als alle buurlanden het een goed plan vinden. Uiteindelijk is het toch de regio waarvanuit de oplossing en de controle op de naleving ervan moet komen en de regio die het het beste weet wat nodig is voor stabiliteit in de regio.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:01 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Makkelijk frame wel.
Israël pleegt gewoon aantoonbaar misdaden. Dienen vervolgens met behulp van Trump een plan in waarin vrij veel onduidelijkheden staan en dan is het take it or leave it. Volgens mij hebben we na de 1e Wereldoorlog al kunnen concluderen dat dat nu niet zo’n geweldig idee was.
Maar als men vervolgens wat kritiek uit, dan wil men geen vrede. Ik zou het liever omdraaien: door nu vanuit 1 partij wat van de ander te eisen wordt JUIST de voedingsbodem gecreëerd om dit conflict op langere termijn door te laten sudderen.
Mijn ouders stonden niet eens op de planning toen het al schering en inslag was in die contreien. Sterker nog, toen mijn opa's en oma's in de destijds niet bestaande luiers liepen, was het al ellende in dat gebied.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:34 schreef Shotty het volgende:
Ik ben nog geen 40, maar dit is al mijn 4de oorlog daar (1ste Intifa, 2de Initifa, Hamas/fatah oorlog, en hoe deze ook mag heten)
Er zijn nog steeds gijzelaars, die moeten ook nog vrij. Dat is geen aanname, maar een feit. Vanuit de Arabische wereld werd gedemonstreerd op 7 oktober, gek he dat er dan geen respect is.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:58 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Wauw!![]()
Maar precies dit is wat een groep mensen hier doet; aannames doen en zwartwit denken.
Zonde
Wel varkensvlees met biologisch kenmerk, Beter Leven enzo hopelijk?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Wiedergutmachungschnitzels kunnen ze krijgen in Gaza.
Tja, het is doodstil vanuit de Arabische wereld voor Gaza, dat moet zelfs jou iets zeggen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo jammer vind?
Die 'pro Pallie praat van mensen hier.
Ben je Pro Palestina dan ben pro Hamas en anti Joden.
Dat generaliseren en wegzetten van mensen, uitschelden voor Jodenhater of antisemiet
omdat ze een andere mening hebben of er simpelweg anders instaan dan de meesten hier.
Alleen een bijschrift van een UI is voor mensen al een reden om iemand continu af te zeiken, zoeken om je ergens op willen pakken of ineens compleet negeren.
Of mensen die voor je invullen dat je niet weet waar je het over hebt
Hoe hier over Palestijnen wordt gesproken
het uithongeren van duizenden mannen vrouwen, kinderen ,alles kapot bombarderen , en dan nog roepen dat ze het verdienen , alsof het tweederangs mensen zijn.
ik begrijp het echt niet.
Ik roep ook niet dat 'Joden' het verdienen om afgeslacht te worden. Dat zou toch triest zijn?
maar zo wordt hier wel over Palestijnen gesproken.
ik vind het echt treurig hoe hier wordt gesproken of geoordeeld over mensen met een andere mening.
Ik heb nog nooit iets van een ander gesloopt, en ik vind het ook schandalig dat mensen alles vernielen
Vandalisme is nooit goed te praten. Het uitroeien van duizenden onschuldige mensen is ook niet goed te praten.
De meeste demonstraties verlopen gewoon normaal.
Twee weken geleden werd Den Haag vernield , politie aangevallen , ruiten in gegooid en werd er met NSB vlaggen gelopen, Deze week vernielingen in Nijmegen, Paleis op de dam beklad , ruiten ingegooid: ik vind het schandalig.
Dat geldt voor de pro Palestina club en de Els Rechts ploeg.
Onbegrijpelijk.
Egypte zet de grenzen open?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:11 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Tja, het is doodstil vanuit de Arabische wereld voor Gaza, dat moet zelfs jou iets zeggen.
Da zou vrij dom zijn van Egypte.quote:
Je hebt dus geen idee wat oorlog is.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:34 schreef Shotty het volgende:
Ik ben nog geen 40, maar dit is al mijn 4de oorlog daar (1ste Intifa, 2de Initifa, Hamas/fatah oorlog, en hoe deze ook mag heten)
Ik hoop dat het dit keer een blijvende vrede is, maar ik vrees dat we dit over 10 jaar weer hebben.
Dit was geen oorlog, eerder stofzuigen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:34 schreef Shotty het volgende:
Ik hoop dat het dit keer een blijvende vrede is, maar ik vrees dat we dit over 10 jaar weer hebben.
Als deurmatten zo groot !quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Wiedergutmachungschnitzels kunnen ze krijgen in Gaza.
Ontkenning van de geschiedenis. Lekker.....quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
7 oktober is deze oorlog begonnen. Hamas heeft deze 2 jaar veroorzaakt.
Dezelfde Hamas die zijn volk onderdrukt en als schild gebruikt, waardoor alles nog erger werd.
Gijzelaars teruggeven en oprotten van dat gebied.
Klopt, maar wel heel goed.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Toine51 het volgende:
[..]
[..]
Hahahahaha....
Beetje duur niet?
Je schiet jezelf in de voetquote:Oh, en Israël ligt in de Zaanstreek?
De oorlog bestaat al langer dan dat Hamas bestaat he...quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:28 schreef Toine51 het volgende:
[..]
En wat roept hamas al sinds de oprichting?
Nou?
Hier vallen toch wel user door de mand hoor.
Ze zijn niet voor vrede, ze willen liever dat Israël én de Joden worden vernietigd...
Nou nee, 7 okt heeft het in een versnelling gebracht. Echter niet gestart.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:30 schreef RedShoe het volgende:
[..]
Deze oorlog wel ja.
Dat is de hele ellende van dit conflict...het eeuwig terugkijken naar vroeger. 500 jaar geleden was er al ellende in dit gebied, heeft het enige zin om het daar nog over te hebben?
Het eeuwige oog om oog tand om tand, waar nooit een winnaar uit voort zal komen. In deze strijd zijn alleen verliezers, wat veroorzaakt wordt door haat.
Precies!quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:31 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Weet je wat ik zo jammer vind?
Die 'pro Pallie praat van mensen hier.
Ben je Pro Palestina dan ben pro Hamas en anti Joden.
Dat generaliseren en wegzetten van mensen, uitschelden voor Jodenhater of antisemiet
omdat ze een andere mening hebben of er simpelweg anders instaan dan de meesten hier.
Alleen een bijschrift van een UI is voor mensen al een reden om iemand continu af te zeiken, zoeken om je ergens op willen pakken of ineens compleet negeren.
Of mensen die voor je invullen dat je niet weet waar je het over hebt
Laten we idd goedkeuren dat een land andere landen militair bezet....quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:37 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Klopt idd.
Maar als Israël zich terugtrekt tot de grens met Egypte, dan is er zo weer een doorvoer voor wapens.
De VS steunde de genocide en zeker met die Trump gek aan de macht weet je het nooit.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:51 schreef hondonspain het volgende:
[..]
Als de deal afgrond word dan zal er veel meer controle zijn door Amerika en buurlanden dus kleine kans dat het weer gebeurd en Hamas is niet meer.
Hahahahah. Jij bewijst toch juist het hele punt?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:56 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Tel Aviv 6 oktober 2023:
Tel Aviv 9 oktober 2025
Gaza:
6 oktober 2023
9 oktober 2025
Het zijn vooral de Palestijnen die het zichzelf aandoen.
Jou instelling is precies de reden dat het binnen 10 jaar weer mis gaat. Je moet ergens op haten. Hebben ze daar ook last van.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:20 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je hebt dus geen idee wat oorlog is.
De dingen die jij noemt zijn niks anders dan acties om terroristen op te ruimen.
Dat free Palestine van mensen is een oproep tot het stoppen van geweld, terreur en bezetting.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 10:56 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Uit #freepalestine lijk je toch een voorkeur te hebben voor de mensen uit Gaza.
Mooi verhaal hoor. Besef wel dat Israël een piepklein landje is wat omringd wordt door landen die Israël het liefst zien vertrekken en dan het liefst niet levend.
quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat free Palestine van mensen is een oproep tot het stoppen van geweld, terreur en bezetting.
Niets mis mee toch? Of is vrede vies?
Ironischquote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:17 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Da zou vrij dom zijn van Egypte.
Kan je begeleidert de WIfi uitdoen ajb?quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat free Palestine van mensen is een oproep tot het stoppen van geweld, terreur en bezetting.
Ja, Israel heeft vijanden. Maakt dat genocide ok?
En de terreur van Israel is juist wat die haat aanwakkert.
Voor gelovigen is vrede vies als normale mensen vrede zouden hebben.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 11:32 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Heel de Arabische wereld geeft geen fok om de palestijnen, alleen wat deuggekkies hier.quote:
Deze mensen willen 'volledige vrijheid en veiligheid' voor de Palestijnen. Een eufemisme voor 'From the River to the Sea'.quote:Amnesty en Plant een Olijfboom kritisch op akkoord
Vanuit een aantal activistische organisaties wordt kritisch gereageerd op het vannacht gesloten akkoord. Mensenrechtenorganisatie Amnesty International zegt bij monde van secretaris-generaal Agnès Callamard dat dit niet kan leiden tot een duurzaam staakt-het-vuren. Volgens haar moet Israël nu eerst bewijzen "dat dit niet alleen maar een korte schorsing is".
Ook is Callamard kritisch over de hoeveelheid hulpgoederen die na ondertekening Gaza zullen binnenkomen, volgens Hamas de komende dagen zo'n 400 vrachtwagens per dag. Zij zegt: "De vijandigheden moeten volledig worden gestaakt en de blokkade moet volledig worden opgeheven."
Ook de pro-Palestijnse organisatie Plant een Olijfboom reageert kritisch: het akkoord "lijkt goed nieuws te zijn", zegt directeur Esther van der Most. "We kunnen echter nooit vertrouwen tot het echt zo is en standhoudt."
Zij verwijst naar een kort staakt-het-vuren eerder dit jaar. "Zoals we in januari hebben gezien ging Israël na een korte stop toch weer door. Een wapenstilstand betekent geen volledige vrijheid en veiligheid voor Palestijnen. We zullen moeten doorgaan tot de echte bevrijding."
Bron: NOS Liveblog
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |