Jep. En ze kunnen er steeds meer maken. Wat ik me afvraag is of die Patriots ook nieuwe software updates kunnen krijgen, want 6% is bizar laag.quote:
En jij begrijpt mijn post niet. Ik zou ze gewoon lekker laten vliegen. Het is niets meer dan kinderachtig getroll van de Russen. Het levert ze geen nieuwe informatie op. Wel worden westerse burgers die tot nu met hun kop in het zand hebben gezeten een beetje wakker.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat schieten wij daar mee op? Je begrijpt hopelijk wel dat als wij in oorlog raken met Rusland dat de strijd niet alleen op Russisch grondgebied uitgevochten zal worden en dat dat heel snel nucleaur zal worden. Hier is voor ons geen winst te behalen . Zoiets lijkt alleen "leuk"voor mensen die denken dat een oorlog een soort voetbalderby is waarbij je ongeschonden langs de lijn kunt aanmoedigen
Als corona iets heeft laten zien is het wel dat Nederlanders een noodsituatie totaal niet kunnen handeln. Daar zou toch wel een les uit getrokken moeten worden dat we zo ver mogelijk van oorlog vandaan moeten blijven want bij het minste geringste ongemak ziet men het niet meer zitten en hebben jaren later mensen nog geestelijke klachten omdat ze een paar avonden thuis moesten blijven. Onze bestuurders die bij beelden uit Gaza hun emoties niet kunnen bedwingen zijn nou ook niet echt uit het hout gesneden om een oorlog mee in te gaan
Dus kortom; Waarom wil je zo graag in deze oorlog betrokken worden, blijkbaar ook gerust onder valse voorwendselen, waar we helemaal niets te zoeken hebben?
edit:Echt.... als ik aan de coronatijd denk schiet ik gewoon in de lach als ik al die strijdlustige taal hier lees.
Het zijn typische toetsenbordhelden. In de eerste wereldoorlog werden ze leunstoelgeneraals genoemd. Mensen die ver van het front het beter weten en vooral oproepen tot verharding en uitbreiding van het geweld terwijl ze zelf buiten spel blijven.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:01 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat schieten wij daar mee op? Je begrijpt hopelijk wel dat als wij in oorlog raken met Rusland dat de strijd niet alleen op Russisch grondgebied uitgevochten zal worden en dat dat heel snel nucleaur zal worden. Hier is voor ons geen winst te behalen . Zoiets lijkt alleen "leuk"voor mensen die denken dat een oorlog een soort voetbalderby is waarbij je ongeschonden langs de lijn kunt aanmoedigen
Als corona iets heeft laten zien is het wel dat Nederlanders een noodsituatie totaal niet kunnen handeln. Daar zou toch wel een les uit getrokken moeten worden dat we zo ver mogelijk van oorlog vandaan moeten blijven want bij het minste geringste ongemak ziet men het niet meer zitten en hebben jaren later mensen nog geestelijke klachten omdat ze een paar avonden thuis moesten blijven. Onze bestuurders die bij beelden uit Gaza hun emoties niet kunnen bedwingen zijn nou ook niet echt uit het hout gesneden om een oorlog mee in te gaan
Dus kortom; Waarom wil je zo graag in deze oorlog betrokken worden, blijkbaar ook gerust onder valse voorwendselen, waar we helemaal niets te zoeken hebben?
edit:Echt.... als ik aan de coronatijd denk schiet ik gewoon in de lach als ik al die strijdlustige taal hier lees.
Nee, als die raketten ineens een truukje kunnen wat aan onze kant niet opgevangen kan worden gaat Westerse defensie huilend in een hoekje zittenquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:38 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Jep. En ze kunnen er steeds meer maken. Wat ik me afvraag is of die Patriots ook nieuwe software updates kunnen krijgen, want 6% is bizar laag.
Het beste wat je kan doen is zover mogelijk van het front verwijderd zijn als je niet wil vechten. En de beste manier om dat te doen is door iemand die aangevallen wordt met alles wat je hebt te helpen zich te verdedigen. Iedereen weet dat Poetin niet te vertrouwen is. Dus elke politieke oplossing is bij die man tijdelijk.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het zijn typische toetsenbordhelden. In de eerste wereldoorlog werden ze leunstoelgeneraals genoemd. Mensen die ver van het front het beter weten en vooral oproepen tot verharding en uitbreiding van het geweld terwijl ze zelf buiten spel blijven.
Alleen hebben we hier in Europa na 3 jaar drone-dominantie in Oekraïne nog nauwelijks goede systemen tegen drones en komen de meeste pas over vele jaren online. Allemaal veel te traag en te lamlendig.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nee, als die raketten ineens een truukje kunnen wat aan onze kant niet opgevangen kan worden gaat Westerse defensie huilend in een hoekje zitten.
Zo werkt die hele oorlogsvoering. Jantje verzint iets nieuws. Pietje gaat nadenken wat ie kan bouwen om zich er tegen te verdedigen. Dat gaat al zo sinds de prehistorie.
De Russen hebben ook die systemen niet. Dus blijkbaar is het een lastige tactiek om te handlen. 1 ding is zeker, er zijn heel veel mensen momenteel bezig met oplossingen en er zijn er al 100den op de markt.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Alleen hebben we na 3 jaar drone-dominantie in Oekraïne in Europa nauwelijks goede systemen tegen drones en komen de meeste pas over vele jaren online. Allemaal veel te traag en te lamlendig.
De Nordstream is bij jou nog steeds door de Russen gesloopt?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:30 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat klopt al niet.
[..]
Rusland voert al veel langer een hybride oorlog tegen het westen.
Dat is ook niet zo vreemd, gezien het feit dat het westen Oekraïne weet staande te houden in de oorlog tegen Rusland.
[..]
Dat karretje is er niet.
https://www.dw.com/en/nor(...)volvement/a-69945904quote:Investigator: Z. must have had help
Investigative journalist Jörg Schmitt, who was part of the team that brought the warrant to public attention, said that they had "found any link to, let's say, Ukraine state or the Ukrainian military."
Schmitt told DW, however, that "he needed support, knowledge about how to create or work with explosive stuff and therefore we deeply believe that he had some help from... some military guys, but well all the fingers point now at Ukraine."
He said that he wasn't counting too much on German or Polish authorities getting to the bottom of the mystery due to their support of Ukraine in the face of Russia's invasion.
De kosten van de aim 120 zijn tussen de 1 en 2 miljoen. Daar komen de kosten voor het gebruik van het vliegtuig nog bij. En natuurlijk de kosten voor het herstel van schade door vallende brokstukken.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 22:37 schreef sp3c het volgende:
[..]
Men wil vooral laten zien dat we onze bondgenoten helpen als het moet
Paar aim120's zijn voor dat doel niet heel erg duur en we zijn verder ook niet arm ofzo
Dingen gaan ook niet voor eeuwig mee
Is ook zo, maar het reële risico is straks een leger te hebben dat totaal niet is opgewassen tegen moderne oorlogvoering met vele goedkope drones.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:59 schreef bleiblei het volgende:
[..]
De Russen hebben ook die systemen niet. Dus blijkbaar is het een lastige tactiek om te handlen. 1 ding is zeker, er zijn heel veel mensen momenteel bezig met oplossingen en er zijn er al 100den op de markt.
En de vraag/mijn antwoord ging over iskander/patriot software updates. Niet over drones.
Oh, die oplossing komt wel. Vraag is wanneer. En vraag is ook wat de nevenschade is. Nadeel van het westerse denken is dat we alleen kwaaien willen raken/beschadigen. Dat is een lastiger mindset dan die uit het Oosten. Waar massa=kassa. En casualties, van jezelf of burgers hoogst oninteressant zijn. Mits de "Sterke leider" maar onaangetast blijft.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Is ook zo, maar het reële risico is straks een leger te hebben dat totaal niet is opgewassen tegen moderne oorlogvoering met vele goedkope drones.
Bekijk deze YouTube-video
De eigenaren van die drones doen er toe.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 21:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er zijn helemaal niet meer drones als eerst. Net zoals die ‘incursions’ op het luchtruim van Estland niks nieuws zijn. Er wordt daar enkel een tikje aan de rand van de corridor gevlogen.
Voor wat betreft die drones: paar jaar gelden al waren er letterlijk tientallen die per week die in het verboden gebied van Eindhoven Airport vlogen. Soms met daadwerkelijk gevaar voor het luchtverkeer.
Als ze nu in de Telegraaf een hitserig bericht plaatsen over: na Denemarken nu Militair Vliegveld Eindhoven doelwit onbekende drones beginnen hier in de comments mensen al hysterisch ‘artikel 5’ te roepen zonder dat ze weten wat het inhoud.
Dat is dus de vraag. Maar al vaker gezien dat ergens een hype van wordt gemaakt enkel die er de aandacht op te vestigen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
De eigenaren van die drones doen er toe.
Dat is het verschil het lijkt nu meer gecoördineerd te zijn ipv henk met de hobby drone. Al zullen er idd ook veel hobby henken zijn.
Je bent de rellen vergeten en het vandalisme / geweld bij testcentre toen het allemaal wat te lang ging duren?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:21 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Corona heeft mij juist overtuigd dat wij bijvoorbeeld een oorlog best kunnen handelen. Mensen passen zich wel aan. In het begin is het ontkenning en woede enz, daarna volgt acceptatie. Net als in Oekraïne overigens, daar zag/zie je dit net zo.
Kernwapens, daar is geen winst te behalen ook. Dan is het ook dag dag Rusland en elke Rus die niet diep in een bunker zit.
Naja, vinden of dat probleem intern of extern van een Patriot opgelost kan worden is gewoon een legitieme vraag.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 09:52 schreef bleiblei het volgende:
Nee, als die raketten ineens een truukje kunnen wat aan onze kant niet opgevangen kan worden gaat Westerse defensie huilend in een hoekje zitten .
Nee, dat verzin jij erbij.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:00 schreef the-eye het volgende:
[..]
De Nordstream is bij jou nog steeds door de Russen gesloopt?
[..]
https://www.dw.com/en/nor(...)volvement/a-69945904
Je kan ook gewoon aangeven wat er volgens jou niet klopt. Dat is de normale gang van zaken in een gesprekquote:
Wake up call, we zijn al in oorlog met Rusland. Dat zijn we al sinds dag één van de invasie in Oekraïne, toen was het al duidelijk dat Poetin veel meer wilde dan baasje spelen in Oekraïne.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 07:01 schreef the-eye het volgende:
Wat schieten wij daar mee op? Je begrijpt hopelijk wel dat als wij in oorlog raken met Rusland dat de strijd niet alleen op Russisch grondgebied uitgevochten zal worden en dat dat heel snel nucleaur zal worden.
Oh.... en hoe was jou dat dan duidelijk? Zijn er aanwijzingen geweest dat Rusland de NAVO aan ging vallen?quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:11 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Wake up call, we zijn al in oorlog met Rusland. Dat zijn we al sinds dag één van de invasie in Oekraïne, toen was het al duidelijk dat Poetin veel meer wilde dan baasje spelen in Oekraïne.
Jij stelt jezelf al niet normaal op door wat ik zeg te verdraaien.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:57 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon aangeven wat er volgens jou niet klopt. Dat is de normale gang van zaken in een gesprek
Tuurlijk dat zal de reden zijnquote:Op zaterdag 4 oktober 2025 11:26 schreef Wantie het volgende:
[..]
Jij stelt jezelf al niet normaal op door wat ik zeg te verdraaien.
Dan heeft het weinig zin om daar verder moeite in te steken.
Er worden nu ook vliegvelden gesloten vanwege drones.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 10:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Maar al vaker gezien dat ergens een hype van wordt gemaakt enkel die er de aandacht op te vestigen terwijl er eigenlijk niks aan de hand is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |