abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218932785
quote:
VVD zakt naar 15 zetels in nieuwe EenVandaag-peiling

De VVD zakt in de laatste peiling van EenVandaag van 23 naar 15 zetels. Dat is het laagste niveau voor de partij in jaren. De populariteit van lijsttrekker Dilan Yesilgöz is afgelopen maand sterk gedaald: Ruim de helft van de kiezers die in 2023 op de VVD stemden, denkt dat ze beter kan opstappen.

In de zetelpeiling van EenVandaag en onderzoeksbureau Verian zijn meer verschuivingen te zien. PVV en GroenLinks-PvdA gingen vorige maand nog samen op kop, maar de PVV neemt afstand en staat op 33 zetels. GroenLinks volgt op 26 en het CDA komt op 22 zetels uit.

Ook bij de kleinere partijen laat de peiling een verandering zien: BBB en Denk gaan van twee naar vier zetels en de ChristenUnie stijgt van 3 naar 5. Ook Ja21 komt in de peiling hoger uit en gaat van 7 naar 9

Rel Douwe Bob
Vooral de rel rond Douwe Bob lijkt voor VVD-kiezers een keerpunt te zijn. Hoewel Yesilgöz inmiddels excuses heeft aangeboden vinden veel afgehaakte VVD-stemmers dat ze daarmee te laat is, laten zij weten aan het opiniepanel.

De peiling van EenVandaag en Verian liep van 22 t/m 25 augustus en werd gehouden onder 1574 stemgerechtigde Nederlanders. Zoals bij alle peilingen wordt er rekening gehouden met een foutmarge: voor grote partijen bedraagt de maximale afwijking twee zetels en bij kleine partijen één zetel.
https://www.ad.nl/politie(...)-eenvandaag-peiling~
pi_218932795
De vraag is niet of Dilan een schop onder haar hol krijgt na de verkiezingen, maar hoe groot *O* _O-
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 09:54:22 #4
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_218932818
Mooi
pi_218932910
Voorlopige evaluatie Dilan Yeşilgöz: vier strategische missers

https://www.hpdetijd.nl/n(...)strategische-missers

_O- _O- dat gezicht *O* *O*
pi_218932917
Maurice "ik kom nooit meer op tv boehoeee" de Hond.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_218932927
quote:
Succes met hier een stabiel kabinet uit te krijgen :')
pi_218932929
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 09:50 schreef ikweethetookniet het volgende:
De vraag is niet of Dilan een schop onder haar hol krijgt na de verkiezingen, maar hoe groot *O* _O-
Mama heeft wel een baantje voor haar
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218932933
quote:
6s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Voorlopige evaluatie Dilan Yeşilgöz: vier strategische missers

[ afbeelding ]

https://www.hpdetijd.nl/n(...)strategische-missers

_O- _O- dat gezicht *O* *O*
Eucalypta
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:16:40 #11
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218932943
VVD overleeft kelderende peilingen: Yesilgöz toch uitgenodigd voor RTL-verkiezingsdebat

Gisteren werd bekendgemaakt dat de PVV, GL-PvdA, CDA en de VVD zijn uitgenodigd voor het RTL-verkiezingsdebat op 12 oktober.

Vorige maand maakte de hoofdredacteur van RTL Nieuws, Ilse Openneer, bekend dat de uitnodigingen voor het RTL-verkiezingsdebat gebaseerd zouden worden op de peilingen. De Peilingwijzer van 2 oktober, 10 dagen voor het debat, is hierbij leidend geweest. De lijsttrekkers van de vier grootste partijen, PVV, GL-PvdA, CDA en de VVD, zijn hierdoor uitgenodigd om aan het debat deel te nemen.

Voor de VVD was een uitnodiging voor het debat nog geen uitgemaakte zaak. De partij kelderde afgelopen zomer hard in de peilingen. Zowel D66 als JA21 zaten de partij van Yesilgöz op de hielen. De VVD staat momenteel op 13 tot 17 zetels in de Peilingwijzer. Voldoende om D66 (11 tot 14) en JA21 (9 tot 13) voor te blijven en deel te mogen nemen aan het RTL-verkiezingsdebat.

https://revu.nl/artikel/6(...)rtl-verkiezingsdebat

Ze mag nog net mee doen door de peildatum te verleggen :') _O- _O-
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 10:17:47 #12
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218932947
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:15 schreef halfway het volgende:
Eucalypta
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 11:14:17 #13
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218933203
quote:
Knibbel knabbel knijstje, wij knaagt er aan mijn zetellijstje 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218933250
Dat die tuinkabouter het nog trekt snap ik niet
Daar stemmen toch alleen allochtonen en uitkeringstrekkers op?
pi_218935999
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 10:14 schreef JopieKlaassen het volgende:

[..]
Succes met hier een stabiel kabinet uit te krijgen :')
Het is nog altijd 4 weken en juist in de laatste weken zijn de veranderingen vaak het grootste, omdat mensen dan plots toch gaan nadenken over hun stem...

Voor Yesilgoz lijkt me dat niet positief; omdat ik niet denk dat de VVD nu in een positie gebracht is waarin ze veel nieuwe stemmers gaan aanlokken. Maar eerder de kans groot is dat nog een aardig aantal langdurige VVD-stemmers, nu eerder strategisch gaan denken (bv een sterk CDA zal voor mensen die een PVDA premier niet willen zien toch de beste keuze zijn om toch te voorkomen dat Timmermans premier zou kunnen worden: de kans op een kabinet met PVV schat ik extreem laag in en dan gaat het om de tweede grootste partij.... ik vermoed daarom dat het CDA nog wel eens een groeispurt kan kennen, veel conservatieve mensen zien liever Bontebal als premier dan Timmermans ... Dat kan dan bv ten kostte gaan van VVD en JA21)

ik zou mn geld nu zetten op een PVDA+CDA+D66 kabinet, aangevuld met wat kleinere centrumpartijen (CU, Volt, zelfs eventueel BBB + JA21)...
PVV zal het heel moeilijk hebben om een bereidwillige partij te vinden die zin heeft in een regering naar PVV-gebruik (zelf de eigen politiek en bestuurspersonen aanhoudend gaan aanvallen en ondergraven, en continue dreigen met een kabinetsval als de peilingen eventjes gunstig zijn, peilings-politiek).
VVD zal na een zwaar verlies en het onafwendbare terugtreden van Yesilgöz niet geschikt zijn om in een eventuele regeringscoalitie te gaan zitten.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 04-10-2025 18:51:33 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_218936215
quote:
Die moet gewoon schuiven.
Wie zou een opvolger kunnen worden?
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
pi_218936514
Ze moeten bij de VVD niet zeuren, met wat zij het land aangedaan hebben hadden ze ook gedefenestreerd kunnen worden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_218936524
Dilan heb een GROOT probleem.
pi_218936953
Als het een voetbalclub was geweest, was ze allang weggestuurd. Blijkbaar vinden ze het karaktermoord en willen ze haar dat niet aan doen.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 18:21:36 #20
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218937137
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 18:03 schreef Halcon het volgende:
Als het een voetbalclub was geweest, was ze allang weggestuurd. Blijkbaar vinden ze het karaktermoord en willen ze haar dat niet aan doen.
De Johnny Heitinga van de politiek. :Y
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:50:47 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218937854
De VVD, dat is de enige partij waar ik nog nooit op gestemd heb. Oh nee, d’66 ook niet.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 19:54:52 #22
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_218937895
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 17:25 schreef Weltschmerz het volgende:
Ze moeten bij de VVD niet zeuren, met wat zij het land aangedaan hebben hadden ze ook gedefenestreerd kunnen worden.
gedefenestreerd ??????

geputiniseerd

quote:
AI-overzicht
"Gedefenestreerd" betekent letterlijk uit een raam gegooid, vaak als een gewelddadige daad van politieke ontevredenheid of om iemand uit een machtspositie te verwijderen. De term komt van het Latijnse woord 'fenestra' (raam) en wordt zowel letterlijk als figuurlijk gebruikt, vooral in de politiek om een snelle en gedwongen verwijdering aan te duiden.
Letterlijke betekenis:
Het werkwoord "defenestreren" beschrijft het fysiek uit een raam gooien van iemand of iets.
Dit was een historische tactiek om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen, zoals bij de beroemde defenestraties in Praag.
Figuurlijke betekenis:
In figuurlijke zin wordt "gedefenestreerd" gebruikt om te verwijzen naar het uit een machtspositie of een functie verwijderen van iemand.
Het duidt op een snelle en gedwongen exit, vaak als gevolg van politieke druk of onvrede.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:13:00 #23
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218955693
Grote zorgen binnen VVD over verkiezingsuitslag: 'Ik houd mijn hart vast'

In de VVD heerst onrust over de campagne en het dreigende verlies bij de verkiezingen. Zowel in de VVD-top als in de partij maken mensen zich grote zorgen, blijkt uit gesprekken van de politieke redactie van RTL Nieuws.
'Knarsetanden', 'hart vasthouden', 'angst en beven'. Het zijn maar een paar woorden die invloedrijke VVD'ers gebruiken als ze wordt gevraagd hoe ze de verkiezingscampagne beoordelen. Bij de tweede verkiezingen na het vertrek van Mark Rutte staat de VVD weer op stevig verlies in de peilingen.

Velen willen alleen op basis van anonimiteit hun visie delen op de campagne en op de positie van partijleider Dilan Yeşilgöz. Niet dat iemand nu alsnog afscheid van haar wil nemen. Maar over het resultaat dat zij op 29 oktober zal halen is niemand optimistisch. "Ik ben al zover dat ik zeg, gewoon de oppositie in, niet onder leiding van de huidige partijleider", zegt een zeer invloedrijke VVD'er.

'Dieptepunt nog niet bereikt' *O*

"Ik houd mijn hart vast", zegt een oud-burgemeester van VVD-huize. "Ik denk dat we het dieptepunt nog niet hebben bereikt. Het zou mij niet verbazen als we op 10 zetels uitkomen." Een liberaal kopstuk zegt: "Je zit in een spiraal waar je niet meer uitkomt. Tenzij er opeens iets gebeurt, maar ja dan ben je afhankelijk van anderen."

Een ander vertelt: "Wie ik ook spreek in de partij, ze kijken met angst en beven naar wat er gebeurt." Volgens deze partijbobo lijkt het erop dat de VVD-leiding niet weet waar ze mee bezig zijn. Ook wijst hij erop dat lijsttrekker Yeşilgöz zo druk is dat de vicefractievoorzitter feitelijk de baas is. "Zij is kneiterrechts. Dan krijg je fouten als het steunen van de antifa-motie."

In deze video delen VVD'ers wat ze van de campagne en partijleider Dilan Yeşilgöz vinden:

'Foute motie'

Met de antifa-motie doelt deze ingewijde op de, met steun van de VVD, in de Tweede Kamer aangenomen motie die het kabinet oproept antifa als terroristische organisatie aan te merken. De steun aan deze motie kwam de VVD op veel kritiek te staan.

Voorzitter van de JOVD Friso van Gruijthuijsen noemt de antifa-motie een 'ontzettend populistische, anti-democratische en ook onuitvoerbare motie'. "Wij vinden het ontzettend jammer dat de VVD zich heeft laten verleiden daar voor te stemmen."

Van Gruijthuijsen wijst erop dat de VVD daardoor een kans laat liggen om het 'eigen liberale verhaal' te vertellen.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)ag-ik-houd-mijn-hart

_O_ _O_ _O_ *O* *O*
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:21:22 #24
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218955784
VVD-burgemeester over hoe Yesilgöz zijn partij en het land ten gronde richt met misleiding over migratie

Burgemeester Mark Boumans (VVD) van Doetinchem en tevens vicevoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten, belast met asielzaken, windt er geen doekjes om. De huidige VVD telt straks meer demissionair bewindslieden dan Kamerleden. En dat komt door de koers die onder Yesilgöz is ingezet om vluchtelingen en migratie tot het grootste probleem van Nederland te bombarderen. Dat is niet alleen onwaar het is ook onverstandig omdat het land helemaal niet zonder migratie kan.

Boumans is te gast bij Buitenhof omdat hij als burgemeester te maken kreeg met agressieve extreemrechtse protesten tegen asielzoekers, een fenomeen dat wordt aangejaagd door Geert Wilders die beweert dat niet de overheid maar zijn kiezers de baas zijn in Nederland.

De kritiek van Boumans is gezond en verstandig maar wel opmerkelijk. Het is uitzonderlijk dat functionerende VVD'ers de falende koers van Yesilgöz openlijk ter discussie stellen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)eiding-over-migratie

_O_ _O- _O-
  maandag 6 oktober 2025 @ 22:23:24 #25
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218955828
quote:
6s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
VVD-burgemeester over hoe Yesilgöz zijn partij en het land ten gronde richt met misleiding over migratie

Burgemeester Mark Boumans (VVD) van Doetinchem en tevens vicevoorzitter van de Nederlandse Vereniging van Gemeenten, belast met asielzaken, windt er geen doekjes om. De huidige VVD telt straks meer demissionair bewindslieden dan Kamerleden. En dat komt door de koers die onder Yesilgöz is ingezet om vluchtelingen en migratie tot het grootste probleem van Nederland te bombarderen. Dat is niet alleen onwaar het is ook onverstandig omdat het land helemaal niet zonder migratie kan.

Boumans is te gast bij Buitenhof omdat hij als burgemeester te maken kreeg met agressieve extreemrechtse protesten tegen asielzoekers, een fenomeen dat wordt aangejaagd door Geert Wilders die beweert dat niet de overheid maar zijn kiezers de baas zijn in Nederland.

De kritiek van Boumans is gezond en verstandig maar wel opmerkelijk. Het is uitzonderlijk dat functionerende VVD'ers de falende koers van Yesilgöz openlijk ter discussie stellen.

https://www.bnnvara.nl/jo(...)eiding-over-migratie

_O_ _O- _O-
Ik ben het denk ik wel eens met deze burgemeester. De VVD wordt gestraft voor het propageren van hun eigen leugens en populisme, terwijl een groot deel van hun oude achterban niet door die leugens weet heen te prikken. Het is ze immers opgeserveerd door hun eigen partij en eigen dominante media. En het deel wat er wel doorheen prikt vraagt zich af wat ze in hemelsnaam aan het doen zijn.

[ Bericht 1% gewijzigd door SnertMetChoco op 06-10-2025 22:44:09 ]
pi_218955938
Die wilde met haar slaap gelul stemmers van de PVV kapen maar vergat even dat alleen de PVV weg komt met leugens en bedrog
  maandag 6 oktober 2025 @ 23:20:35 #28
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218956317
Voor deel 4 stel ik voor

Daalt naar all time low |:) *O*
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:34:38 #29
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218956505
Hoe Yeșilgöz voor de VVD van een belofte een probleem werd

Voor de VVD zien de peilingen er niet goed uit. Kan de partij de neerwaartse trend nog ombuigen? „Yeșilgöz heeft dat niet meer in eigen hand”, zegt politiek redacteur Jakko Gunst in Bellen met Den Haag.

https://www.rd.nl/artikel(...)te-een-probleem-werd

:D _O-
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 00:38:02 #30
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:35:22 #31
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 12:17:49 #32
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218967121
Wie dacht dat de geloofwaardigheid van Dilan Yesilgöz het dieptepunt had bereikt, heeft het mis

De VVD heeft deze verkiezingscampagne al heel wat domme beslissingen genomen. En gisteravond voegde de partij er weer eentje aan het rijtje toe, zag Angela de Jong bij Eva Jinek.

https://www.ad.nl/binnenl(...)ft-het-mis~adbd91df/

Best knap dit :') _O- _O-
  woensdag 8 oktober 2025 @ 12:20:42 #33
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218967138
Bekijk deze YouTube-video

Deze is ook om te. :r
  woensdag 8 oktober 2025 @ 12:24:11 #34
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218967161
Yesilgöz historisch laag in peiling, alleen DENK-leider lager

De hoogste waardering gaat op dit moment naar CDA-leider Henri Bontenbal. Hij wordt beoordeeld met een 6,3. Kort daarachter volgt ChristenUnie-leider Mirjam Bikker met een 5,8. Zij zijn de enige twee lijsttrekkers die formeel gezien een voldoende halen. De rest van de politici blijft daar ruim onder. Dit laat zien hoe groot de onvrede bij veel kiezers is.

Grote verschillen per politieke richting
De peiling maakt ook duidelijk dat waarderingen sterk verschillen per stroming. Yesilgöz scoort bij links-progressieve kiezers slechts een 2,8. Onder centrumrechtse kiezers haalt ze een 5,0. Rechts-conservatieve kiezers geven haar een 4,2. De 3,9 die Yesilgöz houdt al sinds de peiling van 1 september 2025 aan. De peiling van 28 juli scoorde ze nog gemiddeld een 4,5.

https://nieuwrechts.nl/10(...)en-denk-leider-lager

Dikke onvoldoende dus en dalende *O*

Weer wat anders dan dikke BMW :+
  woensdag 8 oktober 2025 @ 13:06:38 #35
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218967539
https://eva.avrotros.nl/a(...)et-verdwijnen-is-894

Slettenhaar bij Eva

Weer een dieptepunt van de VVD
  woensdag 8 oktober 2025 @ 15:49:20 #36
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218968560
8/10 in Nieuwsuur: Senator Van de Sanden over zijn vertrek bij de VVD
Senator stapt op bij VVD

Senator Cees van de Sanden vertrekt bij de VVD en gaat in de Eerste Kamer verder als eenmansfractie. Hij is het er niet mee eens dat de VVD steun uitsprak voor onder meer het Uganda-plan, de antifa-motie en de asielplannen van de PVV.

Van de Sanden zit vanavond bij ons in de studio om zijn vertrek toe te lichten.

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-die-op-straat-leven

Best knap dit van Dilan ze sloopt zelfs de zetels in de eerste kamer _O- _O- _O-
  woensdag 8 oktober 2025 @ 15:53:10 #37
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218968582
VVD-prominent bezorgd richting verkiezingen: 'Er zijn gewoon fouten gemaakt, maar Dilan pakt weer de rust'

De VVD en partijleider Dilan Yesilgöz weten de schijnwerpers vol op zich gericht te houden. De partij blijft maar dalen in de peilingen, waardoor steeds nadrukkelijker aan de voorvrouw wordt getwijfeld. Christianne van der Wal, voormalig VVD-partijvoorzitter en minister, springt voor Yesilgöz in de bres.

Wouter de Winther, politiek verslaggever bij De Telegraaf, zei dinsdag bij talkshow Eva dat de VVD al voorbij deze verkiezingen kijkt en vooral bezig is wie Yesilgöz gaat opvolgen. Van der Wal reageert woensdag in Goedemorgen Nederland. "Dit gaat mij aan het hart", zegt ze. "Ik ben een échte VVD'er, met heel veel clubliefde. Dit doet heel veel pijn om te zien"

Over drie weken, op 29 oktober, zijn de Tweede Kamerverkiezingen. Of de VVD, in de laatste peiling van Maurice de Hond gedaald naar 13 zetels, nog voor een wonder kan zorgen? "Alles kan in de politiek, maar het is ingewikkeld. Daar moeten we wel eerlijk over zijn", vervolgt Van der Wal, die achter Yesilgöz blijft staan.

Poll. 417 stemmen
Ik zie Dilan Yesilgöz de VVD nog uit het slop trekken.

Ja
16.1%

Nee
83.9%
*O* *O*

https://wnl.tv/2025/10/08(...)ewoon-fouten-gemaakt

Als van der wal je moet gaan steunen dan is echt het einde nabij w/

Zelfs was dat monster ook al zo een succes :|W
  woensdag 8 oktober 2025 @ 16:15:29 #38
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_218968725
Andy van der Meijde krijgt klappen: ‘Dilan Yesilgöz in je auto? Wát?!’

Zo, dat is even wennen voor de kijkers van Andy van der Meijde: hij gaat nu ook al lijsttrekkers uitnodigen. De eerste is Dilan Yesilgöz en dat zorgt voor spanning onder zijn publiek. “Zó teleurgesteld.”

Andy van der Meijde maakt al jaren een luchtig programma op YouTube waarin hij al rijdend door Nederland allerlei BN’ers interviewt. Het zijn vaak gesprekken met een humoristische ondertoon, maar die is in de nieuwste aflevering met Dilan Yesilgöz (VVD) als gast ver te zoeken. Hij laat haar drie kwartier lang een nogal saai campagneverhaal afsteken.

In de goot

De kijkers van Andy reageren extréém negatief, is te zien in het reactieveld onder de aflevering. Echt vrijwel iedereen is boos op de presentator, die bij wijze van uitzondering — vanwege haar beveiliging — dit keer stilstaat met zijn auto. “Bro andy waar ben je mee bezig ouwe”, klinkt het. En een ander: “Ik wist niet dat Andy met slangen kon praten.”

Het is echt zeer opvallend hoeveel kijkers van Andy hier boos over zijn. “Wat is dit nou Andy, rot op man. Deze dame krijgt al genoeg podium en die partij heeft Nederland in de goot gestort. Door twaalf jaar Rutte”, zegt een ander.

Ontvolgd

Ene Nive heeft zelf besloten om Andy te ontvolgen. “Dat zij dit doet voor verkiezingstijd, is te begrijpen. Dat Andy dit doet, is een trap naar zijn normale aanhang/publiek. Dit zegt veel over je. Unsubbed.”

De VVD heeft hiervoor betaald, suggereert iemand anders. “Hoeveel hebben ze je betaald Andy?”

Ene Sam: “Misschien even een WOO-verzoek indienen hiervoor. 😂 Denk vast wel een goede 30k.”

https://www.mediacourant.(...)lgoz-in-je-auto-wat/

En weer een blunder _O- _O-
Wanneer houdt dat geblunder nou eens op met die incompetente trut :(
  woensdag 8 oktober 2025 @ 22:06:54 #39
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 9 oktober 2025 @ 09:49:21 #40
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:14:55 #41
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218973639
Op naar de nul, NSC achterna! Stelletje incompetente lapzwansen en prutsers :r :r
"Hoka Hey!"
  donderdag 9 oktober 2025 @ 10:16:28 #42
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218973644
quote:
0s.gif Op maandag 6 oktober 2025 22:37 schreef Chadi het volgende:
Die wilde met haar slaap gelul stemmers van de PVV kapen maar vergat even dat alleen de PVV weg komt met leugens en bedrog
:O :O
"Hoka Hey!"
pi_218973683
Onvoorstelbaar dat GroenLinks / PvdA nu ook achteruit begint te boeren in de peilingen....
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 oktober 2025 @ 10:32:23 #44
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218973737
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:21 schreef Tomatenboer het volgende:
Onvoorstelbaar dat GroenLinks / PvdA nu ook achteruit begint te boeren in de peilingen....
Het is bijna alsof het grootste deel van Nederland helemaal geen ruk geeft om Gaza - iets dat ze tot het grootste onderwerp hebben gebombardeerd, maar wel om hun eigen land en problemen.

Het is heel voorstelbaar als je niet groot fan van die partij bent.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218973743
quote:
Waarom vind je dat onvoorstelbaar, ik denk dat de PVV juist heel groot wordt ( nee, daar stem ik niet op)

Niet alle mensen zijn pro-Palestina.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218973830
De verkiezingen draaien niet om Gaza, noch is dat het enige punt waarmee ze de campagne ingaan momenteel.

Los van wat je van GroenLinks / PvdA vindt zou je verwachten dat ze wel meer van dit rechtse rampkabinet hadden kunnen profiteren als grootste (linkse) oppositiepartij.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport donderdag 9 oktober 2025 @ 10:56:41 #47
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218973922
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 10:43 schreef Tomatenboer het volgende:
De verkiezingen draaien niet om Gaza, noch is dat het enige punt waarmee ze de campagne ingaan momenteel.

Los van wat je van GroenLinks / PvdA vindt zou je verwachten dat ze wel meer van dit rechtse rampkabinet hadden kunnen profiteren als grootste (linkse) oppositiepartij.
Het is Gaza dit Gaza dat Gaza zus Gaza zo, oja, we willen ook zo veel woningen.

GLPvdA is er totaal niet voor het type kiezer die het meest zou profiteren van links beleid. Het is een partij voor en door de grachtengordel. Mensen die in het centrum van grote steden wonen en zich niets kunnen voorstellen van het feit dat veel mensen afhankelijk zijn van de auto. Mensen die zich niet kunnen voorstellen dat er ook wijken zijn waar de sociale cohesie wat minder zonneschijn is. Mensen die elke binding met het klootjesvolk compleet missen.

Door die fusie en de ingeslagen radicalere GL koers deze verkiezingen zal die partij de arbeiders nooit en te nimmer meer aan zich kunnen binden. Ze hebben alleen nog hun harde kern, en dat is precies het aantal zetels wat ze al hadden. Het is ook erg indrukwekkend wat ze in Amsterdam voor elkaar hebben gekregen, maar al die mensen samen zijn 3 zetels. 3 zetels die als ik zou moeten gokken allemaal naar GL of Denk gaan. Het is geen boodschap van heel Nederland.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:06:48 #48
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_218974002
quote:
6s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 16:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
Andy van der Meijde krijgt klappen: ‘Dilan Yesilgöz in je auto? Wát?!’

Zo, dat is even wennen voor de kijkers van Andy van der Meijde: hij gaat nu ook al lijsttrekkers uitnodigen. De eerste is Dilan Yesilgöz en dat zorgt voor spanning onder zijn publiek. “Zó teleurgesteld.”

Andy van der Meijde maakt al jaren een luchtig programma op YouTube waarin hij al rijdend door Nederland allerlei BN’ers interviewt. Het zijn vaak gesprekken met een humoristische ondertoon, maar die is in de nieuwste aflevering met Dilan Yesilgöz (VVD) als gast ver te zoeken. Hij laat haar drie kwartier lang een nogal saai campagneverhaal afsteken.

In de goot

De kijkers van Andy reageren extréém negatief, is te zien in het reactieveld onder de aflevering. Echt vrijwel iedereen is boos op de presentator, die bij wijze van uitzondering — vanwege haar beveiliging — dit keer stilstaat met zijn auto. “Bro andy waar ben je mee bezig ouwe”, klinkt het. En een ander: “Ik wist niet dat Andy met slangen kon praten.”

Het is echt zeer opvallend hoeveel kijkers van Andy hier boos over zijn. “Wat is dit nou Andy, rot op man. Deze dame krijgt al genoeg podium en die partij heeft Nederland in de goot gestort. Door twaalf jaar Rutte”, zegt een ander.

Ontvolgd

Ene Nive heeft zelf besloten om Andy te ontvolgen. “Dat zij dit doet voor verkiezingstijd, is te begrijpen. Dat Andy dit doet, is een trap naar zijn normale aanhang/publiek. Dit zegt veel over je. Unsubbed.”

De VVD heeft hiervoor betaald, suggereert iemand anders. “Hoeveel hebben ze je betaald Andy?”

Ene Sam: “Misschien even een WOO-verzoek indienen hiervoor. 😂 Denk vast wel een goede 30k.”

https://www.mediacourant.(...)lgoz-in-je-auto-wat/

En weer een blunder _O- _O-
Wanneer houdt dat geblunder nou eens op met die incompetente trut :(
Yesilgoz is incompetent, maar ze krijgt onterecht ook veel haat van Turken en andere buitenlanders enkel omdat ze geen islamitische Erdogan-pijper is.
pi_218974149
quote:
Dat vind je echt onbegrijpelijk?
Het enige punt waar ze zich op profileren is Gaza. En Palestijnen.

Alsof dat de grootste issues van Nederland zijn.
  donderdag 9 oktober 2025 @ 11:19:50 #50
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218974165
quote:
Dit is goed nieuws.
Welke peiling?
ik dacht dat ze namelijk juist aan het stijgen waren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')