abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218919596
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:47 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Er staat zoveel bezopen onzin in dit stuk ik weet niet eens waar ik moet beginnen. Het standpunt over Oekraïne komt er bijvoorbeeld feitelijk op neer dat ze het niet erg vindt als Rusland Oekraïne overneemt en daar genocide en etnische zuiveringen pleegt, want dan hebben wij tenminste weer goedkoop gas. Ofzo. Of het hallucinante betoog over AZC’s (“ze kunnen toch buiten een rondje lopen?”)

VVMU is heilig en ik begrijp de keuze van de VK om alle partijen bij langs te gaan voor een interview, maar eigenlijk zou je deze drek niet moeten plaatsen.
Ik denk juist dat FvD hier eerder wat te verliezen heeft dan De Volkskrant, FvD wordt hier netjes volledig weggezet als de smerige partij die het is. Voor De Volkskrant een prima interview, voor FvD eerder een nachtmerrie. Ze heeft geen van haar punten echt kunnen verdedigen en niet kunnen zeggen waar FvD volgens haar voor staat.

Wat ik dan als enige positief voor De Vos zie, is dat ze niet wild om zich heen gaat slaan en naar anderen gaat wijzen en doen alsof alles gelogen is, zoals we uit die hoek gewend zijn.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218919611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:41 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Wat een tuthola.. Ze wil dus van AZC's gevangenissen maken en Poetin moet winnen
Ze is geen nazi, geen fascist. Wel extreemrechts
Als je openlijk omvolkingstheorieën aanhangt en verspreidt en het wel prima vindt dat een dictator met harde hand orde op zaken stelt in een land “omdat dat nu eenmaal noodzakelijk is”, dan ben je imo gewoon een fascist ja.

Freek Jansen, die moderator was van de groepsapp waar door leden allerlei racistische, fascistische en antisemitische drek gedeeld werd, zit overigens nog altijd in het partijbestuur.
pi_218919646
Ik denk dat Klopkoek met een boterhamzakje in de hoek ligt na het lezen van dit interview, trouwens.
pi_218919663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:58 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik denk dat Klopkoek met een boterhamzakje in de hoek ligt na het lezen van dit interview, trouwens.
:D _O-
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218919670
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:50 schreef Hanca het volgende:
Ze heeft geen van haar punten echt kunnen verdedigen en niet kunnen zeggen waar FvD volgens haar voor staat.
Het werd haar ook niet gevraagd om uit te leggen waar FvD voor staat. Ze kreeg alleen maar vragen over incidenten die misschien indirect een ongunstige uitstraling op FvD hebben.
pi_218919685
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het werd haar ook niet gevraagd om uit te leggen waar FvD voor staat. Ze kreeg alleen maar vragen over incidenten die misschien indirect een ongunstige uitstraling op FvD hebben.
Klopt, prima interview voor De Volkskrant dus (denk niet dat daar iemand loopt die FvD een warm hart toe draagt), nachtmerrie voor FvD. Alleen negatieve punten en niks positiefs.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218919695
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:00 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Als je allerlei standpunten inneemt die op z’n zachtst gezegd nogal tegen de heersende publieke opinie in gaan, dan is het wel logisch dat daar vragen over gesteld worden.
pi_218919752
Je mag uiteraard je mening hebben over FvD. Ik ben het met veel van hun standpunten ook niet eens. Het gaat me een beetje te ver om het als een smerige partij af te doen. Ik denk dat het een partij is van mensen die zich heel oprecht zorgen maken over de toekomst van Nederland.

Ik zal nooit vergeten dat FvD tijdens de pandemie als geen andere partij is opgekomen voor de ongevaccineerden.

Verder vind ik ook dat het voor FvD pleit dat er binnen deze partij toch een zeker voortschrijdend inzicht is opgetreden en nu behoorlijk kritisch staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook.
pi_218919787
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:44 schreef Hanca het volgende:

[..]
Bedenk dan wel dat dit slechts een motie was met een oproep om tot voorstellen te komen, die voorstellen gaan dan via RvS en intake en zullen in het geval van dit onderwerp ook vast een ronde tafel krijgen. De kans dat er echt iets engs ingevoerd gaat worden, als dat organisatorisch al mogelijk is, is enorm klein.

En ps: je zou hier gewoon anoniem kunnen blijven posten voor de lezers, het gaat er dan om dat de overheid je kan herkennen, niet de andere users.

Natuurlijk je eigen afweging, maar ik vind het nogal wat om daarop een partij te laten vallen.
Bij het CDA gaat het wel verder dan de motie, het staat letterlijk in hun verkiezingsprogramma "
Social mediaplatforms oefenen ongekende invloed uit op de publieke opinie,
informatievoorziening en zelfs sociale verhoudingen. Daarom willen we anonieme social
media-accounts kunnen verbieden".
  donderdag 2 oktober 2025 @ 16:24:42 #60
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_218919790
👀

Wilders, Timmermans, Bontenbal en Yeşilgöz uitgenodigd voor eerste RTL-verkiezingsdebat: https://www.rtl.nl/nieuws(...)genodigd-voor-eerste
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_218919820
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:21 schreef Kickinalfa het volgende:
Bij het CDA gaat het wel verder dan de motie, het staat letterlijk in hun verkiezingsprogramma "
Social mediaplatforms oefenen ongekende invloed uit op de publieke opinie,
informatievoorziening en zelfs sociale verhoudingen. Daarom willen we anonieme social
media-accounts kunnen verbieden".
Behalve dat het een erg dubieus idee is om anonieme social media accounts te verbieden, is het praktisch ook vrijwel onuitvoerbaar.

De meeste social media platforms zijn in handen van Amerikaanse technologie bedrijven, en draaien op Amerikaanse servers. Daar heeft Nederland dus geen enkele invloed op.

De enige manier om dan te verbieden dat Nederlanders daarvan anoniem gebruik maken, is om Nederlandse internet providers te verplichten om die Amerikaanse social media platforms voor hun klanten te blokkeren. Maar ook dat is te omzeilen.
pi_218919825
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Je mag uiteraard je mening hebben over FvD. Ik ben het met veel van hun standpunten ook niet eens. Het gaat me een beetje te ver om het als een smerige partij af te doen. Ik denk dat het een partij is van mensen die zich heel oprecht zorgen maken over de toekomst van Nederland.

Ik zal nooit vergeten dat FvD tijdens de pandemie als geen andere partij is opgekomen voor de ongevaccineerden.

Verder vind ik ook dat het voor FvD pleit dat er binnen deze partij toch een zeker voortschrijdend inzicht is opgetreden en nu behoorlijk kritisch staan tegenover het optreden van Israel in de Gazastrook.
Ach ga weg. Een bloemlezing:
-Thierry Baudet heeft meermaals uitspraken gedaan die als extreem-nationalistisch, racistisch of antisemitisch zijn aan te merken.
-Er wordt geheuld met Rusland en Poetin, men is van mening dat de oorlog is uitgelokt door het Westen.
-De maanlanding wordt ontkend en er worden allerhande complottheorieën aangehangen.
-De partij ontkent de menselijke invloed op klimaatverandering.
-Baudet heeft gezegd dat het coronavirus de wereld in is geholpen door Soros.
-Volgens Baudet waren ongevaccineerden “de nieuwe Joden”. Hij is teruggefloten door de rechter.
-In allerlei appgroepen werden antisemitische, racistische en andere extreemrechtse uitspraken gedaan. Er werd homohaat verspreid. De moderatie trad niet op, klokkenluiders werden geroyeerd.

En zo kan ik nog wel even doorgaan. Een dampende hoop stront is het.
pi_218919850
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 09:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
De heer Boswijk (CDA):

Voorzitter. Ik heb een verklaring bij de motie op stuk nr. 475 van collega's Ellian en Bikker. Natuurlijk moeten Joodse studenten en leerkrachten zich veilig voelen op basisscholen, middelbare scholen en hogescholen. Helaas is dat op dit moment niet het geval. We moeten dan ook alles doen om daarvoor te zorgen. Tegelijkertijd is ons standpunt ten aanzien van spreekt-uitmoties ook helder. Wij vinden niet dat een spreekt-uitmotie daarvoor bedoeld is. Ondanks dat wij de lading delen, zullen wij deze motie dus niet steunen.
[..]
https://www.tweedekamer.n(...)2025-2026/7#7b3287d0
Ze zijn er dus niet consequent mee.

twitter

https://x.com/GEvanlagen/status/1973748380649345484
  donderdag 2 oktober 2025 @ 18:21:28 #64
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218919934
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 15:19 schreef Hanca het volgende:
Dapper van De Vos, ze heeft zich laten interviewen door De Volkskrant: https://www.volkskrant.nl(...)-wil-maken~b1e07034/

Ze wordt (terecht) door de mangel gehaald over vertegenwoordigers die geweld verheerlijken, Stormfront bezoeken, Baudet die Bukele verheerlijkt, over Freek Jansen die enorm racistisch is en extreemrechtse hondenfluitjes als remigratie en omvolking. Ik ben het totaal, maar dan ook totaal, niet met haar eens, maar ze antwoordt grotendeels wel op een nette manier. Kan me voorstellen dat ze populairder gaat worden dan Baudet de laatste tijd was.
100x liever Baudet dan deze doodenge Temu Eva Braun.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218919953
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 17:18 schreef Nober het volgende:

[..]
Ze zijn er dus niet consequent mee.

[ x ]
https://x.com/GEvanlagen/status/1973748380649345484
Of ze zijn veranderd van beleid nu het de partij schade toe brengt.
pi_218919982
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik zie het vooruit schuiven van De Vos als weinig anders dan een manier om de partij wit te wassen en opnieuw salonfähig te maken, aangezien Baudet, Jansen, Van Meijeren, Van Houwelingen en de andere usual suspects te besmeurd zijn geraakt vanwege talloze incidenten.

Pak de statuten er maar bij. De koers en het partijprogramma worden bepaald door het bestuur, waarin Baudet, Jansen en een senator waarvan ik de naam even niet meer weet zitten. De Vos bepaalt als lijsttrekker helemaal niks en heeft op papier geen enkele invloed, waardoor ze weinig meer is dan een buikspreekpop en stroman (v) van Baudet.
pi_218920091
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 18:55 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik zie het vooruit schuiven van De Vos als weinig anders dan een manier om de partij wit te wassen en opnieuw salonfähig te maken, aangezien Baudet, Jansen, Van Meijeren, Van Houwelingen en de andere usual suspects te besmeurd zijn geraakt vanwege talloze incidenten.

Pak de statuten er maar bij. De koers en het partijprogramma worden bepaald door het bestuur, waarin Baudet, Jansen en een senator waarvan ik de naam even niet meer weet zitten. De Vos bepaalt als lijsttrekker helemaal niks en heeft op papier geen enkele invloed, waardoor ze weinig meer is dan een buikspreekpop en stroman (v) van Baudet.
Klopt natuurlijk helemaal. Maar ik denk wel dat ze, helaas, meer potentie heeft dan Baudet nog over had.
pi_218920311
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 19:34 schreef Hanca het volgende:

[..]
Klopt natuurlijk helemaal. Maar ik denk wel dat ze, helaas, meer potentie heeft dan Baudet nog over had.
Ja. Ze is nogal rap van de tongriem gesneden. Maar aan het gedachtegoed van FvD is niets veranderd. Het blijft een club vol engnekken.

https://x.com/baspaternotte/status/1973670498824585624
https://x.com/ChrisAalberts/status/1973686128642568501

Lekker frisse figuur die Massimo. In het blad komt blijkbaar ook Dries Van Langenhove nog aan het woord. Je weet wel, die van Vlaams Belang, die van de UGent af is geschopt vanwege z’n extremistische standpunten.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 20:02:02 #69
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218920549
Het zijn in principe gewoon een stel stormfront-neonazi's die aan het manifesteren zijn geslagen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_218920793
De Haagse politie doet onderzoek naar een mislukte poging om een Prinsenvlag op te hangen op de gevel van het D66-partijbureau. In de nacht van dinsdag op woensdag verplaatste een onbekend groepje mensen een steiger, klom erop en probeerde de D66-vlag te vervangen voor een Prinsenvlag.
----
https://nos.nl/artikel/2584924-haagse-politie-onderzoekt-poging-om-prinsenvlag-op-d66-partijbureau-te-plaatsen

Bij die relmiddag zag je ook veel prinsenvlaggen met het VOC-symbool.
Was dat deze vlag ook ?
Overigens ......gebruikte de VOC meestal een roodwitblauwe vlag met logo.
Kennelijk is de herinnering vervormd tot een voc-vlag op oranjeblanjebleu
  donderdag 2 oktober 2025 @ 20:36:16 #71
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218921076
En onderwijl is het aan is het aan het volgende radicale politieke smaldeel om Den Haag af te breken. Vandaag is het de linkerzijde.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218921085
Op schilderijen zie je ook wel VOC met oranje, die werd later rood omdat oranje te snel vervaagd op zee.
pi_218921159
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 20:36 schreef AgLarrr het volgende:
En onderwijl is het aan is het aan het volgende radicale politieke smaldeel om Den Haag af te breken. Vandaag is het de linkerzijde.
En ze blokkeren ook nog de treinen, zodat gewone vaders en moeders niet naar huis kunnen om hun kinderen op te halen: https://www.nd.nl/varia/v(...)ij-den-haag-centraal
https://www.nu.nl/binnenl(...)ranten-op-spoor.html

Waarom zijn er toch zulke idioten, die denken dat ze door de boel te frustreren voor anderen ook maar iets van de wereld beter kunnen maken?
pi_218921238
Weten we nog, een jaar geleden?

https://www.rtl.nl/nieuws(...)n-azc-hotel-albergen
Albergen vol in verzet tegen een AZC.

En nu?
https://www.trouw.nl/binn(...)weinig-van~b5932628/
Een jaar na de opening van het controversiële asielhotel merken mensen in Albergen er weinig van.
pi_218921263
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:24 schreef jcdragon het volgende:
👀

Wilders, Timmermans, Bontenbal en Yeşilgöz uitgenodigd voor eerste RTL-verkiezingsdebat: https://www.rtl.nl/nieuws(...)genodigd-voor-eerste
Jammer dat Jetten nog net te weinig de wind in de zeilen had om Dilan te verstoten.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218921266
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 18:21 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Echt he Baudet kan tenminste nog grappig uit de hoek komen. Heeft héél af en toe nog een grappig inzicht omdat hij natuurlijk wel een dwarsdenker is. Dit is gewoon nazi bitch die in een heropvoedkamp hoort.
pi_218921329
Nou, volmacht eindelijk geregeld, de gemeente wist ook niet hoe dat werkte. :')
By being a racing driver means - you are racing with other people. And if you no longer go for a gap, that exists, you are no longer a racing driver. Because we are competing. We are competing to win. And the main motivation to all of us is to compete for a victory. ~ Ayrton Senna
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:11:18 #78
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921382
Als Brabander spuug ik op de prinsenvlag

Opbokken met genocidale Willem en z'n geuzengespuis.

Alexander Farnese is mijn vader des vaderlands. Had hij heel Zuid-Nederland maar veroverd.

[ Bericht 30% gewijzigd door EttovanBelgie op 02-10-2025 21:19:10 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218921483
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Alexander Farnese is mijn vader des vaderlands. Had hij heel Zuid-Nederland maar veroverd.
Die kennen ze dus helegaar niet.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:22:22 #80
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218921513
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:19 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Die kennen ze dus helegaar niet.
Ik ken het woord 'helegaar' helegaar niet.
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
pi_218921528
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:22 schreef JAM het volgende:

[..]
Ik ken het woord 'helegaar' helegaar niet.
Kunne ge nagaan
pi_218921538
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:11 schreef EttovanBelgie het volgende:

Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een ethische zuivering.
pi_218921547
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een genocide.
Alsof de watergeuzen zo vredelievend waren.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:26:54 #84
37950 JAM
Sic transit gloria mundi.
pi_218921548
quote:

[..]
Dan ga je toch lekker met een Spaanse vlag wapperen en op een Spaans forum in het Spaans zitten kletsen? Want niet de hertog van Parma was dan jouw Vader des Vaderlands, maar de koning van Spanje die hij diende. Een nogal slechte koning, trouwens. En zeer intolerant. Bekend van een genocide.
Liever Turks dan Paaps! :D .
"The world will note that the first atomic bomb was dropped on Hiroshima, a military base."
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:28:05 #85
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921561
quote:

[..]
Gut ja, wat hebben mijn voorouders 'genoten' van de vrijheden die de Prins gebracht heeft. Als hij ze niet uitgehongerd had, natuurlijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218921564
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:26 schreef JAM het volgende:

[..]
Ja. Haha!

"Liever een raket in de tuin dan een Rus in de keuken"
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:28:44 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921574
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:26 schreef JAM het volgende:

[..]
Naja, dat is gelukt.

Veel plezier ermee.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218921580
Mijn Nazi bingokaart is inmiddels ook weer vol.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218921584
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:26 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Alsof de watergeuzen zo vredelievend waren.
Nee, maar ze hebben geen honderdduizenden mensen gedeporteerd. En ze zorgden iig dat Nederland Nederland werd, in plaats van Spaans. En de lang nog katholieke Willem van Oranje accepteerde in elk geval andersdenkenden (ook toen hij protestant werd), Filips niet.
pi_218921599
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, maar ze hebben geen honderdduizenden mensen gedeporteerd. En ze zorgden iig dat Nederland Nederland werd, in plaats van Spaans. En de lang nog katholieke Willem van Oranje accepteerde in elk geval andersdenkenden (ook toen hij protestant werd), Filips niet.
Vertel dat de Martelaren van Gorcum.
pi_218921600
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gut ja, wat hebben mijn voorouders 'genoten' van de vrijheden die de Prins gebracht heeft. Als hij ze niet uitgehongerd had, natuurlijk.
Wat denk jij dat de Spaanse koning had gedaan met het Nederlandse volk? Je bent gek als je denkt dat ook maar 1 gebied er onder Filips beter af was geweest, dan ken je de geschiedenis van Brabant gewoon niet.

Maar goed, de intolerantie van Filips is misschien wel aansprekend voor sommige mensen nu.
pi_218921602
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Mijn Nazi bingokaart is inmiddels ook weer vol.
Wat stond er op? Vast geen watergeuzen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:31:33 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921604
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Vandaar dat katholieke provincies tot 1795 wingewesten waren.

Prinsenvlag... ik kots erop
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218921611
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 16:15 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

Als je zegt: “Geen idee of Aboriginals 40 jaar geleden pas vuur hebben ontdekt” op de vraag wat zij van de racistische drek van haar medeleden vindt, dan ben je toch een ontiegelijk smerig wijf?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:32:30 #95
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218921612
Als Limburger spuug ik op de Romeinse vlag.
Opbokken met Julius en zijn leger van vernieling.
Ambiorix is mijn vader des vaderlands. Hadden ze maar toverdrank.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_218921616
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Vandaar dat katholieke provincies tot 1795 wingewesten waren.

Prinsenvlag... ik kots erop
Oh dan ben je in goed links gezelschap. 🤣

Ik persoonlijk hou wel van de VOC mentaliteit.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:33:13 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921618
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:

[..]
Wat denk jij dat de Spaanse koning had gedaan met het Nederlandse volk? Je bent gek als je denkt dat ook maar 1 gebied er onder Filips beter af was geweest, dan ken je de geschiedenis van Brabant gewoon niet.

Maar goed, de intolerantie van Filips is misschien wel aansprekend voor sommige mensen nu.
De intolerantie van de Gomaristen, laten we het daar eens over hebben.

En echt, je kunt mij niets vertellen over de geschiedenis van Brabant, Hanca. Gewoon niet doen.. dat ga je gigantisch verliezen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:33:58 #98
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218921632
quote:

Dat zijn 100% fascisten en kastnazi's.
Maar we mogen het geen smerige partij noemen...
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 21:35:08 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218921651
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 21:31 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Vertel dat de Martelaren van Gorcum.
Of die van Alkaar, Roermond..

Musius...

Affijn, zo 'vredelievend' was dhr. Oranje en diens achterban niet.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin donderdag 2 oktober 2025 @ 21:35:21 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218921655
Hou eens op met die (halve) godwins en weet ik niet wat meer, je kunt FvD prima onderuit schoffelen zonder elke keer te verzanden in dat soort retoriek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')