Maar er zijn ook gewoon heleboel mensen die zonder HRA mogelijk in de financielle problemen kunnen komen.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En toch wel een goed idee om af te schaffen. De rijksten profiteren vooral royaal van de HRA.
HRA is gemaximeerd op 36,9%. En in box 1.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En toch wel een goed idee om af te schaffen. De rijksten profiteren vooral royaal van de HRA.
Dat met liefde door de middenklasse opgebracht mag worden.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:22 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Precies.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:24 schreef blomke het volgende:
[..]
HRA is gemaximeerd op 36,9%. En in box 1.
Als dat zo is, dan leef je ver boven je stand. Onzin redenatie wmb. Maar ik zie graag cijfers die deze bewering ondersteunen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:21 schreef Elzaas het volgende:
[..]
Maar er zijn ook gewoon heleboel mensen die zonder HRA mogelijk in de financielle problemen kunnen komen.
Die HRA heeft decennia een opstuwend effect op de huizenprijs gegeven en gaf een sterke incentive om meer te lenen en op de pof te kopen. Dus ja: qua leencapaciteit boven je stand, maar HRA was en is een noodzaak om een huis te kunnen kopen voor starters in een starterswoning. Dat is niet boven je stand leven, dat is gewoon een fatsoenlijk onderdak kopen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
Als dat zo is, dan leef je ver boven je stand. Onzin redenatie wmb. Maar ik zie graag cijfers die deze bewering ondersteunen.
Denk namelijk dat de meesten hier een extra vakantie of hun te dure lease auto van financieren.
HRA doet bijna niks voor starterswoningen. Die 1200-2000 euro per jaar?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:33 schreef blomke het volgende:
[..]
Die HRA heeft decennia een opstuwend effect op de huizenprijs gegeven en gaf een sterke incentive om meer te lenen en op de pof te kopen. Dus ja: qua leencapaciteit boven je stand, maar HRA was en is een noodzaak om een huis te kunnen kopen voor starters in een starterswoning. Dat is niet boven je stand leven, dat is gewoon een fatsoenlijk onderdak kopen.
Eerst even rekenen: 3,5% annuïtaire hypotheek van 4,5 ton geeft je bijna ¤6000 belastingteruggave in het eerste jaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:37 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
HRA doet bijna niks voor starterswoningen. Die 1200-2000 euro per jaar?
Een bron van de problemen in stand houden om het probleem op te lossen![]()
Ik denk dat jij heel erg onderschat hoeveel mensen die HRA nodig hebben.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:29 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan leef je ver boven je stand. Onzin redenatie wmb. Maar ik zie graag cijfers die deze bewering ondersteunen.
Denk namelijk dat de meesten hier een extra vakantie of hun te dure lease auto van financieren.
Wet Hillen wordt ook gefaseerd afgeschaft. Dat werkt prima (althans, ik hoor weinig protesten meer) en gaat voor de overheid budgetneutraal: van 0,7% naar 0,35% bijtelling nu.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:12 schreef Breekfast het volgende:
Volgens mij willen de meeste partijen een verdere afbouw van de HRA uitgesmeerd over meerdere jaren, in plaats van het in 1x af te schaffen.
En in dat geval compenseren de loonstijgingen ook weer de afbouw van de HRA.
Vanuit het woningmarkt beleid is het natuurlijk sowieso krankzinnig dat je een totaal oververhitte markt gaat zitten subsidiëren.
Die willen eigen risico in de zorg naar 440. Lekker solidair.quote:Op donderdag 9 oktober 2025 23:02 schreef Shreyas het volgende:
[..]
CDA stemmen dus, weer meer aandacht voor elkaar en voor het gezin. Mogelijk zal dat leiden tot minder echtscheidingen en dus minder alleenstaanden.
Dat zie ik als een pluspunt. Bovendien heb ik toch altijd een maximaal eigen risico.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Die willen eigen risico in de zorg naar 440. Lekker solidair.
Ikke ikke ikke.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat zie ik als een pluspunt. Bovendien heb ik toch altijd een maximaal eigen risico.
Ik ook. Ik niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:03 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Dat zie ik als een pluspunt. Bovendien heb ik toch altijd een maximaal eigen risico.
Is dat echt? Wat is hun motivatie??quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Die willen eigen risico in de zorg naar 440. Lekker solidair.
NAVO-bijdrage er van betalen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Is dat echt? Wat is hun motivatie??
Ga je pvv stemmen dan?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:49 schreef Elan het volgende:
[..]
NAVO-bijdrage er van betalen.
Meeste partijen zijn daar voorstander van volgens mij. Alleen PVV niet.
Politieke partijen willen hogere defensiekosten betalen door te korten op zorg - https://nos.nl/l/2585920
We staan met onze samenleving er slecht voor kwa defensie, daar verandering in brengen is niet gratis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke.
Mantra van de VVD jarenlang en kijk waar we staan als samenleving.
Jank niet zo, enig idee hoeveel we al aan de zorg uitgeven?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:28 schreef Elan het volgende:
[..]
Ikke ikke ikke.
Mantra van de VVD jarenlang en kijk waar we staan als samenleving.
De rekening moet niet weer bij de middenklasse komen te liggen, de maatschappelijke kosten moeten veel meer inkomensafhankelijk worden. De enige partij waarbij de middenklasse er daadwerkelijk op vooruit gaat is GL PvdA is uit de doorberekeningen van de plannen gebleken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:24 schreef embedguy het volgende:
[..]
We staan met onze samenleving er slecht voor kwa defensie, daar verandering in brengen is niet gratis.
Als alle partijen het eigen risico willen ophogen dan is dat idee waarschijnlijk nog niet zo onredelijk?
Vanwege al die kutboomers die maar al te goed voor zichzelf hebben gezorgd ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:35 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Jank niet zo, enig idee hoeveel we al aan de zorg uitgeven?
Beetje respect naar die ‘kutboomers’ mag wel hoor, ze hebben hard gewerkt om ons ‘jonkies’ een goede toekomst te geven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:40 schreef Elan het volgende:
[..]
Vanwege al die kutboomers die maar al te goed voor zichzelf hebben gezorgd ja.
Het mooie is, ik stem niet eens VVD.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:35 schreef JopieKlaassen het volgende:
[..]
Jank niet zo, enig idee hoeveel we al aan de zorg uitgeven?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |