Het is wel zo.quote:
Door hogere machten. Ik zie mezelf wel een Duitser zijn!quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Oh, door wie? En wat is jouw land dan?
Oh zo. Dat is een misselijke manier om over iemand te praten maar het niet direct te doen. Dat doe ik volgens mij nooit maar ik begrijp dat je er aan dacht want het gebeurt hier op fok welquote:Op woensdag 8 oktober 2025 07:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je reageert op een post die een reactie is op een bijdrage van mij. Dat insinueert op zijn minst toch iets.
De geldstroom richting academische instellingen bevriezen tot men heeft aangetoond niet meer aan activisme te doen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Hoe zie je dat aanpakken voor je, en welke ervaringen heb jij dan met zogenaamd activisme in academia?
"De geldstroom"? Welke precies:quote:Op woensdag 8 oktober 2025 11:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De geldstroom richting academische instellingen bevriezen tot men heeft aangetoond niet meer aan activisme te doen.
Dat wil zeggen dat bijvoorbeeld bijna alles van DEIB wordt verwijderd en tevens activisme (bijvoorbeeld mbt intersectionele identiteitspolitiek of pro-Palestijnse troep) is verwijderd. Dat heeft niets in het academische onderwijs te zoeken. Ook zouden docenten en professoren die bezig zijn met activisme direct uit hun functie moeten worden gehaald.
Als je er niet over wil praten dan moet je er ook niet over beginnen.quote:Waarom mijn persoonlijke ervaringen hier relevant zijn is niet mij niet duidelijk. Ik kan ook best voorbeelden geven van vakken, docenten of voorgeschotelde opdrachten, maar dat levert de te verwachten reacties op, dus dat spelletje ga ik niet meespelen.
Bah, wil de bij RvdJ een klacht indien tegen dit artikel. Dat gaat echter niet:quote:Op zaterdag 4 oktober 2025 08:28 schreef Alpha0 het volgende:
Ik dacht dat alles er wel over gezegd was, helaas gaat NU doodleuk verder met verkondigen van propaganda dat migratie niks te maken heeft met woningtekort:
[..]
Commissariaat van de Media heb ik ook al overwegen, die doen echter alleen audio-visuele media.quote:Om een klacht behandeld te krijgen moet een indiener rechtstreeks belanghebbende zijn. Daarvan is sprake als de klager direct betrokken is bij de gewraakte journalistieke gedraging (meestal een publicatie) en daardoor persoonlijk in zijn belang is geschaad. In het algemeen kan worden gezegd dat dit het geval is als een publicatie gaat over klager of klager in die publicatie is genoemd. Bij twijfel kan eerst contact met de Raad worden opgenomen om te overleggen.
De procedure is niet beperkt tot klachten van personen. Ook bedrijven of (overheids)instellingen kunnen een klacht indienen.
Soms komt het voor dat bij een publicatie niet zo zeer een individueel belang maar een collectief belang in het geding is. In dat geval kan een klacht worden ingediend door een organisatie die door doelstelling en feitelijk handelen opkomt voor het in geding zijnde belang. Het is vervolgens ter beoordeling aan de Raad of die organisatie in de klacht ontvankelijk is.
De Raad behandelt geen klachten van derden met algemene bezwaren over de berichtgeving in de media.
Ja, logisch. Anders zijn ze de komende 3000 jaar bezig met het behandelen van klachten van booswappies die BOOS zijn op wat er in een artikel staatquote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:05 schreef Alpha0 het volgende:
Bah, wil de bij RvdJ een klacht indien tegen dit artikel. Dat gaat echter niet:
Je bevestigt hiermee natuurlijk wel het standpunt van HowardRoark.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:00 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wie moet er bepalen wat activisme is, en is jouw postgedrag op dit forum activisme? En is activisme per definitie een probleem? Universiteiten hebben vaak een lange traditie van activisme. Je zou, misschien, kunnen zeggen dat het onderdeel van ONZE KOELTOER is: universiteiten zijn van oudsher een plek waar studenten en academici hun betrokkenheid tonen bij kwesties die de samenleving raken.
quote:Een veel te groot deel deel van hoogopgeleiden zijn progressief en links en schuwen het niet om zich activistisch op te stellen binnen hun werkveld.
Prima, 50 cent loon inleveren voor elke 1000 migranten die opflikkeren.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 10:12 schreef Servieskast het volgende:
Face it, guys. Nederland zal inleveren als immigranten verdwijnen.
Ik vind het zo lastig om met jullie in discussie te gaan. Ik kan niet nog meer zakken in mijn niveau.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, 50 cent loon inleveren voor elke 1000 migranten die opflikkeren.
Er zijn ook laagopgeleide linkse en progressieve mensen hoor.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je bevestigt hiermee natuurlijk wel het standpunt van HowardRoark.
[..]
Graag alleen voor mensen die rechts gestemd hebben danquote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:00 schreef matthijst het volgende:
[..]
Prima, 50 cent loon inleveren voor elke 1000 migranten die opflikkeren.
Activisme op universiteiten is niks nieuws, waarom zou ik het bestaan daarvan willen ontkennen? Echter, HR's standpunt is dat activisme problematisch is en ik zie dat anders: sommige vormen van activisme zijn dat inderdaad (zie Harry Pettit), maar ik vind niet dat activisme per definitie een probleem is.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 12:41 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je bevestigt hiermee natuurlijk wel het standpunt van HowardRoark.
[..]
Ja hoor, ondanks dat ik een kluizenaar was (of ben), werd ik alsnog vaak genoeg geconfronteerd. Ik woonde twee jaar geleden in deze wijk, en ook hier werd… omdat heel Utrecht zo ultralinks is nooit benoemd wat voor daders het waren of wat hun achtergrond was. Ik heb veel geluk gehad dat mijn auto niet in brand is gestoken. Ik werd regelmatig uitgescholden, geïntimideerd en bedreigd met een mes. Bijna alle Nederlanders zijn gevlucht, omdat de politie niets doet, ook al wekken ze de indruk van wel.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 09:05 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Je bent een kluizenaar gaf je aan, hoe vaak zie jij überhaupt andere mensen die buitenlands zijn en waar jij dan last van hebt? 🤣
Je vroeg welke ervaringen hij had met activisme in academia en vervolgens vertel je van alles over activisme in academia.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:16 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Activisme op universiteiten is niks nieuws, waarom zou ik het bestaan daarvan willen ontkennen? Echter, HR's standpunt is dat activisme problematisch is en ik zie dat anders: sommige vormen van activisme zijn dat inderdaad (zie Harry Pettit), maar ik vind niet dat activisme per definitie een probleem is.
Ik werk zelf in academia (iets met beta-dingetjes) en heb een aantal activistische collega's (lopen mee met XR) en een aantal collega's die daar juist veel kritiek op hebben. In beide gevallen doet dat niets af aan de kwaliteit van hun werk of het onderwijs dat ze geven. Zodra dat wel het geval is kan er ingegrepen worden.
Dat klopt. Vroeger waren dat er zelfs wel veel, verenigd in arbeidersbelangen, maar helaas is die rol overgenomen door de PVV, FvD etc.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er zijn ook laagopgeleide linkse en progressieve mensen hoor.
Prima.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:13 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Graag alleen voor mensen die rechts gestemd hebben dan
Het is toch niet zo gek om daarnaar te vragen wanneer iemand stelt 'uit ervaring' te spreken?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:04 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Je vroeg welke ervaringen hij had met activisme in academia en vervolgens vertel je van alles over activisme in academia.
Of het al of niet een probleem is, is inderdaad een andere discussie.
Op NU.nl zitten ze bij de reacties. Die mensen denken dat ze slim zijn en zich voordoen alsof ze aan “de juiste kant van de geschiedenis” staan, maar maken vaak de domste grammaticale en spelfouten, terwijl ze voortdurend anderen de les proberen te lezen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Nou ja je vraagt dus naar de bekende weg want je weet al dat het klopt. Maar ik vind helemaal mooiquote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:13 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is toch niet zo gek om daarnaar te vragen wanneer iemand stelt 'uit ervaring' te spreken?
Gekke conclusie: dat HR en ik het fenomeen (activisme op universiteiten) allebei waarnemen betekent toch niet dat onze ervaringen ermee hetzelfde zijn.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:21 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Nou ja je vraagt dus naar de bekende weg want je weet al dat het klopt. Maar ik vind helemaal mooi
Vergeet de opkomst van de laaggeletterde hogeropgeleide niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:11 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Gelet op jouw waanideeën geloof ik je niet.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 13:48 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ja hoor, ondanks dat ik een kluizenaar was (of ben), werd ik alsnog vaak genoeg geconfronteerd. Ik woonde twee jaar geleden in deze wijk, en ook hier werd… omdat heel Utrecht zo ultralinks is nooit benoemd wat voor daders het waren of wat hun achtergrond was. Ik heb veel geluk gehad dat mijn auto niet in brand is gestoken. Ik werd regelmatig uitgescholden, geïntimideerd en bedreigd met een mes. Bijna alle Nederlanders zijn gevlucht, omdat de politie niets doet, ook al wekken ze de indruk van wel.
Ze staan machteloos en komen de wijk amper nog in. Ik ben blij dat ik daar niet meer woon. In de toekomst zullen er steeds meer van dit soort wijken ontstaan. Ik heb het zo ervaren dat de wijk, die ooit normaal en rustig was, binnen vijf jaar compleet veranderde door de toestroom van migranten.
https://www.rtvutrecht.nl(...)p-voor-donkere-dagen
“ Al vele jaren staat deze periode (richting de feestdagen) in het teken van ernstig (vuurwerk)overlast, vernielingen, intimidaties, brandstichtingen, geweld, verstoringen van de openbare orde en het belagen van hulpverleners. De afgelopen weken heeft eenieder dit ongetwijfeld gemerkt door de grote hoeveelheid autobranden”
“ RTV Utrecht sprak meerdere inwoners van de wijk. Niemand wil met naam worden genoemd. Sommigen uit angst voor represailles van de onruststokers, anderen zonder specifieke reden.”
“ Het is een maffia die de buurt beheerst." Hij ziet al jarenlang de onrust komen en gaan. En zeker nu het weer langzaam steeds eerder donker wordt, vreest hij het ergste. "Juist dan komen ze samen, intimideren ze mensen en vernielen ze spullen”
“ Een jonge moeder die onderweg is om haar kind op te halen, laat kort weten dat ze graag weg wil uit de wijk. Ze woont er slechts een paar jaar, maar blijft bewust bij een woningcorporatie ingeschreven staan. "Mijn kinderwagen is vernield en het glas van de portiek wordt zo nu en dan gesloopt." Ze geeft aan toe te zijn aan een woning in een rustiger buurt.”
Dan niet, hoor mevrouw. Ik hoef u nergens van te overtuigen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:39 schreef Servieskast het volgende:
[..]
Gelet op jouw waanideeën geloof ik je niet.
Jammer ja, maar ik ben me er gelukkig niet eenzamer door gaan voelen.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:06 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat klopt. Vroeger waren dat er zelfs wel veel, verenigd in arbeidersbelangen, maar helaas is die rol overgenomen door de PVV, FvD etc.
Nu.nl reacties mijd ik net zo hard als Dumpertreacties, wat een achterlijk volk zit er zeker op laatstgenoemde.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:19 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Op NU.nl zitten ze bij de reacties. Die mensen denken dat ze slim zijn en zich voordoen alsof ze aan “de juiste kant van de geschiedenis” staan, maar maken vaak de domste grammaticale en spelfouten, terwijl ze voortdurend anderen de les proberen te lezen.
Ik heb ook niet het idee iets gemist te hebben met mijn gebrek aan opleiding.quote:Op woensdag 8 oktober 2025 14:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Vergeet de opkomst van de laaggeletterde hogeropgeleide niet.
Verhuis eens naar China of Saudi-Arabië en aanschouw precies dezelfde behandeling. Ga jij ooit een 'échte' Chinees worden?quote:Op dinsdag 7 oktober 2025 22:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Maakt niks uit, mensen met een kleurtje blijven voor sommige Nederlanders altijd een immigrant.
Je moet dat eens bij een Hollander proberen, hem of haar 'boer' noemen omdat een opa of oma uit een gezin komt waar vader op een boerderij werkte. Dan word je vreemd aangekeken.
We moeten ons niet spiegelen met achterlijke landen, tenzij we wst zelfvertrouwen willen opdoen. In de VS doet achtergrond een stuk minder toe, wat dat betreft kunnen we wat van de Amerikanen lerenquote:Op woensdag 8 oktober 2025 19:43 schreef matigeuser het volgende:
[..]
Verhuis eens naar China of Saudi-Arabië en aanschouw precies dezelfde behandeling. Ga jij ooit een 'échte' Chinees worden?
En de VS is zeker geen achterlijk land?quote:Op woensdag 8 oktober 2025 21:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
We moeten ons niet spiegelen met achterlijke landen, tenzij we wst zelfvertrouwen willen opdoen. In de VS fort achtergrond een stuk minder toe, wat dat betreft kunnen we wat van de Amerikanen leren
Je zat alleen maar te WoW-en 4channen wat lul je nouquote:Op woensdag 8 oktober 2025 22:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ik heb wel zin in om de debatten te kijken. Gruwelijk ook om Fortuyn weer even te zien in de intro, laten we nooit vergeten hoe hij toen gedemoniseerd werd door links, met Rosenmöller en De Graaff voorop. Links heeft er niets van geleerd en gebruikt nog steeds dezelfde tactieken. Wat dat betreft vind ik het wel mooi om te zien dat De Vos en Wilders nu ook flink uithalen naar links. Ik heb al die debatten destijds live gezien op tv, in 2000 2002, en toen was het juist links dat constant op rechts zat te rammen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |