abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218973661
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
2 jaar, wat ook nog eens door Hamas komt.

En wie zegt niet dat israel zich terugtrekt er een Hamas 2.0 terroristische groep opstaat en weer een oorlog wil starten.

Ik weet het niet ik ben niet helderzienende. Jij?
Als je alle ellende van tientallen jaren ontkent... Ja, dan is het maar 2 jaar.

Omdat Israel al tientallen jaren bezig is en daar echt niet mee gaat stoppen....
Stoppen ze ineens? Tja, die haat vanuit Palestijnen blijf nog wel flink wat jaren (net als Nederlanders de Duitsers bleven haten).

Dat is nou eenmaal het probleem dat Israel zichzelf aandoet. (en nee daar praat ik terreur niet mee goed)
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:20:11 #102
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218973673
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:08 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zal, alleen heeft Hamas de ellende niet veroorzaakt.
Het is toch echt Israel dat tienduizenden onschuldige burgers uitgemoord heeft. Ziekenhuizen en scholen platgegooid en ga maar even door.
Hamas was niet veroorzaker van 7 oktober :?
Daar is de oorlog gestart.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
pi_218973691
quote:
4s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:20 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Hamas was niet veroorzaker van 7 oktober :?
Daar is de oorlog gestart.
Is de oorlog op 7 okt gestart?
Nee.....
pi_218973701
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Als je alle ellende van tientallen jaren ontkent... Ja, dan is het maar 2 jaar.

Omdat Israel al tientallen jaren bezig is en daar echt niet mee gaat stoppen....
Stoppen ze ineens? Tja, die haat vanuit Palestijnen blijf nog wel flink wat jaren (net als Nederlanders de Duitsers bleven haten).

Dat is nou eenmaal het probleem dat Israel zichzelf aandoet. (en nee daar praat ik terreur niet mee goed)
7 oktober is deze oorlog begonnen. Hamas heeft deze 2 jaar veroorzaakt.
Dezelfde Hamas die zijn volk onderdrukt en als schild gebruikt, waardoor alles nog erger werd.

Gijzelaars teruggeven en oprotten van dat gebied.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:23:47 #105
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_218973704
Dat lijkt me samen met de vrede in Nagorno-Karabach toch zeker genoeg voor een Nobelprijs.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_218973706
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:16 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Jazeker, die waren er niet, alleen een beetje wiedergutmachung.
Uh, nee. Duitsland heeft na de Tweede Wereldoorlog wel degelijk herstelbetalingen gedaan.
pi_218973708
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:46 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Uhu... Israël had zich dan ook moeten focussen op Hamas, niet op genocide.

Als Israël een echte poging had gedaan om Hamas uit te schakelen dan waren we allang klaar.
[..]
Er zijn genoeg conflicten idd. En waarom ze daar niet over praten? Tja, verder van bed denk ik.
Rusland en Israël zijn de grote orderverstoorders die dichtbij zijn.

Veel van de dingen die jij opnoemt zijn geen grote problemen.
Maar veelal een door rechts opgedrongen 'probleem'.
OV is alleen een financieel ding, verder is OV in NL heel goed.
En tja milieu is ook iets wereldwijds.
quote:
verder is OV in NL heel goed.
Hahahahaha....
Beetje duur niet?
:')

quote:
En tja milieu is ook iets wereldwijds.
Oh, en Israël ligt in de Zaanstreek?
pi_218973719
Laten we hopen dat terrorist Netanyahu zich aan de deal houdt.
De man moet nu voor 2 rechters verschijnen.
De nationale rechter voor fraude.
En de internationale rechter voor genocide.
pi_218973722
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:07 schreef bianconeri het volgende:

[..]
De pro-Israel groep roept al 2 jaar op op totale vernietiging van moslims en Palestijnen.
Waarom zou die groep nu ineens blij zijn met vrede?

En wat roept hamas al sinds de oprichting?

Nou?

Hier vallen toch wel user door de mand hoor.
Ze zijn niet voor vrede, ze willen liever dat Israël én de Joden worden vernietigd...
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:30:47 #110
505120 RedShoe
Sharp knives create scars
pi_218973731
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:21 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Is de oorlog op 7 okt gestart?
Nee.....
Deze oorlog wel ja.
Dat is de hele ellende van dit conflict...het eeuwig terugkijken naar vroeger. 500 jaar geleden was er al ellende in dit gebied, heeft het enige zin om het daar nog over te hebben?

Het eeuwige oog om oog tand om tand, waar nooit een winnaar uit voort zal komen. In deze strijd zijn alleen verliezers, wat veroorzaakt wordt door haat.
Don't follow me. I am lost too
.
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:31:57 #111
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218973734
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:06 schreef Toine51 het volgende:
Wel fijn dat we eindelijk verlost zijn van die propali gekken met hun demonstraties en vernielingen..

En dat de verkiezingen weer over problemen in NL kunnen gaan..

Toch?

Weet je wat ik zo jammer vind?
Die 'pro Pallie praat van mensen hier.
Ben je Pro Palestina dan ben pro Hamas en anti Joden.
Dat generaliseren en wegzetten van mensen, uitschelden voor Jodenhater of antisemiet
omdat ze een andere mening hebben of er simpelweg anders instaan dan de meesten hier.
Alleen een bijschrift van een UI is voor mensen al een reden om iemand continu af te zeiken, zoeken om je ergens op willen pakken of ineens compleet negeren.
Of mensen die voor je invullen dat je niet weet waar je het over hebt

Hoe hier over Palestijnen wordt gesproken
het uithongeren van duizenden mannen vrouwen, kinderen ,alles kapot bombarderen , en dan nog roepen dat ze het verdienen , alsof het tweederangs mensen zijn.
ik begrijp het echt niet.

Ik roep ook niet dat 'Joden' het verdienen om afgeslacht te worden. Dat zou toch triest zijn?
maar zo wordt hier wel over Palestijnen gesproken.
ik vind het echt treurig hoe hier wordt gesproken of geoordeeld over mensen met een andere mening.
Ik heb nog nooit iets van een ander gesloopt, en ik vind het ook schandalig dat mensen alles vernielen
Vandalisme is nooit goed te praten. Het uitroeien van duizenden onschuldige mensen is ook niet goed te praten.
De meeste demonstraties verlopen gewoon normaal.
Twee weken geleden werd Den Haag vernield , politie aangevallen , ruiten in gegooid en werd er met NSB vlaggen gelopen, Deze week vernielingen in Nijmegen, Paleis op de dam beklad , ruiten ingegooid: ik vind het schandalig.
Dat geldt voor de pro Palestina club en de Els Rechts ploeg.
Onbegrijpelijk.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218973736
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Uh, nee. Duitsland heeft na de Tweede Wereldoorlog wel degelijk herstelbetalingen gedaan.
Ja, via de wiedergutmachung aan bijv Joodse en Roma slachtoffers, niet in de zin van de gigantische bedragen aan landen van WO1. Dat zou ook niet handig zijn geweest, die herstelbetalingen waren juist de munitie voor het succes van Hitler.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218973750
Ik ben nog geen 40, maar dit is al mijn 4de oorlog daar (1ste Intifa, 2de Initifa, Hamas/fatah oorlog, en hoe deze ook mag heten)

Ik hoop dat het dit keer een blijvende vrede is, maar ik vrees dat we dit over 10 jaar weer hebben.
pi_218973775
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:45 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Rafah. Jazekers. Rafah heeft Israël al bijna een jaar volledig onder controle en ik geloof dat na inzet van de befaamde caterpillars D9 en de graafmachines er geen gebouw meer overeind staat. Het had 127.000 inwoners maar valt in de gewenste bufferzone. Rafah was voor Israël 1 van de onderwerpen waar niet over onderhandeld kon worden.
Klopt idd.
Maar als Israël zich terugtrekt tot de grens met Egypte, dan is er zo weer een doorvoer voor wapens.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:48:14 #115
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_218973866
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:27 schreef king_slayer het volgende:
Laten we hopen dat terrorist Netanyahu zich aan de deal houdt.
De man moet nu voor 2 rechters verschijnen.
De nationale rechter voor fraude.
En de internationale rechter voor genocide.
Helemaal eens. En laten we hopen dat de Hamas vredesbeweging nu de Nobelprijs wordt gegund, want dat hebben ze wel verdiend.

#koekoek
pi_218973874
quote:
4s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:30 schreef RedShoe het volgende:

[..]
Deze oorlog wel ja.
Dat is de hele ellende van dit conflict...het eeuwig terugkijken naar vroeger. 500 jaar geleden was er al ellende in dit gebied, heeft het enige zin om het daar nog over te hebben?

Het eeuwige oog om oog tand om tand, waar nooit een winnaar uit voort zal komen. In deze strijd zijn alleen verliezers, wat veroorzaakt wordt door haat.
Mee eens en het is blijkbaar geeneens duidelijk van wie het land eigenlijk is waar ze om vechten door verschillende verhalen en blijkbaar in veel van de landen zijn dictators nodig om alle stammen uit elkaar te houden, kijk naar Lybie
life is like a box of chocolates
pi_218973876
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:34 schreef Shotty het volgende:
Ik ben nog geen 40, maar dit is al mijn 4de oorlog daar (1ste Intifa, 2de Initifa, Hamas/fatah oorlog, en hoe deze ook mag heten)

Ik hoop dat het dit keer een blijvende vrede is, maar ik vrees dat we dit over 10 jaar weer hebben.
Heb je in alle oorlogen meegevochten?
pi_218973885
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:34 schreef Shotty het volgende:

Als de deal afgrond word dan zal er veel meer controle zijn door Amerika en buurlanden dus kleine kans dat het weer gebeurd en Hamas is niet meer.
life is like a box of chocolates
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:52:50 #119
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218973897
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:51 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Als de deal afgrond word dan zal er veel meer controle zijn door Amerika en buurlanden dus kleine kans dat het weer gebeurd en Hamas is niet meer.
hahah leuke grap. Een land wat een ander land koloniseert heeft nooit tot problemen geleid.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:55:32 #120
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218973912
Zullen al die paliwappies wel claimen dat dit door hun terrorisme protesten geforceerd is :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_218973918
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Tel Aviv 6 oktober 2023:

Tel Aviv 9 oktober 2025

Gaza:

6 oktober 2023

9 oktober 2025

Het zijn vooral de Palestijnen die het zichzelf aandoen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:56:54 #122
509226 Gehakt_bal
Lekker balletje
pi_218973926
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:31 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Weet je wat ik zo jammer vind?
Die 'pro Pallie praat van mensen hier.
Ben je Pro Palestina dan ben pro Hamas en anti Joden.
Dat generaliseren en wegzetten van mensen, uitschelden voor Jodenhater of antisemiet
omdat ze een andere mening hebben of er simpelweg anders instaan dan de meesten hier.
Alleen een bijschrift van een UI is voor mensen al een reden om iemand continu af te zeiken, zoeken om je ergens op willen pakken of ineens compleet negeren.
Of mensen die voor je invullen dat je niet weet waar je het over hebt

Hoe hier over Palestijnen wordt gesproken
het uithongeren van duizenden mannen vrouwen, kinderen ,alles kapot bombarderen , en dan nog roepen dat ze het verdienen , alsof het tweederangs mensen zijn.
ik begrijp het echt niet.

Ik roep ook niet dat 'Joden' het verdienen om afgeslacht te worden. Dat zou toch triest zijn?
maar zo wordt hier wel over Palestijnen gesproken.
ik vind het echt treurig hoe hier wordt gesproken of geoordeeld over mensen met een andere mening.
Ik heb nog nooit iets van een ander gesloopt, en ik vind het ook schandalig dat mensen alles vernielen
Vandalisme is nooit goed te praten. Het uitroeien van duizenden onschuldige mensen is ook niet goed te praten.
De meeste demonstraties verlopen gewoon normaal.
Twee weken geleden werd Den Haag vernield , politie aangevallen , ruiten in gegooid en werd er met NSB vlaggen gelopen, Deze week vernielingen in Nijmegen, Paleis op de dam beklad , ruiten ingegooid: ik vind het schandalig.
Dat geldt voor de pro Palestina club en de Els Rechts ploeg.
Onbegrijpelijk.
Uit #freepalestine lijk je toch een voorkeur te hebben voor de mensen uit Gaza.
Mooi verhaal hoor. Besef wel dat Israël een piepklein landje is wat omringd wordt door landen die Israël het liefst zien vertrekken en dan het liefst niet levend.
pi_218973934
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:24 schreef Geschiedkundige het volgende:

[..]
Wiedergutmachungschnitzels kunnen ze krijgen in Gaza.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:58:48 #124
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218973943
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:56 schreef Gehakt_bal het volgende:

[..]
Uit #freepalestine lijk je toch een voorkeur te hebben voor de mensen uit Gaza.
Mooi verhaal hoor. Besef wel dat Israël een piepklein landje is wat omringd wordt door landen die Israël het liefst zien vertrekken en dan het liefst niet levend.
Wauw! :D
Maar precies dit is wat een groep mensen hier doet; aannames doen en zwartwit denken.
Zonde
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218973947
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:55 schreef PzKpfw het volgende:
Zullen al die paliwappies wel claimen dat dit door hun terrorisme protesten geforceerd is :')
Waar moeten die nou voor strijden? Hun verdienmodel is ze afgenomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')