abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218963996
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:14 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Bij geen een? Afgezien van wat enkele zonderlingen, net zo goed in NWS
Kom op, je hebt vast wel een beetje opgelet de afgelopen maand.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 21:30:40 #202
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218964020
Ze zijn keihard aan het ontruimen bij de radboud uni nu
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:20:02 #203
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218964386
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:30 schreef jigggy het volgende:
ga je rellen?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218964513
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:30 schreef jigggy het volgende:
Hoe komen die gasten daarbinnen vraag ik me af.
Als het zo gevaarlijk is dan zou het toch goed beveiligd moeten zijn lijkt mij.
pi_218964707
Paar uur later: Politie grijpt niet direct in bij bezet Rad­boud-ge­bouw Nijmegen, situatie binnen te gevaarlijk
life is like a box of chocolates
pi_218964710
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 23:17 schreef hondonspain het volgende:
Paar uur later: Politie grijpt niet direct in bij bezet Rad­boud-ge­bouw Nijmegen, situatie binnen te gevaarlijk
Gewoon lekker laten zitten. Ze krijgen vanzelf wel honger en dorst.
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:20:36 #207
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218964714
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:16 schreef Cruzinats het volgende:
https://x.com/DeGelderlander/status/1975493852812472548

Maar verder zijn het totaal geen labiele gekken hoor.
Dit is als kijken naar het uitbeelden van die grap over schaken met een duif. De duif snapt al die regels niet, ramt de stukken omver, schijt het bord onder en loopt uiteindelijk weg alsof ie gewonnen heeft.

Dit mens houdt zich aan geen enkele fatsoensregel met haar gekrijs, snapt niet wat die keurige, rustige meneer nu eigenlijk zegt en straks loopt ze triomfantelijk weg, de armen in van de duiventil die de overwinning uitroept.

Misschien moeten we iets hoger willen insteken met onze toekomst. :{
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:21:52 #208
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218964722
https://www.ad.nl/zwolle/(...)le-grimmig~a4afc521/

Het contrast is hier ook weer groot wat betreft een echte, beschaafde demonstratie en het intimideren en een kutsfeer veroorzaken.
pi_218964833
quote:
16s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
dat is toch diep triest
Ik zie XR Justice Now (helaas) nog wel een keer aanslagen plegen. Sommige schepselen hebben echt niks beters te doen.
Dubbel gevaccineerd tegen vliegschaamte
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 23:53:49 #210
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218964867
Zijn de fluwelen handschoentjes eindelijk uitgetrokken?

Mijn god wat laten ze zich toch weer enorm kennen. Sla die zwervers gewoon de tent uit. En ga ze eens berechten.
pi_218964876
Ik heb het gevoel dat het een en ander in de toekomst voorkomen kan worden door wat visa's in te trekken
  woensdag 8 oktober 2025 @ 00:06:46 #212
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218964895
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 23:43 schreef core2duo het volgende:

[..]
Ik zie XR Justice Now (helaas) nog wel een keer aanslagen plegen. Sommige schepselen hebben echt niks beters te doen.
Omdat er vooralsnog nauwelijks consequenties hangen aan hun gedrag, zelfde voor het pallywood gepeupel wat vooral heel dom en heel boos is.
pi_218964934
quote:
10s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 21:16 schreef Cruzinats het volgende:
https://x.com/DeGelderlander/status/1975493852812472548

Maar verder zijn het totaal geen labiele gekken hoor.
pi_218965001
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:18 schreef bianconeri het volgende:
Omdat de minister van Israėl zelf al aangeven dat het doel is om alles plat te vegen?
Dus als een minister hier in Nederland aangeeft dat hij alle pro-Palestina demonstranten van de kaart wil vegen dan is de intentie van Nederland om deze demonstranten te vernietigen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 20:18 schreef bianconeri het volgende:
En door voedsel en water te onthouden, waarmee je overduidelijk de intentie hebt om alles en iedereen te raken.

En zelfde met het raken van hele wijken, tentenkampen, ziekenhuizen, ambulances en voedselpunten.

Dus die intentie is er wel degelijk.
Dank voor deze uitleg. Het zit 'm dus in het feit dat jij het begrip intentie niet snapt. Dat kan, maar het is een nogal essentieel onderdeel van een eventuele genocide. Die is er dus (vooralsnog) niet.

Als ik met 150 km/uur door een woonwijk rijd en ik rijd iemand dood dan is het rijden met dergelijke snelheid niet met de intentie om iemand dood te rijden, ondanks dat ik weet dat het risico erop vele malen groter is met die snelheid.
pi_218965017
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 23:20 schreef Qarrad het volgende:
Dit is als kijken naar het uitbeelden van die grap over schaken met een duif. De duif snapt al die regels niet, ramt de stukken omver, schijt het bord onder en loopt uiteindelijk weg alsof ie gewonnen heeft.

Dit mens houdt zich aan geen enkele fatsoensregel met haar gekrijs, snapt niet wat die keurige, rustige meneer nu eigenlijk zegt en straks loopt ze triomfantelijk weg, de armen in van de duiventil die de overwinning uitroept.

Perfect omschreven! ^O^
pi_218965217
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 23:20 schreef Qarrad het volgende:

[..]

"Hoogopgeleid" ook nog, zeker op de 10e etage. :')
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  woensdag 8 oktober 2025 @ 08:26:41 #217
459912 FlippingCoin
pi_218965554
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 04:24 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
"Hoogopgeleid" ook nog, zeker op de 10e etage. :')
Hoogopgeleid zegt niet super veel, dat is aerospace engineering maar ook mensen die een master islam doen.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218965607
quote:
16s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:26 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoogopgeleid zegt niet super veel, dat is aerospace engineering maar ook mensen die een master islam doen.
Zag pas interviews met leerlingen Hoge school Amsterdam en lijkt of aanwezig zijn voldoende is om af te studeren.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 09:14:50 #219
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218965895
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:33 schreef hondonspain het volgende:

[..]
Zag pas interviews met leerlingen Hoge school Amsterdam en lijkt of aanwezig zijn voldoende is om af te studeren.
Blijkbaar want als je zo druk bezig bent met demonstraties en gebouwen bezetten dan heb je niet heel veel tijd voor je studie.
Of misschien krijgen ze wel studiepunten voor hun demonstraties en vernielingen, zou me niet eens verbazen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 8 oktober 2025 @ 09:15:16 #220
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_218965900
Gevaarlijke situatie voor hulpverleners

Dat was 'levensgevaarlijk', waarschuwden de politie en de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls gisteren. Als die magneten instabiel worden, kan stikstof vrijkomen, waardoor de zuurstof uit de ruimte verdwijnt.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)eerdere-aanhoudingen

Ik zie het probleem niet? Laat die hulpverleners gasmaskers dragen en hopen dat een paar magneten instabiel worden.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_218965959
Het is inmiddels wel overduidelijk dat iedereen die Free Palestine roept thuishoort op een PAAZ afdeling.
pi_218965977
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:15 schreef Netsplitter het volgende:

Dat was 'levensgevaarlijk', waarschuwden de politie en de Nijmeegse burgemeester Hubert Bruls gisteren. Als die magneten instabiel worden, kan stikstof vrijkomen, waardoor de zuurstof uit de ruimte verdwijnt.

Ik zie het probleem niet? Laat die hulpverleners gasmaskers dragen en hopen dat een paar magneten instabiel worden.
Tijd om de kosten op dat tuig te gaan verhalen.
pi_218966203
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:15 schreef Netsplitter het volgende:

Ze hadden het over een implosie.
Dat is als ik goed heb opgelet dat de druk dan verdwijnt en je van buiten naar binnen ontploft.
Dingen ook, dan zal maskers geen zin hebben.
pi_218966226
Ik ben benieuwd of deze idioten nou keihard gestraft gaan worden.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:34:14 #225
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218966369
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:27 schreef UitStraling het volgende:
Het is inmiddels wel overduidelijk dat iedereen die Free Palestine roept thuishoort op een PAAZ afdeling.
Dat valt ook wel weer mee, maar bijvoorbeeld mensen die het een goed idee vinden om uitgerekend op 7 oktober een demo te plannen en die dan zo vorm te geven, daarvan vind ik het jammer dat de respectloosheid en het sadisme erachter niet strafbaar is.

Hetzelfde over uitdelen van gebak en het vieren van 7 oktober twee jaar geleden. Het is een vrij land, het mag, maar allejezus als onmenselijkheid een wereldkampioenschap had dan houden deze mensen de cup met de grote oren trots omhoog :r

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de extreme idioten die liedjes over dode Palestijnse kindertjes kwelen, met ondergoed van verjaagde burgers poseren en die de Tempelberg en de hele Westoever claimen, maar de schaal waarop dat gebeurt en vooral de georganiseerdheid hierachter valt in het niet bij de pro-Palestinabeweging.
pi_218966401
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dat valt ook wel weer mee, maar bijvoorbeeld mensen die het een goed idee vinden om uitgerekend op 7 oktober een demo te plannen en die dan zo vorm te geven, daarvan vind ik het jammer dat de respectloosheid en het sadisme erachter niet strafbaar is.

Hetzelfde over uitdelen van gebak en het vieren van 7 oktober twee jaar geleden. Het is een vrij land, het mag, maar allejezus als onmenselijkheid een wereldkampioenschap had dan houden deze mensen de cup met de grote oren trots omhoog :r

Hetzelfde geldt natuurlijk voor de extreme idioten die liedjes over dode Palestijnse kindertjes kwelen, met ondergoed van verjaagde burgers poseren en die de Tempelberg en de hele Westoever claimen, maar de schaal waarop dat gebeurt en vooral de georganiseerdheid hierachter valt in het niet bij de pro-Palestinabeweging.
Helemaal mee eens maar de laatste alinea vind ik altijd zo'n zwaktebod, je kunt best een sterke mening ventileren zonder er meteen een "ja maar er waren ook goede Duitsers" te gebruiken.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:56:49 #227
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218966505
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:39 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Helemaal mee eens maar de laatste alinea vind ik altijd zo'n zwaktebod, je kunt best een sterke mening ventileren zonder er meteen een "ja maar er waren ook goede Duitsers" te gebruiken.
Is het ook, maar anders genereert mijn post eerst 25 reacties van "ja maar zij dan!?" en dan raakt het onderwerp weer uit zicht. Het gaat hier over de demonstraties vanuit het pro-Palestinakamp en het verzandt steeds in allerlei zijsprongen.
pi_218966537
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:56 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Is het ook, maar anders genereert mijn post eerst 25 reacties van "ja maar zij dan!?" en dan raakt het onderwerp weer uit zicht. Het gaat hier over de demonstraties vanuit het pro-Palestinakamp en het verzandt steeds in allerlei zijsprongen.
Ja ik was ook al tot de conclusie gekomen dat iedereen dat doet om het "ja maar hullie dan" gras alvast te maaien.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 11:01:55 #229
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218966553
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:42 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik zeg dat al vanaf het begin, je zet hier enkel kwaad bloed mee. Niemand overtuig je met dit soort acties.
Klopt, maar wat het wel voor elkaar krijgt is dat mensen hun mond houden en er niet meer genoeg tegengeluid komt, wat op de lange termijn wel degelijk effect heeft.

Als je als verse student bijvoorbeeld steeds de ervaring hebt dat tegengeluid wordt beantwoord met intimidatie, geweld en het etiketje dat je niet deugt en de boodschap vanuit de uni dat dit geoorloofd is in het kader van een goede zaak, dan zet dat echt wel een kader.

Tel daarbij de niet aflatende Habiballahoļde verslaggeving in de msm plus de traditionele complottheorieėn uit de islamitische wereld maar nu op steroļden in de social media-bubbels op en je snapt een beetje waar men mee bezig is en wat het einddoel is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Qarrad op 09-10-2025 12:46:10 ]
pi_218966781
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 01:25 schreef Accordtje het volgende:

Dus als een minister hier in Nederland aangeeft dat hij alle pro-Palestina demonstranten van de kaart wil vegen dan is de intentie van Nederland om deze demonstranten te vernietigen?
Alles platvegen en opruimen voor een land/gebied geeft duidelijk aan dat ze een heel gebied willen zuiveren en omvolken.
Dat heeft niets meer te maken met alleen Hamas aanpakken.

quote:
Dank voor deze uitleg. Het zit 'm dus in het feit dat jij het begrip intentie niet snapt. Dat kan, maar het is een nogal essentieel onderdeel van een eventuele genocide. Die is er dus (vooralsnog) niet.

Als ik met 150 km/uur door een woonwijk rijd en ik rijd iemand dood dan is het rijden met dergelijke snelheid niet met de intentie om iemand dood te rijden, ondanks dat ik weet dat het risico erop vele malen groter is met die snelheid.
Vergelijking klopt alleen niet.
Als jij met 150 km/u door een woonwijk rijdt ben je gewoon een gek die bewust alle bijbehorende risico's neemt.
Iemand doden is dan een risico, maar nee niet je doel.

Echter om bv over dat voedsel en water te hebben. Dat heeft niets te maken met ''bijbehorende risico's''.
Ook Israel snapt heus wel dat elk mens water en voedsel nodig hebben, daarom is dit ook per internationaal recht verboden om te blokkeren.
Door dit te onthouden van heel Gaza pakt Israel dus doelbewust ALLE inwoners aan.
pi_218967050
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:43 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Alles platvegen en opruimen voor een land/gebied geeft duidelijk aan dat ze een heel gebied willen zuiveren en omvolken.
Dat heeft niets meer te maken met alleen Hamas aanpakken.
[..]
Vergelijking klopt alleen niet.
Als jij met 150 km/u door een woonwijk rijdt ben je gewoon een gek die bewust alle bijbehorende risico's neemt.
Iemand doden is dan een risico, maar nee niet je doel.

Echter om bv over dat voedsel en water te hebben. Dat heeft niets te maken met ''bijbehorende risico's''.
Ook Israel snapt heus wel dat elk mens water en voedsel nodig hebben, daarom is dit ook per internationaal recht verboden om te blokkeren.
Door dit te onthouden van heel Gaza pakt Israel dus doelbewust ALLE inwoners aan.
Er gaat zeker wel voedsel en water (en andere zaken) naar Gaza. Dat het niet allemaal bij 'de gewone Palestijn' aankomt mag je ook Hamas en andere rebellerende groeperingen aanrekenen. Om maar niet te spreken van de Internationale gemeenschap (met hun voornamelijk toekijkende houding).
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218967140
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Er gaat zeker wel voedsel en water (en andere zaken) naar Gaza. Dat het niet allemaal bij 'de gewone Palestijn' aankomt mag je ook Hamas en andere rebellerende groeperingen aanrekenen. Om maar niet te spreken van de Internationale gemeenschap (met hun voornamelijk toekijkende houding).
Nu, een klein beetje.
Tijden geleden blokkeerde Israel alles.

De internationale gemeenschap is inderdaad een laffe bedoening. Israel wordt 2 jaar later nog steeds niet aangepakt.
pi_218967159
quote:
'Dat is het spel, en zo zijn de regels', een column van Simon Soesan
https://www.israelnieuws.(...)umn-van-simon-soesan

Dat is wat ik — lachend — leerde bij Neerlands Hoop in Bange Dagen in de jaren zeventig van de vorige eeuw. Meer dan vijftig jaar later herinner ik me dat vanwege de recente gebeurtenissen tussen onze premier en de Amerikaanse president.

Volgens goed-ingelichte kringen zette Trump Bibi onder druk tijdens zijn laatste bezoek aan de VS om het 21-puntenplan van Trump zonder tegenstand door te drukken. En Bibi zei “ja”. Maar alle eer aan Trump: Bibi heeft iets meer ervaring in het politieke spel en het vermogen om, net als bij schaken, meerdere zetten vooruit te denken. Hoewel vele Arabische en islamitische landen zich achter het plan schaarden, was het voor Bibi meteen duidelijk dat diverse staatshoofden — inclusief Trump en zijn team — Hamas nog steeds niet begrijpen.

Hamas gaat het namelijk niet om het beėindigen van een — niet bestaande — bezetting, of om het bevrijden van het fantasieland “Palestina”. Het gaat hen om de totale vernietiging van de staat Israėl en het oprichten van een kalifaat. Wat dat precies inhoudt kun je opzoeken. Dat laatste begrijpen de Arabische leiders die hun dictaturen niet willen verliezen aan een stel opgefokte terroristen. ISIS en soortgelijke organisaties hebben al laten zien waar dat toe leidt.

Dus zei Bibi “ja”, in de wetenschap dat Hamas met opmerkingen en tegenstand zou komen. Want ook Bibi heeft zijn eigen agenda: aan de macht blijven om niet in de gevangenis te belanden, want Bibi staat nog steeds terecht.

In Israėl groeit de onvrede over Bibi en zijn vreemde regering. Het debacle van 7 oktober is zijn verantwoordelijkheid. De langdurige oorlog in Gaza is zijn verantwoordelijkheid. Het niet bereiken van de door hem gestelde doelen (de vernietiging van Hamas en het bevrijden van de gegijzelden) is zijn verantwoordelijkheid. Het verlammen van de rechterlijke macht en het belachelijk doordrukken van allerlei religieuze wetsvoorstellen is zijn verantwoordelijkheid. De lijst is nog veel langer. Daarbovenop is het koninklijke gedrag van hem, zijn vrouw en zijn oudste zoon een doorn in het oog van veel Israėli’s.

Maar Trump is de baas en wil het 21-puntenplan doordrukken. Hij wil geen onderhandelingen en belooft dat, wanneer Hamas het niet snel accepteert, de hel in Gaza los zal barsten. Alsof die hel daar nog niet is — voor de Gazanen, maar ook voor onze soldaten en de gegijzelden.

Bibi kent het spel en snapt de regels: ook al ben je ertegen — accepteer het en laat Hamas het maar weigeren: Bibi heeft geen schuld en dat resultaat past precies in Bibi’s straatje.

Het plan zelf ziet er behoorlijk uit. Niet ideaal, maar verdraagbaar. Niet dat het de groeiende golf van antisemitisme zal stoppen. Het antisemitisme zat bij veel Europeanen ondergronds en is nu naar buiten gekomen. Dat moet tot een gewelddadige climax leiden en de aanslag gisteren in Manchester is slechts het topje van de ijsberg. Dat is iets waar Europese of andere regeringen weinig om lijken te geven. Het gaat hen om kiezers en populisme, niet om orde en wet. Dus als het tuig op straat wil bidden en niet in een moskee, prima — zolang je maar onthoudt wie het toestond als je later gaat stemmen. Je kunt de straat op met de Palestijnse vlag, je mag op de Dam staan en liegen tot je barst. Onthoud alleen wie het toeliet. Je mag op het podium zingen en schreeuwen dat je Joden op straat moet zoeken — maar weet wel wie het toestond.

Zelfs als iedereen morgen tekent voor Trumps verdrag, zelfs als morgen een Palestijnse staat wordt uitgeroepen en erkend — het gespuis mag blijven demonstreren, want de Romeinen zeiden het al: geef het volk brood en spelen. Mijn oproep aan familie en Joodse vrienden in het buitenland om niet alleen op hun hoede te zijn, maar ook plannen te maken om weg te gaan, valt vaak op dovemansoren. “Het zal heus niet zo erg worden, de regering zal ons uiteindelijk beschermen.” Alsof we weer in de dertiger jaren van de vorige eeuw leven. Vooral in Nederland, waar politieagenten soms mogen weigeren om op bepaalde plekken bescherming te geven, strookt dat niet met de realiteit.

Ondertussen zitten 48 gegijzelden nog ergens ondergronds weg te rotten. Maar ik begrijp dat dat “de wereld” weinig beroert. Duizenden christenen worden dagelijks in Afrika verkracht, vermoord en verbrand — daar wordt niet voor gedemonstreerd. Iran is wereldkampioen in ophangen en laten verdwijnen van burgers. Gaat niemand iets aan doen.

Greta en haar bootjes (die geen humanitaire hulp aan boord hadden, maar zichzelf filmden terwijl ze genoten van een joint) — dat is pas nieuws. Op Grote Verzoendag, de heiligste dag in het Joodse jaar, aankomen in de territoriale wateren van Israėl en dan stoer doen door geen eten aan te nemen van een land dat juist die dag vast — dat is wat mensen interesseert.

Ondertussen wrijft Bibi in zijn handen. Want Trump en zijn adviseurs spelen een spel dat zij niet snappen en dat Bibi allang kent.

De burgers van Gaza, onze soldaten en de gegijzelden mogen de prijs betalen.

Want zo is het spel, en dat zijn de regels.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218967412
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 oktober 2025 17:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Moet je nagaan dat deze post al gewijzigd is door een mod :D

Helaas nog steeds geen antwoord op mjn vraag waarom er zoveel Nederlanders aanwezig waren (de adder zat teveel onder het gras ;( ).

Ik ben een beetje de Dilan van dit forum. De excuusallochtoon waarop links al hun ingehouden frustaties en eigen vooroordelen kwijt op kan.
Waarom waren die er volgens jou dan? Verder is er aan de strekking van die post niks veranderd door de mod.
What Would Goku Do
pi_218967506
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:34 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Valt in het niet? :') Hoeveel mensen denk je dat er door alle illegale kolonisaties op de Westoever zijn verdreven? Daarbij valt de afgelopen rode lijn demonstratie juist in het niet, met gemak zelfs. Is het nou echt teveel gevraagd om voor één keer eens de feiten onder ogen te zien?
What Would Goku Do
pi_218967516
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:00 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja ik was ook al tot de conclusie gekomen dat iedereen dat doet om het "ja maar hullie dan" gras alvast te maaien.
Interessante gedachte voor iemand die bij het minste of geringste met pro-hamas of antisemitisme verwijten komt.
What Would Goku Do
pi_218967522
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 12:06 schreef Montagui het volgende:

[..]
Wegkijker. Dat dat niet bij Gazanen terecht komt mag je Israel aanrekenen.
What Would Goku Do
  woensdag 8 oktober 2025 @ 13:07:40 #239
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218967551
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:02 schreef viagraap het volgende:

[..]
Valt in het niet? :') Hoeveel mensen denk je dat er door alle illegale kolonisaties op de Westoever zijn verdreven? Daarbij valt de afgelopen rode lijn demonstratie juist in het niet, met gemak zelfs. Is het nou echt teveel gevraagd om voor één keer eens de feiten onder ogen te zien?
1) Dit topic gaat over de pro-Palestinademonstraties en het gedrag dat daarbij vertoond wordt
2) Mijn post gaat dus ook over dat het gedrag bij de pro-Israėlmanifestaties qua wanklanken in het niet valt bij dat van de pro-Palestinademonstraties
3) Dus gelieve dit soort redeneringen te posten in de topics over Israėl-Palestina zelf.
pi_218967563
quote:
Wat een partij riooljournalistiek van de lokale nazikrant weer zeg :r De 'ironie' hier is juist dat het verschil tussen gijzelaars in Israel of Gaza niet op te merken valt, en bovendien dat Netanyahu die gijzelaars ook geen reet kan interesseren. Maargoed we hebben het over een krant die zelfs nu nog alle leugens van Israel herhaalt, ook in dit artikel. Journalistieke waarden om je reet mee af te vegen.
What Would Goku Do
pi_218967574
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:07 schreef Qarrad het volgende:

[..]
1) Dit topic gaat over de pro-Palestinademonstraties en het gedrag dat daarbij vertoond wordt
2) Mijn post gaat dus ook over dat het gedrag bij de pro-Israėlmanifestaties qua wanklanken in het niet valt bij dat van de pro-Palestinademonstraties
3) Dus gelieve dit soort redeneringen te posten in de topics over Israėl-Palestina zelf.
Jij wilde beweren dat de hele Westoever claimen een vorm van demonstreren is en niet al bijna de werkelijkheid? Op hoeveel manieren wil je vandaag nog meer tonen dat je niet begrijpt waar je het over hebt?
What Would Goku Do
  woensdag 8 oktober 2025 @ 13:11:14 #242
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218967578
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:10 schreef viagraap het volgende:

[..]
Jij wilde beweren dat de hele Westoever claimen een vorm van demonstreren is en niet al bijna de werkelijkheid? Op hoeveel manieren wil je vandaag nog meer tonen dat je niet begrijpt waar je het over hebt?
Ja dit valt onder punt 3.
pi_218967588
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:11 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja dit valt onder punt 3.
Je begint er zelf over :? Of wilde je écht stellen dat het claimen van de Westoever een vorm van demonstreren is?
What Would Goku Do
pi_218967606
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:09 schreef viagraap het volgende:

[..]
Wat een partij riooljournalistiek van de lokale nazikrant weer zeg :r De 'ironie' hier is juist dat het verschil tussen gijzelaars in Israel of Gaza niet op te merken valt, en bovendien dat Netanyahu die gijzelaars ook geen reet kan interesseren. Maargoed we hebben het over een krant die zelfs nu nog alle leugens van Israel herhaalt, ook in dit artikel. Journalistieke waarden om je reet mee af te vegen.
Het past niet in je straatje bedoel je.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 13:16:53 #245
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218967668
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 13:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
:D _O-
pi_218967954
quote:
Tijd dat dat de Zweden ook eens haar banden met een terroristische organisatie gaat onderzoeken.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218967961
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 14:04 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Tijd dat dat de Zweden ook eens haar banden met een terroristische organisatie gaat onderzoeken.
Ja idd.
pi_218968123
quote:
Dit is echt behoorlijk dom van haar. Heb sowieso nooit begrepen waarom ze haar als uithangbord van de beweging hebben gekozen. Het zal me benieuwen of dit tot enige introspectie leidt. Ben bang van niet.
pi_218968149
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 14:38 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Dit is echt behoorlijk dom van haar. Heb sowieso nooit begrepen waarom ze haar als uithangbord van de beweging hebben gekozen. Het zal me benieuwen of dit tot enige introspectie leidt. Ben bang van niet.
Het zullen de klappen zijn van de lamp waar ze continu tegenaan loopt.
pi_218968173
quote:

[..]
Van klimaat naar Gaza.

Is gewoon een verschuiving van de commerciėle belangen van haar sponsoren.
pi_218968302
quote:

[..]
De gijzelaars zijn net zo goed slachtoffer van de huidige genocide.
What Would Goku Do
pi_218968311
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Van klimaat naar Gaza.

Kun je me anders even de vacatures voor dit soort dingen laten zien? Of denk je dat men zelf opgebeld wordt hiervoor? :')
What Would Goku Do
pi_218968680
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 15:13 schreef viagraap het volgende:

[..]
Kun je me anders even de vacatures voor dit soort dingen laten zien? Of denk je dat men zelf opgebeld wordt hiervoor? :')
Jij denkt dat ze alles zelf betaalt? :D
pi_218968692
Het Zielige-Palestijnen-potje was kennelijk beter gevuld dan het klimaat-gaat-eraan-potje.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 16:43:43 #256
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218968931
Ik blijf het vreemd vinden dat een zeer goede Israėlische inlichtingendienst de aanval niet zag aankomen.
Waarvan je weet dat die voornamelijk jonge onschuldige slachtoffers geen fan waren van Netanyahu.
Het gaf Israėl wel carte blanche om Palestijnse gebieden te veroveren.
Het riekt naar smerige politiek.
pi_218968953
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 15:12 schreef viagraap het volgende:

[..]
De gijzelaars zijn net zo goed slachtoffer van de huidige genocide.
Die werden al gegijzeld voordat de hele vermeende genocide überhaupt begon. Het zijn allemaal oorlogsslachtoffers, dat is wel waar. Thunberg zelf noemde ze overigens wel expliciet ‘Palestinian prisoners’. Wat in het geval van Evyatar David dus incorrect is. Derhalve hoop ik dat deze foutieve aanname tot introspectie leidt en ze een genuanceerdere positie zal innemen.
pi_218968994
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:48 schreef NecSpeNecMetu het volgende:

[..]
Die werden al gegijzeld voordat de hele vermeende genocide überhaupt begon. Het zijn allemaal oorlogsslachtoffers, dat is wel waar. Thunberg zelf noemde ze overigens wel expliciet ‘Palestinian prisoners’. Wat in het geval van Evyatar David dus incorrect is. Derhalve hoop ik dat deze foutieve aanname tot introspectie leidt en ze een genuanceerdere positie zal innemen.
Niemand betwist dat die gijzelneming eerder dan de genocide begon. Verder vind ik het een hoop overtrokken pogingen tot deugen om deze fout zo uit te vergroten. De genuanceerdere positie die Thunberg in kan nemen hierna is namelijk beter opletten of je wel de juiste groep slachtoffers van Israelisch beleid uitbeeld? Dit terwijl men steevast verweten wordt dat je hamas niet veroordeeld als je over Israel begint. Neem je die kant van het conflict eens mee in je beschouwing, is het weer niet goed.
What Would Goku Do
pi_218969011
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 14:49 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Van klimaat naar Gaza.

Denk dat het vooral een modedingetje is. Overigens vond ik het in het geval van de klimaatdiscussie nog merkwaardiger dat zij het boegbeeld werd. Voorstanders van klimaatmaatregelen benadrukken altijd dat het een ingewikkelde en wetenschappelijke discussie is waar je niet zo maar over mee kan praten. Daarom heb ik het destijds vreemd gevonden dat een meisje zonder middelbare school diploma het gezicht van die beweging werd. Nu moet ze meebewegen met de nieuwe ontwikkelingen om haar relevantie niet te verliezen. Als ze in de middeleeuwen had geleefd was ze waarschijnlijk een streng gelovige non geworden of iets dergelijks. Ze doet me altijd denken aan figuren als Catherina van Siena.

Neemt overigens niet weg dat de huidige situatie voor de mensen in Palestina verschrikkelijk moet zijn.
pi_218969061
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:43 schreef spapaars het volgende:
Ik blijf het vreemd vinden dat een zeer goede Israėlische inlichtingendienst de aanval niet zag aankomen.
Waarvan je weet dat die voornamelijk jonge onschuldige slachtoffers geen fan waren van Netanyahu.
Is het...

...een joods complot? :o
pi_218969097
Ondertussen is deze pro-Palestijnse malloot een verkapte Holocaustontkenner.
https://x.com/Krispijnpunt/status/1975643081337671889
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:18:03 #262
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218969160
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:02 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Is het...

...een joods complot? :o
Nee, gewoon smerige politiek.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 17:22:52 #263
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218969185
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 17:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Zoveel idioten. Zal Willem Engel ooit beseffen hoeveel mensen er nu begraven liggen die in hem geloofden?
pi_218969529
quote:
Waar wordt er een holocaust ontkent in die post?
What Would Goku Do
pi_218969558
quote:
Wat een geflipt persoon, zeg.

Hij trekt in dezelfde draadje in twijfel dat er miljoenen joodse slachtoffers in de holocaust waren.
https://x.com/Krispijnpun(...)BDzTPnMZLh4EOsw&s=19

Dat is idd het bagatelliseren van de holocaust en strafbaar.

Even afwachten met welke hondenfluitjes hij nog meer komt.
271K
Who owned the boots.
Every single time.
The noticing.

Het is echt extreem sinds 7 oktober.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:30:17 #266
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218969566
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Hij trekt in dezelfde draadje in twijfel dat er miljoenen joodse slachtoffers in de holocaust waren.

Die wil gewoon even lekker aandacht.
pi_218969576
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:30 schreef damsco het volgende:

[..]
Die wil gewoon even lekker aandacht.
Ik zie het steeds vaker. Al die hondenfluitjes.
pi_218969610
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:43 schreef spapaars het volgende:
Er waren wel degelijk analisten binnen het leger en de veiligheidsdiensten die aanwijzingen hadden dat Hamas zich voorbereidde op de aanval. Deze aanwijzingen werden serieus genomen.
Kortom; een hele grote verkeerde inschatting; Israėl ging er vanuit dat Hamas geen groot conflict zou willen riskeren.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  woensdag 8 oktober 2025 @ 18:45:23 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218969640
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:39 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Er waren wel degelijk analisten binnen het leger en de veiligheidsdiensten die aanwijzingen hadden dat Hamas zich voorbereidde op de aanval. Deze aanwijzingen werden serieus genomen.
Kortom; een hele grote verkeerde inschatting; Israėl ging er vanuit dat Hamas geen groot conflict zou willen riskeren.
Tel daarbij op dat ze nog 2578 andere signalen hadden. Het is scheef gelopen met de filtering, zoals zo vaak bij terroristische dreigingen. Zo'n beetje elke aanslagpleger in Europa bleek ook al in beeld te zijn, net als duizenden van zijn geloofsgenoten die dan niet overgingen tot actie.
pi_218969704
En dit alles omdat de Palestijnen zo graag tegen Israel strijden. Maar weer oh wee als het moe zijn en Gaza platgooien.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 19:31:27 #271
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218969873
What the ... echt onvoorstelbaar deze. Het toont ook wel aan welke types er op de pro-Palestijnse demo's afkomen.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218969897
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 19:31 schreef HowardRoark het volgende:
What the ... echt onvoorstelbaar deze. Het toont ook wel aan welke types er op de pro-Palestijnse demo's afkomen.

[ twitter ]
Het toont ook wel aan :') Exemplarisch voorbeeldje van jouw bronnengebruik deze post.
What Would Goku Do
  woensdag 8 oktober 2025 @ 19:42:05 #273
459912 FlippingCoin
pi_218970023
quote:

[ twitter ]
trans palestine flag _O-
pi_218970101
quote:

[ twitter ]
Muhammed was a trans lesbian _O-

Geweldige sketch, ik denk niet dat dit echt is.
pi_218970131
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 18:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Even afwachten met welke hondenfluitjes hij nog meer komt.
271K
Who owned the boots.
Every single time.
The noticing.

Het is echt extreem sinds 7 oktober.
Kijk hier zie ik inderdaad dat die meneer niet goed snik is.
What Would Goku Do
pi_218970168
Haha hij quote letterlijk Borat: Bekijk deze YouTube-video
pi_218970317
quote:
Bijzonder om zo door het leven te gaan van 'overal zitten de joden erachter'. Het tekent je leven, zo'n obsessie. Het is ook nog eens op desinformatie gebaseerd, wat een tijdverspilling!

Die Victor Vlam had een heel terecht punt; ipv van die zinloze onzin demonstraties kunnen die lui ook hun tijd besteden aan echt belagnrijke zaken. Vrijwilligerswerk, studeren, werken, etc.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 20:52:14 #278
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218971011
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218971336
quote:
Onze grote Forum voor Democratie vriend. Zo’n verassing is dat toch niet? Hij liep trots met een Jodenster ‘koffie te drinken’ in de de straten van Amsterdam samen met antisemiet Thierry
  woensdag 8 oktober 2025 @ 21:59:54 #280
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_218971739
Wéér Nederlanders tot terrorist verklaard

https://youtube.com/shorts/QTCGkoBcG-k?si=Dag2JWDvuImnsDcE
pi_218971857
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:59 schreef the-eye het volgende:

Het zijn wel vaak van die rare typetjes
  woensdag 8 oktober 2025 @ 22:25:18 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218971954
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218971983
quote:
10s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 21:59 schreef the-eye het volgende:

Ik adviseer hem om de volgende keer zijn vrije meningsuiting te beoefenen in Gaza, of buurland Egypte of zo.
pi_218972374
quote:
Verf op Paleis op de Dam nog altijd te zien: 'Schade rond één miljoen euro'
Dinsdagochtend is het Paleis op de Dam in Amsterdam beklad met rode verf door pro-Palestijnse activisten; woensdagnamiddag was de verf nog niet volledig verwijderd. Het Rijksvastgoedbedrijf, eigenaar van het voormalige stadhuis, laat weten dat de schoonmaak is gestart en dat wordt onderzocht welke vervolgstappen en aangifte volgen. Kunsthistoricus Walther Schoonenberg schat de schade op ongeveer een miljoen euro, vanwege schoonmaakkosten, het opnieuw vergulden van balkonhekwerk en mogelijke beschadiging van het zachte zandsteen.
https://www.telegraaf.nl/(...)n-euro/96034928.html
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218972797
Blijkbaar vredes deal getekend en zie alleen maar negatieve reacties bij lezers AD, bijna teleurgesteld
pi_218972837
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 06:44 schreef hondonspain het volgende:
Blijkbaar vredes deal getekend en zie alleen maar negatieve reacties bij lezers AD, bijna teleurgesteld
Bij GL-PVDA, Denk, PvdD en Volt gaat de vlag halfstok en is het code rood.

Heel de verkiezingscampagne gebouwd op Gaza sentiment en nu dreigt er vrede te komen als de campagne echt van start gaat. Door een deal ontworpen door Trump nog wel _O-

Reken ook maar dat de druiven flink zuur zijn op de redactie van de Volkskrant, NRC, etc.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218972916
Bevrijding van de aller- allerergste genocide aller tijden ooit,

https://x.com/IhabHassane/status/1976083181658046778
pi_218972941
quote:
Geen "river to the sea", hč.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_218973718
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 23:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het gaat wel eens tijd worden om kosten te gaan verhalen op de daders of de groep waar ze bij horen.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 oktober 2025 @ 10:29:54 #290
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218973728
quote:
Doe delen dan.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:54:42 #291
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_218973909
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 07:32 schreef UitStraling het volgende:
Bevrijding van de aller- allerergste genocide aller tijden ooit,

https://x.com/IhabHassane/status/1976083181658046778
Jij hebt nooit geschiedenis gehad zo te lezen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:19:28 #292
28033 Pek
je moet wat
pi_218974586
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:54 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Jij hebt nooit geschiedenis gehad zo te lezen.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:24:52 #293
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218974614
Wat gaat dit werkschuw tuig nu doen ?
pi_218974634
Mensen hier die denken dat plan Trump een goed idee is en ook nog enige kans van slagen heeft :')
What Would Goku Do
  Forum Admin donderdag 9 oktober 2025 @ 12:37:27 #295
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218974711
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:27 schreef viagraap het volgende:
Mensen hier die denken dat plan Trump een goed idee is en ook nog enige kans van slagen heeft :')
Ik hoop het vooral.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator donderdag 9 oktober 2025 @ 12:39:10 #296
236264 crew  capricia
pi_218974728
quote:
Als de gijzelaars terug komen, en er gaat hulp Gaza in voor de mensen daar, dan ben ik al een stuk gelukkiger. Dan stopt een groot stuk leed.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:51:12 #297
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218974814
quote:
https://x.com/IhabHassane/status/1976112222939308221

quote:
"It’s unbelievable how many posts I come across that aren’t happy the bloodshed in Gaza is finally coming to an end.

They never stood with Palestinians -- they were exploiting our tragedy."

-Ihab Hassane
  donderdag 9 oktober 2025 @ 12:52:05 #298
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218974817
quote:
Waarom niet?
pi_218974882
quote:
Laten we bidden, en een kaarsje branden.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218974894
quote:
Zodra het bloedvergieten daadwerkelijk stopt is het tijd voor zulke goedkope uitspraken.
quote:
1s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 12:39 schreef capricia het volgende:

[..]
Als de gijzelaars terug komen, en er gaat hulp Gaza in voor de mensen daar, dan ben ik al een stuk gelukkiger. Dan stopt een groot stuk leed.
En dat was het? Moeten de Gazanen zelf de troep maar opruimen? Laat Israėl dan voortaan wel bouwmaterialen door?
What Would Goku Do
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')