abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 8 oktober 2025 @ 08:36:56 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218965652
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:34 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
In dat sprookje bleef rechts Nederland inderdaad trouw geloven. Zegt ook wel weer genoeg, hebben met bloed zweet en tranen dat neppe kutland van je weer helpen opbouwen, hup nu eruit trappen. :')
Neppe kutland?

Die mensen hebben ook helemaal niets heropbouwt, men kwam slechts helpen in specifieke industrieën omdat doordat het economisch goed ging (die heropbouwing had toen allang plaatsgevonden) er een gebrek aan arbeidskrachten was voor bepalende sectoren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218965838
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:31 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die mensen hadden hier geen leven opgebouwd, het betrof slechts tijdelijke arbeidskrachten. Echter door het opzeggen van de verdragen door het linkse kabinet van toen wilde deze mensen blijven. Je kunt best zulke verdragen opzeggen, maar trap die mensen er dan eerst uit. Laat staan dat je ook nog eens gezinshereniging gaat bevorderen.
Dus op rechts was de wens en de sterke inzet om ze te halen. Maar de ongedwongen "stille hoop" dat ze met een beter leven hier (met de nog gaande opbouw en belastingafdracht) weer zouden vertrekken?

Wanneer was eigenlijk precies dat punt dat hun werk "gedaan" was. Want het was toch een voortdurend proces? Niet iets van periodes dat er even iemand nodig was.
pi_218965847
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 00:13 schreef -Deluzion- het volgende:
Janmaat had gelijk, al in 1999. Vooral wat hij hier zegt : 44:47.

Bekijk deze YouTube-video
Je bent een kluizenaar gaf je aan, hoe vaak zie jij überhaupt andere mensen die buitenlands zijn en waar jij dan last van hebt? 🤣
  woensdag 8 oktober 2025 @ 09:06:01 #129
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218965851
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Neppe kutland?

Die mensen hebben ook helemaal niets heropbouwt, men kwam slechts helpen in specifieke industrieën omdat doordat het economisch goed ging (die heropbouwing had toen allang plaatsgevonden) er een gebrek aan arbeidskrachten was voor bepalende sectoren.
Juist ja, de centjes.

Geen greintje medelijden met jullie :)
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218965859
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Neppe kutland?

En dat tekort is er nog trouwens. Arbeidersmigranten dragen bij aan de Nederlandse economie. Jij en je witte mensen gaan dat alleen niet kunnen. Zelfs nu zie ik herhaling van de jaren 60; buitenlanders op kut baantjes die witte Hollanders niet willen doen.
pi_218965873
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:07 schreef Servieskast het volgende:

[..]
En dat tekort is er nog trouwens. Arbeidersmigranten dragen bij aan de Nederlandse economie. Jij en je witte mensen gaan dat alleen niet kunnen. Zelfs nu zie ik herhaling van de jaren 60; buitenlanders op kut baantjes die witte Hollanders niet willen doen.
@HowardRoark wil dat werk wel doen.
pi_218965920
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:10 schreef Beathoven het volgende:

[..]
@:HowardRoark wil dat werk wel doen.
Die lijkt mij daar te lui voor. Net als zijn ouders in de jaren 60
pi_218965932
Jimmie Dijk heeft een sterk punt. De rijkste gemeentes doen nauwelijks iets met asielzoekers. Het noorden vangt significant meer op en de klagers en anti-stemmers zitten in de regio's die nauwelijks tot niets doen. In de Randstad zou men per saldo meer hebben aan een stop op arbeidsmigratie (daarvoor moet dan een transitie komen naar NL opgeleiden) en toerismequota's, wil je minder drukte.

Het is uiteindelijk meer een klassestrijd van de grachtengordels en de Bloemendalers tegen de provincies waar op neer gekeken wordt. En de regiopartij (BBB) verdedigd de rijkste klasse.
pi_218965963
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:18 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Die lijkt mij daar te lui voor. Net als zijn ouders in de jaren 60
Oh ja..

pi_218965969
Een asielzoeker, 15 nareizigers.

https://www.omroepbrabant(...)vang-duivels-dilemma

Dit is onhoudbaar. Hoe kan hier draagvlak voor zijn?
  woensdag 8 oktober 2025 @ 09:46:21 #136
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218966049
quote:

[..]
Nederland is het verlies van de textielindustrie inderdaad nooit te boven gekomen.

Wat een horrorscenario zou het zijn als de kassen nu ook opgedoekt zouden moeten worden omdat er geen goedkope oostblokkers meer zijn.

Een groot verlies voor de Nederlandse economie

:') !!!!!!!
  woensdag 8 oktober 2025 @ 09:59:47 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218966124
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Dus op rechts was de wens en de sterke inzet om ze te halen. Maar de ongedwongen "stille hoop" dat ze met een beter leven hier (met de nog gaande opbouw en belastingafdracht) weer zouden vertrekken?

Wanneer was eigenlijk precies dat punt dat hun werk "gedaan" was. Want het was toch een voortdurend proces? Niet iets van periodes dat er even iemand nodig was.
Tijdelijk gastarbeiders wil zeggen dat deze mensen dus ook tijdelijk hier zijn. En aangezien in de jaren 1970 de verdragen met landen zoals Turkije en Marokko werden opgezegd was dat dus ook het moment om zulke mensen terug te sturen.

En deze vraag staat nog voor je open:
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 08:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat vind jij zelf eigenlijk van het migratiebeleid van de afgelopen decennia? Dat we nu met een zeer grote groep (25% van de totale bevolking) aan (niet-Westerse) migranten zitten die op talloze negatieve manieren zijn oververtegenwoordigd en voor disproportioneel veel druk zorgen op de huizenmarkt en zorgt.

Het betreft een groep mensen waarvan de integratie en assimilatie vaak moeilijk verloopt en een aanzienlijk deel niets heeft met de Westerse cultuur, normen en waarden. Wekelijks kloppen er 1000 van zulke mensen aan.

Heb je zoiets van, ach, prima beleid er hadden er van mij zelfs meer mogen komen of vindt je dat er fouten zijn gemaakt?

quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:06 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Juist ja, de centjes.

Geen greintje medelijden met jullie :)
Waarom noem jij jouw eigen land een 'nep kutland'?
quote:

[..]
Er zijn meer dan genoeg Polen en Roemenen die deze kant op willen. Het idee dat hier dus alleen niet-Westerse migranten voor nodig zijn is simpelweg niet waar.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:00:55 #138
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218966128
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tijdelijk gastarbeiders wil zeggen dat deze mensen dus ook tijdelijk hier zijn. En aangezien in de jaren 1970 de verdragen met landen zoals Turkije en Marokko werden opgezegd was dat dus ook het moment om zulke mensen terug te sturen.

[..]
[..]
[..]
Er zijn meer dan genoeg Polen en Roemenen die deze kant op willen. Het idee dat hier dus alleen niet-Westerse migranten voor nodig zijn is simpelweg niet waar.
Dit is mijn land niet, ik ben hier gedumpt.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
pi_218966187
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:46 schreef Cruzinats het volgende:

[..]
Nederland is het verlies van de textielindustrie inderdaad nooit te boven gekomen.

Wat een horrorscenario zou het zijn als de kassen nu ook opgedoekt zouden moeten worden omdat er geen goedkope oostblokkers meer zijn.

Een groot verlies voor de Nederlandse economie

:') !!!!!!!
Landbouw zou ik zeker een groot verlies noemen. Logistiek ook. IT trouwens ook. Alles zou duurder worden ook en daar houden Jan, Kees en Pieter niet van.

quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[..]
[..]
[..]
Ah, dus het gaat je om 1 ding. Helder.

Face it, guys. Nederland zal inleveren als immigranten verdwijnen.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:53:52 #140
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_218966479
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
:')
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  woensdag 8 oktober 2025 @ 10:59:12 #141
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218966528
quote:
1s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:00 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Oh, door wie? En wat is jouw land dan?
pi_218966584
quote:
11s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Oh, door wie? En wat is jouw land dan?
Jij bezit dit land niet persoonlijk of met een groepje. Het is van ons allemaal voor een 0,0000001% oid. Ook de groepen die niet ultrarechts stemmen hebben zeggenschap.
pi_218966590
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 10:12 schreef Servieskast het volgende:

[..]
Landbouw zou ik zeker een groot verlies noemen. Logistiek ook. IT trouwens ook. Alles zou duurder worden ook en daar houden Jan, Kees en Pieter niet van.
[..]
Ah, dus het gaat je om 1 ding. Helder.

Face it, guys. Nederland zal inleveren als immigranten verdwijnen.
_O-
Hoezo dan???
pi_218966598
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:29 schreef Black_Baron het volgende:

"de wereld is van iedereen"

"de oorlogen zijn onze schuld"

"geef om je medemens"

"wij hebben het zo goed, waar maak je je druk om"

dat soort ongein
pi_218966614
quote:

[..]
Totaal gelul. Sterker nog, omdat ze gemiddeld genomen laagbetaald werk doen daalt de productiviteit en daalt de welvaart per hoofd hierdoor dus. Migratie maakt ons arm.
  woensdag 8 oktober 2025 @ 11:13:48 #146
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218966617
quote:
14s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 07:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is inderdaad een groot probleem. Ze zitten helaas overal.

Een veel te groot deel deel van hoogopgeleiden zijn progressief en links en schuwen het niet om zich activistisch op te stellen binnen hun werkveld. Daarom zou idealiter de academische wereld ook eens flink worden aangepakt.

En ook zijn er natuurlijk zat mensen die zich niet (volledig) in dit gedachtegoed kunnen vinden maar het op veilig spelen en dus zwijgen of passief meedoen aan het ideologische klimaat. Die groep zal ook aanzienlijk zijn, ik spreek hier ook uit ervaring.
Hoe zie je dat aanpakken voor je, en welke ervaringen heb jij dan met zogenaamd activisme in academia?
Huilen dan.
pi_218966619
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:13 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Totaal gelul. Sterker nog, omdat ze gemiddeld genomen laagbetaald werk doen daalt de productiviteit en daalt de welvaart per hoofd hierdoor dus. Migratie maakt ons arm.
Dat en nog een grote factor: veel immigranten zitten alleen maar in een uitkering. Alleen maar nemen en niet geven (aan vrijwilligerswerk doen ze amper iets), soupeert de verzorgingsstaat op.
pi_218966629
quote:
7s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Hoe zie je dat aanpakken voor je, en welke ervaringen heb jij dan met zogenaamd activisme in academia?
Welke ervaringen? Lees even deze delen door. 2 NU nieuwsartikelen vol met linkse academia liggen hier aan ten grondslag.

Dat hele tijd wegkijken en doen alsnog niets gebeurd is. :r
  woensdag 8 oktober 2025 @ 11:17:02 #149
319979 Fok-it
All is well
pi_218966634
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 09:29 schreef Black_Baron het volgende:

Dit is letterlijk het gevolg van een besluit van een BBB-minister. Dus die vraag kan je beter aan je rechtse kompanen stellen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  woensdag 8 oktober 2025 @ 11:22:02 #150
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218966658
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2025 11:16 schreef Alpha0 het volgende:

[..]
Welke ervaringen? Lees even deze delen door. 2 NU nieuwsartikelen vol met linkse academia liggen hier aan ten grondslag.

Dat hele tijd wegkijken en doen alsnog niets gebeurd is. :r
Ik vraag naar persoonlijke ervaringen en jij komt aan met nu.nl en begint te schuimbekken over wegkijken :')
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')