Wat is ertegen om een niche op te zoeken waar ik wel kans maak?quote:Op zondag 28 september 2025 22:13 schreef Hexagon het volgende:
Je kan beter gewoon iets gaan doen waarbij je veel mensen tegenkomt.
Op zichzelf niets natuurlijk als je daar kansen ziet.quote:Op zondag 28 september 2025 22:28 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat is ertegen om een niche op te zoeken waar ik wel kans maak?
Nou ja, niemand is verplicht om te gaan daten. Ik snap best dat je als je niet de persoon tegenkomt waar je echt een relatie mee wil dat je dan niet gaat voor iemand die je eigenlijk niet zo ziet zitten omdat je per se een partner wil.quote:Op zondag 28 september 2025 21:58 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volgens mij speelt het feminisme ook beslist een rol.
Door het feminisme is het opleidingsniveau en de arbeidsparticipatie van vrouwen enorm toegenomen. Daar is natuurlijk niets tegen en het is ze van harte gegund dat vrouwen ook carrière kunnen maken en niet meer financieel afhankelijk hoeven te zijn van een man.
Maar tegelijkertijd zijn vrouwen op het gebied van dating en het aangaan van relaties een beetje blijven steken in allerlei oude rolpatronen, en willen ze een man die hoger opgeleid is en een hoger salaris verdient en de hoofdkostwinnaar in het gezin is.
Het gebeurt weliswaar steeds meer dat vrouwen, zoals dat heet, "downdaten" en een man kiezen die lager opgeleid is of een lager salaris verdient, maar dat gebeurt bij lange na niet voldoende om de stijging van het opleidingsniveau en arbeidsparticipatie van vrouwen te compenseren.
Dat is niet wat volgt uit de onderzoeken die ik voorbij heb zien komen, maar als jij dit wil geloven: so be it.quote:Op zondag 28 september 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Social Media is onderhand wel het grote ongrijpbare kwaad dat je van alles de schuld kan geven. Maar veelal is het een digitale vertaling van wat al bestond.
Het is hooguit dat veel van die eenzame mensen teveel tijd verdoen aan social media.
Klopt, maar wel 'on steroids'.quote:Op zondag 28 september 2025 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Social Media is onderhand wel het grote ongrijpbare kwaad dat je van alles de schuld kan geven. Maar veelal is het een digitale vertaling van wat al bestond.
Het is hooguit dat veel van die eenzame mensen teveel tijd verdoen aan social media.
Dating apps zijn en blijven een vleeskeuring. Zeer onpersoonlijk en gewoon vluchtig kijken naar een foto.quote:Op zondag 28 september 2025 21:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
In de meeste van zulke gevallen hebben ze hun vriend dan niet via een dating site of app gevonden, maar gewoon ergens ontmoet. Op dating sites en apps hanteren vrouwen meestal wel allerlei eisenlijstjes. Vrouwen hebben me op dating sites gewoon afgewezen omdat ik naar hun smaak niet lang genoeg ben. En ik heb ook meegemaakt dat als ik op een dating site dan toch in contact kwam met een dame en er een gesprek ontstond, ze op een gegeven moment vroeg wat voor werk ik deed, daaruit wel begreep dat ik geen hoog inkomen heb, en vervolgens niet meer reageerden.
Nou, misschien dat ik dan de uitzondering ben (waarschijnlijk niet), maar ik las ook altijd de tekst. Natuurlijk wel alleen maar als de foto’s leuk genoeg waren.quote:Op maandag 29 september 2025 15:25 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dating apps zijn en blijven een vleeskeuring. Zeer onpersoonlijk en gewoon vluchtig kijken naar een foto.
Mannen kijken ook alleen maar snel snel naar de foto en zullen bv niet gaan lezen wat ze allemaal schrijft. Eerder of ze dikke tetten heeft![]()
Je mening vormen over mannen en vrouwen dmv de apps is zonde.
In het wild vormen zich nog steeds genoeg koppels
Nuja, je schrijft het zelf: als de foto's leuk genoeg waren. Anders was het ook genadeloos naar links neem ik aan?quote:Op maandag 29 september 2025 15:28 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou, misschien dat ik dan de uitzondering ben (waarschijnlijk niet), maar ik las ook altijd de tekst. Natuurlijk wel alleen maar als de foto’s leuk genoeg waren.
En ik ben ook al geen fan van dikke tetten…
Natuurlijk is wildvissen ook leuk, maar de apps geven je gewoon meer mogelijkheden. Grote vijver. Die niet voor iedereen werkt. Maar als het voor je werkt: top!
Maar irl is dat toch ook zo? Ik stap niet af op een vrouw als ik haar niet fysiek aantrekkelijk vindt.quote:Op maandag 29 september 2025 15:31 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Nuja, je schrijft het zelf: als de foto's leuk genoeg waren. Andere was het ook genadeloos naar links neem ik aan?
Dus een zeer snelle vleeskeuring
Dat laatste dusquote:Op maandag 29 september 2025 15:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Maar irl is dat toch ook zo? Ik stap niet af op een vrouw als ik haar niet fysiek aantrekkelijk vindt.
En ok, je kan nog mensen op je werk leren kennen, maar ook al heb je een leuke klik, als je niet opgewonden wordt van de ander (en dat zit natuurlijk in meer dingen dan alleen uiterlijk, soms is een vrouw enorm mooi maar broeit er simpelweg niets), dan wordt dat niet meer dan een vriendschap.
Dat bij dating apps de nadruk wel extra ligt op het uiterlijk zal ik verder niet ontkennen. Je legt de lat daar ook wel hoger omdat er een optimum aan matches is.
Of andersom (dat komt ook regelmatig voor dat mensen een foto pakken van 20 kg geleden, tenminste... dat hoor je wel eens, want gelukkig niet meegemaakt, of wat ook nieuw is: een AI foto die net even een stuk florissanter oogt). Tekst is ook zoiets wat niet altijd past bij de persoon zelf.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat laatste dus![]()
En sommige mensen staan gewoon erg slecht op de foto.. in het echt zouden ze veel leuker zijn
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.quote:Op maandag 29 september 2025 16:39 schreef Lenny77 het volgende:
En sommige mensen staan gewoon erg slecht op de foto.. in het echt zouden ze veel leuker zijn
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?quote:Op maandag 29 september 2025 17:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.
Dit.quote:Op maandag 29 september 2025 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?
Als een man gaat reageren op anderen en een foto van zichzelf meestuurt die zonder erbij na te denken eventjes snel gemaakt is, vaak lelijk , onscherp, is dat ook de eerste indruk die je iemand geeft... en geen positieve.
als je contact opneemt met iemand op een dating-site, is het eerste dat je moet doen om gewoon _enige_ zorgvuldigheid te tonen in _hoe_ je jezelf presenteert.
Eerste indrukken tellen gewoon.
Niet doen dusquote:Op maandag 29 september 2025 17:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Veel mensen maken voor hun datingprofiel zelf een foto met hun mobiele telefoon. Door de korte afstand komt je gezicht er dan toch een beetje vervormd op.
Het komt ook heel armoedig over. Alsof je nooit in sociale settings komt waar foto's gemaakt worden.quote:Op maandag 29 september 2025 17:49 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ooit bedacht dat dat dus ook een simpele nogo is ...?
Als een man gaat reageren op anderen en een foto van zichzelf meestuurt die zonder erbij na te denken eventjes snel gemaakt is, vaak lelijk , onscherp, is dat ook de eerste indruk die je iemand geeft... en geen positieve.
als je contact opneemt met iemand op een dating-site, is het eerste dat je moet doen om gewoon _enige_ zorgvuldigheid te tonen in _hoe_ je jezelf presenteert.
Eerste indrukken tellen gewoon.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |