abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218886117
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 16:32 schreef Korenfok het volgende:
Het heeft te maken met voorbeeld functie en dat militairen hiervoor illegale activiteiten hebben ondernomen (kopen, bezit hebben van en gebruiken van wettelijk verboden middelen), wat de militair weer chantabel maakt.

Het is een complexer geheel.
Het gebruik van drugs is niet strafbaar.

quote:
Opiumwet

De Opiumwet stelt de import, export, productie, teelt, de handel en het in bezit hebben van drugs strafbaar. Gebruik van drugs is in Nederland dus niet strafbaar.
Het enige wat je met een drugstest aantoont is dat iemand drugs heeft gebruikt.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:50:45 #52
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218886184
Maar gaat het dan om een standaard speelgoed drone of een grotere professionele drone zoals in Denemarken?
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:53:24 #53
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_218886207
Dan heb je wel een bord voor je kop als je na afgelopen week voor de gein gaat lopen klooien met een drone in de buurt van een vliegveld. Als je gepakt wordt mag je wmb. Een weekje op de Dam staan op het schavot.
pi_218886211
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
Het gebruik van drugs is niet strafbaar.
[..]
Het enige wat je met een drugstest aantoont is dat iemand drugs heeft gebruikt.
Onderinvloed zijn is niet verboden (dat toon je aan met een drugstest), maar gebruiken van verboden middelen wel., (want dan ben je betrapt Op het bezitten van verboden middelen).

Dus als de politie een junk ziet basen, dan kan die gearresteerd worden op basis van bezit.

Dus wanneer een militair, iemand met een duidelijke voorbeeld functie, gebruikt heeft, heeft hij dit moeten doen door middel van verboden handelingen, wat tegen die voorbeeld functie ingaat. Militairen hebben gewoon een andere rol en verantwoordelijkheid binnen een land, zelfde zal gelden voor politie, OM etc.

Maar goed... ook binnen defensie zijn zaken nooit altijd 100 % zwart wit, denk ik.
  zaterdag 27 september 2025 @ 17:54:45 #55
345631 Scjvb
Genieten op z'n Haarlems!
pi_218886227
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:53 schreef bleiblei het volgende:
Dan heb je wel een bord voor je kop als je na afgelopen week voor de gein gaat lopen klooien met een drone in de buurt van een vliegveld. Als je gepakt wordt mag je wmb. Een weekje op de Dam staan op het schavot.
Tja, je hebt ze die het erom doen hè. :{w
-Het leven is goed in het beschaafde en welgestelde milieu op Haarlemse bodem, waar wij met volle teugen van het leven genieten! :Y)
pi_218886303
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:29 schreef 3rr0r het volgende:
Nou we kunnen speculeren, tiener die via Telegram zover is gekregen met z'n drone daar te gaan vliegen voor een paar honderd euro?
[..]

Ongekende aanval van de Russen op onze infrastructuur!! Hier moet een staat achter zitten!
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218886372
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:53 schreef Korenfok het volgende:
Onderinvloed zijn is niet verboden (dat toon je aan met een drugstest), maar gebruiken van verboden middelen wel., (want dan ben je betrapt Op het bezitten van verboden middelen).
Ik denk dat ze het hier beter weten: www.politie.nl

quote:
Harddrugs

Harddrugs (XTC, cocaïne, heroïne etc.) bezitten, verhandelen, verkopen of maken is geheel verboden. Het is niet strafbaar om harddrugs te gebruiken.
quote:
Dus als de politie een junk ziet basen, dan kan die gearresteerd worden op basis van bezit.

Dus wanneer een militair, iemand met een duidelijke voorbeeld functie, gebruikt heeft, heeft hij dit moeten doen door middel van verboden handelingen, wat tegen die voorbeeld functie ingaat. Militairen hebben gewoon een andere rol en verantwoordelijkheid binnen een land, zelfde zal gelden voor politie, OM etc.

Maar goed... ook binnen defensie zijn zaken nooit altijd 100 % zwart wit, denk ik.
In tenue/herkenbaar als militair heb je per definitie een voorbeeldfunctie, in je vrije tijd heb je je gewoon te gedragen binnen de kaders van de wet.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:37:54 #58
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218886533
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 15:29 schreef michaelmoore het volgende:
Auswtisers

nooit van gehoord
Ausweis , Zwitsers??
Verbastering van houwitzers, als die over je tenen rijden doet dat grote auw 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:38:11 #59
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218886535
Platvoeten 😱
A murky, forgotten land.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:42:32 #61
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218886557
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
[..]
In tenue/herkenbaar als militair heb je per definitie een voorbeeldfunctie, in je vrije tijd heb je je gewoon te gedragen binnen de kaders van de wet.
Idem, vind ik, als je in een auto rijdt met de bedrijfsnaam erop.

Dat is geen goede reclame als de bestuurders zich als een idioot in het verkeer gedragen.

Werd zojuist nog rechts ingehaald door 2 busjes van hetzelfde bedrijf.
En ik reed al 80 waar je 60 mocht.

Klachten mailtje reeds verstuurd :7

Als het mijn bedrijf was, mochten de chauffeurs morgen op het matje komen.

Maar dat is een ietsiepietsie oftopic 🤗
A murky, forgotten land.
pi_218886591
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:42 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Idem, vind ik, als je in een auto rijdt met de bedrijfsnaam erop.

Dat is geen goede reclame als de bestuurders zich als een idioot in het verkeer gedragen.

Werd zojuist nog rechts ingehaald door 2 busjes van hetzelfde bedrijf.
En ik reed al 80 waar je 60 mocht.

Klachten mailtje reeds verstuurd :7

Als het mijn bedrijf was, mochten de chauffeurs morgen op het matje komen.

Maar dat is een ietsiepietsie oftopic 🤗
Nou ja, ze overtraden de wet, simpel zat. Maar goed, ik zou me er verder niet heel druk om maken, een mail versturen zou me iig al teveel gedoe zijn.
  zaterdag 27 september 2025 @ 18:59:15 #63
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218886681
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 september 2025 17:30 schreef Scjvb het volgende:
Komt allemaal wel dichtbij zo.
Ja de vastgoedprijzen in Hoofddorp en Haarlem zullen binnenkort wel kelderen. Wie wil er in een toekomstige oorlogszone wonen tenslotte?
pi_218886730
quote:
Putin will not wait for the end of the war in Ukraine, he will open a new direction, no one knows which one, - Zelensky.
pi_218886747
quote:
Zelensky: On September 10, Russia attacked Poland with 92 drones, only 19 drones managed to cross the Polish border, the rest were shot down by us.
quote:
Israeli Patriot system has been operating in Ukraine for a month, with two more expected soon, - Zelensky
pi_218886749
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:38 schreef AchJa het volgende:

[..]
Hongaarse drones die een Russisch INS/GPS geleid missile aansturen... Sounds legit. :')
Ik vond het ook al vreemd. Het is ook niet zo dat de lokatie verandert (statisch doelwit), dus waarom spotterdrones?
pi_218886798
twitter
pi_218886804
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:15 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]

De 61e brigade die maanden/jarenlang oorlogsmisdaden pleegde in Kherson en sindskort naar Pokrovsk is gegaan ondervindt nu hoe het is om op een actief front te vechten.
pi_218886945
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 18:11 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wanneer je in bezit bent dat is strafbaar staat letterlijk in je stuk tekst van de opium wet. Wanneer politie je ziet gebruiken ben je strafbaar door dat je in bezit bent op dat moment van harddrugs. Dit is dus grijsgebied. Er worden genoeg mensen opgepakt in centrums van steden omdat ze daar in gebruik zijn. Onderinvloed zijn is niet strafbaar.

Dus hoe wil je gebruiken zonder bezit?

quote:
[..]

[..]
waarom kan een militaire dan ontslagen worden voor dingen die hij doet in zijn vrije tijd zoals drugsgebruiken, betrokken zijn bij vechtpartijen etc. Geen demonstratie recht etc

[ Bericht 0% gewijzigd door Korenfok op 27-09-2025 19:40:37 ]
pi_218887021
Kwestie van uren/dagen voordat de pleuris uitbreekt.
Het lontje in het kruidvat 🔥
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_218887155
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:34 schreef Korenfok het volgende:

Wanneer je in bezit bent dat is strafbaar staat letterlijk in je stuk tekst van de opium wet. Wanneer politie je ziet gebruiken ben je strafbaar door dat je in bezit bent op dat moment van harddrugs. Dit is dus grijsgebied. Er worden genoeg mensen opgepakt in centrums van steden omdat ze daar in gebruik zijn. Onderinvloed zijn is niet strafbaar.

Dus hoe wil je gebruiken zonder bezit?
Nogmaals, het gaat om de preventieve drugstesten... Wat toon je aan met een drugstest? Juist ja, dat je hebt gebruikt. Nergens wordt het bezit aangetoond. Als jij mij een zak coke "uitleent" is het jouw bezit niet dat van mij ook al snuif ik de helft naar binnen. Zo simpel is het gewoon.

quote:
waarom kan een militaire dan ontslagen worden voor dingen die hij doet in zijn vrije tijd zoals drugsgebruiken, betrokken zijn bij vechtpartijen etc. Geen demonstratie recht etc
Als de militair in kwestie op heterdaad betrapt wordt dan kan dat aangezien de wet wordt overtreden, niet middels een preventieve drugstest. Daarbij wordt de militair niet direct ontslagen vanwege de overtreding of het strafbare feit wat hij gepleegd heeft. Hij verliest zijn VGB en daardoor kan hij zijn werk niet meer uitvoeren (dienstongeschikt), ergo ontslag.

En vwb het verlies van een VGB kom je in een grijs gebied terecht, vaak wordt er dan eentje op C niveau uitgegeven waarbij de militair wel werkzaamheden kan uitvoeren die niet hoger geclassificeerd zijn dan DepV.

Zie bv. het verhaal van Kol van Harskamp.

quote:
Kolonel Van Harskamp uit Rijen weer aan de slag bij Defensie: bij een onderzoeksinstituut

Kolonel Richard van Harskamp uit Rijen kan weer aan het werk bij Defensie. De vroegere bevelhebber zat afgelopen twee jaar thuis vanwege een juridisch conflict met het ministerie.

Van Harskamp, voormalig bevelhebber van de Nederlandse troepen in Uruzgan, werd de afgelopen jaren twee keer veroordeeld voor mishandeling van zijn vriendin en haar ex-man. Hij had de man bekogeld met een baksteen. Door die twee straffen besloot Defensie de 'verklaring van geen bezwaar' (VGB) in te trekken, waardoor Van Harskamp niet meer als militair kon werken.

Juist gehandeld

Volgens de bestuursrechter in Breda had Defensieminister Jeanine Hennis-Plasschaert juist gehandeld in deze kwestie. Van Harskamp ging vervolgens tegen die uitspraak in beroep bij de Raad van State. Maar die zaak is dinsdag ingetrokken, zei zijn advocaat Michael Ruperti.

Functie bij onderzoeksinstituut

Defensie heeft besloten om de kolonel te plaatsen op een functie bij een onderzoeksinstituut waarvoor geen VGB is vereist. Als Van Harskamp die functie heeft vervuld, kan hij na een hernieuwd veiligheidsonderzoek voor een volgende vertrouwensfunctie in aanmerking komen, aldus Defensie. Het ministerie gaat verder niet in op de zaak, omdat het om een persoonlijke zaak gaat.
Ook de advocaat kon inhoudelijk niets zeggen. Wel zei hij dat Van Harskamp verheugd is met het besluit van Defensie en dat hij blij is dat hij weer aan het werk kan.
pi_218887156
Het was waarschijnlijk een ballon bij Schiphol lol

quote:
De Polderbaan op Schiphol is vanmiddag zo'n 45 minuten gesloten geweest, nadat piloten en vliegtuigspotters dachten dat ze een drone hadden gezien. Rond 19.00 uur meldde de marechaussee na onderzoek dat het zeer waarschijnlijk geen drone was, omdat er geen is gesignaleerd op radarbeelden. Het vermoeden is nu dat het om een ballon ging.
  zaterdag 27 september 2025 @ 20:12:16 #73
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218887164
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 september 2025 20:10 schreef 3rr0r het volgende:
Het was waarschijnlijk een ballon bij Schiphol lol
[..]

Deze?
pi_218887178
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 september 2025 19:08 schreef oheng het volgende:

[..]
Ik vond het ook al vreemd. Het is ook niet zo dat de lokatie verandert (statisch doelwit), dus waarom spotterdrones?
Het slaat technisch en tactisch helemaal nergens op.
pi_218887259
twitter

Huilie huilie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')