Die voeren toch gewoon de druk op de huizenmarkt als geheel op! Een Syriër in een sociale huurwoning betekent dat iemand anders gedwongen de koopmarkt op moet. Het zijn geen gescheiden wereld als je dat denkt.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:31 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Als je het dan zonodig op migranten wilt gooien dan moet je boos zijn op rijke expats die met alle belastingvoordelen hier huizen opkopen. Van Syriërs heb je niet zoveel last op de koopmarkt hoor.
Hoezo, meer aandacht voor elkaar? Ik wil juist geen aandacht van de gelovigen, want die praten toch maar dwaas.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA stemmen dus, weer meer aandacht voor elkaar en voor het gezin. Mogelijk zal dat leiden tot minder echtscheidingen en dus minder alleenstaanden.
Ik heb zojuist de doorrekening van glpvda doorgelezen. Ik zie niets terug over de lange termijn effecten van het bedrijf-wegjaag-beleid van glpvda (wat hogere lasten voor de rijken wel in zeker zin is). Tja, wat moet je er mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:39 schreef Elan het volgende:
[..]
De rekening moet niet weer bij de middenklasse komen te liggen, de maatschappelijke kosten moeten veel meer inkomensafhankelijk worden. De enige partij waarbij de middenklasse er daadwerkelijk op vooruit gaat is GL PvdA is uit de doorberekeningen van de plannen gebleken.
Dit plaatje zegt he-le-maal niks als je niet weet hoeveel 1 persoonshuishoudens er zijn in 1980.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 16:36 schreef Elan het volgende:
[..]
Waar het probleem qua huisvesting voornamelijk in zit zijn niet migranten maar het eenvoudige feit dat we steeds vaker alleen willen wonen.
[ afbeelding ]
Ga weg met je leugens.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 17:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Zelfs binnen de sociale huur krijgen ze nog geen 7% van de woningen toegewezen. Wat dus effectief zou betekenen dat als je nu 10 jaar op de wachtlijst staat die gereduceerd zou worden tot 9 jaar en 2 maanden.
Onder het mom van alle beetjes helpen valt daar nog wel wat voor te zeggen maar echt heel veel zoden zet het allemaal niet aan de dijk. Laat staan dat het dé oplossing is voor het woningtekort zoals bepaalde populistische partijen het schetsen.
Nou de migranten natuurlijk. Duh.quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 20:47 schreef Elan het volgende:
[..]
De vraag is welk probleem eerst was. Een probleem met instroom of met het bouwen van huizen.
Als je gewoon voldoende bouwt zoals in de rest van Europa heb je namelijk deze hele discussie niet.
Hierbij een bron die het verloop sinds 2000 weergeeft:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dit plaatje zegt he-le-maal niks als je niet weet hoeveel 1 persoonshuishoudens er zijn in 1980.
Snap dan ook niet dat je zoveel likes hebt.
@:Jed1Gam @:Zelva @:TargaFlorio @:xpompompomx
Volgens het cbs 12%. Dus fors meer dan 7% maar niets in de buurt van 25-30%.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:12 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ga weg met je leugens.Het is 25% - 30% voor starters, een absurd hoog aantal.
Voormalig asielzoekers en statushouders bezetten zo'n 250.000 sociale huurwoningen. Een aantal waarmee je de tekorten op de woonmarkt in 1 x oplost.
Het ging er om dat je alleen naar starters kijkt. Als je alleen naar starters kijkt was het iets van 25% meen ik te herinneren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:21 schreef embedguy het volgende:
[..]
Volgens het cbs 12%. Dus fors meer dan 7% maar niets in de buurt van 25-30%.
Als ik de bron goed interpreteer.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)2-naar-statushouders
¯\_(ツ)_/¯quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Dit plaatje zegt he-le-maal niks als je niet weet hoeveel 1 persoonshuishoudens er zijn in 1980.
Snap dan ook niet dat je zoveel likes hebt.
@:Jed1Gam @:Zelva @:TargaFlorio @:xpompompomx
Bedankt voor de uitleg!quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
NAVO-bijdrage er van betalen.
Meeste partijen zijn daar voorstander van volgens mij. Alleen PVV niet.
Politieke partijen willen hogere defensiekosten betalen door te korten op zorg - https://nos.nl/l/2585920
Daar ging mijn reactie ook om :pquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:25 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Het ging er om dat je alleen naar starters kijkt. Als je alleen naar starters kijkt was het iets van 25% meen ik te herinneren.
Interessant rapport: in 2022 gingen er 160.000 huishoudens naar een sociale huurwoning, > 100.000 daarvan eenpersoonshuishoudens ....quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:21 schreef embedguy het volgende:
Als ik de bron goed interpreteer.
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)2-naar-statushouders
Ik heb Elans bericht zojuist een like’je gegevenquote:
Pfff, echt veel ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:02 schreef blomke het volgende:
[..]
Interessant rapport: in 2022 gingen er 160.000 huishoudens naar een sociale huurwoning, > 100.000 daarvan eenpersoonshuishoudens ....
Vond het ook bijzonder dat startende gezinnen die een woning toegewezen krijgen in meer dan 50% van de gevallen statushouders zijn. Wat ik opmerkelijk vind, en lastig te behappen. Ik vraag me af wat daar achter zit (zonder te oordelen).quote:Van alle corporatiewoningen die in 2022 werden toegewezen aan stellen met kinderen die géén vrije woning achterlieten (bijna 5 duizend), werd 57 procent toegewezen aan huishoudens met statushouder(s).
Hard gewerkt en met 55 met pensioenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:58 schreef embedguy het volgende:
[..]
Beetje respect naar die ‘kutboomers’ mag wel hoor, ze hebben hard gewerkt om ons ‘jonkies’ een goede toekomst te geven.
Tuurlijk hebben we problemen maar het is een illusie dat dat ooit niet zo gaat zijn. Het is niet nodig om te doen alsof we het nu zo verschrikkelijk hebben.
Een dak boven hun hoofd. Zie het als een file op de snelweg (had ik laatst weer eens): van drie kanten komen de auto's voor de Velsertunnel, daar is een opstopping. Alle drie de toeritten worden mondjesmaat doorgelaten. Gewoon een kwestie van de toestroom verdelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:09 schreef embedguy het volgende:
Vond het ook bijzonder dat startende gezinnen die een woning toegewezen krijgen in meer dan 50% van de gevallen statushouders zijn. Wat ik opmerkelijk vind, en lastig te behappen. Ik vraag me af wat daar achter zit (zonder te oordelen).
In mijn tijd .... vroor in een doorsnee winter, je deken aan de buitenmuur vast. Je fiets gestolen was een financieel debacle. Werkeloosheidscijfers die de huidige woningnood doen verbleken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:58 schreef embedguy het volgende:
[..]
Beetje respect naar die ‘kutboomers’ mag wel hoor, ze hebben hard gewerkt om ons ‘jonkies’ een goede toekomst te geven.
Tuurlijk hebben we problemen maar het is een illusie dat dat ooit niet zo gaat zijn. Het is niet nodig om te doen alsof we het nu zo verschrikkelijk hebben.
Dit topic gaat niet eens over sociale huurquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:12 schreef Alpha0 het volgende:
[..]
Ga weg met je leugens.Het is 25% - 30% voor starters, een absurd hoog aantal.
Voormalig asielzoekers en statushouders bezetten zo'n 250.000 sociale huurwoningen. Een aantal waarmee je de tekorten op de woonmarkt in 1 x oplost.
Gelukkig is er 0 verband tussen sociale huur en de koopsectorquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Dit topic gaat niet eens over sociale huurde koopmarkt die zo verziekt is is natuurlijk ook de schuld van de asielzoekers.
Soms wil ik ook een populist zijn wat een heerlijk simplistisch bestaan heb je dan
Ja daar zit zeker wat in maar hoe kan dit maarliefst 57% zijn terwijl ‘maar 12%’ van de starters een statushouder is. En 7% van alle nieuwe bewoners is statushouder. Ik vind het gek dat dat eerste getal zover uit de buurt ligt van die laatste twee getallen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:13 schreef blomke het volgende:
[..]
Een dak boven hun hoofd. Zie het als een file op de snelweg (had ik laatst weer eens): van drie kanten komen de auto's voor de Velsertunnel, daar is een opstopping. Alle drie de toeritten worden mondjesmaat doorgelaten. Gewoon een kwestie van de toestroom verdelen.
Amper. Zie een van mijn vorige posts.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:37 schreef embedguy het volgende:
[..]
Gelukkig is er 0 verband tussen sociale huur en de koopsector
Oh wacht, die is er wel…
Over simplistisch denken gesproken
Jaren 80 waren ongetwijfeld pittig financieel maar dat is inmiddels 50 jaar geleden en jullie zijn nog steeds niet dood. Ziekenfonds voor niks en daarna 2 tientjes zorgverzekering per maand (heb ik ook nog meegemaakt rond de eeuwwisseling) Rekeningen lekker doorschuiven naar de volgende generatie.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:14 schreef blomke het volgende:
[..]
In mijn tijd .... vroor in een doorsnee winter, je deken aan de buitenmuur vast. Je fiets gestolen was een financieel debacle. Werkeloosheidscijfers die de huidige woningnood doen verbleken.
Ik begrijp deze redenatie niet. Mensen moeten ergens wonen en er is een woningtekort. Of er nou meer koopwoningen vrijkomen of meer huurwoningen geeft hetzelfde resultaat: meer woningen, minder tekort.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Amper. Zie een van mijn vorige posts.
Gros van de woningen gaat naar mensen met een kwetsbare achtergrond en statushouders tegenwoordig. Er is in tegenstelling tot private huur amper doorstroming vanuit de sociale sector richting de koopmarkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |