JA hier ookquote:
Ja, maar deze is 'anders' en toch nog redelijk goed onderbouwdquote:Op donderdag 9 oktober 2025 19:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En toch zie je deze berichten elke keer weer terug komen, maar geen enkel jaar kwam ook echt uit.
Daarna hoor je ze natuurlijk niet meer en leggen ze alles het zwijgen op.
Stoep sneeuwvrij gemaakt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:10 schreef RamboDirk het volgende:
Tochtstrips vernieuwd
Gaastra winterjack achter schot vandaan gehaald
Sneeuwschuiver klaargezet
Najaarsdekbed erop
hoestdrank gecheckt
@:zipportal
Nog een weekje sowieso, daarna lijkt het langzaam wat frisser te worden naar overdag zo'n 12-14 graden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:18 schreef INViCTuS het volgende:
Laat de temperatuur nog maar even zo blijven
Die video is lettlijk hier op loopafstand! Tien minuten van ons huis! 😳quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 20:54 schreef INViCTuS het volgende:
Mooie bliksem @:dick_laurent. Hou je het droog? Best wat water
https://x.com/MeteOrihuel(...)nbeZC5b-8q6WjRw&s=19
Ik zag her en der wel filmpjes van overlast voorbij komen. Flink wat terreur buien en overlast daar. Ook de komende dagen nog. Zoveel regen heb jij daar überhaupt nog niet gehad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Die video is lettlijk hier op loopafstand! Tien minuten van ons huis! 😳
Fuckin hell, was bizar vandaag. In mijn omgeving de "hoofdprijs".
Bijna 118mm regen in twee uur tijd is er naar beneden gekomen. Insane.![]()
Een rainrate zoals deze heb ik denk ik nog niet eerder in mijn leven meegemaakt, zeer indrukwekkend. Letterlijk verticale regen.
Gelukkig geen schade bij ons, op een hele kleine lekkage na bij een kier van een raam maar dat mag geen naam hebben met de terreurbui die vandaag omlaag kwam.
En ja dit keer écht een terreurbui mag je wel zeggen.
Ik gok dat er hier in de omgeving echt wel her en der schade gaat zijn na vandaag, kan haast niet anders.
Ben vandaag niet van huis weg geweest aangezien het Co de Rood was.
Morgen ga ik op pad en eens kijken hoe alles erbij staat.
[ afbeelding ]
Vannacht kan er nog meer regen vallen maar hopelijk, hopelijk... geen zware stortbuien meer.
Goed voor de modderstromen zul je bedoelenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:42 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zag her en der wel filmpjes van overlast voorbij komen. Flink wat terreur buien en overlast daar. Ook de komende dagen nog. Zoveel regen heb jij daar überhaupt nog niet gehad.
Goed voor de natuur
Vannacht viel er ook nog wel natte geit, hèquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 21:48 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Goed voor de modderstromen zul je bedoelen
Prima weer dusquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 10:19 schreef INViCTuS het volgende:
Gelukkig nog niet zo koud, maar verder aanhoudende treurnis. Wel droog
In ons land hoge barometerstanden dit weekeinde. Bepalend voor het weerbeeld is namelijk een krachtig luchtdrukmaximum van 1036 hPa boven Ierland met een solide uitloper over onze omgeving. Echter: het weerbeeld spreekt niet tot de verbeelding. Vanwege een thermische inversie (temperatuuromkering op wat grotere hoogte) in vochtige lucht bevindt een groot deel van het Noordzeegebied zich onder grotendeels gesloten wolkendeken.
Zondag komt over de Noordzee een Scandinavisch koufront dichterbij. Het lijkt echter niet waarschijnlijk dat het front een verandering op gang zal brengen. Hoogstwaarschijnlijk blijft het bewolkt met soms wat motregen, middagtemperaturen tot 16-17 graden en een zwakke noordenwind. In het zuiden kan in de nacht van zaterdag op zondag plaatselijk mist ontstaan. Veel van hetzelfde volgende week
Tot in het weekeinde van 18-19 oktober weet de Britse hogedrukblokkade van geen wijken. Dat betekent voor ons land volgende week aanhoudend veel van hetzelfde ofwel vaak bewolkt, af en toe ook zon (regionaal soms wat bredere opklaringen) en soms wat lichte (mot)regen. Verder is er in de nacht en ochtend, wanneer het iets meer opklaart, kans op de vorming van mist. De maximumtemperaturen komen op circa 16-17 graden uit, later in de week wordt het meest 14 tot 15 graden.
Onder prima versta ik wel wat anders, maar er valt wel mee te leven. Nog genoeg snoeiwerkzaamheden op het werk, dus prima uit te voeren. Het is nog niet zo donker als in de wintertijd tijd, dus dat scheelt enigszins. Ondanks gebrek aan zonquote:
Droog, weinig wind en temperatuur is goed. Je mist alleen de zon. 3 van de 4 zijn goed, dus een ruime voldoende = prima.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 12:17 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Onder prima versta ik wel wat anders, maar er valt wel mee te leven. Nog genoeg snoeiwerkzaamheden op het werk, dus prima uit te voeren. Het is nog niet zo donker als in de wintertijd tijd, dus dat scheelt enigszins. Ondanks gebrek aan zon
Eens. Redelijk tot zelfs prima weer, ook hier hooguit beetje somber. Focussen op alles wat net even beter kan heeft weinig zin.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 13:20 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Droog, weinig wind en temperatuur is goed. Je mist alleen de zon. 3 van de 4 zijn goed, dus een ruime voldoende = prima.
Met de zon erbij was het gewoonweg uitstekend.
Ja grote grijze massa weer brrr, ga er zo slecht op!quote:
Denied.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 16:31 schreef Evangelion het volgende:
Dit weer t/m maart. Final offer.
En dan ben ik nog coulant al zeg ik het zelf.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |