Ja, daarom. Het nepnieuws blijft en zelf ben je tot het slotdebat vrij onzichtbaar. Blijft dus een lastige keus. Ik snap dat je geen zin hebt om deel te zijn van de stroom nepnieuws en dat je met FvD geen fatsoenlijk debat kunt houden, maar nu hou je FvD niet tegen en ben je zelf gewoon weg.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:36 schreef Black_Baron het volgende:
[..]
Ik begrijp dat de SP nu aanschuift als debater.
Ze hadden gewoon hun eigen verhaal moeten vertellen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja, daarom. Het nepnieuws blijft en zelf ben je tot het slotdebat vrij onzichtbaar. Blijft dus een lastige keus. Ik snap dat je geen zin hebt om deel te zijn van de stroom nepnieuws en dat je met FvD geen fatsoenlijk debat kunt houden, maar nu hou je FvD niet tegen en ben je zelf gewoon weg.
Geinig, toen ik dit vorige week voorstelde kreeg ik van een aantal users hier waaronder Klopkoek (waar is hij eigenlijk) het verwijt van Nederland een politiestaat te willen maken omdat ik van mening ben dat het allemaal wel een tandje minder konquote:Op woensdag 8 oktober 2025 20:17 schreef Hanca het volgende:
Dit wordt toch wel een vervelende hobby: https://www.ad.nl/binnenl(...)-stilgezet~aaa2657b/
Gevaarlijk, enorm belastend voor het land (stilleggen kan urenlange gevolgen hebben) en een slecht voorbeeld. De volgende keer gaan scholieren zoiets doen, en dan?
Ik ben echt voor het demonstratierecht, maar we moeten echt gaan nadenken over beperkingen, dat het makkelijker strafbaar wordt als je zulke zaken doet. Want het is al strafbaar, maar als je het in naam van een demonstratie doet kom je er meestal toch heel makkelijk mee weg uiteindelijk.
Ik ben er wel een beetje klaar mee, en nee, het kan niet een tandje minder. Het is eerder zo dat burgemeesters nu al vrij snel erbij zijn om demonstraties te beperken en Nederland hiervoor (terecht) minpunten krijgt in de diverse lijstjes. Amnesty International is niet blij.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:58 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Geinig, toen ik dit vorige week voorstelde kreeg ik van een aantal users hier waaronder Klopkoek (waar is hij eigenlijk) het verwijt van Nederland een politiestaat te willen maken omdat ik van mening ben dat het allemaal wel een tandje minder kon
Ja tuurlijk elk land wil graag vooruit geholpen worden zonder dat daar iets tegenover staat. Dat kan natuurlijk niet werken. Waarschijnlijker is dat als je niet wil toegeven op iets onnozels als hoe je een worst noemt dat je eerder de kant van een geïsoleerd land gaat worden. Dan dat andere landen denken, ja Nederland is chill die moeten we helpen en matsen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:07 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Misschien zit er wel iets in tussen noord Korea en een verenigde staten van Europa?
Een Europese samenwerking op zaken die ons vooruit helpen en niet een Europa die voorschrijft wat wij wel en niet een worst mogen noemen?
Een waarbij nationale wetgeving boven Europese staat.
Precies er is genoeg wetgeving om in te zetten als treinen geblokkeerd worden. Maar tuurlijk in een conservatief land wil men progressieve demonstranten nou eenmaal onevenredig hard aanpakken.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben er wel een beetje klaar mee, en nee, het kan niet een tandje minder. Het is eerder zo dat burgemeesters nu al vrij snel erbij zijn om demonstraties te beperken en Nederland hiervoor (terecht) minpunten krijgt in de diverse lijstjes. Amnesty International is niet blij.
Spoor bezetten en treinverkeer blokkeren mag gewoon niet. Een illegale demonstratie is een illegale demonstratie. Hiervoor hoeft het demonstratierecht niet op de helling.
'Agent provocateurs' zijn trouwens niet uitgesloten. False flag operaties. In buurlanden is dit bewezen.
8 partijen met 5 zetels of minderquote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Zo, welke (beetje stabiele) meerderheid valt er hier te vormen. Drie weken voor de verkiezingen.
[ afbeelding ]
En zonder de PVV heb je minimaal 5 partijen nodig voor een meerderheid.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:25 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
8 partijen met 5 zetels of minder
Niet. Dan maar een stabiele minderheidscoalitie met gedoogsteun en/of wisselende meerderheden organiseren. Wheelen en dealen, per itemquote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:19 schreef capricia het volgende:
Zo, welke (beetje stabiele) meerderheid valt er hier te vormen. Drie weken voor de verkiezingen.
[ afbeelding ]
Wat an sich al niet heel stabiel is, maar iig stabieler dan een kabinet met heel veel partijen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:44 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Niet. Dan maar een stabiele minderheidscoalitie met gedoogsteun en/of wisselende meerderheden organiseren. Wheelen en dealen, per item
Een minderheidskabinet met gedoogsteun hebben we al een keer gehad. Ik denk niet dat we dat nog een keer moeten doen. Feitelijk is zo'n constructie eigenlijk hetzelfde als een gewoon meerderheidskabinet, met als enige verschil dat niet alle coalitiepartners ministers en/of staatssecretarissen leveren.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:44 schreef Bluesdude het volgende:
Niet. Dan maar een stabiele minderheidscoalitie met gedoogsteun en/of wisselende meerderheden organiseren. Wheelen en dealen, per item
Ja, maar het lijkt er sterk op dat extreem-rechts tov '23 niets verliest en alleen maar wint. We gaan keihard Amerika achterna. Eerdmans wordt in de media volledig witgewassen, wordt helemaal niet op zijn zwakke punten bevraagd. Elke dag migratiegeleuter.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:48 schreef KaheemSaid het volgende:
In 2010 pakte de PVV in de laatste 3 weken 8 zetels, de VVD verloor er 7.
In 2012 pakte de VVD en de PvdA in de laatste 3 weken respectievelijk 6 en 21 zetels. De SP verloor er 23.
In 2017 pakten VVD en CDA 9 en 5 zetels, de PvdA verloor er 5
In 2021 pakte D66 in de laatste 3 weken 11 zetels,
PVV en PvdA verloren 6 en 4 zetels
In 2023 steeg de PVV in de laatste 3 weken 11 zetels.
Oftewel er kan nog van alles gebeuren.
Jeetje, dat is erg hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ik ben er wel een beetje klaar mee, en nee, het kan niet een tandje minder. Het is eerder zo dat burgemeesters nu al vrij snel erbij zijn om demonstraties te beperken en Nederland hiervoor (terecht) minpunten krijgt in de diverse lijstjes. Amnesty International is niet blij.
Spoor bezetten en treinverkeer blokkeren mag gewoon niet. Een illegale demonstratie is een illegale demonstratie. Hiervoor hoeft het demonstratierecht niet op de helling.
'Agent provocateurs' zijn trouwens niet uitgesloten. False flag operaties. In buurlanden is dit bewezen.
Een kiesdrempel lijkt me heel slecht. Dat zal betekenen dat een heleboel kiezers niet vertegenwoordigd worden. De enige manier waarop een kiesdrempel enigszins aanvaardbaar is, is de situatie waarbij kiezers bij hun stem een tweede keuze, en eventueel ook nog een derde en vierde keuze kunnen aangeven. Als de partij van hun eerste keuze de kiesdrempel niet haalt, dan gaat de stem naar de partij van de tweede keuze, enz.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:46 schreef StateOfMind het volgende:
Wat an sich al niet heel stabiel is, maar iig stabieler dan een kabinet met heel veel partijen.
Hoog tijd voor een kiesdrempel.
Ja die moet je heel serieus nemen. Ooit deden CDA en VVD dat ook gewoon. Dit niet doen is Trumpisme. Amnesty International is geen ultralinkse club.quote:
Waar ben je bang voor? We hebben immers gezien wat er gebeurt als de PVV in de regering zit. Ze bakken er niets van, leveren op geen enkele manier wat ze beloofd hebben en binnen twee jaar laten ze het kabinet weer vallen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:54 schreef Klopkoek het volgende:
Ik moet nog maar zien of de blokkade naar PVV door VVD en CDA stand houdt. Ik denk het niet.
Ik duik onder...
Helaas geloven genoeg mensen dit. Net zoals er genoeg lui zijn die geloven in een deep state .quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Amnesty International is geen ultralinkse club.
Je zult wel gelijk hebben:quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:57 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja die moet je heel serieus nemen. Ooit deden CDA en VVD dat ook gewoon. Dit niet doen is Trumpisme. Amnesty International is geen ultralinkse club.
Waarom zou een kiesdrempel helpen. Het probleem is meer dat mensen op dood hout partijen stemmen als PVV.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 23:55 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Een kiesdrempel lijkt me heel slecht. Dat zal betekenen dat een heleboel kiezers niet vertegenwoordigd worden. De enige manier waarop een kiesdrempel enigszins aanvaardbaar is, is de situatie waarbij kiezers bij hun stem een tweede keuze, en eventueel ook nog een derde en vierde keuze kunnen aangeven. Als de partij van hun eerste keuze de kiesdrempel niet haalt, dan gaat de stem naar de partij van de tweede keuze, enz.
Maar ik denk dat we beter kunnen nadenken over een andere manier om kabinetten te formeren. De huidige gewoonte waarop kabinetten geformeerd worden, die overigens nergens in de Grondwet of andere wet staat voorgeschreven, heeft zijn langste tijd wel gehad. Het is tijd om uit te kijken naar een andere manier.
Niet mee eens, 150 lijkt mij meer dan genoeg. De verhouding tussen de partijen blijft gelijk met nog meer zetels.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom zou een kiesdrempel helpen. Het probleem is meer dat mensen op dood hout partijen stemmen als PVV.
Breid dan liever de kamer uit. 150 zetels is wel erg weinig nu we met 18 miljoen zijn.
Omdat de sloop gewoon doorgaat. Trump gebruikte ook zijn eerste termijn om de vangrails te slopen. In zijn tweede ging hij gelijk van de rails. Misschien dat Wilders nu bijvoorbeeld om aan een coalitie deel te nemen eist dat hij noodwetgeving mag gebruiken. VVD en Ja21 zouden daar echt niet voor gaan liggen als ze mogen regeren.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:01 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waar ben je bang voor? We hebben immers gezien wat er gebeurt als de PVV in de regering zit. Ze bakken er niets van, leveren op geen enkele manier wat ze beloofd hebben en binnen twee jaar laten ze het kabinet weer vallen.
Klopt. Volgens de kubuswortelformule zouden we met 18 miljoen inwoners een parlement met 260 zetels moeten hebben.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 00:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Waarom zou een kiesdrempel helpen. Het probleem is meer dat mensen op dood hout partijen stemmen als PVV.
Breid dan liever de kamer uit. 150 zetels is wel erg weinig nu we met 18 miljoen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |