SPOILER: Top 50Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Monitor post op vaste tijden de totaIe scoreIijst in het lopende topic. Dit rond 02:30 - 07:30 - 14:30 en 21:30 uur.
DTS statistieken voor aIIe maanden van DTS kunnen hier teruggevonden worden: STATS
Een seizoen bestaat uit 1 maand en begint vanaf de 1ste post op de 1ste dag van de maand. Nadat een seizoen voltooid is worden de scores weer op nuI gezet.SPOILER: In Memoriam:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaars van afgelopen seizoenen:Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: DTS GEBODENOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Winnaar AugustusOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
@kreequote:een vriendin van mij zit zwaar in de put en ik ben bang dat ze zelfmoord gaat plegen. hoe kan ik haar het beste helpen?
ChatGPT zei:
Dat je dit opmerkt en er iets mee wilt doen is echt heel belangrijk. Als iemand zo diep zit dat je bang bent dat ze zichzelf iets aandoet, kan jouw steun het verschil maken. Hier zijn stappen die je kunt nemen:
1. Praat er open over
Wees direct maar liefdevol. Vraag bijvoorbeeld: “Ik maak me zorgen om je… heb je gedachten aan zelfmoord?”
Veel mensen zijn bang dat vragen “een idee in iemands hoofd brengt”, maar dat is niet zo; het lucht vaak juist op.
2. Luister zonder oordeel
Laat haar praten en probeer niet meteen oplossingen te geven.
Laat merken dat je haar gevoelens serieus neemt (“Ik hoor dat je je echt wanhopig voelt, dat moet zwaar zijn”).
3. Zorg dat ze niet alleen is in een crisismoment
Als je denkt dat het acuut gevaarlijk is (bijv. ze heeft een plan of middelen klaar), bel 112.
In Nederland kan je ook 113 Zelfmoordpreventie bellen of chatten: 0800-0113 (gratis, 24/7).
Website: https://www.113.nl/
4. Stimuleer professionele hulp
Help haar contact opnemen met een huisarts, psycholoog, of crisisdienst.
Bied eventueel aan om mee te gaan naar een afspraak.
5. Blijf zelf ook gesteund
Dit is zwaar voor jou als vriend(in). Praat zelf ook met iemand over jouw zorgen.
Je kunt zelf ook 113 bellen voor advies hoe je iemand het beste kunt ondersteunen.![]()
Hoe lekker is dat
Je valt in slaap word wakker vanzelf niet door de wekker wakker gemaakt en je hebt nog veel vrije tijd over
Weekendblijheid'' I am under no obligation to make sense to you.''![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 12:15 schreef StevenHyde het volgende:
[ afbeelding ]
Naar mijn nieuwe werk toe![]()
![]()
Ik had deze TTIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Trap niet in de verzinsels van mijn haters <3![]()
quote:hoe is het met u?
Ik laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Ja we liggen lepeltje lepeltje in een treintjequote:Op zaterdag 27 september 2025 12:50 schreef KillemWieft het volgende:
Allemaal bij kree in bed gekropen.![]()
Daisy chain @MizzezAmyquote:Op zaterdag 27 september 2025 12:51 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Ja we liggen lepeltje lepeltje in een treintjeProud member of the IDGAF+FU2 community![]()
Geen idee wat dat isquote:
Cause there is always a wrong to your right 🎶
Wanna play?: https://www.torn.com/3899578![]()
Dat antwoord kon ook over 10 minutenquote:Op zaterdag 27 september 2025 13:42 schreef StevenHyde het volgende:
Gaat zichzelf kapot hacken dit jaar![]()
![]()
Nee want dan ben ik weer aan het gamenquote:Op zaterdag 27 september 2025 13:43 schreef maily het volgende:
[..]
Dat antwoord kon ook over 10 minuten![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:44 schreef StevenHyde het volgende:
[..]
Nee want dan ben ik weer aan het gamen![]()
![]()
![]()
![]()
Scorelijst 'Het Dodetopicspel', gegenereerd op: 27-09-2025 14:30
nr / user / totaal score / score gisteren / score vandaag / gebolkt / aantal posts / ratio
1. JustinK / 7569 / +159 / +158 / 10629 / 11767 / 0.64
2. Dotteke / 1818 / +110 / +11 / 3445 / 4185 / 0.43
3. KillemWieft / 1150 / +29 / +15 / 707 / 1056 / 1.09
4. KoningWouter / 947 / +25 / +43 / 1365 / 1723 / 0.55
5. FreshFruit / 931 / +174 / +62 / 997 / 1365 / 0.68
6. kree / 734 / +8 / +67 / 2156 / 2643 / 0.28
7. devzero / 605 / +6 / +1 / 514 / 722 / 0.84
8. hemarookworst / 523 / +21 / +21 / 887 / 1284 / 0.41
9. Homijn / 417 / +0 / +0 / 97 / 192 / 2.17
10. mario390 / 409 / +8 / +7 / 210 / 384 / 1.07
11. _UserName_ / 392 / +8 / +16 / 413 / 583 / 0.67
12. DJMO / 349 / +6 / +0 / 689 / 964 / 0.36
13. Dr.Mikey / 339 / +10 / +0 / 202 / 335 / 1.01
14. Pinnenmutske / 339 / +10 / +3 / 737 / 1000 / 0.34
15. Masberum / 283 / +0 / +0 / 387 / 493 / 0.57
16. gebrokenglas / 271 / +18 / +6 / 1353 / 1742 / 0.16
17. RedShoe / 270 / +1 / +0 / 1102 / 1215 / 0.22
18. StevenHyde / 264 / +6 / +1 / 716 / 925 / 0.29
19. ToT / 263 / +5 / +0 / 1690 / 1940 / 0.14
20. maily / 259 / +8 / +41 / 1110 / 1267 / 0.2SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het officiële liefje van @ieniminimuis O+![]()
RatatatsThey wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Hey
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.![]()
Jij vond het wel genoegquote:Op zaterdag 27 september 2025 14:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ben gestopt met nieten, vond het wel welletjes![]()
![]()
Ik geloof er niets van, maar ik maak er geen welles nietes spelletje vanquote:Op zaterdag 27 september 2025 14:56 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Ben gestopt met nieten, vond het wel welletjes![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:06 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Niet vergeten een laskap op te zetten![]()
![]()
Slapen kan ik thuisquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:16 schreef JustinK het volgende:
[..]
Als je klaar bent, kom je dan hierheen?♡♡♡♡![]()
https://www.gov.uk/govern(...)-id-scheme-explainerquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:19 schreef HappyCharly het volgende:
Wat is dat over digital id in de uk![]()
![]()
Jaquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:21 schreef JustinK het volgende:
Britse regering wil digitale ID-kaart verplicht maken om immigratie tegen te gaan![]()
Engquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:21 schreef maily het volgende:
[..]
https://www.gov.uk/govern(...)-id-scheme-explainer♡♡♡♡![]()
Waarom durf je dat niet?quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:31 schreef HappyCharly het volgende:
Ik wil n hele knoflook roosteren in de oven en dan uitknijpem maar ik durf niet![]()
Rustig aan Mutskequote:Op zaterdag 27 september 2025 15:34 schreef Pinnenmutske het volgende:
Blubjes
Niet te lang want nog steeds ziekjes.
Buh stress![]()
![]()
Het fijne aan buitentemperaturen onder de 24 graden celcius, is dat je lekker in de tuin kunt werken. Naar de hommels luisteren die rond een enorme bos salvia vliegen (na 4 jaar ben ik vergeten wat voor soort salvia het is), een paar citroenboom takken vol met citroenen ondersteunen en selectief "minder gewenste" planten verwijderen. Selectief, want kennelijk vinden bijen de witte bloemetjes aantrekkelijk
Maar nu is het 24 graden en gaat de temperatuur langzaam naar de 30, dus tijd om de badkamers binnen schoon te maken.![]()
Hele bol doormidden snijden, want een halve bol gaat sneller en is makkelijker uit te knijpen. In de oven op 175 Celsius en na een half uurtje even voelen.quote:
Je kunt ook alle teentjes uit de bol halen (maar velletje eraan laten) en los in de oven doen. Dan na 15 minuten even voelen. Het is iets meer werk, maar je kunt vaak het velletje zo los halen.![]()
Kutverdorie, voor cursus maandag moet ik een week van tevoren iets inleveren. Had ik maar vandaag gedaan.Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten![]()
Even een leuk feitje.quote:
Suge Knight was bang voor MC Hammer. Dat verwachten mensen vaak niet omdat MC Hammer commercieel positief imago had
'' I am under no obligation to make sense to you.''![]()
Ik raak dit aanIk laat me niet nog een keer wegpesten ^p^
Had je ook morgenavond kunnen doen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 15:57 schreef hemarookworst het volgende:
Kutverdorie, voor cursus maandag moet ik een week van tevoren iets inleveren. Had ik maar vandaag gedaan.![]()
Had dat eerder gezegdquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:12 schreef devzero het volgende:
[..]
Had je ook morgenavond kunnen doen.Uw ADH vitamine Worst
Jij bevindt je nog tussen de studenten, ik nietquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:18 schreef devzero het volgende:
[..]
Je bent je studenten mentaliteit aan het verliezenUw ADH vitamine Worst
![]()
MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr![]()
* Homijn will PunkteMED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Nijntje is dan ook gewoon een commerciële sell out. Echte nijnen van het volk hebben geen standbeelden nodig om legendarisch te zijn!" – Grrrrrrrr![]()
Als het betaalverkeer plat ligt, hoe kom jij dan aan geld, Pinnenmutske?
Welk betaalverkeer?quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:50 schreef Homijn het volgende:
Als het betaalverkeer plat ligt, hoe kom jij dan aan geld, Pinnenmutske?Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025![]()
Jij?quote:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef JustinK het volgende:
[..]
Als je niet meer kan pinnnen mutske![]()
![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef JustinK het volgende:
[..]
Jij?ZellufSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thinking is difficult, that’s why most people judge![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:50 schreef Homijn het volgende:
Als het betaalverkeer plat ligt, hoe kom jij dan aan geld, Pinnenmutske?![]()
![]()
Oh ik zorg dat ik cash geld in huis heb/bij de mamaquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:51 schreef JustinK het volgende:
[..]
Als je niet meer kan pinnnen mutskeWerewolf
Amai, een girale transactie. Nu heb ik geen goesting meer.quote:Op zaterdag 27 september 2025 16:52 schreef hemarookworst het volgende:
In België noemen ze het geen pinnen![]()
Geld afhalen zeggen wijquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:55 schreef JustinK het volgende:
[..]
Amai, een girale transactie. Nu heb ik geen goesting meer.Werewolf
Wortels afrekenen bij de kassa, bijvoorbeeld.quote:
Met bancontactquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:57 schreef JustinK het volgende:
[..]
En in een winkel betalen met pin?Werewolf
Bancontactquote:Op zaterdag 27 september 2025 16:55 schreef JustinK het volgende:
[..]
Amai, een girale transactie. Nu heb ik geen goesting meer.Uw ADH vitamine Worst
![]()
Ik heb 3 uur dutje gedaan en heb geslapen met de poes tegen mij rug aan. Topdag ik ben helemaal contentquote:🥰
Awwwquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:02 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Ik heb 3 uur dutje gedaan, en heb geslapen met de poes tegen mij rug aan. Topdag ik ben helemaal content🥰
![]()
![]()
Hoi en doei ,,,:WWie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P![]()
Ja ik ben echt zo blij dan, mijn speciale verwarming die wil blijven liggen. We hadden het nodigquote:
HoiMED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Broodje cheeseburger sla tomaat ui curry mayonaise'' I am under no obligation to make sense to you.''![]()
Nomnomnomquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Broodje cheeseburger sla tomaat ui curry mayonaise![]()
![]()
Bancontacten worden niet besprokenquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:08 schreef devzero het volgende:
[..]
Ban contact? En een cassiere een kassa-FA?
MacBorrelnootjequote:Op zaterdag 27 september 2025 17:08 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Broodje cheeseburger sla tomaat ui curry mayonaiseUw ADH vitamine Worst
Ja zo siestaquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:10 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Doe maar lekker mediterraans![]()
Deze man weetquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:11 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Heb je gelijk energie voor een goede fiesta![]()
* devzero stuurt snel een email naar yvonne@ah.nlquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:09 schreef Homijn het volgende:
[..]
Bancontacten worden niet besproken![]()
![]()
Dreams come alivequote:Op zaterdag 27 september 2025 17:15 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Gedroomd over 3 cheeseburgers![]()
Wie won?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:15 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
Gedroomd over 3 cheeseburgers![]()
Echt was een tekenquote:![]()
Nu ook eten living the dream
De droom eigendige toen ik op de fiets zat opeens waren ze weg en ik keek een ravijn inquote:
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:19 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
De droom eigendige toen ik op de fiets zat opeens waren ze weg en ik keek een ravijn in![]()
![]()
![]()
Geen dankquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:19 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Nu heb ik het liedje in mijn hoofd![]()
"Ravijn" is dan ook een symbolische verwijzing naar je lege maag. Dus snel maar wat gaan etenquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:19 schreef Borrelnootje00 het volgende:
[..]
De droom eigendige toen ik op de fiets zat opeens waren ze weg en ik keek een ravijn in![]()
![]()
Dat was wel zo.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:20 schreef devzero het volgende:
[..]
"Ravijn" is dan ook een symbolische verwijzing naar je lege maag. Dus snel maar wat gaan eten
Bedankt devchatdevgpt'' I am under no obligation to make sense to you.''![]()
Ik vind dat ook een heel goed idee voor FOK!quote:
Dat je dan kunt aangeven of je een professionele gebruiker bent of gewoon een anoniem kloontje. En dat je dan kunt kiezen wie je ban in behandeling neemt: Danny, Yvonne, Superwormjim of iemand anders.MED / Homijn || "Gayniaal" – Maanvis
Maar wel je bolknummer prive houdenquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:21 schreef Homijn het volgende:
[..]
Ik vind dat ook een heel goed idee voor FOK!
Dat je dan kunt aangeven of je een professionele gebruiker bent of gewoon een anoniem kloontje. En dat je dan kunt kiezen wie je ban in behandeling neemt: Danny, Yvonne, Superwormjim of iemand anders.![]()
Je mag alles van me weten behalve mijn bolkcode.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Die weet ik!quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:25 schreef FreshFruit het volgende:
Je mag alles van me weten behalve mijn bolkcode.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:25 schreef JustinK het volgende:
[..]
Die weet ik!Heer Justin.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:25 schreef maily het volgende:
[..]
Moet je he hand er maar voorhouden![]()
![]()
“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Ja bolk gvdIk heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"
Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad - My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen![]()
Net betaald in de supermarkt door mijn telefoon in de buurt van een apparaat te houden. Zouden ze in Belgie zeggen dat ik even lekker geband heb?![]()
Voor de zekerheid maar een TR gemachtquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:34 schreef devzero het volgende:
Net betaald in de supermarkt door mijn telefoon in de buurt van een apparaat te houden. Zouden ze in Belgie zeggen dat ik even lekker geband heb?![]()
Ligt eraan wat voor apparaatquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:34 schreef devzero het volgende:
Geen idee, ik spreek alle talen behalve betalenquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:34 schreef devzero het volgende:
Net betaald in de supermarkt door mijn telefoon in de buurt van een apparaat te houden. Zouden ze in Belgie zeggen dat ik even lekker geband heb?Uw ADH vitamine Worst
大丈夫ですか?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:36 schreef hemarookworst het volgende:
[..]
Geen idee, ik spreek alle talen behalve betalen![]()
And did you have coupons for that?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Toen ik "Is that a ban-machine?" vroeg aan de cassiere, keek hij me raar aan![]()
Dat doen ze altijd wel toch?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:37 schreef devzero het volgende:
[..]
Toen ik "Is that a ban-machine?" vroeg aan de cassiere, keek hij me raar aan![]()
Ik ben te lui voor couponsquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:38 schreef maily het volgende:
[..]
And did you have coupons for that?![]()
![]()
Zo moeilijk is die serie toch niet, maar ik vind het tot nu toe wel een leuke serie..quote:Op zaterdag 27 september 2025 06:16 schreef FreshFruit het volgende:
@:Lovely Wat een freaky serie. Snap er helemaal niks van tot dusver, maar het is daar niet pluis.![]()
Maar idd dat het niet pluis is in de school is een ding wat zeker is..Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.![]()
Lieeeeeeevvvvquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:39 schreef Lovely het volgende:
[..]
Zo moeilijk is die serie toch niet, maar ik vind het tot nu toe wel een leuke serie..![]()
Maar idd dat het niet pluis is in de school is een ding wat zeker is..![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Spaart u ook nog zegeltjes.....
Bonuskaart of airmiless.....
Wilt u extra geld opnemen een tasje kost 35 cent houdoe houdoe houdoe'' I am under no obligation to make sense to you.''![]()
Er waren een klein soort pruimen in de aanbieding ("northwestern plum") en die dingen zijn heel goed geschikt om jam mee te maken. Maar ik heb nog 4 grote potten zelfgemaakte jam staan en die moeten eerst op. Maar misschien ga ik straks toch terug en haal nog een paar zakenTenslotte zijn ze alleen rond september beschikbaar
![]()
Preppenquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:41 schreef devzero het volgende:
Er waren een klein soort pruimen in de aanbieding ("northwestern plum") en die dingen zijn heel goed geschikt om jam mee te maken. Maar ik heb nog 4 grote potten zelfgemaakte jam staan en die moeten eerst op. Maar misschien ga ik straks toch terug en haal nog een paar zakenTenslotte zijn ze alleen rond september beschikbaar
Ben nu bij afl.3 . Begin het aardig te snappen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:39 schreef Lovely het volgende:
[..]
Zo moeilijk is die serie toch niet, maar ik vind het tot nu toe wel een leuke serie..![]()
Maar idd dat het niet pluis is in de school is een ding wat zeker is..![]()
Dank voor de tip.“Never argue with an idiot. They will only bring you down to their level and beat you with experience.” ― Mark Twain.![]()
Over welke serie gaat dit?quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:41 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ben nu bij afl.3 . Begin het aardig te snappen.![]()
Dank voor de tip.![]()
Hier zijn plastic tasjes nog gratis, maar ik neem al jaren mijn eigen tassen mee. Zegeltjes heb ik hier nog nooit gezien.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:40 schreef Borrelnootje00 het volgende:
Spaart u ook nog zegeltjes.....
Bonuskaart of airmiless.....
Wilt u extra geld opnemen een tasje kost 35 cent houdoe houdoe houdoe![]()
Graag gedaan, ik ga vanavond er even mee verder denk ikquote:Op zaterdag 27 september 2025 17:41 schreef FreshFruit het volgende:
[..]
Ben nu bij afl.3 . Begin het aardig te snappen.![]()
Dank voor de tip.
Maak van de moeilijkste weg een mooi wandelpad.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: