Het is eis; ongeletterde boer.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
- GGZ gevallen met een rugzak van hier tot Tokio waarvan je na een eenvoudig "Hallo" je mailbox vol krijgt met allerlei rapporten psychische klachten en aandoeningen met de ijs dat je daar of partner maar beter mee overweg moet kunnen.
Deze uitspraak kun je ook omdraaien. Misschien is er wel een reden voor het ongunstige beeld van mannen op dating sites. Er zal per slot van rekening toch echt wel een reden zijn dat die mannen single zijn.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Misschien is er wel een reden voor het ongunstige beeld van vrouwen op dating sites.
Er zal per slot van rekening toch echt wel een reden zijn dat die vrouwen single zijn.
Dat krijg ik als single man die op dating sites een vrouw zoekt, ook vaak genoeg te horen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 20:27 schreef Groepfunder het volgende:
Deze uitspraak kun je ook omdraaien. Misschien is er wel een reden voor het ongunstige beeld van mannen op dating sites. Er zal per slot van rekening toch echt wel een reden zijn dat die mannen single zijn.
En wat is het probleem?quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
- GGZ gevallen met een rugzak van hier tot Tokio waarvan je na een eenvoudig "Hallo" je mailbox vol krijgt met allerlei rapporten psychische klachten en aandoeningen met de eis dat je daar of partner maar beter mee overweg moet kunnen.
Moet je wel bij die top 10% mannen horen of heel veel geluk hebben.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:51 schreef Hyaenidae het volgende:
Boeien, als je er een lekkere fuckbuddy aan overhoudt is het toch prima?
Of buiten die top % mannen lukt het ook wel, alleen dan moet je wel genoegen nemen met iemand waarbij je liever het licht helemaal uitlaatquote:Op zaterdag 27 september 2025 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Moet je wel bij die top 10% mannen horen of heel veel geluk hebben.
nu maak je met een 30 cm FOK!vleesstaaf wellicht iets meer kans, dat dan weer wel
Nou, nou, nou, nou, nou…quote:Op zondag 28 september 2025 09:48 schreef MultiBanaan het volgende:
[..]
Of buiten die top % mannen lukt het ook wel, alleen dan moet je wel genoegen nemen met iemand waarbij je liever het licht helemaal uitlaat
Ik snap overigens niet dat er zo negatief wordt gedaan over vrouwen die al kinderen hebben. Kijk, dat je geen trek hebt in een partner die al kinderen heeft kan. You do you.quote:Op zondag 28 september 2025 10:36 schreef verbijstering het volgende:
Hmm de eerstgenoemde kwam ik in mijn single tijd veel tegen. Ik moet wel zeggen dat ik ook echt aangaf op zoek te zijn naar een relatie en settelen, misschien dat dat voor een filter zorgde.
Mijn ervaring was meer:
- Dames die ik toentertijd als oud of my league bestempelde maar met een kind
- Vrouwen die single waren en op zoek waren om een gezin te stichten.
Ik ben voor de 2e gegaanwees gewoon open en eerlijk hoe jij er instaat en wat je zoekt, en kijk of dat past, en hecht niet te veel waarde aan de foto's.
Het is echt niet dat de top 1% van de mannen alle dates heeft daar, misschien als je alleen op zoek bent naar een one night stand, maar gebruik dan geen dating sites.
Voor mij was het ovoral leeftijdsafhankelijkheid, toen ik begon met daten en 23 was, was ik echt te onvolwassen en niet toe aan kinderen, een jaar of 3 later en wat werken, had ik dat veel meerquote:Op zondag 28 september 2025 10:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik snap overigens niet dat er zo negatief wordt gedaan over vrouwen die al kinderen hebben. Kijk, dat je geen trek hebt in een partner die al kinderen heeft kan. You do you.
Maar als je in de 30 bent is het niet onlogisch dat je uit een eerdere relatie al kinderen hebt. En nee, dan zoek je niet meteen een stiefvader die de rekeningen gaat betalen van kinderen met namen die een getinte huid moeten suggereren zoals TS doet.
Er is ook een groot voordeel aan vrouwen die al kinderen hebben voor diegenen die zelf geen kinderen (meer) willen…
Ik quote jou, maar mijn opmerking was vooral gericht naar TS.quote:Op zondag 28 september 2025 11:12 schreef verbijstering het volgende:
[..]
Voor mij was het ovoral leeftijdsafhankelijkheid, toen ik begon met daten en 23 was, was ik echt te onvolwassen en niet toe aan kinderen, een jaar of 3 later en wat werken, had ik dat veel meer![]()
Nu zou het mij mocht ik weer moeten daten niet afremmen in ieder geval!
Dat lijkt mij eerlijk gezegd niet helemaal waar. Tinder is bv gratis te gebruiken en daar kon je absoluut hele leuke vrouwen leren kennen.quote:Op zondag 28 september 2025 14:44 schreef Hexagon het volgende:
Je moet ook niet op gratis sites gaan zitten TS. Daar komt ook gratis volk op af.
Dat is dan wel weer waar... beide doen aan een beste vleeskeuring maar ook met iets wat minder looks kan de inhoud van een profiel interesse wekken.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:39 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Moet je wel bij die top 10% mannen horen of heel veel geluk hebben.
nu maak je met een 30 cm FOK!vleesstaaf wellicht iets meer kans, dat dan weer wel
Je kunt ook zeggen, meer vrijgezellen, meer concurrentie.quote:Op zondag 28 september 2025 20:11 schreef Hexagon het volgende:
Meer vrijgezellen, meer kansen zou je zeggen. Maar dan moet je niet enkel op je zolderkamer gaan zitten en je slachtoffer voelen.
Je mist de jabba the hutt types met een kort pittig kapsel die verontwaardigd zijn dat ze alleen maar mannen tegenkomen die na een keer boemboem eruit naaien. Om vervolgens overal te klagen dat ze maar geen serieuze vent tegenkomen, maar zelf ook niet hun best willen doen om er een beetje aantrekkelijk uit te zien voor een vent.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:23 schreef Joopklepzeiker het volgende:
Als man zijnde dan hè, hoe de ervaring van de dames omgekeerd is kan ik niet zeggen ik heb geen ervaring met kerels daten.
Maar ik heb me dit een keer aan laten raden dus ik een foto gemaakt, een profiel informatie over mezelf er op gezet en ik krijg maar drie soorten.
- Alleenstaande moeders die wanhopig nog op zoek zijn naar een stiefvader (lees wandelende pinautomaat) voor Dylano en Priscilla.
- GGZ gevallen met een rugzak van hier tot Tokio waarvan je na een eenvoudig "Hallo" je mailbox vol krijgt met allerlei rapporten psychische klachten en aandoeningen met de eis dat je daar of partner maar beter mee overweg moet kunnen.
- Van die vrouwen die niet serieus contact kunnen onderhouden je ghost-en en die alleen maar komen om te kijken hoe veel aandacht ze trekken met hun profielfoto's met 36 filters er overheen.
Tot zover mijn ervaring. Als jullie ervaringen of aanvullingen hebben op deze lijst zou ik het graag van jullie van vernemen.
Theoretische kansen ja. Maar in de praktijk is het lastiger geworden. En dat hangt samen met social media.quote:Op zondag 28 september 2025 20:11 schreef Hexagon het volgende:
Meer vrijgezellen, meer kansen zou je zeggen.
Goh, hoe zou dat toch komen?!?!?!quote:Op zondag 28 september 2025 19:56 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Het aantal vrijgezellen in Nederland stijgt dramatisch.
Als Amerika een soort peiling kan vormen, in 1950 was 50% op hun 30ste getrouwd en hadden ze een woning.
Dat is nu anno 2025 minder dan 12%.
Tja mensen die de positieve kant van zaken bekijken zijn doorgaans succesvoller.quote:Op zondag 28 september 2025 20:42 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je kunt ook zeggen, meer vrijgezellen, meer concurrentie.
Het gaat twee kanten op.
Tja, ik geloof niet zo in die eisenlijstjes. Doorgaans valt men gewoon voor iemand waarmee het klikt en die gewoon aantrekkelijk is. Ik heb ook van die vrouwen meegemaakt op het werk. Hadden veel eisen. En als ze dan uiteindelijk een vriend hadden, voldeed hij uiteindelijk nog niet aan de helft.quote:Op zondag 28 september 2025 20:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Theoretische kansen ja. Maar in de praktijk is het lastiger geworden. En dat hangt samen met social media.
Het probleem is dat veel mensen door het grote aanbod hun lat hoger gaan leggen. Met name vrouwen.
Daarnaast is er ook nog een maatschappelijke omslag. Vrouwen daten voornamelijk mannen met een gelijke of hogere opleiding/loopbaan. Maar nu vrouwen beter presteren op dat gebied dan mannen is de vijver waarin ze willen vissen kleiner geworden.
En voor de goede orde: dat kan klinken alsof het de schuld is van vrouwen omdat ze te kritisch zijn, maar dat is niet wat ik denk. Ja, sommigen zijn niet heel erg realistisch. Maar ik denk ook dat vrouwen op dit gebied verstandiger zijn en het heeft nu eenmaal geen zin om met iemand een relatie te hebben waar je onvoldoende gelukkig van wordt.
Dus de praktijk is denk ik dat er steeds meer mannen zijn die gewoon geen kans meer maken zoals ze nu zijn.
En hetzelfde geldt voor vrouwen: de groep vrouwen die geen kans heeft op een partner waar ze interesse in zou hebben neemt ook toe.
Kortom: in de praktijk is het lastiger.
Ik herken me niet in dat beeld.quote:Op zondag 28 september 2025 21:22 schreef Hexagon het volgende:
Veel van die eenzame kerels gedragen zich gewoon gigantisch onaantrekkelijk en kansloos. Doen niks om een gezond sociaal leven te ontwikkelen. Doen niks om zelfverzekerd over te zijn. Zitten vooral thuis een beetje te gamen.
Het is meer een soort trend daarvan de schuld te gaan geven aan feminisme, social media en wat dan nog meer. Iets wat overigens ook gigantisch onaantrekkelijk gedrag is.
In wlek beeld herken je je wel?quote:Op zondag 28 september 2025 21:30 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herken me niet in dat beeld.
Maar heb je een sociaal leven?quote:Op zondag 28 september 2025 21:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval geen gamer.
In de meeste van zulke gevallen hebben ze hun vriend dan niet via een dating site of app gevonden, maar gewoon ergens ontmoet. Op dating sites en apps hanteren vrouwen meestal wel allerlei eisenlijstjes. Vrouwen hebben me op dating sites gewoon afgewezen omdat ik naar hun smaak niet lang genoeg ben. En ik heb ook meegemaakt dat als ik op een dating site dan toch in contact kwam met een dame en er een gesprek ontstond, ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed, daaruit wel begreep dat ik geen hoog inkomen heb, en vervolgens niet meer reageerden.quote:Op zondag 28 september 2025 21:22 schreef Hexagon het volgende:
Tja, ik geloof niet zo in die eisenlijstjes. Doorgaans valt men gewoon voor iemand waarmee het klikt en die gewoon aantrekkelijk is. Ik heb ook van die vrouwen meegemaakt op het werk. Hadden veel eisen. En als ze dan uiteindelijk een vriend hadden, voldeed hij uiteindelijk nog niet aan de helft.
Dat zijn datingsites wellicht gewoon niks voor je.quote:Op zondag 28 september 2025 21:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de meeste van zulke gevallen hebben ze hun vriend dan niet via een dating site of app gevonden, maar gewoon ergens ontmoet. Op dating sites en apps hanteren vrouwen meestal wel allerlei eisenlijstjes. Vrouwen hebben me op dating sites gewoon afgewezen omdat ik naar hun smaak niet lang genoeg ben. En ik heb ook meegemaakt dat als ik op een dating site dan toch in contact kwam met een dame en er een gesprek ontstond, ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed, daaruit wel begreep dat ik geen hoog inkomen heb, en vervolgens niet meer reageerden.
Of ik moet een niche opzoeken waar ik missschien wel kans maak.quote:Op zondag 28 september 2025 21:44 schreef Hexagon het volgende:
Dat zijn datingsites wellicht gewoon niks voor je.
Dat social media een rol speelt heb ik niet verzonnen, dat is onderzocht. En feminisme speelt ook zeker een rol. Waar 100 jaar geleden je als vrouw echt een probleem had als je geen man kon vinden is dat nu niet meer zo. Dat maakt dat vrouwen veel minder druk voelen om een partner te vinden. Dat speelt een rol. Is prima uiteraard en ik geef verder ook niemand de schuld.quote:Op zondag 28 september 2025 21:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, ik geloof niet zo in die eisenlijstjes. Doorgaans valt men gewoon voor iemand waarmee het klikt en die gewoon aantrekkelijk is. Ik heb ook van die vrouwen meegemaakt op het werk. Hadden veel eisen. En als ze dan uiteindelijk een vriend hadden, voldeed hij uiteindelijk nog niet aan de helft.
Veel van die eenzame kerels gedragen zich gewoon gigantisch onaantrekkelijk en kansloos. Doen niks om een gezond sociaal leven te ontwikkelen. Doen niks om zelfverzekerd over te zijn. Zitten vooral thuis een beetje te gamen.
Het is meer een soort trend daarvan de schuld te gaan geven aan feminisme, social media en wat dan nog meer. Iets wat overigens ook gigantisch onaantrekkelijk gedrag is.
Volgens mij speelt het feminisme ook beslist een rol.quote:Op zondag 28 september 2025 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
En feminisme speelt ook zeker een rol.
Nou, nee.quote:Op zondag 28 september 2025 21:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Maar tegelijkertijd zijn vrouwen op het gebied van dating en het aangaan van relaties een beetje blijven steken in allerlei oude rolpatronen, en willen ze een man die hoger opgeleid is en een hoger salaris verdient en de hoofdkostwinnaar in het gezin is.
Je kan beter gewoon iets gaan doen waarbij je veel mensen tegenkomt.quote:Op zondag 28 september 2025 21:45 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Of ik moet een niche opzoeken waar ik missschien wel kans maak.
Social Media is onderhand wel het grote ongrijpbare kwaad dat je van alles de schuld kan geven. Maar veelal is het een digitale vertaling van wat al bestond.quote:Op zondag 28 september 2025 21:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat social media een rol speelt heb ik niet verzonnen, dat is onderzocht. En feminisme speelt ook zeker een rol. Waar 100 jaar geleden je als vrouw echt een probleem had als je geen man kon vinden is dat nu niet meer zo. Dat maakt dat vrouwen veel minder druk voelen om een partner te vinden. Dat speelt een rol. Is prima uiteraard en ik geef verder ook niemand de schuld.
Natuurlijk zijn de eisenlijstjes niet gebeiteld in steen en zeker niet als er een kinderwens is, maar het is simpelweg een feit dat het percentage singles toeneemt, dus kennelijk is het wel lastiger geworden.
Wat is ertegen om een niche op te zoeken waar ik wel kans maak?quote:Op zondag 28 september 2025 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Je kan beter gewoon iets gaan doen waarbij je veel mensen tegenkomt.
Op zichzelf niets natuurlijk als je daar kansen ziet.quote:Op zondag 28 september 2025 22:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat is ertegen om een niche op te zoeken waar ik wel kans maak?
Nou ja, niemand is verplicht om te gaan daten. Ik snap best dat je als je niet de persoon tegenkomt waar je echt een relatie mee wil dat je dan niet gaat voor iemand die je eigenlijk niet zo ziet zitten omdat je per se een partner wil.quote:Op zondag 28 september 2025 21:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens mij speelt het feminisme ook beslist een rol.
Door het feminisme is het opleidingsniveau en de arbeidsparticipatie van vrouwen enorm toegenomen. Daar is natuurlijk niets tegen en het is ze van harte gegund dat vrouwen ook carrière kunnen maken en niet meer financieel afhankelijk hoeven te zijn van een man.
Maar tegelijkertijd zijn vrouwen op het gebied van dating en het aangaan van relaties een beetje blijven steken in allerlei oude rolpatronen, en willen ze een man die hoger opgeleid is en een hoger salaris verdient en de hoofdkostwinnaar in het gezin is.
Het gebeurt weliswaar steeds meer dat vrouwen, zoals dat heet, "downdaten" en een man kiezen die lager opgeleid is of een lager salaris verdient, maar dat gebeurt bij lange na niet voldoende om de stijging van het opleidingsniveau en arbeidsparticipatie van vrouwen te compenseren.
Dat is niet wat volgt uit de onderzoeken die ik voorbij heb zien komen, maar als jij dit wil geloven: so be it.quote:Op zondag 28 september 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Social Media is onderhand wel het grote ongrijpbare kwaad dat je van alles de schuld kan geven. Maar veelal is het een digitale vertaling van wat al bestond.
Het is hooguit dat veel van die eenzame mensen teveel tijd verdoen aan social media.
Klopt, maar wel 'on steroids'.quote:Op zondag 28 september 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Social Media is onderhand wel het grote ongrijpbare kwaad dat je van alles de schuld kan geven. Maar veelal is het een digitale vertaling van wat al bestond.
Het is hooguit dat veel van die eenzame mensen teveel tijd verdoen aan social media.
Dating apps zijn en blijven een vleeskeuring. Zeer onpersoonlijk en gewoon vluchtig kijken naar een foto.quote:Op zondag 28 september 2025 21:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de meeste van zulke gevallen hebben ze hun vriend dan niet via een dating site of app gevonden, maar gewoon ergens ontmoet. Op dating sites en apps hanteren vrouwen meestal wel allerlei eisenlijstjes. Vrouwen hebben me op dating sites gewoon afgewezen omdat ik naar hun smaak niet lang genoeg ben. En ik heb ook meegemaakt dat als ik op een dating site dan toch in contact kwam met een dame en er een gesprek ontstond, ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed, daaruit wel begreep dat ik geen hoog inkomen heb, en vervolgens niet meer reageerden.
Nou, misschien dat ik dan de uitzondering ben (waarschijnlijk niet), maar ik las ook altijd de tekst. Natuurlijk wel alleen maar als de foto’s leuk genoeg waren.quote:Op maandag 29 september 2025 15:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dating apps zijn en blijven een vleeskeuring. Zeer onpersoonlijk en gewoon vluchtig kijken naar een foto.
Mannen kijken ook alleen maar snel snel naar de foto en zullen bv niet gaan lezen wat ze allemaal schrijft. Eerder of ze dikke tetten heeft![]()
Je mening vormen over mannen en vrouwen dmv de apps is zonde.
In het wild vormen zich nog steeds genoeg koppels
Nuja, je schrijft het zelf: als de foto's leuk genoeg waren. Anders was het ook genadeloos naar links neem ik aan?quote:Op maandag 29 september 2025 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, misschien dat ik dan de uitzondering ben (waarschijnlijk niet), maar ik las ook altijd de tekst. Natuurlijk wel alleen maar als de foto’s leuk genoeg waren.
En ik ben ook al geen fan van dikke tetten…
Natuurlijk is wildvissen ook leuk, maar de apps geven je gewoon meer mogelijkheden. Grote vijver. Die niet voor iedereen werkt. Maar als het voor je werkt: top!
Maar irl is dat toch ook zo? Ik stap niet af op een vrouw als ik haar niet fysiek aantrekkelijk vindt.quote:Op maandag 29 september 2025 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja, je schrijft het zelf: als de foto's leuk genoeg waren. Andere was het ook genadeloos naar links neem ik aan?
Dus een zeer snelle vleeskeuring
Dat laatste dusquote:Op maandag 29 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar irl is dat toch ook zo? Ik stap niet af op een vrouw als ik haar niet fysiek aantrekkelijk vindt.
En ok, je kan nog mensen op je werk leren kennen, maar ook al heb je een leuke klik, als je niet opgewonden wordt van de ander (en dat zit natuurlijk in meer dingen dan alleen uiterlijk, soms is een vrouw enorm mooi maar broeit er simpelweg niets), dan wordt dat niet meer dan een vriendschap.
Dat bij dating apps de nadruk wel extra ligt op het uiterlijk zal ik verder niet ontkennen. Je legt de lat daar ook wel hoger omdat er een optimum aan matches is.
Of andersom (dat komt ook regelmatig voor dat mensen een foto pakken van 20 kg geleden, tenminste... dat hoor je wel eens, want gelukkig niet meegemaakt, of wat ook nieuw is: een AI foto die net even een stuk florissanter oogt). Tekst is ook zoiets wat niet altijd past bij de persoon zelf.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat laatste dus![]()
En sommige mensen staan gewoon erg slecht op de foto.. in het echt zouden ze veel leuker zijn
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Lenny77 het volgende:
En sommige mensen staan gewoon erg slecht op de foto.. in het echt zouden ze veel leuker zijn
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?quote:Op maandag 29 september 2025 17:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.
Dit.quote:Op maandag 29 september 2025 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?
Als een man gaat reageren op anderen en een foto van zichzelf meestuurt die zonder erbij na te denken eventjes snel gemaakt is, vaak lelijk , onscherp, is dat ook de eerste indruk die je iemand geeft... en geen positieve.
als je contact opneemt met iemand op een dating-site, is het eerste dat je moet doen om gewoon _enige_ zorgvuldigheid te tonen in _hoe_ je jezelf presenteert.
Eerste indrukken tellen gewoon.
Niet doen dusquote:Op maandag 29 september 2025 17:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.
Het komt ook heel armoedig over. Alsof je nooit in sociale settings komt waar foto's gemaakt worden.quote:Op maandag 29 september 2025 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?
Als een man gaat reageren op anderen en een foto van zichzelf meestuurt die zonder erbij na te denken eventjes snel gemaakt is, vaak lelijk , onscherp, is dat ook de eerste indruk die je iemand geeft... en geen positieve.
als je contact opneemt met iemand op een dating-site, is het eerste dat je moet doen om gewoon _enige_ zorgvuldigheid te tonen in _hoe_ je jezelf presenteert.
Eerste indrukken tellen gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |