abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2025 @ 20:03:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218860838
quote:
Rechter staat koranverbranding bij AZC in Hoofddorp toe

De rechtbank in Haarlem heeft vanmiddag geoordeeld dat de koranverbranding die vanavond gepland staat in Hoofddorp door mag gaan. De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.

De demonstranten, verenigd onder de noemer 'Rechts in Verzet,' hadden de koranverbranding een maand geleden aangekondigd. Ze zeggen dat te willen doen uit protest tegen de gemeente, die hun demonstratierecht bij een eerder protest zou hebben ingeperkt.

Eerder legde de gemeente aan NH uit dat het verbranden van de koran niet kan worden verboden, tenzij de veiligheid in het geding zou komen. Op dat argument beriep de gemeente zich gisteren: uit angst voor wanordelijkheden en de openbare veiligheid werd open vuur tijdens de demonstratie verboden. De demonstratie zelf kon wat de gemeente betreft wél doorgaan.

Dat was tegen het zere been van Rechts in Verzet. "We hebben gisteren, bij de kennisgeving, meteen bezwaar ingediend bij de voorzieningenrechter", vertelt een van de demonstranten aan NH. Het kort geding diende vanmiddag en viel uit in het voordeel van de actiegroep: ze mogen de koran vanavond verbranden.

"De rechter heeft gezegd dat het onvoldoende onderbouwd is dat het vuur tot problemen gaat leiden", aldus de persrechter. Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."

Voor de Hoofddorpse Rechts in Verzet-voorman Hugo Kuijper is de uitspraak van de rechter een overwinning. "Ik ben superblij met deze uitspraak. Het recht heeft gezegevierd." Hij houdt er rekening mee dat de sfeer vanavond net als in de rechtszaal gespannen en beladen kan worden. "Dat hoort erbij als je zoiets doet."

Net als bij de demonstratie vorige maand, hebben ook dit keer weer meerdere antifascistische en pro-migratiegroeperingen aangekondigd vanavond een tegendemonstratie te houden in Hoofddorp. Zij lopen een half uur van tevoren gezamenlijk van het station naar het azc waar de koranverbranding gepland staat. Hoeveel mensen op beide protesten af zullen komen is nog niet bekend.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)azc-in-hoofddorp-toe
Zie video's bij bron.
quote:
Koranverbranding AZC Hoofddorp loopt uit de hand

Bij een koranverbranding in de buurt van het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp heeft de Mobiele Eenheid zojuist charges uitgevoerd. Er is in ieder geval één arrestatie verricht. "Tegendemonstranten hebben stenen gegooid en steken vuurwerk af", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst.

"Er wordt met knalvuurwerk gegooid, ik zie stukken glas door de lucht gaan en er wordt met stenen uit de grond gegooid", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst. De Mobiele Eenheid voert ter plaatse charges uit met honden.

Volgens Van Aalst zoekt een kleine groep tegendemonstranten de confrontatie op met de politie. Het overgrote deel van de tegendemonstranten doet niks en staat erbij.

Op de koranverbranding zijn enkele tientallen tegendemonstranten afgekomen. "Aan de kant van het centrum staat een groep van zo'n 80 man. Een deel van hen komt uit Hoofddorp, een ander deel is speciaal op de demonstratie afgekomen."

Hoop politie aanwezig
Bij het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Planeetbaan in Hoofddorp is de politie massaal aanwezig. "Ik tel zo'n acht bussen van de ME en ook de handhaving is volop aanwezig", aldus Van Aalst.

De rechter oordeelde vanmiddag dat de koranverbranding bij het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp toch door mag gaan. De gemeente probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen. Daarop spande initiatiefnemers Hugo Kuiper en Pegida-voorman Edwin Wagensveld met succes een kort geding aan.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)rp-loopt-uit-de-hand
-------------------------------------

Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 september 2025 @ 20:05:26 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218860858
Typische PVV rechter
pi_218860873
Tokkies die een koran gaan verbranden :')
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand :')

De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker woensdag 24 september 2025 @ 20:06:58 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218860891
De stratenmakers varen er wel bij :!
pi_218860929
Woest worden om een boekje :')
  woensdag 24 september 2025 @ 20:09:25 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218860947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:

Potverdikkie. Ik geef je gewoon een plusje!

Precies; normaal doen mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218860956
quote:
De burgemeester stelt bij de rechtbank dat er tegendemonstraties zijn aangekondigd en vreest daarom voor wanordelijkheden. Open vuur acht zij daarom te gevaarlijk.

Beslissing van de rechtbank
De voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat het voorschrift van de burgemeester, waarin het open vuur wordt verboden, niet goed is onderbouwd. Vast staat dat het de burgemeester bij het stellen van het verbod op open vuur niet gaat om het vernietigen van het boek, maar alleen om het feit dat er een open vuur zal zijn. De burgemeester heeft niet goed kunnen uitleggen waarom de aanwezigheid van open vuur om een boek te verbranden tot wanordelijkheden zal leiden bij tegendemonstraties. De voorzieningenrechter heeft daarom besloten een uitzondering te maken op het voorschrift dat er geen open vuur mag zijn tijdens de demonstratie.

Aan de uitzondering heeft hij wel de voorwaarden gesteld dat alleen één boek in een bak met zand wordt verbrand, er een blusdeken en een brandblusser voorhanden zijn om snel in te kunnen grijpen, de verbranding niet langer duurt dan 15 minuten en dat het vuur meteen gedoofd wordt als er toch ongeregeldheden zijn.
https://www.rechtspraak.n(...)goed-onderbouwd.aspx
pi_218861006
Edwin en Els, als dat geen neuken wordt.
pi_218861015
quote:
De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Da's ook wel een heel slap excuus hoor.

quote:
Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."

Sinds wanneer gaat de rechter tot in detail voorschijven op welke exacte wijze een demonstratie moet plaatsvinden? Weet deze rechter niet hoe heilig het demonstratierecht is?
pi_218861040
Van mijn part steken ze het boek in de fik als ze het maar zelf gekocht hebben.
Vakman pur sang
  woensdag 24 september 2025 @ 20:20:44 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218861115
:')
  woensdag 24 september 2025 @ 20:21:28 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218861123
quote:
81s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Eens!
pi_218861151
quote:
omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Ja, dat zal vast de aanleiding zijn geweest voor de zorgen.
pi_218861223
Mooi.

Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter. ^O^

Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''

Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole. :W
pi_218861251
Wat een dappere verzetshelden, dat zal hen leren!
AZ
ALKMAAR
pi_218861307
quote:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

De anderstalige mensen lastigvallen met een geloof, is toch ook provoceren?
pi_218861314
_O_ Vrijheid van meningsuiting _O_
_O_ Papier in de fik steken _O_
Mja
  woensdag 24 september 2025 @ 20:44:40 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218861318
quote:
4s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.

Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter. ^O^

Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''

Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole. :W
Nou dan wachten we wel totdat deze Opperuser zegt: ‘Het is genoeg’.

_O-
pi_218861511
We hebben de meest rechtse regering ooit.

“Rechts in verzet”

Juist…
pi_218861763
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
Conscience do cost.
pi_218861803
Een religieus boek in fik steken om een statement te maken vind ik ook wel enorm treurig
  woensdag 24 september 2025 @ 21:38:12 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218861914
En het loopt weer eens uit de hand.

Nee, we hebben echt een AZC probleem.

https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 24 september 2025 @ 21:43:42 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218861987
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:

ja door tegendemonstranten ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218862012
Moslims zijn wel snel op hun teentjes getrapt, tikkende tijdbommen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 24 september 2025 @ 21:47:20 #25
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218862033
Islamitische tokkies en antifa zijn weer aan het rellen.

Je blijft verdomme met je poten van onze politieagenten af. Keiharde straffen deze extreemlinksen en jihadisten.
pi_218862063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.

Ja, enorm rechtse regering.
pi_218862084
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja door tegendemonstranten ja
Zoals altijd moet extreem links weer gewelddadig 'tegen demonstreren'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218862112
Nogal zinloos om een boek in de hens te steken, maar het wordt ook weer pijnlijk duidelijk waarom islam niet de religie van de vrede is.

[ Bericht 1% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 24-09-2025 22:10:22 ]
pi_218862162
Allah hu akhbaaaaaaaaaaaaaaaaar
pi_218862197
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218862203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
De schrijvers en bedenkers van de korans, bijbels enz. hebben voor hun hobby bijna de hele wereld onleefbaar gemaakt.
pi_218862213
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:

Rechts laat een scheet: "Radicaal extreem rechtse nazis"
Links valt mensen aan die hun mening uiten, zelfs met goedkeuring van een rechter: Betogers
  woensdag 24 september 2025 @ 22:08:52 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218862258

"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."

https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk

12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureau :') Echte strijders hoor _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 september 2025 @ 22:09:16 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218862264
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:01 schreef recursief het volgende:
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
'Een vlucht regenwulpen' komt anders aardig in de buurt.
pi_218862270
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."

12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureau :') Echte strijders hoor _O- _O- _O- _O-
Bewijs geleverd dus. Maar jij had liever nog wat hooligans erbij gezien die die maden aanpakten?
pi_218862296
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]

Vluchten voor het geweld van extreem links. Ze zijn fanatiek de laatste tijd, kan hem geen ongelijk geven.
Onhandig wel dat ze zijn punt bewijzen, nog onhandiger dat "gematigd" links weer vooraan staat om het te bagatelliseren.
pi_218862351
Koranverbranding en varkensvlees op de bbq is allemaal zo triest om te doen. Dat is geen goede manier van protesteren, je provoceert alleen maar en je vervreemd een hoop mensen van je die wellicht hetzelfde vinden.
pi_218862387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.

Ja, enorm rechtse regering.
De pvv propaganda is strong in this one

Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.

Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
pi_218862460
quote:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
  woensdag 24 september 2025 @ 22:33:42 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218862510
rrrrrrreeeeellluuhhh
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 september 2025 @ 22:38:23 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218862676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:21 schreef Shotty het volgende:

[..]
De pvv propaganda is strong in this one

Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.

Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
Het was duidelijk dat geen enkele uitwerking een ander resultaat had gehad. Het was meer een middel om tijd te rekken en elk stukje uitwerking was of is toch wel afgewezen of onvoldoende. Er was gewoon onvoldoende draagvlak om te doen wat de meerderheid van de stemmers wou. Dat in combinatir mrt zelf geen premier mogen worden is gewoon fataal. In de VS hebben ze het wat dat betreft beter voor elkaar. Trump kan redelijk ongehinderd goede besluiten doordrukken. En daardoor dus en beloftes waarmaken en het land beter maken. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten krijgen. Maar dat is volgens mij ijdele hoop met de linkse zelfhaat brigade.
pi_218862677
Die Zweedse koran-verbrander is dit jaar vermoord.
Geen gezonde hobby dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218862688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
pi_218862741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:45 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
Hoezo niet?
pi_218862815
we zijn terug in 2004
pi_218862882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.

Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.

Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
pi_218862921
Ik ben islam moe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863008
Trouwens, als iets rechts is is het wel de islam.

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Waarom kruipt dat volk niet lekker bij mekaar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863025
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:59 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.

Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.

Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
pi_218863036
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben islam moe.
Veel mensen wel. Maar er is ook een nieuwe lichting die Islam hyped is. Doormiddel van de linkse media maar ook bruikbare mensen worden dingen zoals het omnoemen van kerstmis, afschaffen van zwarte piet, steunen van Hamas/Palestijnen ‘normaal gemaakt’.

Het is dus helemaal niet gek dat je als weldenkend mens een soort van Islam/Moslim/Arabische moeheid ervaart. Het wordt je opgedrongen of je het nu wilt of niet.
pi_218863040
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863045
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Check.
pi_218863086
De reactie van Singapore op de Palestijnse kwestie sluit exact aan op mijn mening over alle Moslims. Stop met de haat naar Westerse culturen, normen en waarden , vooral wanneer je in een land te gast bent. Wanneer je nog steeds een intrinsieke, wellicht geindictrineerde haat naar de Westerse normen en waarden of soecifiek het Joodse volk hebt, blijf dan alsjeblieft ver weg. Mensen die aan die criterie voldoen verdienen niet beter dan kapotgebombardeerd te worden.
pi_218863092
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
Ik ben islam moe.
Dat was ik al in 2004 maar het is sindsdien alleen maar erger geworden. Veel erger.
pi_218863097
quote:
Mooi.

Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.

Je moet hem gewoon negeren en lekker met zijn vuurkorfje buiten laten staan en geen aandacht aan geven.

Bewijs je gelijk zijn ongelijk.
pi_218863113
Wat een moderatie. _O- _O-

Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?
En alle andere drek mag wel?

Leve de vrijheid van meningsuiting!

quote:
Zoals Heine goed gezien heeft is een boekverbranding niet een meningsuitwisseling tussen de schrijver en de verbrander die het met de mening van de schrijver niet eens is. Het is juist het omgekeerde: de openbaar gemaakte mening mag niet aan de discussie meedoen en de veroorzaker van die mening dient te verdwijnen (gevangengezet, uit het land verwijderd en wat er verder zo in de ijskast van Wilders is te vinden). Het is, zoals ik hiervoor stelde: niet met een andersdenkende spreken, maar een andersdenkende tot zwijgen brengen. In afwachting daarvan (‘het voorspel’) dient de openbaarmaking van de mening door vernietiging van de drager van die mening te worden gestopt.

https://www.nrc.nl/nieuws(...)4187126?t=1758748502
pi_218863131
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?

[..]
[ afbeelding ]

:z :z :z

Weet je wie volgens heilige boeken als de koran en bijbel verbrand worden, en dat nog voor eeuwig ook?

Mensen.

Daar nog een mening over?

Onbelezen hippies en hun islam-fetisjisme

[ Bericht 2% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-09-2025 23:35:32 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863138
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:18 schreef descon het volgende:

[..]
Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.

Je moet hem gewoon negeren en lekker met zijn vuurkorfje buiten laten staan en geen aandacht aan geven.

Bewijs je gelijk zijn ongelijk.
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.
pi_218863214
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
:z :z :z

Weet je wie volgens heilige boeken als de koran en bijbel verbrand worden, en dat nog voor eeuwig ook?

Mensen.

Daar nog een mening over?

Onbelezen schijthippies en hun islam-fetisjisme
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?

En wat vindt jij ervan, als vechter voor het vrije woord? Dat er geen vergelijking mag worden gemaakt met de boekverbrandingen uit het verleden en Heine? Goed modereer werk?
pi_218863225
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?

En wat vindt jij ervan, als vechter voor het vrije woord? Dat er geen vergelijking mag worden gemaakt met de boekverbrandingen uit het verleden en Heine? Goed modereer werk?
Nul antwoord op de inhoud.

Je vindt mensen verbranden erg ja?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 september 2025 @ 23:52:28 #62
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218863258
quote:

“Rechts in verzet”

Juist…
In naam. In daad hebben ze alles laten afweten.
  woensdag 24 september 2025 @ 23:55:50 #63
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218863273
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:25 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.
Haal dat extremistische maar weg. De gemiddelde moslim kan er niet normaal mee omgaan als je de Koran verbrandt voor zijn/haar ogen, hoe debiel dat ook is.
pi_218863285
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nul antwoord op de inhoud.

Je vindt mensen verbranden erg ja?
Ach Etto,

Natuurlijk vind ik het een uitstekende zaak als we hier mensen op de brandstapel gooien, en stenigen. Uitstekende lectuur die boeken, en godzijdank, is het dagelijkse kost in Urk en de Schilderswijk!

Boeken verbranden niet, maar dat is echt helemaal ok!

Hopelijk nu genoeg op de inhoud de door jouw mijlenver verschoven doelpaal ingegaan.
pi_218863286
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 00:00 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Ach Etto,

Natuurlijk vind ik het een uitstekende zaak als we hier mensen op de brandstapel gooien, en stenigen. Uitstekende lectuur die boeken, en godzijdank, is het dagelijkse kost in Urk en de Schilderswijk!

Boeken verbranden niet, maar dat is echt helemaal ok!

Hopelijk nu genoeg op de inhoud de door jouw mijlenver verschoven doelpaal ingegaan.
:Z
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863298
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Ik deel het standpunt van pro doodstraf en daar houd het eigenlijk wel een beetje op.
  donderdag 25 september 2025 @ 00:13:52 #67
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218863309
Is Frans Timmermans nu verantwoordelijk voor dit linkse moslimtuig?
Zoals Geert volgens de linkse knuffelkliek verantwoordelijk is voor de rellen in Den Haag?
Haters everywhere but I don't really care.
pi_218863564
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.
Wat is faciliteren voor jou?
pi_218863566
Koranverbranding zou verplicht moeten zijn.
pi_218863591
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 00:13 schreef matthijst het volgende:
Is Frans Timmermans nu verantwoordelijk voor dit linkse moslimtuig?
Zoals Geert volgens de linkse knuffelkliek verantwoordelijk is voor de rellen in Den Haag?
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_218863716
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218864010
Ach, weer eens wat schuimbekkende moslims. Je verwacht het niet. Dit zou eigenlijk een soort basistest moeten vormen: flipt een moslim als er een koran wordt verbrand? Zo ja, dan is deze niet geschikt voor participatie in de Westerse samenleving.

Maar let maar op hoor, dit voel je al van ver aankomen: binnen 5-10 komt er een wetsvoorstel om het verbranden van een koran te verbieden. Waarschijnlijk uit de linker of progressieve hoek, waarbij men nog wel zo slim is om het algemeen aan te vliegen via een eufemisme als 'het verbranden van een religieuze boeken strafbaar maken, want onnodige polariserende en provocerende daad'.
quote:
10s.gif Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
[ afbeelding ]

Misschien moet je jezelf afvragen: waarom leg jij het probleem als Westerling (?) hier bij de daad van het verbranden van een koran en niet bij de reactie van moslims?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218864245
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 07:09 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.
Leuke frame joh.
  donderdag 25 september 2025 @ 10:17:29 #74
28167 matthijst
pi_218864746
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ah jij denkt niet dat moslims het Timmermans stemvee zijn?
Dat hij niet zo slijmjurkt bij ze voor de stemmen?
OK }:|
pi_218864894
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:

Deze kan ingelijst worden. Het gebeurt niet vaak dat je iets post wat zo raak is.
-
pi_218864954
quote:

[..]
Man man wat een geleuter. Timmermans aan het verbinden, gekker kan het niet worden.

Die man doet anders niks dan verketteren en polariseren en is zo verblind van haat dat hij een monsterverbond is aangegaan met met de religie van de haat.
Maakt niet uit wat voor achterlijke denkbeelden die er op na houden want alles moet wijken voor zijn eigen jihad tegen alles wat nederlands is en zich rechts van hemzelf bevindt.
-
pi_218864972
quote:

[..]
Als mensen elkaars verschillen respecteren zijn er toch geen conflicten meer? Maar met verschillen respecteren heb jij zo te lezen ook veel moeite?
pi_218865193
quote:

[..]
Jammer dat Timmermans niet wil verbinden met partijen zelfs niet als ze zich willen uitspreken tegen rechts extremistisch geweld.

twitter
  donderdag 25 september 2025 @ 11:10:32 #79
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218865215
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jammer dat Timmermans niet wil verbinden met partijen zelfs niet als ze zich willen uitspreken tegen rechts extremistisch geweld.

[ x ]
En dat voor een zelfbenoemd verbinder.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218865228
quote:

[..]

[ x ]
Ik ben het niet altijd eens met Geert, maar hier kun je hem geen ongelijk in geven
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van één ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218865236
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:10 schreef thedeedster het volgende:

[..]
En dat voor een zelfbenoemd verbinder.
Nou ja hij verbind wel, met Hamas sympathisanten, asfaltplakkers en asielzoekers, alleen niet met landgenoten met de “verkeerde” ideologie.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:24:21 #82
3542 Gia
User under construction
pi_218865351
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
Koranverbranding en varkensvlees op de bbq is allemaal zo triest om te doen. Dat is geen goede manier van protesteren, je provoceert alleen maar en je vervreemd een hoop mensen van je die wellicht hetzelfde vinden.
Wat? Je mag geen spek op je eigen BBQ gooien, want dan provoceer je je moslim buren? Schijt, ik hou nu eenmaal van een lekker uitgebakken speklapje en/of karbonaadje. IK ga me niet aanpassen aan hun! Doe es effe normaal!

In een wijk hier vlakbij is onlangs een jaarmarkt geweest met alleen halalvlees. Omdat iedereen dat mag hebben. Echt achterlijk.
Mijn buurmeisje mag geen broodje ham mee naar school voor haar middaglunch, want dat is niet respectvol richting de moslimkindjes.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:27:58 #83
3542 Gia
User under construction
pi_218865396
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 06:06 schreef ricky3 het volgende:
Koranverbranding zou verplicht moeten zijn.
Eigenlijk zouden standaard aanmaakblokjes voor de BBQ voorzien moeten worden met opdruk "Holy Quran". Wat zou ik vaak BBQ-en.
pi_218865431
quote:

[..]

[ x ]
Natuurlijk niet, want dan moeten ze zich ook uitspreken tegen links extremistisch geweld...
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 25 september 2025 @ 11:33:36 #85
3542 Gia
User under construction
pi_218865444
quote:

[..]
Inderdaad. Want dat respect wordt wel van ons verwacht, maar we krijgen het niet. In tegendeel: Er is alleen maar commentaar op vrouwen in zomerkleding als de mussen gebraden van het dak vallen, sport- en bedrijfskantines worden steeds meer halal, in supermarkten is er een apart schap voor halal vlees en alles wat varken is, ligt op een andere afdeling (je zoekt je soms lens), ze eisen gebedsruimtes op scholen en bedrijven en ga zo maar door. Ze moeten gewoon normaal doen en hun geloof bij zichzelf houden. Ik heb er niets mee en wil er niets mee te maken hebben. Ik ga er sowieso ook geen rekening mee houden.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:37:08 #86
28167 matthijst
pi_218865473
verkeerde
pi_218865486
quote:

[..]
Als er iets is wat Timmermans nalaat dan is het wel verbinden.

Als je bespottelijke dubbele standaarden creëert en constant bezig bent de politieke tegenstanders te demoniseren, wat de norm is bij net iets te veel linkse en progressieve politici, dan ben je niet aan het verbinden, maar polariseren.

En dit geldt trouwens precies hetzelfde voor rechts en conservatieve politici. Die kunnen daar ook wat van, maar het grote verschil is daar dat men zichzelf in de meeste gevallen niet voordoet als een moreel verheven verbinder.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218865499
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:24 schreef Gia het volgende:

[..]
Wat? Je mag geen spek op je eigen BBQ gooien, want dan provoceer je je moslim buren? Schijt, ik hou nu eenmaal van een lekker uitgebakken speklapje en/of karbonaadje. IK ga me niet aanpassen aan hun! Doe es effe normaal!

In een wijk hier vlakbij is onlangs een jaarmarkt geweest met alleen halalvlees. Omdat iedereen dat mag hebben. Echt achterlijk.
Mijn buurmeisje mag geen broodje ham mee naar school voor haar middaglunch, want dat is niet respectvol richting de moslimkindjes.
Ik heb het er niet over wat je op je eigen bbq gooit of het nu in het openbaar is of in je achtertuin.
Ik refereerde naar die stunt van Wagensveld toen met zijn varkens bbq voor een moskee. Ik vind dat net zoals de koranverbranding geen goede manier om te protesteren. Er zijn heel veel mensen die het in essentie met Wagensveld eens zijn maar die bereik je niet met dit soort acties.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:40:32 #89
28167 matthijst
pi_218865508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:27 schreef Gia het volgende:

[..]
Eigenlijk zouden standaard aanmaakblokjes voor de BBQ voorzien moeten worden met opdruk "Holy Quran". Wat zou ik vaak BBQ-en.
Met 1 lucky blokje per zak waar Mohammed op staat. En 1 op de 10 zakken een met Allah.
pi_218865521
quote:

[..]

[ x ]
Eerst de linkse partijen verrot schelden omdat die een andere mening hebben en dan verrast zijn als de linkse partijen niet meer braaf meegaan willen.
Dan heeft men toch al laten zien dat ze geen verschillen respecteren?
  donderdag 25 september 2025 @ 11:44:07 #91
3542 Gia
User under construction
pi_218865548
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:39 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik heb het er niet over wat je op je eigen bbq gooit of het nu in het openbaar is of in je achtertuin.
Ik refereerde naar die stunt van Wagensveld toen met zijn varkens bbq voor een moskee. Ik vind dat net zoals de koranverbranding geen goede manier om te protesteren. Er zijn heel veel mensen die het in essentie met Wagensveld eens zijn maar die bereik je niet met dit soort acties.
Met dat halal maken van van alles en nog wat, het wordt ons door de strot gedouwd, vind ik dat juist wel een goede actie. Ze hoeven er niet van te eten, maar ze moeten wel respecteren dat dit voor ons normaal voedsel is. En dus ja, dan mag het ook hun, figuurlijk, door de strot gedouwd worden.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:44:13 #92
28167 matthijst
pi_218865554
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:

[..]
Eerst de linkse partijen verrot schelden omdat die een andere mening hebben en dan verrast zijn als de linkse partijen niet meer braaf meegaan willen.
Heb je volksmenner Timmermans de laatste tijd niet horen blaten ofzo?
Die respecteert 0,0 verschillen.
Er is maar 1 weg: linksom. Knuffelen zullen we. En thee drinken.
  donderdag 25 september 2025 @ 11:44:59 #93
3542 Gia
User under construction
pi_218865565
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:40 schreef matthijst het volgende:

[..]
Met 1 lucky blokje per zak waar Mohammed op staat. En 1 op de 10 zakken een met Allah.
En dan win je een BBQ vleespakket met heerlijk varkensvlees!
pi_218865582
Alle religieuze rommel moet je verbranden
lol
pi_218865591
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:

[..]
De rechtse partijen daarentegen worden altijd met fluwelen handschoentjes behandeld in de 2e kamer en in de media…….
Zullen we hier gewoon mee ophouden en erkennen dat politiek geweld niet de bedoeling is? Dit was een simpel iets om te ondertekenen en de linkse partijen deden helaas niet mee.
Opmerkelijk ook wat Baudet hier verteld over de passage rechts extremistisch geweld.

twitter
pi_218865731
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:44 schreef Gia het volgende:

[..]
Met dat halal maken van van alles en nog wat, het wordt ons door de strot gedouwd, vind ik dat juist wel een goede actie. Ze hoeven er niet van te eten, maar ze moeten wel respecteren dat dit voor ons normaal voedsel is. En dus ja, dan mag het ook hun, figuurlijk, door de strot gedouwd worden.
Je weet wat de reactie is die je krijgt met zo’n bbq en die is veelzeggend maar geeft aan de rest van Nederland een verkeerd signaal af. De rest van Nederland ziet het als een onnodige provocatie, ik zou liever zien dat er geprotesteerd word op een beschaafdere manier. Ik zou ook graag zien dat er meer online word gedaan en dat er meer word gelobbyd voor cultuurbehoud. Wat dat betreft is het jammer dat Wilders geen goede partijstructuur heeft met capabele mensen die dat wel kunnen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan een bbq met varkensvlees voor een moskee.
  donderdag 25 september 2025 @ 12:04:14 #97
3542 Gia
User under construction
pi_218865777
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Je weet wat de reactie is die je krijgt met zo’n bbq en die is veelzeggend maar geeft aan de rest van Nederland een verkeerd signaal af. De rest van Nederland ziet het als een onnodige provocatie, ik zou liever zien dat er geprotesteerd word op een beschaafdere manier. Ik zou ook graag zien dat er meer online word gedaan en dat er meer word gelobbyd voor cultuurbehoud. Wat dat betreft is het jammer dat Wilders geen goede partijstructuur heeft met capabele mensen die dat wel kunnen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan een bbq met varkensvlees voor een moskee.
De rest van Nederland? Je bedoelt echt iedereen behalve mensen van Pegida?? Denk het niet. Het overgrote deel van Nederland is tegen de islamisering en wil geen rekening houden met moslims door hun gedrag aan te passen om ze niet te kwetsen.

Ongeacht op welke manier er geprotesteerd wordt, er komt een tegendemonstratie van moslims en antifa die vrijwel altijd geweldadig is. Al houd je een vreedzame sit-in tegen de asielinstroom of tegen de islamisering, er komt een geweldadige tegendemonstratie. Altijd!
pi_218865848
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:04 schreef Gia het volgende:

[..]
De rest van Nederland? Je bedoelt echt iedereen behalve mensen van Pegida?? Denk het niet. Het overgrote deel van Nederland is tegen de islamisering en wil geen rekening houden met moslims door hun gedrag aan te passen om ze niet te kwetsen.
Het is niet je gedrag aanpassen het is juist jezelf niet verlagen naar onnodige provocatie met een hoop geweld als gevolg en een reden voor de autoriteiten om de mensen die het protest gestart zijn weg te zetten als provocateurs. Dat is dus wat er elke keer gebeurt en waarom dit soort protesten niet op veel sympathie kunnen rekenen.
quote:
Ongeacht op welke manier er geprotesteerd wordt, er komt een tegendemonstratie van moslims en antifa die vrijwel altijd geweldadig is. Al houd je een vreedzame sit-in tegen de asielinstroom of tegen de islamisering, er komt een geweldadige tegendemonstratie. Altijd!
Eens, en daar mag je jezelf ook tegen verdedigen, maar zodra je de perceptie is dat jij aan het provoceren bent weet het systeem de gewelddadige tegenreactie te rechtvaardigen. Dat heb je dus niet met vreedzame sit ins of iets dergelijks.
pi_218865902
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:44 schreef matthijst het volgende:

[..]
Heb je volksmenner Timmermans de laatste tijd niet horen blaten ofzo?
Die respecteert 0,0 verschillen.
Er is maar 1 weg: linksom. Knuffelen zullen we. En thee drinken.
Ook de rechtse partijen vinden hun koers slechts de enig juiste en momenteel liggen ze nog steeds op ramkoers naar links.
pi_218865924
Het is dus flink uit de hand gelopen met de welbekende usual suspects

Burgemeester wil 'gerichte aanpak tegen raddraaiers' na rellen Hoofddorp

Arbeidsmigranten uit moslim landen hadden natuurlijk eind jaren 70 allemaal teruggestuurd moeten worden …….. kan alsnog.
pi_218865957
twitter

Eerst eisen dat rechts extremistisch geweld veroordeeld moet worden in plaats van politiek geweld en dan vervolgens niet mee willen doen. Ik snap de play wel hoor maar dit was niet het moment zo vlak voor de verkiezingen. Als linkse partij zou ik mezelf nu zorgen maken om de framing waar ik mij nu voor heb blootgesteld met haar “fucking genocide” en het weigeren van het afkeuren van politiek geweld.
Welke rechtse partij kan hier een mooi spotje van maken inclusief de beelden van de jodenjacht, het vernielen van de UvA en de toestanden op Schiphol?
pi_218866153
quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, weer eens wat schuimbekkende moslims. Je verwacht het niet. Dit zou eigenlijk een soort basistest moeten vormen: flipt een moslim als er een koran wordt verbrand? Zo ja, dan is deze niet geschikt voor participatie in de Westerse samenleving.

Maar let maar op hoor, dit voel je al van ver aankomen: binnen 5-10 komt er een wetsvoorstel om het verbranden van een koran te verbieden. Waarschijnlijk uit de linker of progressieve hoek, waarbij men nog wel zo slim is om het algemeen aan te vliegen via een eufemisme als 'het verbranden van een religieuze boeken strafbaar maken, want onnodige polariserende en provocerende daad'.
[..]
Misschien moet je jezelf afvragen: waarom leg jij het probleem als Westerling (?) hier bij de daad van het verbranden van een koran en niet bij de reactie van moslims?
Het is diep treurig dat je zo boos kan worden om het verbranden van een boekje. Zo goed?

Tevens daag ik je uit om in de haven van Urk de Statenvertaling te verbranden...
pi_218866291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Tevens daag ik je uit om in de haven van Urk de Statenvertaling te verbranden...
Altijd maar weer deze domme idiote vergelijking.

Waarom zou ik dat doen? Alsof we hier net zoveel overlast en intimidatie van Urkers ervaren? Nee he.
Maar als dat wel zo het geval zou zijn, zou ik zeggen; vooral doen!
pi_218866537
quote:
4s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Altijd maar weer deze domme idiote vergelijking.

Waarom zou ik dat doen? Alsof we hier net zoveel overlast en intimidatie van Urkers ervaren? Nee he.
Maar als dat wel zo het geval zou zijn, zou ik zeggen; vooral doen!
Even lezen waarop ik reageer.

quote:
14s.gif Op donderdag 25 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, weer eens wat schuimbekkende moslims gelovigen. Je verwacht het niet. Dit zou eigenlijk een soort basistest moeten vormen: flipt een moslim gelovige als er een koran hun heilige boek wordt verbrand? Zo ja, dan is deze niet geschikt voor participatie in de Westerse samenleving.
Als dit de maat der dingen wordt om te mogen leven in een Westerse samenleving. Gelijke monniken, gelijke kappen...

Maar zoals Heine al terecht schreef, en ter herinnering op alle gedenktekens in Duitsland te zien is. Laten we dat ajb gewoon maar niet doen.
  donderdag 25 september 2025 @ 13:23:37 #105
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_218866624
Ik vind dat we mensen met menselijkheid moeten accepteren.
Maar ik begrijp nog steeds niet waarom jongeren uit democratische landen zoals Marokko hier beoordeeld mogen worden.
Het ondermijnt ons asielbeleid.
pi_218866656
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 11:47 schreef Chivaz het volgende:

[..]
De rechtse partijen daarentegen worden altijd met fluwelen handschoentjes behandeld in de 2e kamer en in de media…….
Zullen we hier gewoon mee ophouden en erkennen dat politiek geweld niet de bedoeling is? Dit was een simpel iets om te ondertekenen en de linkse partijen deden helaas niet mee.
Opmerkelijk ook wat Baudet hier verteld over de passage rechts extremistisch geweld.

[ x ]
De rechtse partijen zijn al tijden op ramkoers naar linkse partijen, hoeven dus niet te doen of het lieverdjes zijn die verschillen respecteren.
pi_218866665
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Het is diep treurig dat je zo boos kan worden om het verbranden van een boekje. Zo goed?

En wat verwacht je dan dat er gebeurt in Urk? Dat je gelyncht wordt door een horde woedende baardmannen?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_218866700
quote:

“Rechts in verzet”

Juist…
Dooddoenertje dit hoor. Even ongeachte links/rechts; alles zit juridisch zo mokervast in dit land dat het eigenlijk niet uitmaakt of het dan zogenaamd 'links of rechts' is. Rechts was technisch gezien de grootste de afgelopen periode, maar hebben er uiteindelijk ook niks door kunnen krijgen.
  donderdag 25 september 2025 @ 16:59:31 #109
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_218868384
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:37 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dooddoenertje dit hoor. Even ongeachte links/rechts; alles zit juridisch zo mokervast in dit land dat het eigenlijk niet uitmaakt of het dan zogenaamd 'links of rechts' is. Rechts was technisch gezien de grootste de afgelopen periode, maar hebben er uiteindelijk ook niks door kunnen krijgen.
Toch niet de schuld van anderen dat de regerende partijen incompetent zijn
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_218868942
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Even lezen waarop ik reageer.
[..]
Als dit de maat der dingen wordt om te mogen leven in een Westerse samenleving. Gelijke monniken, gelijke kappen...

Maar zoals Heine al terecht schreef, en ter herinnering op alle gedenktekens in Duitsland te zien is. Laten we dat ajb gewoon maar niet doen.
Het is erg aannemelijk dat dit lang niet zoveel barbaarse agressie zou opleveren als er met moslims het geval is zodra er een koran wordt verbrandt.

Dat wekt ook de vraag op waarom je deze mensen probeert te verdedigen. Waarom is er dan meteen de reflex om te wijzen naar de laatste zwaar religieuze christenen die er nog in Nederland zijn?

Je kunt in het Westen op de meeste plekken probleemloos een bijbel verbranden, je zult misschien eens een paar gekke blikken krijgen, maar de agressieve schuimbekkende menigtes die het oplevert zoals bij moslims zodra er een koran in de brand wordt gestoken is uniek aan de Islam.

En waarom zouden wij in het Westen meer mensen toelaten die zulk ongeciviliseerd en autoritair gedrag vertonen?
  donderdag 25 september 2025 @ 20:24:51 #111
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218870153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eerst eisen dat rechts extremistisch geweld veroordeeld moet worden in plaats van politiek geweld en dan vervolgens niet mee willen doen. Ik snap de play wel hoor maar dit was niet het moment zo vlak voor de verkiezingen. Als linkse partij zou ik mezelf nu zorgen maken om de framing waar ik mij nu voor heb blootgesteld met haar “fucking genocide” en het weigeren van het afkeuren van politiek geweld.
Welke rechtse partij kan hier een mooi spotje van maken inclusief de beelden van de jodenjacht, het vernielen van de UvA en de toestanden op Schiphol?
Wanneer precies heeft de PVV en/of FVD opgeroepen tot geweld tegen de politie?

Wat een wappie is die Ouwehand man, was ze altijd al zo'n clown of is dit recentelijk?
pi_218870566
quote:
Mooi.

De vraag is wel aan wie ze zich moeten aanpassen. Want toen ik van de week die Sieg Heil-roepende kaalkoppies met prinsenvlaggen hoorde de schreeuwen dat we "onze" normen en waarden moesten verdedigen vroeg ik me wel af welke normen en waarden dat waren. Ik mag toch hopen dat dat extreemrechtse gajes niet denkt dat hun normen en waarden representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander.

Ik heb niks met de islam of welke andere op sprookjesboeken gebaseerde idiologie dan ook, maar met rellend Stormfront-tuig en hooligans heb ik nog minder.

Als je het trouwens over haat-idiologie hebt, sla eens de bijbel open. Benieuwd of Rechts in Verzet ook zo dapper is om op het dorpsplein in Urk een stapeltje Bijbels te gaan verbranden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218870599
quote:

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarom is conservatief-rechts in Nederland zo anti-islam? Afgezien van de migratiestandpunten zijn ze het op heel veel punten roerend met elkaar eens.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_218870697
Doetinchem
twitter

Nieuwekerk aan den IJssel
twitter
Zonder wrijving geen glans
pi_218870910
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:05 schreef Haags het volgende:
Doetinchem[ x ]

[ x ]
Hoeven al die rechtse demonstranten niet te werken voor hun bed, brood en bad?
pi_218870920
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarom is conservatief-rechts in Nederland zo anti-islam? Afgezien van de migratiestandpunten zijn ze het op heel veel punten roerend met elkaar eens.
Heb je je ook wel eens afgevraagd waarom extreemlinks zo pro-Islam is? Overigens lijkt Baudet af en toe wel eens toenadering tot de Islamitische gemeenschap te zoeken.
  donderdag 25 september 2025 @ 21:49:32 #117
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218871121
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:05 schreef Haags het volgende:
Doetinchem[ x ]

[ x ]
Waar blijft de tweet van Greet?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218871246
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 21:30 schreef ISVV het volgende:

[..]
Heb je je ook wel eens afgevraagd waarom extreemlinks zo pro-Islam is? Overigens lijkt Baudet af en toe wel eens toenadering tot de Islamitische gemeenschap te zoeken.
Ja, dat heb ik mij ook afgevraagd. En dat vind ik ook niet logisch, omdat de islam zeer conservatief is, en links zichzelf graag als progressief ziet. En in het verlengde daarvan dacht ik vervolgens dat het juist logischer zou zijn dat conservatief-rechts pro-islam zou zijn. Zoals Andrew Tate.
pi_218871285
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Ja, dat heb ik mij ook afgevraagd. En dat vind ik ook niet logisch, omdat de islam zeer conservatief is, en links zichzelf graag als progressief ziet. En in het verlengde daarvan dacht ik vervolgens dat het juist logischer zou zijn dat conservatief-rechts pro-islam zou zijn. Zoals Andrew Tate.
Bij ons links gaat het niet om voor of tegen. Het gaat om rechtsgelijkheid. Het is een rechtse beeldvorming dat links pro-islam zou zijn. Ik heb ook niets op met islamieten, joden, christenen of hoe je die gehersenspoelden ook allemaal noemt.
  donderdag 25 september 2025 @ 22:20:57 #120
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218871316
quote:

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Dergelijke extreme punten passen sowieso niet echt in een links-rechts spectrum. De Islam is ook niet echt conservatief, maar eerder regressief.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218871329
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Dergelijke extreme punten passen sowieso niet echt in een links-rechts spectrum. De Islam is ook niet echt conservatief, maar eerder regressief.
Dat geldt ook voor sommige rechtse politieke partijen. Die willen weer terug naar de jaren '50 of verder.
  donderdag 25 september 2025 @ 22:26:16 #122
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218871349
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat geldt ook voor sommige rechtse politieke partijen. Die willen weer terug naar de jaren '50 of verder.
Terug naar de jaren '50 of de 9e eeuw is nogal een verschil.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_218871381
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Je zou je eens moeten afvragen waarom links zo verlebberd naar de islam kijkt.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218871386
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Repressief.
Vol haat en onderwerpingsdrift.
1947-2016
pi_218871387
quote:

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Het is inderdaad wel cynisch dat de groep linkse mensen die het nu vaak opneemt voor deze groep eigenlijk het meeste last er van gaat hebben als de samenleving werkelijk die kant op gaat.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_218871446
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Linkse autoriteitshouders moeten sowieso hun muilen houden. Blm, zwarte piet, xr, vernieldemo's op de uni's, schilderswijkdemo's, opening van holocaust museum.

Nog nooit hebben ze zo hoog van de toren geblazen met direct en duidelijk willen benoemen. Nope. Eerder de aanmoedigingen van zelf er bij komen opdagen en meelopen en de aanmoediging der aanmoedigingen: 'we begrijpen de sentimenten.'

Nu hadden ze de kans een keer breed naar buiten te treden, maar hun haat en intolerantie richting rechts is groter dan hun liefde voor hun eigen principes.

Dan ben je wel ver heen hoor.
1947-2016
pi_218871449
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:31 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze dat ook niet. Maar ik ben dan ook niet bekend met de uitdrukking "ergens verlebberd naar kijken"

quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:32 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Het is inderdaad wel cynisch dat de groep linkse mensen die het nu vaak opneemt voor deze groep eigenlijk het meeste last er van gaat hebben als de samenleving werkelijk die kant op gaat.
Ironisch bedoel je.
pi_218871470
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Liever de keuze om spruitjes te kunnen eten dan geen keuze meer te hebben op je leven. Dat corrigeert zichzelf wel.

Migratie moet stoppen.
1947-2016
pi_218871506
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Volgens mij doen ze dat ook niet. Maar ik ben dan ook niet bekend met de uitdrukking "ergens verlebberd naar kijken"
[..]
Ironisch bedoel je.
Hoe zit het dan met hun geilheid naar steeds maar meer islam migranten hier? Enas je daar kritiek op hebt, je gelijk de wind van voren krijgt?
1947-2016
  donderdag 25 september 2025 @ 22:53:33 #130
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218871518
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Linkse autoriteitshouders moeten sowieso hun muilen houden. Blm, zwarte piet, xr, vernieldemo's op de uni's, schilderswijkdemo's, opening van holocaust museum.

Nog nooit hebben ze zo hoog van de toren geblazen met direct en duidelijk willen benoemen. Nope. Eerder de aanmoedigingen van zelf er bij komen opdagen en meelopen en de aanmoediging der aanmoedigingen: 'we begrijpen de sentimenten.'

Nu hadden ze de kans een keer breed naar buiten te treden, maar hun haat en intolerantie richting rechts is groter dan hun liefde voor hun eigen principes.

Dan ben je wel ver heen hoor.
En dan Faber blijven afvallen vanwege dat lintje :')
pi_218871635
quote:
1s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:53 schreef Mubassie het volgende:

[..]
En dan Faber blijven afvallen vanwege dat lintje :')
Lintje?
Haar kapper toch?

Jarenlang standaard demoniseren van rechts en rechtse personen. Ook nog vergeten.

Dat links mag eerst wel even de hypocriete mondjes dichthouden en kijken in de spiegel met hun gewijs naar ophitsen.
1947-2016
pi_218871727
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 22:45 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Liever de keuze om spruitjes te kunnen eten dan geen keuze meer te hebben op je leven. Dat corrigeert zichzelf wel.

Migratie moet stoppen.
Straks staat Nederland niet meer op de kaart. Dan spreken we Arabisch, hebben we allemaal een baard. :')
pi_218871782
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]
En wat verwacht je dan dat er gebeurt in Urk? Dat je gelyncht wordt door een horde woedende baardmannen?
De jeugd worden nu al woest om een katholiek feest. Een feest waar je één generatie geleden nog de schoen naar je hoofd kreeg, als je die onder de schoorsteen waagde te zetten.

Dus als we dergelijk protest voor de paapse goedheiligman doortrekken naar een Statenvertaling verbranding. Dan kan ik wel ongeveer schetsen wat er gebeurd. Jij niet?

https://www.urk.nl/zeven-(...)rklaasweekend-op-urk
https://www.gelderlander.(...)ngeren-aan~a622371c/
https://www.omroepflevola(...)ar-zijn-we-mee-bezig
pi_218871799
quote:
10s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:29 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
De jeugd worden nu al woest om een katholiek feest. Een feest waar je één generatie geleden nog de schoen naar je hoofd kreeg, als je die onder de schoorsteen waagde te zetten.

Dus als we dergelijk protest voor de paapse goedheiligman doortrekken naar een Statenvertaling verbranding. Dan kan ik wel ongeveer schetsen wat er gebeurd. Jij niet?

https://www.urk.nl/zeven-(...)rklaasweekend-op-urk
https://www.gelderlander.(...)ngeren-aan~a622371c/
https://www.omroepflevola(...)ar-zijn-we-mee-bezig
Allemaal aannames. 0 bewijs.
Ga het dan maar eens zelf proberen, zou ik zeggen.
pi_218871813
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Allemaal aannames. 0 bewijs.
Ga het dan maar eens zelf proberen, zou ik zeggen.
Bel daarvoor maar even Mo van de PEGEDA met zijn gevaarlijke cultuurstrijd tegen onze christelijke waarden. Kan je helaas niet helpen aan een telefoonnummer...
pi_218871830
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De vraag is wel aan wie ze zich moeten aanpassen. Want toen ik van de week die Sieg Heil-roepende kaalkoppies met prinsenvlaggen hoorde de schreeuwen dat we "onze" normen en waarden moesten verdedigen vroeg ik me wel af welke normen en waarden dat waren. Ik mag toch hopen dat dat extreemrechtse gajes niet denkt dat hun normen en waarden representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander.

Ik heb niks met de islam of welke andere op sprookjesboeken gebaseerde idiologie dan ook, maar met rellend Stormfront-tuig en hooligans heb ik nog minder.

Als je het trouwens over haat-idiologie hebt, sla eens de bijbel open. Benieuwd of Rechts in Verzet ook zo dapper is om op het dorpsplein in Urk een stapeltje Bijbels te gaan verbranden.
Betreffende de vraag aan wie (of wat) ze zich moeten aanpassen; aan het idee dat een (verkondigde) mening nooit een rechtvaardiging of motivatie kan zijn om over te gaan op fysiek -op de persoon gericht- geweld, of het dreigen daarvan.
Dit is in de kern één van de belangrijkste, als het aankomt op de vraag ''welke normen en waarden?''.

Bij de ''Sieg Heil-roepende kaalkoppies'' is dat heel simpel; dit is een relatief kleine subgroep waar de algemene opvatting hier over bestaat als ''dit is tuig en niemand wil zo'n persoon als dit als buur''. Dit zijn racisten, die onverdraagzaam zijn en mensen haten omdat ze niet nederlands/westers zijn. Dit is simpel, hier hoeven we niet ingewikkeld over te doen. Deze mensen worden in het algemeen dan ook geweerd. Ga met jouw kale kop + hakenkruis tattoo in de hals solliciteren en je kunt fluiten naar die baan. Kun je gaan huilen in slachtofferschap over oneerlijke kansen, haha flikker op. Tijd voor wat zelf reflectie.
Take note; voor de ''gematigde'' Sieg Heil kaalkoppie die Mein Kampf als heilig ziet en Hitler als perfecte rolmodel geld precies hetzelfde; Persona non grata. Kritiek, afkeur en walging hierover is een collectieve overeenstemming.

Dan komen we bij de islam, en daar zien we iets anders; want hoewel we óók in de islam zien dat er in de kern onverdraagzaamheid is wat leid naar haat naar mensen en afkeur naar gebruiken omdat ze ''niet-islamitisch'' zijn, moeten we plotseling wél verdraagzaam zijn en respect tonen tegenover mensen die (gematigd) een ideologie aanhangen waarin een boek vol motivatie en rechtvaardiging voor geweld naar iedereen en alles anders dan de islam heilig is. En daarbij; bij vermeende provocatie/kritiek of buitensluiting word verwacht dat men per direct meebuigt en respect toont met juist de ideologie waarbij elke vorm van zelfreflectie niet bestaand is.
Ik heb hier de islamitische variant van het ''perfecte rolmodel'' nog niet genoemd trouwens. Komt zo.

En dan de vergelijking met Urk en de bijbel; sla de bijbel en de koran naast elkaar open en je zult merken dat er nogal een verschil is. Waar de bijbel over het algemeen meer verhalend is (met ruimte voor interpretatie) is de koran een welhaast militärische opdreuning van do's & dont's. Een ander belangrijk component van beide religies (ik vind het christendom veel minder een ideologie dan de islam) is ''het perfecte rolmodel''. Jezus toonde zich vergevingsgezind en vroeg aan zijn aanhangers om geen wraak te nemen op zijn dood, Mohammed (daar zul je m hebben) was -als we moslims mogen geloven- ook zeer vergevingsgezind; immers, ook hij drong aan om levens te sparen.

Als men zich bekeerde tot de islam.

Zie je het verschil?

Anyways, waarom niet in urk een bijbel verbranden?
Bijbel aanhangers hoor je nauwelijks negatief in het nieuws, zelfs niet de niet-zo ''gematigde''.

Jezus wordt bespot? Boze afkeurende gezichten. Met de vuist even op tafel slaan.
Mohammed wordt bespot (of dit is wat vermoed wordt, zelfs dat is al genoeg)? Dood. En het liefst nog zo barbarisch mogelijk.

Go figure.
pi_218871832
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Bel daarvoor maar even Mo van de PEGEDA met zijn gevaarlijke cultuurstrijd tegen onze christelijke waarden. Kan je helaas niet helpen aan een telefoonnummer...
Je lult maar wat.
pi_218871841
Lubach durft niet eens grapjes over de Islam te maken. Uit angst zo te eindigen als Van Gogh.

Dit is geen enkel probleem met grapjes over Christus of de bijbel. Die mensen zetten hooguit hun tv uit in Nederland.
pi_218871844
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:44 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Je lult maar wat.
Zitten googlen op PEGEDA?

Probeer eens iets met islam en Patriotische Europäer gegen die Evangeliserung des Abendlandes?
pi_218871852
quote:

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Ik snap dat nieuwe frame niet. Religie is een frame op zich, en zo wordt het ook gezien door de veiligheidsdiensten. Islam heeft authoritaire trekken, is totaal collectivistisch en wilt het liefst geen individualisme. Duldt geen andere meningen. Tenzij recht tegenwoordig ook collectivistisch is, maar dan kunnen die begrippen van links of rechts ook meteen voorgoed de prullenbak in. Iedereen bedenkt tegenwoordig zijn eigen definities voor die termen lijkt het wel.
Waarheid is datgene dat, als je er niet meer in gelooft, tòch blijft bestaan.
pi_218871884
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:50 schreef De_Verschoppeling het volgende:

[..]
Zitten googlen op PEGEDA?

Probeer eens iets met islam en Patriotische Europäer gegen die Evangeliserung des Abendlandes?
Als je verder googled, kom je berichten tegen dat die standaard stenen gingen koppen.

En van wie kwamen die stenen ook alweer?
1947-2016
pi_218871907
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 00:08 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Als je verder googled, kom je berichten tegen dat die standaard stenen gingen koppen.

En van wie kwamen die stenen ook alweer?
Ah, dus een georganiseerde PEGEDA bestaat gewoon? Weet je ook waarom ze zo laks zijn met het in de fik steken van de Statenvertaling?

Mijn excuses. Maar goed, dan zitten we i.d.d. midden in een cultuuroorlog. Ik pak mijn maliënkolder alvast.
  vrijdag 26 september 2025 @ 00:28:56 #143
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_218871923
De Koran verbranden. Wat een dommigheid. :')

Voor elke verbande Koran worden er 1000 gratis uitgedeeld. :D

:{²
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_218871924
De verantwoordelijkheid van 2e Kamerleden ligt besloten in hun ambtseed bij de aanvaarding van hun lidmaatschap van de kamer.
Zij beloven of zweren o.a.: Ik zweer (beloof) dat ik de plichten die mijn ambt mij oplegt getrouw zal vervullen.
Daar gaat het over. De vraag is of een tweede Kamerlid getrouw zijn of haar ambt vervult als hij de bevolking oproept zich te verzetten tegen het openbaar bestuur omdat hij/zij het niet eens is met een wet of met de uitvoering van een wet etc.
Dan kun je toch spreken dat zo iemand zijn ambtseed en ambtsplicht niet nakomt. Je zou ook kunnen spreken dat zo iemand in strijd handelt met die afgelegde eed en dus feitelijk meineed pleegt.
Daar kan een straf van maximaal 6 jaar voor opgelegd worden. Volgens het absolutistische dogma van strenge straffen van Wilders zal die strenge straf dan opgelegd moeten worden. (eventueel bij goed gedrag met 2 weken vervroegd vrijkomen)
Natuurlijk mag een 2e kamerlid het oneens zijn met een wet; mag hij/zij een andere wet of wetartikel voorstaan en dat in de 2e kamer duidelijk en luid naar voren brengen, etc.

Maar het kan natuurlijk niet zover gaan dat een 2e kamerlid de bevolking oproept zich te verzetten tegen door de 2e en 1e Kamer vastgestelde wetten. Dan ben je geen kamerlid maar een buitenparlementaire actievoerder.
In mijn idee kan de kamervoorzitter zo'n kamerlid er duidelijk op wijzen dat zo'n manier van opereren niet toegestaan is voor een gekozen en benoemd 2e kamerlid.
Als hij/zij zich hier niet aan houdt zou in mijn idee een meineedprocedure in werking gesteld kunnen worden.
  vrijdag 26 september 2025 @ 01:43:34 #145
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_218871984
quote:

[..]
Omdat 'conservatief rechts' wellicht in de basis zeer gelijkende basisnormen heeft met de Islam wil nog niet zeggen dat een goed huwelijk is. De islam kent alleen voor of tegen. En dit religieuze sprookjesboek wordt misbruikt om een politieke doctrine te schuiven.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 26 september 2025 @ 07:16:36 #146
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218872313
In Doetinchem is de gemeenteraad gelukkig niet gezwicht voor extreem rechtse klootzakken. Heel goed dit.
pi_218872584
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 23:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Straks staat Nederland niet meer op de kaart. Dan spreken we Arabisch, hebben we allemaal een baard. :')
Ik geloof niet dat een baard mij charmant zal staan en ik snap niet waarom er zo nodig een koran verbrand moest worden.
pi_218872624
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 07:16 schreef Falco het volgende:
In Doetinchem is de gemeenteraad gelukkig niet gezwicht voor extreem rechtse klootzakken. Heel goed dit.
Ja blij met weer een nieuwe COA locatie? Kun je me uitleggen waarom je blij bent?
pi_218872631
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:27 schreef -river- het volgende:

[..]
Ik geloof niet dat een baard mij charmant zal staan en ik snap niet waarom er zo nodig een koran verbrand moest worden.
Het was best fris gisteren.
pi_218872640
quote:
0s.gif Op donderdag 25 september 2025 16:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]
Toch niet de schuld van anderen dat de regerende partijen incompetent zijn
Te zwart wit. Vooropgesteld: ik ben geen voorstander van het dichotome systeem in Amerika; maar daar krijg je in ieder geval wel dingen voor elkaar. Wetten die er daadwerkelijk doorkomen. Wat is er hier in de afgelopen 10 jaar nou precies klaargespeeld? Behalve elkaar de vlooien afvangen uiteraard.
pi_218872661
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Het was best fris gisteren.
Ik kies dan toch een sjaal boven een vachtje.
  vrijdag 26 september 2025 @ 08:34:50 #152
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218872666
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Ja blij met weer een nieuwe COA locatie? Kun je me uitleggen waarom je blij bent?
Zolang de asielketen niet goed functioneert, is dit helaas nodig.

Als je meer wil weten hoe het er aan toe gaat, kun je overigens morgen naar de AZC Open Dag: https://www.coa.nl/nl/open-azc-dag
pi_218872684
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Als je als gemeente zwicht wakkert dit intimidatie aan.
pi_218872889
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Als je als gemeente zwicht wakkert dit intimidatie aan.
Nee hoor, al die gemeenteraden zakken een voor een door hun hoeven. Zie de rapporten over het functioneren van bijvoorbeeld gemeente Amsterdam.
pi_218872898
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 08:34 schreef Falco het volgende:

[..]
Zolang de asielketen niet goed functioneert, is dit helaas nodig.

Als je meer wil weten hoe het er aan toe gaat, kun je overigens morgen naar de AZC Open Dag: https://www.coa.nl/nl/open-azc-dag
Sinds wanneer is het goed functioneren van de asielketen een doel op zich?
  vrijdag 26 september 2025 @ 09:23:18 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218873139
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Sinds wanneer is het goed functioneren van de asielketen een doel op zich?
Ehm, het is toch logisch dat overheidstaken gewoon normaal horen te functioneren?
pi_218873204
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Falco het volgende:

[..]
Ehm, het is toch logisch dat overheidstaken gewoon normaal horen te functioneren?
Die AZC’s worden burgers opgedrongen, dat heeft niks te maken met het normaal functioneren van lokale overheden.
pi_218873248
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]
Die AZC’s worden burgers opgedrongen, dat heeft niks te maken met het normaal functioneren van lokale overheden.
En juist het achter gesloten deuren besluiten, maakt alleen maar de kloof groter tussen de politiek en de maatschappij.

Dus ik doe ff een halsematje: 'ik snap de sentimenten wel'
1947-2016
pi_218873399
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Falco het volgende:

[..]
De overheid moet beleid implementeren dat enigszins in lijn is met wat de volksvertegenwoordigers besluiten. Daar loopt het mbt asiel & migratie nogal mis. Al jaren stemt een meerderheid van de burgers voor het flink inperken van de migratie en het enige wat er gebeurt is dat er AZCs bijkomen. Nota bene op plekken, waar burgers dit niet willen.
  vrijdag 26 september 2025 @ 09:50:34 #160
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218873436
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De overheid moet beleid implementeren dat enigszins in lijn is met wat de volksvertegenwoordigers besluiten. Daar loopt het mbt asiel & migratie nogal mis. Al jaren stemt een meerderheid van de burgers voor het flink inperken van de migratie en het enige wat er gebeurt is dat er AZCs bijkomen. Nota bene op plekken, waar burgers dit niet willen.
Gemeenteraadsverkiezingen Doetinchem zijn er weer volgend jaar. Op dat moment mag de burger weer nieuwe volksvertegenwoordigers kiezen.
pi_218873759
quote:

[..]
Ik denk niet dat links blij is met mannen die een geloof hebben, omdat links weet dat die hun levenswijze willen opdringen aan minderjarigen.
pi_218873855
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:50 schreef Falco het volgende:

[..]
Gemeenteraadsverkiezingen Doetinchem zijn er weer volgend jaar. Op dat moment mag de burger weer nieuwe volksvertegenwoordigers kiezen.
Ah, een heeft de kiezer daar voor meer AZCs gestemd dan? Want landelijk is er zoals we weten voor rechts en conservatief beleid gekozen, waarbij het verminderen van migratie prioriteit was.
quote:

[..]
Dat komt omdat velen helaas een uitgesproken hekel hebben aan het Westen en diens Joods-Christelijke grondslag. Daarom worden andere religies, vooral die van niet-Westerse mensen, als een hele welkome toevoeging gezien.

De Islam heeft men een speciale band mee omdat men moslims als onderdrukt ziet en daar het gevoel heeft dat men voor die mensen en diens cultuur moet opkomen. Dat dit een oerconservatieve cultuur is, vaak uit landen met zeer barbaars beleid dat volledig haaks staat op wat men in het Westen prefereert, wordt volledig genegeerd.

Dit resulteert in dat een aanzienlijk deel van linkse Westerlingen maar wat graag aanschuiven bij een iftar en het dragen van hoofddoekjes of andere religieuze kledij verdedigen. Moslims maken hier maar wat graag gebruik van omdat velen vinden dat de Islam overal dominant moet zijn en dus deze nogal naïeve gestes van Westerlingen zien als een kans om grip te krijgen op de samenleving en stapje voor stapje de eigen cultuur dominanter te maken.
  vrijdag 26 september 2025 @ 10:34:38 #163
3542 Gia
User under construction
pi_218873904
quote:

[..]
Inderdaad, zodat er nog meer asielzoekers kunnen komen.
pi_218874318
quote:

[..]
De overheid doet ook wat de volksvertegenwoordiging besluit. Men stemde massaal PVV, vervolgens kregen we PVV-minister van Asiel mw. Faber, die met de spreidingswet in de hand gemeenten dwong om AZC's te openen.

En vervolgens gaan burgers protesteren en rellen bij het gemeentehuis (niet zelden staat er ook nog iemand van de PVV bij door een megafoon te schreeuwen), terwijl de gemeente alleen maar de opdrachten van Wilders' eigen minister uitvoert.

Als het volk wil dat de overheid beter naar ze luistert, laat ze dan de volgende keer op competente politici stemmen die in staat zijn om wettelijk goed onderbouwd (dragend gemotiveerd) beleid te maken en uit te voeren, ipv een stelletje populistische clowns, waarvan de meerderheid alleen maar een riant salaris beurt en vaak te beroerd is om überhaupt naar de Tweede Kamer te komen.
pi_218874688
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 september 2025 09:50 schreef Falco het volgende:

[..]
Als VVD/D66/CDA en CU met asielzoekers lopen te leuren dan gaan ze bellen naar lokale politici van dezelfde kleur. Die gaan daar dan dus in mee niet omdat ze het volk vertegenwoordigen maar omdat ze instructies langs partijlijnen ontvangen. Dat is die zo veelgeroemde "interne partijdemocratie".
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 26 september 2025 @ 12:49:12 #166
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218875243
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

Als het volk wil dat de overheid beter naar ze luistert, laat ze dan de volgende keer op competente politici stemmen die in staat zijn om wettelijk goed onderbouwd (dragend gemotiveerd) beleid te maken en uit te voeren
En daar zit het hele probleem.
pi_218876477
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 11:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
De overheid doet ook wat de volksvertegenwoordiging besluit. Men stemde massaal PVV, vervolgens kregen we PVV-minister van Asiel mw. Faber, die met de spreidingswet in de hand gemeenten dwong om AZC's te openen.

En vervolgens gaan burgers protesteren en rellen bij het gemeentehuis (niet zelden staat er ook nog iemand van de PVV bij door een megafoon te schreeuwen), terwijl de gemeente alleen maar de opdrachten van Wilders' eigen minister uitvoert.

Als het volk wil dat de overheid beter naar ze luistert, laat ze dan de volgende keer op competente politici stemmen die in staat zijn om wettelijk goed onderbouwd (dragend gemotiveerd) beleid te maken en uit te voeren, ipv een stelletje populistische clowns, waarvan de meerderheid alleen maar een riant salaris beurt en vaak te beroerd is om überhaupt naar de Tweede Kamer te komen.
Integendeel, de overheid doet niet wat de volksvertegenwoordiging wil, laat staan wat men belooft. Daar gaat het dus al mis.

En dat gaat ook veel verder dan alleen het laatste kabinet, al jaren stemt Nederland voor het terugdringen van de migratie maar daar komt uiteindelijk niets van terecht. Mede trouwens door een oppositie die met man en macht probeert op elke migratie beperkend beleidsvoorstel weg te stemmen.

De vraag is dan ook welke competente politici jij hier op doelt. In de oppositie zitten er namelijk weinig tot geen die echt harde migratie beperkende maatregelen zullen implementeren. Zeker de linkse en progressieve partijen niet, die migratie eigenlijk helemaal geen probleem vinden.
pi_218877148
quote:
14s.gif Op vrijdag 26 september 2025 15:13 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel, de overheid doet niet wat de volksvertegenwoordiging wil, laat staan wat men belooft. Daar gaat het dus al mis.
Gemeenten gaan niet uit zichzelf een AZC openen. Dat doen ze omdat de minister (dus de gekozen volksvertegenwoordiger) de gemeente opdraagt om een x aantal asielzoekers op te vangen. Dus juist die gemeenten waar men nu onder druk van een boze menigte met fakkels en hooivorken toch maar geen AZC plaatst, juist dat zijn de gemeenten die niet doen wat de volksvertegenwoordiger wil.

quote:
En dat gaat ook veel verder dan alleen het laatste kabinet, al jaren stemt Nederland voor het terugdringen van de migratie maar daar komt uiteindelijk niets van terecht. Mede trouwens door een oppositie die met man en macht probeert op elke migratie beperkend beleidsvoorstel weg te stemmen.

Wie zijn dat "Nederland" waar jij het over hebt? Al die partijen die migratiebeperkende beleidsvoorstellen wegstemmen, die moeten dan toch in de meerderheid zijn? Want alleen een meerderheid kan een wetsvoorstel wegstemmen. En als een groep partijen een kamermeerderheid heeft, dan hadden zij bij de vorige verkiezingen ook een meerderheid van de stemmen. Dus dat Nederland al jaren tegen migratie stemt, klopt niet. Dat klopt slechts voor een deel van Nederland.

quote:
De vraag is dan ook welke competente politici jij hier op doelt. In de oppositie zitten er namelijk weinig tot geen die echt harde migratie beperkende maatregelen zullen implementeren. Zeker de linkse en progressieve partijen niet, die migratie eigenlijk helemaal geen probleem vinden.
Het maakt mij niet uit op wie je stemt. Maar stem je op politici die dingen beloven waarvan je bij voorbaat weet dat het onmogelijk is (alle grenzen dicht, terwijl Nederland 840 grensovergangen heeft, en amper mensen om die te bewaken) of in strijd met internationale wetgeving, dan ga je teleurgesteld worden.

Of de oppositiepartijen het beter doen, is moeilijk te zeggen. Politici beloven veel, maar nakomen is twee. Wilders beloofde ook een extra verhoging van het minimumloon, eigen risico naar nul en huurbevriezing. Allemaal niks van terecht gekomen. We hebben nu 5 (centrum)rechtse kabinetten gehad, 4 met de VVD als grootste partij, en 1x met de PVV als grootste. Die hebben niks voor elkaar gekregen, dus waarom nu ineens een vijfde centrumrechts kabinet de problemen zou kunnen gaan oplossen, is mij niet duidelijk.

Dus misschien moeten we het toch eens met een links of middenkabinet proberen. Misschien bakken die er ook wel niks van, maar als we ze de kans niet geven, dan zullen we het nooit weten. Want puur op verkiezingsbeloften afgaan, kun je nooit.
pi_218877190
God wat ben ik dom rechts en alles wat lult dat dom rechts gelijk heeft met het slopen en intimideren van dingen zat. Partij die voor het verschepen van dit volk naar die fijne nieuwe hub in afrika is krijgt mijn stem !

#mijnnederland !
pi_218877225
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het maakt mij niet uit op wie je stemt. Maar stem je op politici die dingen beloven waarvan je bij voorbaat weet dat het onmogelijk is (alle grenzen dicht, terwijl Nederland 840 grensovergangen heeft, en amper mensen om die te bewaken) of in strijd met internationale wetgeving, dan ga je teleurgesteld worden.
Waarom is het niet honoreren van internationale wetgeving onmogelijk? De politici -neen, de mensen - die dit soort "waarheden" verkondigen moet je met argusogen bekijken; dat zijn met waarschijnlijkheid de mensen die doorgang willen van wat het 'onmogelijke' mogelijk maakt.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218877393
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 september 2025 16:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
God wat ben ik dom rechts en alles wat lult dat dom rechts gelijk heeft met het slopen en intimideren van dingen zat. Partij die voor het verschepen van dit volk naar die fijne nieuwe hub in afrika is krijgt mijn stem !

#mijnnederland !
Je geeft het zelf aan dat je dom rechts bent.
pi_218877435
Boeken verbranden is voor domme mensen. Als je een beetje normaal bent voelt dat ook niet goed. De boodschap blijft en moet je ook kunnen lezen omdat sommige mensen heel eng denken. Liever in schrijfvorm dan geschreeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')