abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218972870
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 06:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Moest jij zn foon niet halen, Hillie? Das bij zoons school wel zo. Ouder moet de foon weer ophalen als die in beslag is genomen. En bij te laat, hop, uur nablijven. Hopelijk heeft je zoon ervan geleerd ;)

Veel plezier vandaag @:Pinnenmutske :*
Ook lekker irritant als je dat als ouder moet doen. :D
Alsof je niets beters te doen hebt. :')
pi_218972960
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
Nou, ze hebben wel wat ingebouwd: Puber krijgt zelf zn foon terug om 16.30u als ouder die dag niet kan maar dan moet de ouder wél een andere dag langskomen. Maar dan nog :')
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_218972974
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 06:56 schreef Mushanga71 het volgende:
Moest jij zn foon niet halen, Hillie? Das bij zoons school wel zo. Ouder moet de foon weer ophalen als die in beslag is genomen. En bij te laat, hop, uur nablijven. Hopelijk heeft je zoon ervan geleerd ;)

Veel plezier vandaag @:Pinnenmutske :*
Nee hij mag hem zelf ophalen.

Even afwachten of hij er wat van geleerd heeft hoor, tis best een eigenwijze ;) hij heeft heel vorig jaar ook z’n telefoon bij zich gehad zonder dat er wat van gezegd werd (en blijkbaar heeft dochter hem ook bij, maar dan in haar tas en gaat automatisch op niet storen om 8.15, dus kleiner risico op betrappen).

Ze weten de risico’s. En als ik hem op zou moeten halen zou het zo maar eens een dag later kunnne worden hoor, dat ik daar zin in heb.. ben niet gek (ook al is het hier in de straat).

Bij vapes en sigaretten is het wel dat ouders het op moeten komen halen als de ouders vinden dat kind het terug mag. Anders wordt het weggegooid/vernietigd.
pi_218973037
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:21 schreef vencodark het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook best een beetje het idee is van die regel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218973163
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:56 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Nee hij mag hem zelf ophalen.

Even afwachten of hij er wat van geleerd heeft hoor, tis best een eigenwijze ;) hij heeft heel vorig jaar ook z’n telefoon bij zich gehad zonder dat er wat van gezegd werd (en blijkbaar heeft dochter hem ook bij, maar dan in haar tas en gaat automatisch op niet storen om 8.15, dus kleiner risico op betrappen).

Ze weten de risico’s. En als ik hem op zou moeten halen zou het zo maar eens een dag later kunnne worden hoor, dat ik daar zin in heb.. ben niet gek (ook al is het hier in de straat).

Bij vapes en sigaretten is het wel dat ouders het op moeten komen halen als de ouders vinden dat kind het terug mag. Anders wordt het weggegooid/vernietigd.
Ik zeg niks, anders jinx ik het O-) :D
Hier geloof ik ook bij vapes en sigaretten maar ze gaan dan gewoon in de pauze een end van school afstaan :') Zoon heeft daar gelukkig geen trek in al weet ie de consequentie mocht ie het wél in zn hoofd halen: dan is het bye bye ps5.

quote:
7s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 08:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik denk dat dat ook best een beetje het idee is van die regel.
:Y
Is ook besproken tijdens de ouderavond.
If they say
pi_218973205
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 08:57 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Ik zeg niks, anders jinx ik het O-) :D
Hier geloof ik ook bij vapes en sigaretten maar ze gaan dan gewoon in de pauze een end van school afstaan :') Zoon heeft daar gelukkig geen trek in al weet ie de consequentie mocht ie het wél in zn hoofd halen: dan is het bye bye ps5.
[..]
:Y
Is ook besproken tijdens de ouderavond.
Doen ze hier ook hoor, een stukje van het plein af staan, of het dorp in. Maar de eerste en tweede klassers mogen (officieel) het plein niet af. Dus die zijn ‘gedoemd’ het stiekem te doen als ze dat zouden willen.

Hoorde op een andere school, daar mogen de leerlingen niet van het plein af. Als ze willen roken of vapen moeten ze bij de leraren op de rookplek gaan staan. Met Max 15 tegelijk. Is het ook ineens een stuk minder interessant. En is er tegelijk wat toezicht. Geen idee of er dan wel een leeftijdsrestrictie aan zit hoor
pi_218973242
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 09:06 schreef hilliebillie het volgende:

[..]
Doen ze hier ook hoor, een stukje van het plein af staan, of het dorp in. Maar de eerste en tweede klassers mogen (officieel) het plein niet af. Dus die zijn ‘gedoemd’ het stiekem te doen als ze dat zouden willen.

Hoorde op een andere school, daar mogen de leerlingen niet van het plein af. Als ze willen roken of vapen moeten ze bij de leraren op de rookplek gaan staan. Met Max 15 tegelijk. Is het ook ineens een stuk minder interessant. En is er tegelijk wat toezicht. Geen idee of er dan wel een leeftijdsrestrictie aan zit hoor
Hier idd ook, het eerste jaar, (tweede weet ik al niet meer :@ ) mogen ze ook het plein niet af.
Wel heel slim qua roken betreft die andere school! Maar aan de andere kant: als ze willen, doen ze het toch wel ;)

Hij heeft vandaag tussenuur en wil graag met me lunchen O+
If they say
pi_218973317
Hier is ook een specifiek hoekje voor de rokers, een donker en winderig stuk. Vorige week kregen de kinderen van school bericht dat ze toch leerlingen op de stoep zagen roken/vapen. Zegt de mijne, tsja, de leraar Frans stond ook op die stoep te roken. Lekker voorbeeld.
De mijne zegt dat hij dat nooit gaat proberen, dus we zullen zien.

Telefoon moet hier in de kluis of thuis. Dus die zit de hele dag in de rugzak, want anders moet je in de pauze naar de kluisjes rennen. En aangezien ze de sociale/signal/whatsapp ook op de laptop hebben en veel vakken de laptop gebruiken hebben ze genoeg opties om afgeleid te worden |:(
pi_218973591
Daar zijn ze goed mee bezig @Deepfreeze :D! Nouja, school doet iig een poging ;)

Kennen jullie dat?
Dat je onder de douche vandaan komt en dat dan blijkt dat de badlakens nog beneden liggen omdat je ze in de droger hebt gedaan en je vervolgens met een klein handdoekje moet afdrogen? Dan een nieuwe fles bodylotion pakt, dat opsmeert en dat het...stroperig aanvoelt, je dan pas op de verpakking kijkt en het douchegel blijkt te zijn? Je je dan opnieuw moet douchen en je moet afdrogen met het inmiddels natte kleine handdoekje?
Ik wel :') :+
If they say
pi_218973622
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:07 schreef Mushanga71 het volgende:
Daar zijn ze goed mee bezig @:Deepfreeze :D! Nouja, school doet iig een poging ;)

Kennen jullie dat?
Dat je onder de douche vandaan komt en dat dan blijkt dat de badlakens nog beneden liggen omdat je ze in de droger hebt gedaan en je vervolgens met een klein handdoekje moet afdrogen? Dan een nieuwe fles bodylotion pakt, dat opsmeert en dat het...stroperig aanvoelt, je dan pas op de verpakking kijkt en het douchegel blijkt te zijn? Je je dan opnieuw moet douchen en je moet afdrogen met het inmiddels natte kleine handdoekje?
Ik wel :') :+
Ik word al chagrijnig als ik mijn handdoek niet over de douchedeur heb hangen en 2 meter nat naar het rek moet lopen :D

Dus sterkte :P
pi_218973653
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:12 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]
Ik word al chagrijnig als ik mijn handdoek niet over de douchedeur heb hangen en 2 meter nat naar het rek moet lopen :D

Dus sterkte :P
Nou, dat. Ik hoef alleen mn hand uit te steken en om het hoekje te graaien. Greep in het luchtledige :D
Was dove pro age en ik lette op de kleur wat ik pakte want die flessen zijn paarsachtig. Was alleen vergeten dat ik ook douchegel ervan heb staan
Ach, ervaring rijker :P
If they say
pi_218974148
Het verbaast mij dat er nog steeds scholen zijn waar de leerkrachten mogen roken.
Toen ik naar de middelbare ging waren ze daar al bezig met de rookvrije school. Bruggers mochten sowieso niet op het rookplein komen en die grens werd elk jaar opgeschoven. Het laatste jaar gold dat ook voor alle medewerkers.
pi_218974265
Vencodark we is al veel getypt ik wens je veel sterkte.
Tink jammer van het huis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_218974531
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 11:18 schreef Elleska het volgende:
Het verbaast mij dat er nog steeds scholen zijn waar de leerkrachten mogen roken.
Toen ik naar de middelbare ging waren ze daar al bezig met de rookvrije school. Bruggers mochten sowieso niet op het rookplein komen en die grens werd elk jaar opgeschoven. Het laatste jaar gold dat ook voor alle medewerkers.
Ze kunnen roken door leerkrachten toch niet verbieden? Je mag in je vrije tijd (dus ook pauze) gewoon doen wat je wil (binnen de wettelijke grenzen), daar heeft je werkgever niets over te zeggen, behalve afspraken over dingen die op het schoolterrein wel/niet mogen. Zeker met het lerarentekort zijn scholen dom als ze rokende leraren direct afwijzen, dan kiezen ze wel voor een andere school. Zeker voor verstokte rokers is het rookbeleid zeker van invloed op werkgeverskeuze. Ze moeten gewoon voor een rookruimte zorgen die buiten het zicht van kinderen ligt. Een balkonnetje naast de lerarenkamer oid.
pi_218974599
Roken op schoolterreinen en in scholen mag al een paar jaar niet meer. Ook niet in een speciale rookruimte. Het zou als ouder mijn keuze wel beïnvloeden als een school dat verbod negeert.
pi_218974647
In de goeie ouwe nineties hadden wij Grieks in het rookgedeelte van de lerarenkamer :D Met een klein groepje (6 mensen, dat werd steeds minder naarmate de docent leerlingen wegjoeg door ze dom te noemen :o ). We mochten dan altijd wel taart halen bij de bakker tegenover de school, die aten we dan op terwijl de docent sigaren rookte.
Een paar jaar nadat ik wegging daar is hij overleden aan longkanker...

Gelukkig zijn de tijden nu wel veranderd...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_218974674
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:29 schreef SaskiaR het volgende:
In de goeie ouwe nineties hadden wij Grieks in het rookgedeelte van de lerarenkamer :D Met een klein groepje (6 mensen, dat werd steeds minder naarmate de docent leerlingen wegjoeg door ze dom te noemen :o ). We mochten dan altijd wel taart halen bij de bakker tegenover de school, die aten we dan op terwijl de docent sigaren rookte.
Een paar jaar nadat ik wegging daar is hij overleden aan longkanker...

Gelukkig zijn de tijden nu wel veranderd...
Volgens mij is iedereen in dit topic tussen de sigarettenrook opgegroeid. In mijn eerste baan zat ik tussen 2 kettingrokers, dat was heel normaal.

Ik ben erg blij dat we naar een rookvrije maatschappij gaan. Met roken op bijvoorbeeld een terras heb ik geen issues, maar op bijvoorbeeld een werkplek of op school vind ik het echt een dikke vette no go.
pi_218974956
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:09 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Ze kunnen roken door leerkrachten toch niet verbieden? Je mag in je vrije tijd (dus ook pauze) gewoon doen wat je wil (binnen de wettelijke grenzen), daar heeft je werkgever niets over te zeggen, behalve afspraken over dingen die op het schoolterrein wel/niet mogen. Zeker met het lerarentekort zijn scholen dom als ze rokende leraren direct afwijzen, dan kiezen ze wel voor een andere school. Zeker voor verstokte rokers is het rookbeleid zeker van invloed op werkgeverskeuze. Ze moeten gewoon voor een rookruimte zorgen die buiten het zicht van kinderen ligt. Een balkonnetje naast de lerarenkamer oid.
Wat exode dus schrijft, het is al jaren verboden op het gehele schoolterrein.

Leerkrachten mogen in hun vrije tijd doen wat ze willen maar binnen de wettelijke grenzen is er geen ruimte voor een rookplek op het schoolterrein. Het is niet dat een niet-roken beleid op scholen uit de lucht komt vallen, zelfs de meest verstokte rokers hebben al jaren de tijd gehad om het roken af te bouwen.
pi_218975266
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 13:11 schreef Elleska het volgende:

[..]
Wat exode dus schrijft, het is al jaren verboden op het gehele schoolterrein.

Leerkrachten mogen in hun vrije tijd doen wat ze willen maar binnen de wettelijke grenzen is er geen ruimte voor een rookplek op het schoolterrein. Het is niet dat een niet-roken beleid op scholen uit de lucht komt vallen, zelfs de meest verstokte rokers hebben al jaren de tijd gehad om het roken af te bouwen.
Oh, geen idee dat dat niet mocht eigenlijk. Maar een volle werkdag van 8 a 9 uur zonder sigaret vind ik voor rokers wel een flinke opgave. Ik kan me voorstellen dat je dan in je pauze een meter naast het schoolterrein gaat staan waar het wel mag, waar ook alle pubers staan. Dan kun je beter een rookruimte op het terrein buiten het zicht hebben. Ik weet dat er een medewerker van het kdv hier om de hoek in de brandgang rookt tijdens haar pauze.

Maar goed, van mij mogen ze sowieso nog wat strengere rookregels maken. Niet meer binnen vijf meter van ingang die ook door anderen gebruikt wordt roken bijvoorbeeld.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 14:06:46 #45
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218975356
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:32 schreef exode het volgende:

[..]
Volgens mij is iedereen in dit topic tussen de sigarettenrook opgegroeid. In mijn eerste baan zat ik tussen 2 kettingrokers, dat was heel normaal.

Ik ben erg blij dat we naar een rookvrije maatschappij gaan. Met roken op bijvoorbeeld een terras heb ik geen issues, maar op bijvoorbeeld een werkplek of op school vind ik het echt een dikke vette no go.
We zijn niet allemaal zo oud he ;-) Bij ons thuis werd nooit gerookt en zelfs roken in de kroeg heb ik maar kort meegemaakt. Roken op de werkplek helemaal niet.

quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:51 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Nou, ze hebben wel wat ingebouwd: Puber krijgt zelf zn foon terug om 16.30u als ouder die dag niet kan maar dan moet de ouder wél een andere dag langskomen. Maar dan nog :')
Ik vraag me echt af wat de logica daarvan is.. Ze horen op het VO zelfstandig(er) te worden en dan bij elke scheet ouders laten opdraven helpt toch niet? Ik snap dat het irritant is en zou moeten leiden tot een goed gesprek thuis, maar in de praktijk denk ik dat het beter helpt als school zelf betere consequenties inbouwt.

En wat roken betreft: wij hebben destijds gevraagd om een niet-rokende kraamzorg en wilden ook geen kdv waar medewerkers roken. Dat is prima gelukt gelukkig. Het is zo ongelooflijk vies en ongezond. En zelfs als je buiten gaat staan, stink je daarna gewoon en hangt het in je kleren. Echt niet dat je dan mijn baby gaat oppakken en knuffelen enzo, bah!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_218975372
Ja zeg Tink, laat mij in die waan dat ik jong en vitaal ben ;)

Op ons kantoor is ook geen rookruimte, niet binnen en niet buiten. Ze gaan op het stationsplein staan volgens mij.
pi_218975803
Maar als je kiest voor een kdv met nu geen rokende werknemers, dan is dat geen garantie dat dat zo blijft natuurlijk. En ook daar zitten ze met flinke tekorten, dus ik betwijfel of ze puur daarom iemand zouden afwijzen. Bij ons was er iig ook een flink verloop, toen we stopten na 4 jaar was er niemand meer van de leidsters waarmee we ooit startte. Hier rookte ook niemand toen wij daar startte, maar ondertussen hebben ze dus minimaal 1 roker, maar volgens mij zelfs 2. Kraamzorg is korte termijn, dus daar kun je dat wel makkelijk afspreken.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 15:35:10 #48
319308 Tink89
To live is to dance
pi_218975821
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 15:32 schreef FlyingFish het volgende:
Maar als je kiest voor een kdv met nu geen rokende werknemers, dan is dat geen garantie dat dat zo blijft natuurlijk. En ook daar zitten ze met flinke tekorten, dus ik betwijfel of ze puur daarom iemand zouden afwijzen. Bij ons was er iig ook een flink verloop, toen we stopten na 4 jaar was er niemand meer van de leidsters waarmee we ooit startte. Hier rookte ook niemand toen wij daar startte, maar ondertussen hebben ze dus minimaal 1 roker, maar volgens mij zelfs 2. Kraamzorg is korte termijn, dus daar kun je dat wel makkelijk afspreken.
We hebben gevraagd naar hun beleid en ze gaven toen zelf aan ook een sterke voorkeur te hebben voor niet-rokers en de rokende medewerkers niet op de babygroep in te plannen. Garanties heb je nooit, maar dat vonden wij wel prettig toen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 9 oktober 2025 @ 17:16:16 #49
35189 Troel
scherp en bot
pi_218976567
Ik zou graag rookvrije terrassen willen, dan kan ik een keer met mijn moeder op een terrasje zitten.

Overigens is het ergste wat ik ooit heb meegemaakt qua roken dat de verpleegster die mijn neussonde moest zetten net terug kwam van haar rookpauze.

Ik denk dat dat wel meehielp in het er binnen 15 minuten uitkotsen van de sonde :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_218976631
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 14:06 schreef Tink89 het volgende:

[..]
We zijn niet allemaal zo oud he ;-) Bij ons thuis werd nooit gerookt en zelfs roken in de kroeg heb ik maar kort meegemaakt. Roken op de werkplek helemaal niet.
[..]
Ik vraag me echt af wat de logica daarvan is.. Ze horen op het VO zelfstandig(er) te worden en dan bij elke scheet ouders laten opdraven helpt toch niet? Ik snap dat het irritant is en zou moeten leiden tot een goed gesprek thuis, maar in de praktijk denk ik dat het beter helpt als school zelf betere consequenties inbouwt.

En wat roken betreft: wij hebben destijds gevraagd om een niet-rokende kraamzorg en wilden ook geen kdv waar medewerkers roken. Dat is prima gelukt gelukkig. Het is zo ongelooflijk vies en ongezond. En zelfs als je buiten gaat staan, stink je daarna gewoon en hangt het in je kleren. Echt niet dat je dan mijn baby gaat oppakken en knuffelen enzo, bah!
Het rookverbod bestaat sinds 2008 dus het hangt er vooral vanaf hoe vroeg je naar de kroeg ging ;)

Je wordt als ouders vrij duidelijk betrokken als er regels worden overtreden. De logica is denk ik a) dat ouders weten dat een kind zich niet aan het telefoonverbod hield en b) dat het voor ouders dermate irritant is dat ook zij gaan toezien op het naleven van de regels.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')