Ik merk dat het ESF mij nu weinig boeit met alles wat er speelt. Ik sta er eigenlijk net zo als na de diskwalificatie van Joost. Ik focus mij op de nationale finales (want daar draait het nog gewoon om de muziek en de artiesten) en de ESF-feestjes. Later zie ik wel wat ik met het ESF doe.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:37 schreef Pisces29 het volgende:
Mocht het waar zijn, het zou me voor geen 1% verbazen als ze uitstellen of aflasten. Alsof ik al zoiets verwachtte. Want zo zijn toch ook eigenlijk?![]()
Sneu hoor.
Achja dat is al eens eerder gebeurd met Azerbaijan en de simkaarten. Dan kan Israel het ookquote:Op maandag 13 oktober 2025 17:44 schreef Greys het volgende:
[..]
Dat ligt onder dat tapijt waar straks de rest ook onder wordt geschoven.
Dat zal best kunnen, maar als allerlei landen afhaken (al verwacht ik sowieso ook niet meer dan Nederland, Spanje, Slovenië en Ierland), dan krijg je wel zoals het JESF dat het een vrij irrelevant geheel wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:33 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik voel het tegenovergestelde, ik ben bang dat de EBU de landen in december zo gaat manipuleren dat (op een paar na) ze wel weer gewoon gezellie meedoen en dan wint Israël (zekerheidje) en omdat daar helegaar niksssss meer aan de hand is nu ineens kennelijk organiseren ze het ook het jaar erna en kan bij de EBU en de hoofdsponsor de Israëlische vlag uit en de kijkers en bezoekers wapperen vrolijk mee want gelukkig niks meer aan de handje en pais en vree en die inmenging in het stemmen vergeten we ook gewoon voor het gemak.
Ja. Dat zie ik gebeuren.
Helaas.
De EBU heeft voor mij sinds Joost met al hun beslissingen én gebrek aan beslissingen de ESF-liefde de nek wel omgedraaid eigenlijk. En dat neem ik ze enorm kwalijk. Fan sinds 1986 maar ze zakken er maar in met hun enge clubje.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:54 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Ik merk dat het ESF mij nu weinig boeit met alles wat er speelt. Ik sta er eigenlijk net zo als na de diskwalificatie van Joost. Ik focus mij op de nationale finales (want daar draait het nog gewoon om de muziek en de artiesten) en de ESF-feestjes. Later zie ik wel wat ik met het ESF doe.
Tenzij ze Kazachstan nog over de streep kunnen trekken. Daarover is het ook al een tijdje stil.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zal best kunnen, maar als allerlei landen afhaken (al verwacht ik sowieso ook niet meer dan Nederland, Spanje, Slovenië en Ierland), dan krijg je wel zoals het JESF dat het een vrij irrelevant geheel wordt.
Ik denk zelf dat er hooguit 1 of 2 overblijven die niet meedoen, als ze in december vakkundig door de EBU zijn gemanipuleerd. En daar kunnen ze best zonder, daar wordt het geen JESF van. Helaas, want ik zou het de EBU gunnen. Maar ik ben echt bang dat het qua gevolgen allemaal wel meevalt voor ze straks.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Dat zal best kunnen, maar als allerlei landen afhaken (al verwacht ik sowieso ook niet meer dan Nederland, Spanje, Slovenië en Ierland), dan krijg je wel zoals het JESF dat het een vrij irrelevant geheel wordt.
Zo sta ik er ook in. Misschien komt mijn post over alsof ik het ESF nog een kans wil geven maar dat is echt alleen als alles weer goed komt. Dan moet er echt een wonder gebeuren. Ik raak er nu alleen maar gefrustreerd, boos en verdrietig van. Dit jaar gaven de artiesten (met o.a. Claude) voor mij weer een beetje kleur aan het songfestival. Maar achteraf gezien was dat een tijdelijke pleister op de wond.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:02 schreef Greys het volgende:
[..]
De EBU heeft voor mij sinds Joost met al hun beslissingen én gebrek aan beslissingen de ESF-liefde de nek wel omgedraaid eigenlijk. En dat neem ik ze enorm kwalijk. Fan sinds 1986 maar ze zakken er maar in met hun enge clubje.
Iemand die met een arm wappert richting een cameravrouw wordt er zonder pardon uitgetieft maar híer moeten ze jaren over nadenken en dan nog niks durven en zélfs de stemming waarin ze het anderen wilden laten bepalen afgelasten. Als het niet zo treurig was allemaal was het om te gieren zo debiel allemaal, alles wat de EBU doet en zegt en niet zegt. *gebaart weids*
Richard is het allemaal alweer vergeten! Het heeft ‘m nooit geboeidquote:Op maandag 13 oktober 2025 17:52 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
De inkt van partijen is nog amper droog maar alles is nu toch opgelost?![]()
Het probleem is dat waarschijnlijk het merendeel van de landen zich sowieso zouden onthouden van stemmen. Dus die gaan zich ook niet uitspreken. En door de stemming af te schaffen, krijg je ook geen stemmen tegen Israël uit Algerije, Egypte, Tunesië enzo.quote:Op maandag 13 oktober 2025 17:48 schreef Greys het volgende:
https://x.com/esc_gabe/st(...)iWTyBQaNxWnBXWQ&s=19
(Ik kan hem niet meer zo plaatsen dat je hem ziet, kennelijk. Daar krijg ik alleen nog maar foutmeldingen.)
Maar dit dus.
Gabe heeft gelijk.
Mensen kennen ook geen schaamte meer he?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:17 schreef Greys het volgende:
Benieuwd of AvroTros even bij Douwe Bob in de leer gaat qua aangifte doen.
[ afbeelding ]
Nope. Het bekt zo lekker he, ANTISEMIETEHHH krijsen en dingen roepen over Jodenhaat terwijl het daar in dit geval echt núl over gaat. En ze vergeten voor het gemak allemaal dat Israël tot aan die oorlog gewoon altijd gewoon meedeed aan het ESF en ook won enzo en niemand protesteerde. Toen waren we kennelijk geen antisemieten en nu ineens allemaal wel. Het kan snel gaan.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:21 schreef NailQueen het volgende:
[..]
Mensen kennen ook geen schaamte meer he?
Duncan Laurence won in Tel Aviv... het lijkt een eeuwigheid geleden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope. Het bekt zo lekker he, ANTISEMIETEHHH krijsen en dingen roepen over Jodenhaat terwijl het daar in dit geval echt núl over gaat. En ze vergeten voor het gemak allemaal dat Israël tot aan die oorlog gewoon altijd gewoon meedeed aan het ESF en ook won enzo en niemand protesteerde. Toen waren we kennelijk geen antisemieten en nu ineens allemaal wel. Het kan snel gaan.
Ironisch genoeg juichen dit soort lui tijdens het Songfestival ook helemaal niet voor Nederland.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:30 schreef Greys het volgende:
[..]
Nope. Het bekt zo lekker he, ANTISEMIETEHHH krijsen en dingen roepen over Jodenhaat terwijl het daar in dit geval echt núl over gaat. En ze vergeten voor het gemak allemaal dat Israël tot aan die oorlog gewoon altijd gewoon meedeed aan het ESF en ook won enzo en niemand protesteerde. Toen waren we kennelijk geen antisemieten en nu ineens allemaal wel. Het kan snel gaan.
Misschien zijn die zure boomers online dan ook weer tevreden dat we "echte muziek" te sturen uit hun jeugd van 40 jaar geleden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Duncan Laurence won in Tel Aviv... het lijkt een eeuwigheid geleden.
Ik zie echt niet hoe het nu verder moet qua Nederland en Eurovisie. Misschien moet Avrotros de deelname inleveren, en aan Wakker Nederland geven. Die sturen dan Marga Bult ofzo. Het is toch een totale farce. Het interesseert mij in elk geval helemaal geen hol meer. Laat Israël maar lekker winnen, hoera, feest, fantastisch, een overwinning voor de muziek en voor de vrede.
quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:35 schreef blackswangreen het volgende:
[..]
Duncan Laurence won in Tel Aviv... het lijkt een eeuwigheid geleden.
Ik zie echt niet hoe het nu verder moet qua Nederland en Eurovisie. Misschien moet Avrotros de deelname inleveren, en aan Wakker Nederland geven. Die sturen dan Marga Bult ofzo. Het is toch een totale farce. Het interesseert mij in elk geval helemaal geen hol meer. Laat Israël maar lekker winnen, hoera, feest, fantastisch, een overwinning voor de muziek en voor de vrede.
Ja helemaal eens met jullie.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:43 schreef Em31 het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat wij geen onderdeel uit gaan maken van deze shitshow zo (enige kritiekpuntje dat het dan ook wel een jaar eerder had gekund).
En ik gun de EBU een jaar later een ongekende propagandashow, succes ermee.
Ze keken überhaupt nooit.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ironisch genoeg juichen dit soort lui tijdens het Songfestival ook helemaal niet voor Nederland.
Maar het is allemaal woke nu, net als waarschijnlijk 95% van de muziek in de hitlijsten nu.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:43 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ironisch genoeg juichen dit soort lui tijdens het Songfestival ook helemaal niet voor Nederland.
Nou ja, na het gedoe in de zaak Joost, geloof ik pas dat Avrotros er niet bij is, als straks in mei de aftiteling speelt en wij nog niet geweest zijnquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:43 schreef Em31 het volgende:
Ik ben in ieder geval blij dat wij geen onderdeel uit gaan maken van deze shitshow zo (enige kritiekpuntje dat het dan ook wel een jaar eerder had gekund).
En ik gun de EBU een jaar later een ongekende propagandashow, succes ermee.
Uiteraard mee eens, maar in het geval van de ESF-journalisten is dit natuurlijk ook gewoon een deel van hun broodwinning. Ook Aran Bade, Reetveger, Lara Zevenbergen enzo zullen uiteindelijk een stuk liever hebben dat we wel meedoen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef blackswangreen het volgende:
Het geroeptoeter van de Geenstijls en Van de Crommerts komt door een fundamenteel niet-begrijpen van het probleem. Het gaat er niet om dat er mensen anti-Israël of antisemitisch zijn, het gaat er juist om dat een klein zeer fanatiek deel van de mensen heel erg pro-Israël is. Geen enkel ander land roept dat sentiment op, en de Israëlische regering voedt dat sentiment ook bewust middels een propagandacampagne. Malta probeert dat ook, maar ja, nobody gives a fuck about Malta. Maar in het geval van Israël krijg je dan een cocktail die ervoor zorgt dat het hele songfestival moet worden georganiseerd rondom de deelname van één land, en dat is gewoon niet vol te houden. Dat kan niet.
Ook waar jaquote:Op maandag 13 oktober 2025 20:01 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Nou ja, na het gedoe in de zaak Joost, geloof ik pas dat Avrotros er niet bij is, als straks in mei de aftiteling speelt en wij nog niet geweest zijn![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |