abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:09:18 #1
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218928984
ABN AMRO en ING verhogen tarieven betaalrekeningen
© https://www.msn.com/nl-nl(...)9d9b1d95d1018f9&ei=9

Dames & heren,

Wellicht was u hiervan reeds op de hoogte, want als gevolg van bepaalde ontwikkelingen lag dit reeds in de pijplijn: namelijk deze verhoging van de tarieven in kwestie. :lijstje:
Echter op locatie Amsterdam Zuid, beter te weten op de Zuid-as waar onder anderen ik in goedgeluimde stemming sinds jaar en dag rondga *), was het reeds een veelbesproken item en volgens onze visie was het eveneens een noodzakelijke verhoging van tarieven voor menige rekeninghouder (waaronder u). *)

Op de valreep voordat wij, m'n partner en ikzelf het weekend in het pittoreske Haarlem met veel genoegen tegemoet zien, kan worden gezegd dat het niet zozeer is dat wij op locatie *) en deze aan ons op de Zuid-as gelieerde genoemde banken in kwestie deze ontwikkeling per se toejuichen hoor. ;)
Maar evengoed erkennen wij, meest uit hoofde van hiertoe aangedragen redenen, dat deze voor de cliënt ongunstige financiële verandering (en misschien helaas ook voor u) wel als een noodzakelijk iets geacht worden. :7~

ABN AMRO en ING banken in kwestie

Maar goed, in de hoop dat deze update over betaalrekeningen uw weekend bij deze niet teveel verpest, wens ik u uiteraard fijne dagen! :)

Scjvb

quote:
Artikel door ANP Producties • 1u •

ABN AMRO en ING verhogen tarieven betaalrekeningen
© ANP

AMSTERDAM (ANP) - ABN AMRO en ING verhogen per 1 januari de tarieven voor betaalrekeningen. Het basisbetaalpakket van ABN AMRO gaat maandelijks 4,30 euro in plaats van 3,70 euro kosten, een stijging van 16 procent. ING verhoogt de kosten van het OranjePakket van 3,90 euro naar 4,00 euro per maand.

Ook enkele losse producten worden duurder bij de twee grootbanken, zoals creditcards. De banken, die de verhoging nagenoeg tegelijkertijd bekendmaakten, noemen inspanningen voor het veilig houden van het betaalverkeer als reden voor de tariefverhoging.

[ Bericht 0% gewijzigd door Scjvb op 03-10-2025 19:22:38 (aanvullende info) ]
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218929011
ga huilen om die 10 cent
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:13:36 #3
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_218929022
man man man. Overweeg echt sterk over te stappen naar ASN
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_218929065
ABN verhoogt even zijn prijzen met 16% :')

Ook ABN AMRO:
NWS / ABN Amro: 'Lonen zijn wel genoeg gestegen' staat in een nieuw rapport
:R
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_218929139
graag op anoniem
pi_218929223
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:13 schreef Mikeytt het volgende:
man man man. Overweeg echt sterk over te stappen naar ASN
Ik ben ooit overgestapt naar de ASN omdat een betaalrekening daar maar 1,00 euro per maand kostte. Dat is in een aantal stappen ook steeds hoger geworden, en een rekening bij ASN kost nu ongeveer evenveel als een rekening bij ING, ABN-AMRO of Rabobank, met dat verschil dat ASN geen kantoren heeft.

Ik overweeg nu om dan toch maar over te stappen naar Revolut.
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2025 @ 18:56:39 #7
510587 crew  Watmoetjenou
pi_218929370
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik ben ooit overgestapt naar de ASN omdat een betaalrekening daar maar 1,00 euro per maand kostte. Dat is in een aantal stappen ook steeds hoger geworden, en een rekening bij ASN kost nu ongeveer evenveel als een rekening bij ING, ABN-AMRO of Rabobank, met dat verschil dat ASN geen kantoren heeft.

Alle kantoren van de andere banken verdwijnen ook gewoon hoor, tenzij je in een redelijk grote stad woont...

Daarbij zou ik niet al te veel vertrouwen op revolut. Prima om daar een extra rekening te hebben, maar laat daar je loon of spaargeld in elk geval buiten.

Je kan tegenwoordig al bij veel diensten niet eens meer betalen met Revolut
pi_218929460
Vieze bank de ing. Kan er gewoon niet weg omdat dan de hypotheekrente korting vervalt
pi_218929476
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:56 schreef Watmoetjenou het volgende:
Je kan tegenwoordig al bij veel diensten niet eens meer betalen met Revolut
Ik dacht dat je met Revolut, mits je een rekening hebt met Nederlandse IBAN, gewoon van dezelfde diensten gebruik kunt maken die banken als ING, ABN-AMRO, Rabobank en de Volksbank ook bieden. Wat is er mis gegaan dat dat niet meer kan?
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2025 @ 19:19:24 #10
pi_218929523
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Ik dacht dat je met Revolut, mits je een rekening hebt met Nederlandse IBAN, gewoon van dezelfde diensten gebruik kunt maken die banken als ING, ABN-AMRO, Rabobank en de Volksbank ook bieden. Wat is er mis gegaan dat dat niet meer kan?
Omdat je bij revolut gewoon met 1 klik een nieuw rekeningnummer hebt, je kan bijvoorbeeld vaak al niet meer betalen in het OV

Ov-bedrijven blokkeren digitale betaalpassen vanwege fraude met 'gratis' reizen - https://nos.nl/l/2577609

Ook schijnen bedrijven als marktplaats ed hier al mee bezig te zijn. Want veel fraude via die rekeningen
pi_218929559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Watmoetjenou het volgende:
Omdat je bij revolut gewoon met 1 klik een nieuw rekeningnummer hebt, je kan bijvoorbeeld vaak al niet meer betalen in het OV

Ov-bedrijven blokkeren digitale betaalpassen vanwege fraude met 'gratis' reizen - https://nos.nl/l/2577609

Ook schijnen bedrijven als marktplaats ed hier al mee bezig te zijn. Want veel fraude via die rekeningen
En wat kan er mis gaan als je je salaris op een rekening bij Revolut laat overboeken?
pi_218929705
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:19 schreef Watmoetjenou het volgende:

In het OV maak ik toch sowieso geen gebruik van bankpassen. Ik heb nog gewoon een OV-chipkaart.
pi_218929901
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]

Asm claimt in ieder geval nog hun investeringen en beleggingen groen te doen.
pi_218930038
quote:
Als je dat echt gaat doen, open dan je account via een referral zodat jij en die persoon er beide nog iets aan overhouden.

Vraag zo'n uitnodiging bijvoorbeeld aan deze user:
https://forum.fok.nl/user/history/469315
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Redactie Frontpage vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:25:03 #15
pi_218930338
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:24 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
En wat kan er mis gaan als je je salaris op een rekening bij Revolut laat overboeken?
Ik durf dat niet te zeggen, maar het is in theorie een vrij vage bank uit Litouwen
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 20:44:15 #16
9001 Gunner
#teamkroegenlos
pi_218930528
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
Vieze bank de ing. Kan er gewoon niet weg omdat dan de hypotheekrente korting vervalt
Je kan wel maar wil niet, dat is wat anders.
Where law ends, tyrrany begins.
pi_218930873
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 18:19 schreef voetbalmanager2 het volgende:
ABN verhoogt even zijn prijzen met 16% :')

Ook ABN AMRO:
NWS / ABN Amro: 'Lonen zijn wel genoeg gestegen' staat in een nieuw rapport
:R
Met vijf aandelen ABN-Amro verdien je jaarlijks meer aan dividend dan wat deze kostenstijging kost.
pi_218930885
quote:

[..]

En bij ASN kun je niet beleggen, behalve in een paar suffe door hun samengestelde fondsen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:20:39 #19
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218931264
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 19:10 schreef Jahr00n het volgende:
Samesies.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:15:34 #20
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218934587
Wat bijzonder is - ik snaphet niet- dat tarieven veel harder stijgen dan dan de economie groeit en of de inflatie. Je zou denken dat bancaire diensten goedkoper zouden worden door automatiseirng en digitalisering. En in de rente zie je dat ook niet terug. Hier zou eens grondig onderzoek naar gedaan moeten worden ipv die selectieve fetisj op potjes Hak appelmoes die in Duitsland goedkoper is dan in Nederland.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_218934643
quote:
7s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:15 schreef phpmystyle het volgende:
Wat bijzonder is - ik snaphet niet- dat tarieven veel harder stijgen dan dan de economie groeit en of de inflatie.
De reden dat de tarieven van de banken steeds maar stijgen, is dat de banken steeds meer kosten maken om ons betaalgedrag te controleren.
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:21:47 #22
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218934649
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 14:20 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
De reden dat de tarieven van de banken steeds maar stijgen, is dat de banken steeds meer kosten maken om ons betaalgedrag te controleren.
KYC policy. Klopt. Maar die kosten zijn reeds verwerkt in de kostenstructuur. Dat KYC is jaren geleden geïntroduceerd en bovendien wordt dat ook steeds meer AI en geautomatiseerd.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
  zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:22:13 #23
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_218934652
Betaalde paar jaar terug volgens mij 10 EU per jaar voor creditcard, van de week hadden ze 34 EU afgeschreven :')
pi_218934657
Graaiers
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')