Ik denk juist dat FvD hier eerder wat te verliezen heeft dan De Volkskrant, FvD wordt hier netjes volledig weggezet als de smerige partij die het is. Voor De Volkskrant een prima interview, voor FvD eerder een nachtmerrie. Ze heeft geen van haar punten echt kunnen verdedigen en niet kunnen zeggen waar FvD volgens haar voor staat.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er staat zoveel bezopen onzin in dit stuk ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Het standpunt over Oekraïne komt er bijvoorbeeld feitelijk op neer dat ze het niet erg vindt als Rusland Oekraïne overneemt en daar genocide en etnische zuiveringen pleegt, want dan hebben wij tenminste weer goedkoop gas. Ofzo. Of het hallucinante betoog over AZC’s (“ze kunnen toch buiten een rondje lopen?”)
VVMU is heilig en ik begrijp de keuze van de VK om alle partijen bij langs te gaan voor een interview, maar eigenlijk zou je deze drek niet moeten plaatsen.
Als je openlijk omvolkingstheorieën aanhangt en verspreidt en het wel prima vindt dat een dictator met harde hand orde op zaken stelt in een land “omdat dat nu eenmaal noodzakelijk is”, dan ben je imo gewoon een fascist ja.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Wat een tuthola.. Ze wil dus van AZC's gevangenissen maken en Poetin moet winnen
Ze is geen nazi, geen fascist. Wel extreemrechts
quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat Klopkoek met een boterhamzakje in de hoek ligt na het lezen van dit interview, trouwens.
Het werd haar ook niet gevraagd om uit te leggen waar FvD voor staat. Ze kreeg alleen maar vragen over incidenten die misschien indirect een ongunstige uitstraling op FvD hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:50 schreef Hanca het volgende:
Ze heeft geen van haar punten echt kunnen verdedigen en niet kunnen zeggen waar FvD volgens haar voor staat.
Klopt, prima interview voor De Volkskrant dus (denk niet dat daar iemand loopt die FvD een warm hart toe draagt), nachtmerrie voor FvD. Alleen negatieve punten en niks positiefs.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het werd haar ook niet gevraagd om uit te leggen waar FvD voor staat. Ze kreeg alleen maar vragen over incidenten die misschien indirect een ongunstige uitstraling op FvD hebben.
Als je allerlei standpunten inneemt die op z’n zachtst gezegd nogal tegen de heersende publieke opinie in gaan, dan is het wel logisch dat daar vragen over gesteld worden.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Het werd haar ook niet gevraagd om uit te leggen waar FvD voor staat. Ze kreeg alleen maar vragen over incidenten die misschien indirect een ongunstige uitstraling op FvD hebben.
Bij het CDA gaat het wel verder dan de motie, het staat letterlijk in hun verkiezingsprogramma "quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bedenk dan wel dat dit slechts een motie was met een oproep om tot voorstellen te komen, die voorstellen gaan dan via RvS en intake en zullen in het geval van dit onderwerp ook vast een ronde tafel krijgen. De kans dat er echt iets engs ingevoerd gaat worden, als dat organisatorisch al mogelijk is, is enorm klein.
En ps: je zou hier gewoon anoniem kunnen blijven posten voor de lezers, het gaat er dan om dat de overheid je kan herkennen, niet de andere users.
Natuurlijk je eigen afweging, maar ik vind het nogal wat om daarop een partij te laten vallen.
Behalve dat het een erg dubieus idee is om anonieme social media accounts te verbieden, is het praktisch ook vrijwel onuitvoerbaar.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij het CDA gaat het wel verder dan de motie, het staat letterlijk in hun verkiezingsprogramma "
Social mediaplatforms oefenen ongekende invloed uit op de publieke opinie,
informatievoorziening en zelfs sociale verhoudingen. Daarom willen we anonieme social
media-accounts kunnen verbieden".
Ach ga weg. Een bloemlezing:quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je mag uiteraard je mening hebben over FvD. Ik ben het met veel van hun standpunten ook niet eens. Het gaat me een beetje te ver om het als een smerige partij af te doen. Ik denk dat het een partij is van mensen die zich heel oprecht zorgen maken over de toekomst van Nederland.
Ik zal nooit vergeten dat FvD tijdens de pandemie als geen andere partij is opgekomen voor de ongevaccineerden.
Verder vind ik ook dat het voor FvD pleit dat er binnen deze partij toch een zeker voortschrijdend inzicht is opgetreden en nu behoorlijk kritisch staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook.
Ze zijn er dus niet consequent mee.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:
[..]
De heer Boswijk (CDA):
Voorzitter. Ik heb een verklaring bij de motie op stuk nr. 475 van collega's Ellian en Bikker. Natuurlijk moeten Joodse studenten en leerkrachten zich veilig voelen op basisscholen, middelbare scholen en hogescholen. Helaas is dat op dit moment niet het geval. We moeten dan ook alles doen om daarvoor te zorgen. Tegelijkertijd is ons standpunt ten aanzien van spreekt-uitmoties ook helder. Wij vinden niet dat een spreekt-uitmotie daarvoor bedoeld is. Ondanks dat wij de lading delen, zullen wij deze motie dus niet steunen.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)2025-2026/7#7b3287d0
100x liever Baudet dan deze doodenge Temu Eva Braun.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:19 schreef Hanca het volgende:
Dapper van De Vos, ze heeft zich laten interviewen door De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-wil-maken~b1e07034/
Ze wordt (terecht) door de mangel gehaald over vertegenwoordigers die geweld verheerlijken, Stormfront bezoeken, Baudet die Bukele verheerlijkt, over Freek Jansen die enorm racistisch is en extreemrechtse hondenfluitjes als remigratie en omvolking. Ik ben het totaal, maar dan ook totaal, niet met haar eens, maar ze antwoordt grotendeels wel op een nette manier. Kan me voorstellen dat ze populairder gaat worden dan Baudet de laatste tijd was.
Of ze zijn veranderd van beleid nu het de partij schade toe brengt.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 17:18 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze zijn er dus niet consequent mee.
[ x ]
https://x.com/GEvanlagen/status/1973748380649345484
Inderdaad. Ik zie het vooruit schuiven van De Vos als weinig anders dan een manier om de partij wit te wassen en opnieuw salonfähig te maken, aangezien Baudet, Jansen, Van Meijeren, Van Houwelingen en de andere usual suspects te besmeurd zijn geraakt vanwege talloze incidenten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
100x liever Baudet dan deze doodenge Temu Eva Braun.
Klopt natuurlijk helemaal. Maar ik denk wel dat ze, helaas, meer potentie heeft dan Baudet nog over had.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Inderdaad. Ik zie het vooruit schuiven van De Vos als weinig anders dan een manier om de partij wit te wassen en opnieuw salonfähig te maken, aangezien Baudet, Jansen, Van Meijeren, Van Houwelingen en de andere usual suspects te besmeurd zijn geraakt vanwege talloze incidenten.
Pak de statuten er maar bij. De koers en het partijprogramma worden bepaald door het bestuur, waarin Baudet, Jansen en een senator waarvan ik de naam even niet meer weet zitten. De Vos bepaalt als lijsttrekker helemaal niks en heeft op papier geen enkele invloed, waardoor ze weinig meer is dan een buikspreekpop en stroman (v) van Baudet.
Ja. Ze is nogal rap van de tongriem gesneden. Maar aan het gedachtegoed van FvD is niets veranderd. Het blijft een club vol engnekken.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Maar ik denk wel dat ze, helaas, meer potentie heeft dan Baudet nog over had.
En ze blokkeren ook nog de treinen, zodat gewone vaders en moeders niet naar huis kunnen om hun kinderen op te halen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ij-den-haag-centraalquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:36 schreef AgLarrr het volgende:
En onderwijl is het aan is het aan het volgende radicale politieke smaldeel om Den Haag af te breken. Vandaag is het de linkerzijde.
Jammer dat Jetten nog net te weinig de wind in de zeilen had om Dilan te verstoten.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:24 schreef jcdragon het volgende:
👀
Wilders, Timmermans, Bontenbal en Yeşilgöz uitgenodigd voor eerste RTL-verkiezingsdebat: https://www.rtl.nl/nieuws(...)genodigd-voor-eerste
Echt he Baudet kan tenminste nog grappig uit de hoek komen. Heeft héél af en toe nog een grappig inzicht omdat hij natuurlijk wel een dwarsdenker is. Dit is gewoon nazi bitch die in een heropvoedkamp hoort.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:
[..]
100x liever Baudet dan deze doodenge Temu Eva Braun.
Die kennen ze dus helegaar niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als Brabander spuug ik op de prinsenvlag
Opbokken met genocidale Willem en z'n geuzengespuis.
Alexander Farnese is mijn vader des vaderlands. Had hij heel Zuid-Nederland maar veroverd.
Ik ken het woord 'helegaar' helegaar niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Die kennen ze dus helegaar niet.
Kunne ge nagaanquote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:22 schreef JAM het volgende:
[..]
Ik ken het woord 'helegaar' helegaar niet.
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een ethische zuivering.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:
Als Brabander spuug ik op de prinsenvlag
Opbokken met genocidale Willem en z'n geuzengespuis.
Alexander Farnese is mijn vader des vaderlands. Had hij heel Zuid-Nederland maar veroverd.
Alsof de watergeuzen zo vredelievend waren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een genocide.
Liever Turks dan Paaps!quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een genocide.
Gut ja, wat hebben mijn voorouders 'genoten' van de vrijheden die de Prins gebracht heeft. Als hij ze niet uitgehongerd had, natuurlijk.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben geen honderdduizenden mensen gedeporteerd. En ze zorgden iig dat Nederland Nederland werd, in plaats van Spaans. En de lang nog katholieke Willem van Oranje accepteerde in elk geval andersdenkenden (ook toen hij protestant werd), Filips niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Alsof de watergeuzen zo vredelievend waren.
Vertel dat de Martelaren van Gorcum.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben geen honderdduizenden mensen gedeporteerd. En ze zorgden iig dat Nederland Nederland werd, in plaats van Spaans. En de lang nog katholieke Willem van Oranje accepteerde in elk geval andersdenkenden (ook toen hij protestant werd), Filips niet.
Wat denk jij dat de Spaanse koning had gedaan met het Nederlandse volk? Je bent gek als je denkt dat ook maar 1 gebied er onder Filips beter af was geweest, dan ken je de geschiedenis van Brabant gewoon niet.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gut ja, wat hebben mijn voorouders 'genoten' van de vrijheden die de Prins gebracht heeft. Als hij ze niet uitgehongerd had, natuurlijk.
Wat stond er op? Vast geen watergeuzen.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Mijn Nazi bingokaart is inmiddels ook weer vol.
Vandaar dat katholieke provincies tot 1795 wingewesten waren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:
[..]
Nee, maar ze hebben geen honderdduizenden mensen gedeporteerd. En ze zorgden iig dat Nederland Nederland werd, in plaats van Spaans. En de lang nog katholieke Willem van Oranje accepteerde in elk geval andersdenkenden (ook toen hij protestant werd), Filips niet.
Als je zegt: “Geen idee of Aboriginals 40 jaar geleden pas vuur hebben ontdekt” op de vraag wat zij van de racistische drek van haar medeleden vindt, dan ben je toch een ontiegelijk smerig wijf?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je mag uiteraard je mening hebben over FvD. Ik ben het met veel van hun standpunten ook niet eens. Het gaat me een beetje te ver om het als een smerige partij af te doen. Ik denk dat het een partij is van mensen die zich heel oprecht zorgen maken over de toekomst van Nederland.
Ik zal nooit vergeten dat FvD tijdens de pandemie als geen andere partij is opgekomen voor de ongevaccineerden.
Verder vind ik ook dat het voor FvD pleit dat er binnen deze partij toch een zeker voortschrijdend inzicht is opgetreden en nu behoorlijk kritisch staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook.
Oh dan ben je in goed links gezelschap. 🤣quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat katholieke provincies tot 1795 wingewesten waren.
Prinsenvlag... ik kots erop
De intolerantie van de Gomaristen, laten we het daar eens over hebben.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Wat denk jij dat de Spaanse koning had gedaan met het Nederlandse volk? Je bent gek als je denkt dat ook maar 1 gebied er onder Filips beter af was geweest, dan ken je de geschiedenis van Brabant gewoon niet.
Maar goed, de intolerantie van Filips is misschien wel aansprekend voor sommige mensen nu.
Dat zijn 100% fascisten en kastnazi's.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Of die van Alkaar, Roermond..quote:Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vertel dat de Martelaren van Gorcum.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |