Zie video's bij bron.quote:Rechter staat koranverbranding bij AZC in Hoofddorp toe
De rechtbank in Haarlem heeft vanmiddag geoordeeld dat de koranverbranding die vanavond gepland staat in Hoofddorp door mag gaan. De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
De demonstranten, verenigd onder de noemer 'Rechts in Verzet,' hadden de koranverbranding een maand geleden aangekondigd. Ze zeggen dat te willen doen uit protest tegen de gemeente, die hun demonstratierecht bij een eerder protest zou hebben ingeperkt.
Eerder legde de gemeente aan NH uit dat het verbranden van de koran niet kan worden verboden, tenzij de veiligheid in het geding zou komen. Op dat argument beriep de gemeente zich gisteren: uit angst voor wanordelijkheden en de openbare veiligheid werd open vuur tijdens de demonstratie verboden. De demonstratie zelf kon wat de gemeente betreft wél doorgaan.
Dat was tegen het zere been van Rechts in Verzet. "We hebben gisteren, bij de kennisgeving, meteen bezwaar ingediend bij de voorzieningenrechter", vertelt een van de demonstranten aan NH. Het kort geding diende vanmiddag en viel uit in het voordeel van de actiegroep: ze mogen de koran vanavond verbranden.
"De rechter heeft gezegd dat het onvoldoende onderbouwd is dat het vuur tot problemen gaat leiden", aldus de persrechter. Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."
Voor de Hoofddorpse Rechts in Verzet-voorman Hugo Kuijper is de uitspraak van de rechter een overwinning. "Ik ben superblij met deze uitspraak. Het recht heeft gezegevierd." Hij houdt er rekening mee dat de sfeer vanavond net als in de rechtszaal gespannen en beladen kan worden. "Dat hoort erbij als je zoiets doet."
Net als bij de demonstratie vorige maand, hebben ook dit keer weer meerdere antifascistische en pro-migratiegroeperingen aangekondigd vanavond een tegendemonstratie te houden in Hoofddorp. Zij lopen een half uur van tevoren gezamenlijk van het station naar het azc waar de koranverbranding gepland staat. Hoeveel mensen op beide protesten af zullen komen is nog niet bekend.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)azc-in-hoofddorp-toe
-------------------------------------quote:Koranverbranding AZC Hoofddorp loopt uit de hand
Bij een koranverbranding in de buurt van het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp heeft de Mobiele Eenheid zojuist charges uitgevoerd. Er is in ieder geval één arrestatie verricht. "Tegendemonstranten hebben stenen gegooid en steken vuurwerk af", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst.
"Er wordt met knalvuurwerk gegooid, ik zie stukken glas door de lucht gaan en er wordt met stenen uit de grond gegooid", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst. De Mobiele Eenheid voert ter plaatse charges uit met honden.
Volgens Van Aalst zoekt een kleine groep tegendemonstranten de confrontatie op met de politie. Het overgrote deel van de tegendemonstranten doet niks en staat erbij.
Op de koranverbranding zijn enkele tientallen tegendemonstranten afgekomen. "Aan de kant van het centrum staat een groep van zo'n 80 man. Een deel van hen komt uit Hoofddorp, een ander deel is speciaal op de demonstratie afgekomen."
Hoop politie aanwezig
Bij het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Planeetbaan in Hoofddorp is de politie massaal aanwezig. "Ik tel zo'n acht bussen van de ME en ook de handhaving is volop aanwezig", aldus Van Aalst.
De rechter oordeelde vanmiddag dat de koranverbranding bij het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp toch door mag gaan. De gemeente probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen. Daarop spande initiatiefnemers Hugo Kuiper en Pegida-voorman Edwin Wagensveld met succes een kort geding aan.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rp-loopt-uit-de-hand
Potverdikkie. Ik geef je gewoon een plusje!quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Tokkies die een koran gaan verbranden
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand
De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
https://www.rechtspraak.n(...)goed-onderbouwd.aspxquote:De burgemeester stelt bij de rechtbank dat er tegendemonstraties zijn aangekondigd en vreest daarom voor wanordelijkheden. Open vuur acht zij daarom te gevaarlijk.
Beslissing van de rechtbank
De voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat het voorschrift van de burgemeester, waarin het open vuur wordt verboden, niet goed is onderbouwd. Vast staat dat het de burgemeester bij het stellen van het verbod op open vuur niet gaat om het vernietigen van het boek, maar alleen om het feit dat er een open vuur zal zijn. De burgemeester heeft niet goed kunnen uitleggen waarom de aanwezigheid van open vuur om een boek te verbranden tot wanordelijkheden zal leiden bij tegendemonstraties. De voorzieningenrechter heeft daarom besloten een uitzondering te maken op het voorschrift dat er geen open vuur mag zijn tijdens de demonstratie.
Aan de uitzondering heeft hij wel de voorwaarden gesteld dat alleen één boek in een bak met zand wordt verbrand, er een blusdeken en een brandblusser voorhanden zijn om snel in te kunnen grijpen, de verbranding niet langer duurt dan 15 minuten en dat het vuur meteen gedoofd wordt als er toch ongeregeldheden zijn.
Da's ook wel een heel slap excuus hoor.quote:De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Sinds wanneer gaat de rechter tot in detail voorschijven op welke exacte wijze een demonstratie moet plaatsvinden? Weet deze rechter niet hoe heilig het demonstratierecht is?quote:Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."
Eens!quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
-------------------------------------
Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Ja, dat zal vast de aanleiding zijn geweest voor de zorgen.quote:omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
De anderstalige mensen lastigvallen met een geloof, is toch ook provoceren?quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Nou dan wachten we wel totdat deze Opperuser zegt: ‘Het is genoeg’.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.
Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter.![]()
Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''
Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole.
ja door tegendemonstranten jaquote:Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:
En het loopt weer eens uit de hand.
Nee, we hebben echt een AZC probleem.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
We hebben de meest rechtse regering ooit.
Zoals altijd moet extreem links weer gewelddadig 'tegen demonstreren'.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja door tegendemonstranten ja
De schrijvers en bedenkers van de korans, bijbels enz. hebben voor hun hobby bijna de hele wereld onleefbaar gemaakt.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
Rechts laat een scheet: "Radicaal extreem rechtse nazis"quote:Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:
En het loopt weer eens uit de hand.
Nee, we hebben echt een AZC probleem.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
'Een vlucht regenwulpen' komt anders aardig in de buurt.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:01 schreef recursief het volgende:
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
Bewijs geleverd dus. Maar jij had liever nog wat hooligans erbij gezien die die maden aanpakten?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk
12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureauEchte strijders hoor
![]()
![]()
![]()
Vluchten voor het geweld van extreem links. Ze zijn fanatiek de laatste tijd, kan hem geen ongelijk geven.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk
12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureauEchte strijders hoor
![]()
![]()
![]()
De pvv propaganda is strong in this onequote:Op woensdag 24 september 2025 21:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.
Ja, enorm rechtse regering.
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
Het was duidelijk dat geen enkele uitwerking een ander resultaat had gehad. Het was meer een middel om tijd te rekken en elk stukje uitwerking was of is toch wel afgewezen of onvoldoende. Er was gewoon onvoldoende draagvlak om te doen wat de meerderheid van de stemmers wou. Dat in combinatir mrt zelf geen premier mogen worden is gewoon fataal. In de VS hebben ze het wat dat betreft beter voor elkaar. Trump kan redelijk ongehinderd goede besluiten doordrukken. En daardoor dus en beloftes waarmaken en het land beter maken. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten krijgen. Maar dat is volgens mij ijdele hoop met de linkse zelfhaat brigade.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
De pvv propaganda is strong in this one
Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.
Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:45 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.quote:
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:59 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.
Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.
Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
Veel mensen wel. Maar er is ook een nieuwe lichting die Islam hyped is. Doormiddel van de linkse media maar ook bruikbare mensen worden dingen zoals het omnoemen van kerstmis, afschaffen van zwarte piet, steunen van Hamas/Palestijnen ‘normaal gemaakt’.quote:
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
Check.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.
Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter.![]()
Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''
Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole.
quote:Zoals Heine goed gezien heeft is een boekverbranding niet een meningsuitwisseling tussen de schrijver en de verbrander die het met de mening van de schrijver niet eens is. Het is juist het omgekeerde: de openbaar gemaakte mening mag niet aan de discussie meedoen en de veroorzaker van die mening dient te verdwijnen (gevangengezet, uit het land verwijderd en wat er verder zo in de ijskast van Wilders is te vinden). Het is, zoals ik hiervoor stelde: niet met een andersdenkende spreken, maar een andersdenkende tot zwijgen brengen. In afwachting daarvan (‘het voorspel’) dient de openbaarmaking van de mening door vernietiging van de drager van die mening te worden gestopt.
quote:Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Wat een moderatie.![]()
![]()
Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?
En alle andere drek mag wel?
Leve de vrijheid van meningsuiting!
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)4187126?t=1758748502
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:18 schreef descon het volgende:
[..]
Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.
Je moet hem gewoon negeren en lekker met zijn vuurkorfje buiten laten staan en geen aandacht aan geven.
Bewijs je gelijk zijn ongelijk.
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
![]()
Weet je wie volgens heilige boeken als de koran en bijbel verbrand worden, en dat nog voor eeuwig ook?
Mensen.
Daar nog een mening over?
Onbelezen schijthippies en hun islam-fetisjisme
Nul antwoord op de inhoud.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?
En wat vindt jij ervan, als vechter voor het vrije woord? Dat er geen vergelijking mag worden gemaakt met de boekverbrandingen uit het verleden en Heine? Goed modereer werk?
In naam. In daad hebben ze alles laten afweten.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
“Rechts in verzet”
Juist…
Haal dat extremistische maar weg. De gemiddelde moslim kan er niet normaal mee omgaan als je de Koran verbrandt voor zijn/haar ogen, hoe debiel dat ook is.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.
Ach Etto,quote:Op woensdag 24 september 2025 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nul antwoord op de inhoud.
Je vindt mensen verbranden erg ja?
quote:Op donderdag 25 september 2025 00:00 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ach Etto,
Natuurlijk vind ik het een uitstekende zaak als we hier mensen op de brandstapel gooien, en stenigen. Uitstekende lectuur die boeken, en godzijdank, is het dagelijkse kost in Urk en de Schilderswijk!
Boeken verbranden niet, maar dat is echt helemaal ok!
Hopelijk nu genoeg op de inhoud de door jouw mijlenver verschoven doelpaal ingegaan.
Ik deel het standpunt van pro doodstraf en daar houd het eigenlijk wel een beetje op.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trouwens, als iets rechts is is het wel de islam.
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Waarom kruipt dat volk niet lekker bij mekaar
Wat is faciliteren voor jou?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:13 schreef matthijst het volgende:
Is Frans Timmermans nu verantwoordelijk voor dit linkse moslimtuig?
Zoals Geert volgens de linkse knuffelkliek verantwoordelijk is voor de rellen in Den Haag?
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Misschien moet je jezelf afvragen: waarom leg jij het probleem als Westerling (?) hier bij de daad van het verbranden van een koran en niet bij de reactie van moslims?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Wat een moderatie.![]()
![]()
Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?
En alle andere drek mag wel?
Leve de vrijheid van meningsuiting!
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)4187126?t=1758748502
Leuke frame joh.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.
Ah jij denkt niet dat moslims het Timmermans stemvee zijn?quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Deze kan ingelijst worden. Het gebeurt niet vaak dat je iets post wat zo raak is.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Tokkies die een koran gaan verbranden
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand
De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
Man man wat een geleuter. Timmermans aan het verbinden, gekker kan het niet worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als mensen elkaars verschillen respecteren zijn er toch geen conflicten meer? Maar met verschillen respecteren heb jij zo te lezen ook veel moeite?quote:Op donderdag 25 september 2025 07:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.
Jammer dat Timmermans niet wil verbinden met partijen zelfs niet als ze zich willen uitspreken tegen rechts extremistisch geweld.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En dat voor een zelfbenoemd verbinder.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat Timmermans niet wil verbinden met partijen zelfs niet als ze zich willen uitspreken tegen rechts extremistisch geweld.
[ x ]
Ik ben het niet altijd eens met Geert, maar hier kun je hem geen ongelijk in gevenquote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jammer dat Timmermans niet wil verbinden met partijen zelfs niet als ze zich willen uitspreken tegen rechts extremistisch geweld.
[ x ]
Nou ja hij verbind wel, met Hamas sympathisanten, asfaltplakkers en asielzoekers, alleen niet met landgenoten met de “verkeerde” ideologie.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:10 schreef thedeedster het volgende:
[..]
En dat voor een zelfbenoemd verbinder.
Wat? Je mag geen spek op je eigen BBQ gooien, want dan provoceer je je moslim buren? Schijt, ik hou nu eenmaal van een lekker uitgebakken speklapje en/of karbonaadje. IK ga me niet aanpassen aan hun! Doe es effe normaal!quote:Op woensdag 24 september 2025 22:18 schreef Chivaz het volgende:
Koranverbranding en varkensvlees op de bbq is allemaal zo triest om te doen. Dat is geen goede manier van protesteren, je provoceert alleen maar en je vervreemd een hoop mensen van je die wellicht hetzelfde vinden.
Eigenlijk zouden standaard aanmaakblokjes voor de BBQ voorzien moeten worden met opdruk "Holy Quran". Wat zou ik vaak BBQ-en.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:06 schreef ricky3 het volgende:
Koranverbranding zou verplicht moeten zijn.
Natuurlijk niet, want dan moeten ze zich ook uitspreken tegen links extremistisch geweld...quote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Inderdaad. Want dat respect wordt wel van ons verwacht, maar we krijgen het niet. In tegendeel: Er is alleen maar commentaar op vrouwen in zomerkleding als de mussen gebraden van het dak vallen, sport- en bedrijfskantines worden steeds meer halal, in supermarkten is er een apart schap voor halal vlees en alles wat varken is, ligt op een andere afdeling (je zoekt je soms lens), ze eisen gebedsruimtes op scholen en bedrijven en ga zo maar door. Ze moeten gewoon normaal doen en hun geloof bij zichzelf houden. Ik heb er niets mee en wil er niets mee te maken hebben. Ik ga er sowieso ook geen rekening mee houden.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als er iets is wat Timmermans nalaat dan is het wel verbinden.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over wat je op je eigen bbq gooit of het nu in het openbaar is of in je achtertuin.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:24 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat? Je mag geen spek op je eigen BBQ gooien, want dan provoceer je je moslim buren? Schijt, ik hou nu eenmaal van een lekker uitgebakken speklapje en/of karbonaadje. IK ga me niet aanpassen aan hun! Doe es effe normaal!
In een wijk hier vlakbij is onlangs een jaarmarkt geweest met alleen halalvlees. Omdat iedereen dat mag hebben. Echt achterlijk.
Mijn buurmeisje mag geen broodje ham mee naar school voor haar middaglunch, want dat is niet respectvol richting de moslimkindjes.
Met 1 lucky blokje per zak waar Mohammed op staat. En 1 op de 10 zakken een met Allah.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden standaard aanmaakblokjes voor de BBQ voorzien moeten worden met opdruk "Holy Quran". Wat zou ik vaak BBQ-en.
Eerst de linkse partijen verrot schelden omdat die een andere mening hebben en dan verrast zijn als de linkse partijen niet meer braaf meegaan willen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:07 schreef Chivaz het volgende:
[..]
[ x ]
Met dat halal maken van van alles en nog wat, het wordt ons door de strot gedouwd, vind ik dat juist wel een goede actie. Ze hoeven er niet van te eten, maar ze moeten wel respecteren dat dit voor ons normaal voedsel is. En dus ja, dan mag het ook hun, figuurlijk, door de strot gedouwd worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:39 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het er niet over wat je op je eigen bbq gooit of het nu in het openbaar is of in je achtertuin.
Ik refereerde naar die stunt van Wagensveld toen met zijn varkens bbq voor een moskee. Ik vind dat net zoals de koranverbranding geen goede manier om te protesteren. Er zijn heel veel mensen die het in essentie met Wagensveld eens zijn maar die bereik je niet met dit soort acties.
Heb je volksmenner Timmermans de laatste tijd niet horen blaten ofzo?quote:Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Eerst de linkse partijen verrot schelden omdat die een andere mening hebben en dan verrast zijn als de linkse partijen niet meer braaf meegaan willen.
Dan heeft men toch al laten zien dat ze geen verschillen respecteren?
En dan win je een BBQ vleespakket met heerlijk varkensvlees!quote:Op donderdag 25 september 2025 11:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Met 1 lucky blokje per zak waar Mohammed op staat. En 1 op de 10 zakken een met Allah.
De rechtse partijen daarentegen worden altijd met fluwelen handschoentjes behandeld in de 2e kamer en in de media…….quote:Op donderdag 25 september 2025 11:41 schreef torentje het volgende:
[..]
Eerst de linkse partijen verrot schelden omdat die een andere mening hebben en dan verrast zijn als de linkse partijen niet meer braaf meegaan willen.
Dan heeft men toch al laten zien dat ze geen verschillen respecteren?
Je weet wat de reactie is die je krijgt met zo’n bbq en die is veelzeggend maar geeft aan de rest van Nederland een verkeerd signaal af. De rest van Nederland ziet het als een onnodige provocatie, ik zou liever zien dat er geprotesteerd word op een beschaafdere manier. Ik zou ook graag zien dat er meer online word gedaan en dat er meer word gelobbyd voor cultuurbehoud. Wat dat betreft is het jammer dat Wilders geen goede partijstructuur heeft met capabele mensen die dat wel kunnen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan een bbq met varkensvlees voor een moskee.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Met dat halal maken van van alles en nog wat, het wordt ons door de strot gedouwd, vind ik dat juist wel een goede actie. Ze hoeven er niet van te eten, maar ze moeten wel respecteren dat dit voor ons normaal voedsel is. En dus ja, dan mag het ook hun, figuurlijk, door de strot gedouwd worden.
De rest van Nederland? Je bedoelt echt iedereen behalve mensen van Pegida?? Denk het niet. Het overgrote deel van Nederland is tegen de islamisering en wil geen rekening houden met moslims door hun gedrag aan te passen om ze niet te kwetsen.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:59 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet wat de reactie is die je krijgt met zo’n bbq en die is veelzeggend maar geeft aan de rest van Nederland een verkeerd signaal af. De rest van Nederland ziet het als een onnodige provocatie, ik zou liever zien dat er geprotesteerd word op een beschaafdere manier. Ik zou ook graag zien dat er meer online word gedaan en dat er meer word gelobbyd voor cultuurbehoud. Wat dat betreft is het jammer dat Wilders geen goede partijstructuur heeft met capabele mensen die dat wel kunnen. Dat zet veel meer zoden aan de dijk dan een bbq met varkensvlees voor een moskee.
Het is niet je gedrag aanpassen het is juist jezelf niet verlagen naar onnodige provocatie met een hoop geweld als gevolg en een reden voor de autoriteiten om de mensen die het protest gestart zijn weg te zetten als provocateurs. Dat is dus wat er elke keer gebeurt en waarom dit soort protesten niet op veel sympathie kunnen rekenen.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:04 schreef Gia het volgende:
[..]
De rest van Nederland? Je bedoelt echt iedereen behalve mensen van Pegida?? Denk het niet. Het overgrote deel van Nederland is tegen de islamisering en wil geen rekening houden met moslims door hun gedrag aan te passen om ze niet te kwetsen.
Eens, en daar mag je jezelf ook tegen verdedigen, maar zodra je de perceptie is dat jij aan het provoceren bent weet het systeem de gewelddadige tegenreactie te rechtvaardigen. Dat heb je dus niet met vreedzame sit ins of iets dergelijks.quote:Ongeacht op welke manier er geprotesteerd wordt, er komt een tegendemonstratie van moslims en antifa die vrijwel altijd geweldadig is. Al houd je een vreedzame sit-in tegen de asielinstroom of tegen de islamisering, er komt een geweldadige tegendemonstratie. Altijd!
Ook de rechtse partijen vinden hun koers slechts de enig juiste en momenteel liggen ze nog steeds op ramkoers naar links.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:44 schreef matthijst het volgende:
[..]
Heb je volksmenner Timmermans de laatste tijd niet horen blaten ofzo?
Die respecteert 0,0 verschillen.
Er is maar 1 weg: linksom. Knuffelen zullen we. En thee drinken.
Het is diep treurig dat je zo boos kan worden om het verbranden van een boekje. Zo goed?quote:Op donderdag 25 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, weer eens wat schuimbekkende moslims. Je verwacht het niet. Dit zou eigenlijk een soort basistest moeten vormen: flipt een moslim als er een koran wordt verbrand? Zo ja, dan is deze niet geschikt voor participatie in de Westerse samenleving.
Maar let maar op hoor, dit voel je al van ver aankomen: binnen 5-10 komt er een wetsvoorstel om het verbranden van een koran te verbieden. Waarschijnlijk uit de linker of progressieve hoek, waarbij men nog wel zo slim is om het algemeen aan te vliegen via een eufemisme als 'het verbranden van een religieuze boeken strafbaar maken, want onnodige polariserende en provocerende daad'.
[..]
Misschien moet je jezelf afvragen: waarom leg jij het probleem als Westerling (?) hier bij de daad van het verbranden van een koran en niet bij de reactie van moslims?
Altijd maar weer deze domme idiote vergelijking.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Tevens daag ik je uit om in de haven van Urk de Statenvertaling te verbranden...
Even lezen waarop ik reageer.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:00 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Altijd maar weer deze domme idiote vergelijking.
Waarom zou ik dat doen? Alsof we hier net zoveel overlast en intimidatie van Urkers ervaren? Nee he.
Maar als dat wel zo het geval zou zijn, zou ik zeggen; vooral doen!
Als dit de maat der dingen wordt om te mogen leven in een Westerse samenleving. Gelijke monniken, gelijke kappen...quote:Op donderdag 25 september 2025 08:19 schreef HowardRoark het volgende:
Ach, weer eens wat schuimbekkende moslims gelovigen. Je verwacht het niet. Dit zou eigenlijk een soort basistest moeten vormen: flipt een moslim gelovige als er een koran hun heilige boek wordt verbrand? Zo ja, dan is deze niet geschikt voor participatie in de Westerse samenleving.
De rechtse partijen zijn al tijden op ramkoers naar linkse partijen, hoeven dus niet te doen of het lieverdjes zijn die verschillen respecteren.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De rechtse partijen daarentegen worden altijd met fluwelen handschoentjes behandeld in de 2e kamer en in de media…….
Zullen we hier gewoon mee ophouden en erkennen dat politiek geweld niet de bedoeling is? Dit was een simpel iets om te ondertekenen en de linkse partijen deden helaas niet mee.
Opmerkelijk ook wat Baudet hier verteld over de passage rechts extremistisch geweld.
[ x ]
En wat verwacht je dan dat er gebeurt in Urk? Dat je gelyncht wordt door een horde woedende baardmannen?quote:Op donderdag 25 september 2025 12:49 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Het is diep treurig dat je zo boos kan worden om het verbranden van een boekje. Zo goed?
Tevens daag ik je uit om in de haven van Urk de Statenvertaling te verbranden...
Dooddoenertje dit hoor. Even ongeachte links/rechts; alles zit juridisch zo mokervast in dit land dat het eigenlijk niet uitmaakt of het dan zogenaamd 'links of rechts' is. Rechts was technisch gezien de grootste de afgelopen periode, maar hebben er uiteindelijk ook niks door kunnen krijgen.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
“Rechts in verzet”
Juist…
Toch niet de schuld van anderen dat de regerende partijen incompetent zijnquote:Op donderdag 25 september 2025 13:37 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dooddoenertje dit hoor. Even ongeachte links/rechts; alles zit juridisch zo mokervast in dit land dat het eigenlijk niet uitmaakt of het dan zogenaamd 'links of rechts' is. Rechts was technisch gezien de grootste de afgelopen periode, maar hebben er uiteindelijk ook niks door kunnen krijgen.
Het is erg aannemelijk dat dit lang niet zoveel barbaarse agressie zou opleveren als er met moslims het geval is zodra er een koran wordt verbrandt.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:15 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Even lezen waarop ik reageer.
[..]
Als dit de maat der dingen wordt om te mogen leven in een Westerse samenleving. Gelijke monniken, gelijke kappen...
Maar zoals Heine al terecht schreef, en ter herinnering op alle gedenktekens in Duitsland te zien is. Laten we dat ajb gewoon maar niet doen.
Wanneer precies heeft de PVV en/of FVD opgeroepen tot geweld tegen de politie?quote:Op donderdag 25 september 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eerst eisen dat rechts extremistisch geweld veroordeeld moet worden in plaats van politiek geweld en dan vervolgens niet mee willen doen. Ik snap de play wel hoor maar dit was niet het moment zo vlak voor de verkiezingen. Als linkse partij zou ik mezelf nu zorgen maken om de framing waar ik mij nu voor heb blootgesteld met haar “fucking genocide” en het weigeren van het afkeuren van politiek geweld.
Welke rechtse partij kan hier een mooi spotje van maken inclusief de beelden van de jodenjacht, het vernielen van de UvA en de toestanden op Schiphol?
De vraag is wel aan wie ze zich moeten aanpassen. Want toen ik van de week die Sieg Heil-roepende kaalkoppies met prinsenvlaggen hoorde de schreeuwen dat we "onze" normen en waarden moesten verdedigen vroeg ik me wel af welke normen en waarden dat waren. Ik mag toch hopen dat dat extreemrechtse gajes niet denkt dat hun normen en waarden representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.
Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarom is conservatief-rechts in Nederland zo anti-islam? Afgezien van de migratiestandpunten zijn ze het op heel veel punten roerend met elkaar eens.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Hoeven al die rechtse demonstranten niet te werken voor hun bed, brood en bad?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:05 schreef Haags het volgende:
Doetinchem[ x ]
Nieuwekerk aan den IJssel
[ x ]
Heb je je ook wel eens afgevraagd waarom extreemlinks zo pro-Islam is? Overigens lijkt Baudet af en toe wel eens toenadering tot de Islamitische gemeenschap te zoeken.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarom is conservatief-rechts in Nederland zo anti-islam? Afgezien van de migratiestandpunten zijn ze het op heel veel punten roerend met elkaar eens.
Waar blijft de tweet van Greet?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:05 schreef Haags het volgende:
Doetinchem[ x ]
Nieuwekerk aan den IJssel
[ x ]
Ja, dat heb ik mij ook afgevraagd. En dat vind ik ook niet logisch, omdat de islam zeer conservatief is, en links zichzelf graag als progressief ziet. En in het verlengde daarvan dacht ik vervolgens dat het juist logischer zou zijn dat conservatief-rechts pro-islam zou zijn. Zoals Andrew Tate.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:30 schreef ISVV het volgende:
[..]
Heb je je ook wel eens afgevraagd waarom extreemlinks zo pro-Islam is? Overigens lijkt Baudet af en toe wel eens toenadering tot de Islamitische gemeenschap te zoeken.
Bij ons links gaat het niet om voor of tegen. Het gaat om rechtsgelijkheid. Het is een rechtse beeldvorming dat links pro-islam zou zijn. Ik heb ook niets op met islamieten, joden, christenen of hoe je die gehersenspoelden ook allemaal noemt.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:06 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik mij ook afgevraagd. En dat vind ik ook niet logisch, omdat de islam zeer conservatief is, en links zichzelf graag als progressief ziet. En in het verlengde daarvan dacht ik vervolgens dat het juist logischer zou zijn dat conservatief-rechts pro-islam zou zijn. Zoals Andrew Tate.
Dergelijke extreme punten passen sowieso niet echt in een links-rechts spectrum. De Islam is ook niet echt conservatief, maar eerder regressief.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Dat geldt ook voor sommige rechtse politieke partijen. Die willen weer terug naar de jaren '50 of verder.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dergelijke extreme punten passen sowieso niet echt in een links-rechts spectrum. De Islam is ook niet echt conservatief, maar eerder regressief.
Terug naar de jaren '50 of de 9e eeuw is nogal een verschil.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor sommige rechtse politieke partijen. Die willen weer terug naar de jaren '50 of verder.
Je zou je eens moeten afvragen waarom links zo verlebberd naar de islam kijkt.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat heb ik me al zo vaak afgevraagd. Waarom is conservatief-rechts in Nederland zo anti-islam? Afgezien van de migratiestandpunten zijn ze het op heel veel punten roerend met elkaar eens.
Repressief.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:20 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dergelijke extreme punten passen sowieso niet echt in een links-rechts spectrum. De Islam is ook niet echt conservatief, maar eerder regressief.
Het is inderdaad wel cynisch dat de groep linkse mensen die het nu vaak opneemt voor deze groep eigenlijk het meeste last er van gaat hebben als de samenleving werkelijk die kant op gaat.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Linkse autoriteitshouders moeten sowieso hun muilen houden. Blm, zwarte piet, xr, vernieldemo's op de uni's, schilderswijkdemo's, opening van holocaust museum.quote:Op donderdag 25 september 2025 12:24 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Eerst eisen dat rechts extremistisch geweld veroordeeld moet worden in plaats van politiek geweld en dan vervolgens niet mee willen doen. Ik snap de play wel hoor maar dit was niet het moment zo vlak voor de verkiezingen. Als linkse partij zou ik mezelf nu zorgen maken om de framing waar ik mij nu voor heb blootgesteld met haar “fucking genocide” en het weigeren van het afkeuren van politiek geweld.
Welke rechtse partij kan hier een mooi spotje van maken inclusief de beelden van de jodenjacht, het vernielen van de UvA en de toestanden op Schiphol?
Volgens mij doen ze dat ook niet. Maar ik ben dan ook niet bekend met de uitdrukking "ergens verlebberd naar kijken"quote:Op donderdag 25 september 2025 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je zou je eens moeten afvragen waarom links zo verlebberd naar de islam kijkt.
Ironisch bedoel je.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:32 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Het is inderdaad wel cynisch dat de groep linkse mensen die het nu vaak opneemt voor deze groep eigenlijk het meeste last er van gaat hebben als de samenleving werkelijk die kant op gaat.
Liever de keuze om spruitjes te kunnen eten dan geen keuze meer te hebben op je leven. Dat corrigeert zichzelf wel.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat geldt ook voor sommige rechtse politieke partijen. Die willen weer terug naar de jaren '50 of verder.
Hoe zit het dan met hun geilheid naar steeds maar meer islam migranten hier? Enas je daar kritiek op hebt, je gelijk de wind van voren krijgt?quote:Op donderdag 25 september 2025 22:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Volgens mij doen ze dat ook niet. Maar ik ben dan ook niet bekend met de uitdrukking "ergens verlebberd naar kijken"
[..]
Ironisch bedoel je.
En dan Faber blijven afvallen vanwege dat lintjequote:Op donderdag 25 september 2025 22:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Linkse autoriteitshouders moeten sowieso hun muilen houden. Blm, zwarte piet, xr, vernieldemo's op de uni's, schilderswijkdemo's, opening van holocaust museum.
Nog nooit hebben ze zo hoog van de toren geblazen met direct en duidelijk willen benoemen. Nope. Eerder de aanmoedigingen van zelf er bij komen opdagen en meelopen en de aanmoediging der aanmoedigingen: 'we begrijpen de sentimenten.'
Nu hadden ze de kans een keer breed naar buiten te treden, maar hun haat en intolerantie richting rechts is groter dan hun liefde voor hun eigen principes.
Dan ben je wel ver heen hoor.
Lintje?quote:Op donderdag 25 september 2025 22:53 schreef Mubassie het volgende:
[..]
En dan Faber blijven afvallen vanwege dat lintje
Straks staat Nederland niet meer op de kaart. Dan spreken we Arabisch, hebben we allemaal een baard.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:45 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Liever de keuze om spruitjes te kunnen eten dan geen keuze meer te hebben op je leven. Dat corrigeert zichzelf wel.
Migratie moet stoppen.
De jeugd worden nu al woest om een katholiek feest. Een feest waar je één generatie geleden nog de schoen naar je hoofd kreeg, als je die onder de schoorsteen waagde te zetten.quote:Op donderdag 25 september 2025 13:29 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
En wat verwacht je dan dat er gebeurt in Urk? Dat je gelyncht wordt door een horde woedende baardmannen?
Allemaal aannames. 0 bewijs.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:29 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
De jeugd worden nu al woest om een katholiek feest. Een feest waar je één generatie geleden nog de schoen naar je hoofd kreeg, als je die onder de schoorsteen waagde te zetten.
Dus als we dergelijk protest voor de paapse goedheiligman doortrekken naar een Statenvertaling verbranding. Dan kan ik wel ongeveer schetsen wat er gebeurd. Jij niet?
https://www.urk.nl/zeven-(...)rklaasweekend-op-urk
https://www.gelderlander.(...)ngeren-aan~a622371c/
https://www.omroepflevola(...)ar-zijn-we-mee-bezig
Bel daarvoor maar even Mo van de PEGEDA met zijn gevaarlijke cultuurstrijd tegen onze christelijke waarden. Kan je helaas niet helpen aan een telefoonnummer...quote:Op donderdag 25 september 2025 23:34 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Allemaal aannames. 0 bewijs.
Ga het dan maar eens zelf proberen, zou ik zeggen.
Betreffende de vraag aan wie (of wat) ze zich moeten aanpassen; aan het idee dat een (verkondigde) mening nooit een rechtvaardiging of motivatie kan zijn om over te gaan op fysiek -op de persoon gericht- geweld, of het dreigen daarvan.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:54 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De vraag is wel aan wie ze zich moeten aanpassen. Want toen ik van de week die Sieg Heil-roepende kaalkoppies met prinsenvlaggen hoorde de schreeuwen dat we "onze" normen en waarden moesten verdedigen vroeg ik me wel af welke normen en waarden dat waren. Ik mag toch hopen dat dat extreemrechtse gajes niet denkt dat hun normen en waarden representatief zijn voor de gemiddelde Nederlander.
Ik heb niks met de islam of welke andere op sprookjesboeken gebaseerde idiologie dan ook, maar met rellend Stormfront-tuig en hooligans heb ik nog minder.
Als je het trouwens over haat-idiologie hebt, sla eens de bijbel open. Benieuwd of Rechts in Verzet ook zo dapper is om op het dorpsplein in Urk een stapeltje Bijbels te gaan verbranden.
Je lult maar wat.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:39 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Bel daarvoor maar even Mo van de PEGEDA met zijn gevaarlijke cultuurstrijd tegen onze christelijke waarden. Kan je helaas niet helpen aan een telefoonnummer...
Zitten googlen op PEGEDA?quote:
Ik snap dat nieuwe frame niet. Religie is een frame op zich, en zo wordt het ook gezien door de veiligheidsdiensten. Islam heeft authoritaire trekken, is totaal collectivistisch en wilt het liefst geen individualisme. Duldt geen andere meningen. Tenzij recht tegenwoordig ook collectivistisch is, maar dan kunnen die begrippen van links of rechts ook meteen voorgoed de prullenbak in. Iedereen bedenkt tegenwoordig zijn eigen definities voor die termen lijkt het wel.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Als je verder googled, kom je berichten tegen dat die standaard stenen gingen koppen.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:50 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Zitten googlen op PEGEDA?
Probeer eens iets met islam en Patriotische Europäer gegen die Evangeliserung des Abendlandes?
Ah, dus een georganiseerde PEGEDA bestaat gewoon? Weet je ook waarom ze zo laks zijn met het in de fik steken van de Statenvertaling?quote:Op vrijdag 26 september 2025 00:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je verder googled, kom je berichten tegen dat die standaard stenen gingen koppen.
En van wie kwamen die stenen ook alweer?
Omdat 'conservatief rechts' wellicht in de basis zeer gelijkende basisnormen heeft met de Islam wil nog niet zeggen dat een goed huwelijk is. De islam kent alleen voor of tegen. En dit religieuze sprookjesboek wordt misbruikt om een politieke doctrine te schuiven.quote:Op donderdag 25 september 2025 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een baard mij charmant zal staan en ik snap niet waarom er zo nodig een koran verbrand moest worden.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:15 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Straks staat Nederland niet meer op de kaart. Dan spreken we Arabisch, hebben we allemaal een baard.
Ja blij met weer een nieuwe COA locatie? Kun je me uitleggen waarom je blij bent?quote:Op vrijdag 26 september 2025 07:16 schreef Falco het volgende:
In Doetinchem is de gemeenteraad gelukkig niet gezwicht voor extreem rechtse klootzakken. Heel goed dit.
Het was best fris gisteren.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:27 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat een baard mij charmant zal staan en ik snap niet waarom er zo nodig een koran verbrand moest worden.
Te zwart wit. Vooropgesteld: ik ben geen voorstander van het dichotome systeem in Amerika; maar daar krijg je in ieder geval wel dingen voor elkaar. Wetten die er daadwerkelijk doorkomen. Wat is er hier in de afgelopen 10 jaar nou precies klaargespeeld? Behalve elkaar de vlooien afvangen uiteraard.quote:Op donderdag 25 september 2025 16:59 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Toch niet de schuld van anderen dat de regerende partijen incompetent zijn
Ik kies dan toch een sjaal boven een vachtje.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:32 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Het was best fris gisteren.
Zolang de asielketen niet goed functioneert, is dit helaas nodig.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja blij met weer een nieuwe COA locatie? Kun je me uitleggen waarom je blij bent?
Als je als gemeente zwicht wakkert dit intimidatie aan.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:31 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ja blij met weer een nieuwe COA locatie? Kun je me uitleggen waarom je blij bent?
Nee hoor, al die gemeenteraden zakken een voor een door hun hoeven. Zie de rapporten over het functioneren van bijvoorbeeld gemeente Amsterdam.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:36 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Als je als gemeente zwicht wakkert dit intimidatie aan.
Sinds wanneer is het goed functioneren van de asielketen een doel op zich?quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:34 schreef Falco het volgende:
[..]
Zolang de asielketen niet goed functioneert, is dit helaas nodig.
Als je meer wil weten hoe het er aan toe gaat, kun je overigens morgen naar de AZC Open Dag: https://www.coa.nl/nl/open-azc-dag
Ehm, het is toch logisch dat overheidstaken gewoon normaal horen te functioneren?quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:04 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het goed functioneren van de asielketen een doel op zich?
Die AZC’s worden burgers opgedrongen, dat heeft niks te maken met het normaal functioneren van lokale overheden.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Ehm, het is toch logisch dat overheidstaken gewoon normaal horen te functioneren?
En juist het achter gesloten deuren besluiten, maakt alleen maar de kloof groter tussen de politiek en de maatschappij.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:29 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die AZC’s worden burgers opgedrongen, dat heeft niks te maken met het normaal functioneren van lokale overheden.
De overheid moet beleid implementeren dat enigszins in lijn is met wat de volksvertegenwoordigers besluiten. Daar loopt het mbt asiel & migratie nogal mis. Al jaren stemt een meerderheid van de burgers voor het flink inperken van de migratie en het enige wat er gebeurt is dat er AZCs bijkomen. Nota bene op plekken, waar burgers dit niet willen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:23 schreef Falco het volgende:
[..]
Ehm, het is toch logisch dat overheidstaken gewoon normaal horen te functioneren?
Gemeenteraadsverkiezingen Doetinchem zijn er weer volgend jaar. Op dat moment mag de burger weer nieuwe volksvertegenwoordigers kiezen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De overheid moet beleid implementeren dat enigszins in lijn is met wat de volksvertegenwoordigers besluiten. Daar loopt het mbt asiel & migratie nogal mis. Al jaren stemt een meerderheid van de burgers voor het flink inperken van de migratie en het enige wat er gebeurt is dat er AZCs bijkomen. Nota bene op plekken, waar burgers dit niet willen.
Ik denk niet dat links blij is met mannen die een geloof hebben, omdat links weet dat die hun levenswijze willen opdringen aan minderjarigen.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, een heeft de kiezer daar voor meer AZCs gestemd dan? Want landelijk is er zoals we weten voor rechts en conservatief beleid gekozen, waarbij het verminderen van migratie prioriteit was.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Gemeenteraadsverkiezingen Doetinchem zijn er weer volgend jaar. Op dat moment mag de burger weer nieuwe volksvertegenwoordigers kiezen.
Dat komt omdat velen helaas een uitgesproken hekel hebben aan het Westen en diens Joods-Christelijke grondslag. Daarom worden andere religies, vooral die van niet-Westerse mensen, als een hele welkome toevoeging gezien.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:31 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Inderdaad, zodat er nog meer asielzoekers kunnen komen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De overheid moet beleid implementeren dat enigszins in lijn is met wat de volksvertegenwoordigers besluiten. Daar loopt het mbt asiel & migratie nogal mis. Al jaren stemt een meerderheid van de burgers voor het flink inperken van de migratie en het enige wat er gebeurt is dat er AZCs bijkomen. Nota bene op plekken, waar burgers dit niet willen.
De overheid doet ook wat de volksvertegenwoordiging besluit. Men stemde massaal PVV, vervolgens kregen we PVV-minister van Asiel mw. Faber, die met de spreidingswet in de hand gemeenten dwong om AZC's te openen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als VVD/D66/CDA en CU met asielzoekers lopen te leuren dan gaan ze bellen naar lokale politici van dezelfde kleur. Die gaan daar dan dus in mee niet omdat ze het volk vertegenwoordigen maar omdat ze instructies langs partijlijnen ontvangen. Dat is die zo veelgeroemde "interne partijdemocratie".quote:Op vrijdag 26 september 2025 09:50 schreef Falco het volgende:
[..]
Gemeenteraadsverkiezingen Doetinchem zijn er weer volgend jaar. Op dat moment mag de burger weer nieuwe volksvertegenwoordigers kiezen.
En daar zit het hele probleem.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Als het volk wil dat de overheid beter naar ze luistert, laat ze dan de volgende keer op competente politici stemmen die in staat zijn om wettelijk goed onderbouwd (dragend gemotiveerd) beleid te maken en uit te voeren
Integendeel, de overheid doet niet wat de volksvertegenwoordiging wil, laat staan wat men belooft. Daar gaat het dus al mis.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:11 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
De overheid doet ook wat de volksvertegenwoordiging besluit. Men stemde massaal PVV, vervolgens kregen we PVV-minister van Asiel mw. Faber, die met de spreidingswet in de hand gemeenten dwong om AZC's te openen.
En vervolgens gaan burgers protesteren en rellen bij het gemeentehuis (niet zelden staat er ook nog iemand van de PVV bij door een megafoon te schreeuwen), terwijl de gemeente alleen maar de opdrachten van Wilders' eigen minister uitvoert.
Als het volk wil dat de overheid beter naar ze luistert, laat ze dan de volgende keer op competente politici stemmen die in staat zijn om wettelijk goed onderbouwd (dragend gemotiveerd) beleid te maken en uit te voeren, ipv een stelletje populistische clowns, waarvan de meerderheid alleen maar een riant salaris beurt en vaak te beroerd is om überhaupt naar de Tweede Kamer te komen.
Gemeenten gaan niet uit zichzelf een AZC openen. Dat doen ze omdat de minister (dus de gekozen volksvertegenwoordiger) de gemeente opdraagt om een x aantal asielzoekers op te vangen. Dus juist die gemeenten waar men nu onder druk van een boze menigte met fakkels en hooivorken toch maar geen AZC plaatst, juist dat zijn de gemeenten die niet doen wat de volksvertegenwoordiger wil.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:13 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Integendeel, de overheid doet niet wat de volksvertegenwoordiging wil, laat staan wat men belooft. Daar gaat het dus al mis.
Wie zijn dat "Nederland" waar jij het over hebt? Al die partijen die migratiebeperkende beleidsvoorstellen wegstemmen, die moeten dan toch in de meerderheid zijn? Want alleen een meerderheid kan een wetsvoorstel wegstemmen. En als een groep partijen een kamermeerderheid heeft, dan hadden zij bij de vorige verkiezingen ook een meerderheid van de stemmen. Dus dat Nederland al jaren tegen migratie stemt, klopt niet. Dat klopt slechts voor een deel van Nederland.quote:En dat gaat ook veel verder dan alleen het laatste kabinet, al jaren stemt Nederland voor het terugdringen van de migratie maar daar komt uiteindelijk niets van terecht. Mede trouwens door een oppositie die met man en macht probeert op elke migratie beperkend beleidsvoorstel weg te stemmen.
Het maakt mij niet uit op wie je stemt. Maar stem je op politici die dingen beloven waarvan je bij voorbaat weet dat het onmogelijk is (alle grenzen dicht, terwijl Nederland 840 grensovergangen heeft, en amper mensen om die te bewaken) of in strijd met internationale wetgeving, dan ga je teleurgesteld worden.quote:De vraag is dan ook welke competente politici jij hier op doelt. In de oppositie zitten er namelijk weinig tot geen die echt harde migratie beperkende maatregelen zullen implementeren. Zeker de linkse en progressieve partijen niet, die migratie eigenlijk helemaal geen probleem vinden.
Waarom is het niet honoreren van internationale wetgeving onmogelijk? De politici -neen, de mensen - die dit soort "waarheden" verkondigen moet je met argusogen bekijken; dat zijn met waarschijnlijkheid de mensen die doorgang willen van wat het 'onmogelijke' mogelijk maakt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Het maakt mij niet uit op wie je stemt. Maar stem je op politici die dingen beloven waarvan je bij voorbaat weet dat het onmogelijk is (alle grenzen dicht, terwijl Nederland 840 grensovergangen heeft, en amper mensen om die te bewaken) of in strijd met internationale wetgeving, dan ga je teleurgesteld worden.
Je geeft het zelf aan dat je dom rechts bent.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:27 schreef Nebelwerfer het volgende:
God wat ben ik dom rechts en alles wat lult dat dom rechts gelijk heeft met het slopen en intimideren van dingen zat. Partij die voor het verschepen van dit volk naar die fijne nieuwe hub in afrika is krijgt mijn stem !
#mijnnederland !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |