quote:Artikel door ANP Producties • 1u •ABN AMRO en ING verhogen tarieven betaalrekeningen
© ANP
AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO en ING verhogen per 1 januari de tarieven voor betaalrekeningen. Het basisbetaalpakket van ABN AMRO gaat maandelijks 4,30 euro in plaats van 3,70 euro kosten, een stijging van 16 procent. ING verhoogt de kosten van het OranjePakket van 3,90 euro naar 4,00 euro per maand.
Ook enkele losse producten worden duurder bij de twee grootbanken, zoals creditcards. De banken, die de verhoging nagenoeg tegelijkertijd bekendmaakten, noemen inspanningen voor het veilig houden van het betaalverkeer als reden voor de tariefverhoging.
Ik ben ooit overgestapt naar de ASN omdat een betaalrekening daar maar 1,00 euro per maand kostte. Dat is in een aantal stappen ook steeds hoger geworden, en een rekening bij ASN kost nu ongeveer evenveel als een rekening bij ING, ABN-AMRO of Rabobank, met dat verschil dat ASN geen kantoren heeft.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:13 schreef Mikeytt het volgende:
man man man. Overweeg echt sterk over te stappen naar ASN
Alle kantoren van de andere banken verdwijnen ook gewoon hoor, tenzij je in een redelijk grote stad woont...quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben ooit overgestapt naar de ASN omdat een betaalrekening daar maar 1,00 euro per maand kostte. Dat is in een aantal stappen ook steeds hoger geworden, en een rekening bij ASN kost nu ongeveer evenveel als een rekening bij ING, ABN-AMRO of Rabobank, met dat verschil dat ASN geen kantoren heeft.
Ik overweeg nu om dan toch maar over te stappen naar Revolut.
Ik dacht dat je met Revolut, mits je een rekening hebt met Nederlandse IBAN, gewoon van dezelfde diensten gebruik kunt maken die banken als ING, ABN-AMRO, Rabobank en de Volksbank ook bieden. Wat is er mis gegaan dat dat niet meer kan?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
Je kan tegenwoordig al bij veel diensten niet eens meer betalen met Revolut
Omdat je bij revolut gewoon met 1 klik een nieuw rekeningnummer hebt, je kan bijvoorbeeld vaak al niet meer betalen in het OVquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik dacht dat je met Revolut, mits je een rekening hebt met Nederlandse IBAN, gewoon van dezelfde diensten gebruik kunt maken die banken als ING, ABN-AMRO, Rabobank en de Volksbank ook bieden. Wat is er mis gegaan dat dat niet meer kan?
En wat kan er mis gaan als je je salaris op een rekening bij Revolut laat overboeken?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Omdat je bij revolut gewoon met 1 klik een nieuw rekeningnummer hebt, je kan bijvoorbeeld vaak al niet meer betalen in het OV
Ov-bedrijven blokkeren digitale betaalpassen vanwege fraude met 'gratis' reizen - https://nos.nl/l/2577609
Ook schijnen bedrijven als marktplaats ed hier al mee bezig te zijn. Want veel fraude via die rekeningen
In het OV maak ik toch sowieso geen gebruik van bankpassen. Ik heb nog gewoon een OV-chipkaart.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Omdat je bij revolut gewoon met 1 klik een nieuw rekeningnummer hebt, je kan bijvoorbeeld vaak al niet meer betalen in het OV
Ov-bedrijven blokkeren digitale betaalpassen vanwege fraude met 'gratis' reizen - https://nos.nl/l/2577609
Asm claimt in ieder geval nog hun investeringen en beleggingen groen te doen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben ooit overgestapt naar de ASN omdat een betaalrekening daar maar 1,00 euro per maand kostte. Dat is in een aantal stappen ook steeds hoger geworden, en een rekening bij ASN kost nu ongeveer evenveel als een rekening bij ING, ABN-AMRO of Rabobank, met dat verschil dat ASN geen kantoren heeft.
Als je dat echt gaat doen, open dan je account via een referral zodat jij en die persoon er beide nog iets aan overhouden.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Ik durf dat niet te zeggen, maar het is in theorie een vrij vage bank uit Litouwenquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat kan er mis gaan als je je salaris op een rekening bij Revolut laat overboeken?
Je kan wel maar wil niet, dat is wat anders.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
Vieze bank de ing. Kan er gewoon niet weg omdat dan de hypotheekrente korting vervalt
Met vijf aandelen ABN-Amro verdien je jaarlijks meer aan dividend dan wat deze kostenstijging kost.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
ABN verhoogt even zijn prijzen met 16%![]()
Ook ABN AMRO:
NWS / ABN Amro: 'Lonen zijn wel genoeg gestegen' staat in een nieuw rapport
![]()
En bij ASN kun je niet beleggen, behalve in een paar suffe door hun samengestelde fondsen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Samesies.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
Vieze bank de ing. Kan er gewoon niet weg omdat dan de hypotheekrente korting vervalt
De reden dat de tarieven van de banken steeds maar stijgen, is dat de banken steeds meer kosten maken om ons betaalgedrag te controleren.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat bijzonder is - ik snaphet niet- dat tarieven veel harder stijgen dan dan de economie groeit en of de inflatie.
KYC policy. Klopt. Maar die kosten zijn reeds verwerkt in de kostenstructuur. Dat KYC is jaren geleden geïntroduceerd en bovendien wordt dat ook steeds meer AI en geautomatiseerd.quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 14:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
De reden dat de tarieven van de banken steeds maar stijgen, is dat de banken steeds meer kosten maken om ons betaalgedrag te controleren.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |