Zie video's bij bron.quote:Rechter staat koranverbranding bij AZC in Hoofddorp toe
De rechtbank in Haarlem heeft vanmiddag geoordeeld dat de koranverbranding die vanavond gepland staat in Hoofddorp door mag gaan. De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
De demonstranten, verenigd onder de noemer 'Rechts in Verzet,' hadden de koranverbranding een maand geleden aangekondigd. Ze zeggen dat te willen doen uit protest tegen de gemeente, die hun demonstratierecht bij een eerder protest zou hebben ingeperkt.
Eerder legde de gemeente aan NH uit dat het verbranden van de koran niet kan worden verboden, tenzij de veiligheid in het geding zou komen. Op dat argument beriep de gemeente zich gisteren: uit angst voor wanordelijkheden en de openbare veiligheid werd open vuur tijdens de demonstratie verboden. De demonstratie zelf kon wat de gemeente betreft wél doorgaan.
Dat was tegen het zere been van Rechts in Verzet. "We hebben gisteren, bij de kennisgeving, meteen bezwaar ingediend bij de voorzieningenrechter", vertelt een van de demonstranten aan NH. Het kort geding diende vanmiddag en viel uit in het voordeel van de actiegroep: ze mogen de koran vanavond verbranden.
"De rechter heeft gezegd dat het onvoldoende onderbouwd is dat het vuur tot problemen gaat leiden", aldus de persrechter. Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."
Voor de Hoofddorpse Rechts in Verzet-voorman Hugo Kuijper is de uitspraak van de rechter een overwinning. "Ik ben superblij met deze uitspraak. Het recht heeft gezegevierd." Hij houdt er rekening mee dat de sfeer vanavond net als in de rechtszaal gespannen en beladen kan worden. "Dat hoort erbij als je zoiets doet."
Net als bij de demonstratie vorige maand, hebben ook dit keer weer meerdere antifascistische en pro-migratiegroeperingen aangekondigd vanavond een tegendemonstratie te houden in Hoofddorp. Zij lopen een half uur van tevoren gezamenlijk van het station naar het azc waar de koranverbranding gepland staat. Hoeveel mensen op beide protesten af zullen komen is nog niet bekend.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)azc-in-hoofddorp-toe
-------------------------------------quote:Koranverbranding AZC Hoofddorp loopt uit de hand
Bij een koranverbranding in de buurt van het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp heeft de Mobiele Eenheid zojuist charges uitgevoerd. Er is in ieder geval één arrestatie verricht. "Tegendemonstranten hebben stenen gegooid en steken vuurwerk af", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst.
"Er wordt met knalvuurwerk gegooid, ik zie stukken glas door de lucht gaan en er wordt met stenen uit de grond gegooid", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst. De Mobiele Eenheid voert ter plaatse charges uit met honden.
Volgens Van Aalst zoekt een kleine groep tegendemonstranten de confrontatie op met de politie. Het overgrote deel van de tegendemonstranten doet niks en staat erbij.
Op de koranverbranding zijn enkele tientallen tegendemonstranten afgekomen. "Aan de kant van het centrum staat een groep van zo'n 80 man. Een deel van hen komt uit Hoofddorp, een ander deel is speciaal op de demonstratie afgekomen."
Hoop politie aanwezig
Bij het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Planeetbaan in Hoofddorp is de politie massaal aanwezig. "Ik tel zo'n acht bussen van de ME en ook de handhaving is volop aanwezig", aldus Van Aalst.
De rechter oordeelde vanmiddag dat de koranverbranding bij het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp toch door mag gaan. De gemeente probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen. Daarop spande initiatiefnemers Hugo Kuiper en Pegida-voorman Edwin Wagensveld met succes een kort geding aan.
https://www.nhnieuws.nl/n(...)rp-loopt-uit-de-hand
Potverdikkie. Ik geef je gewoon een plusje!quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Tokkies die een koran gaan verbranden
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand
De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
https://www.rechtspraak.n(...)goed-onderbouwd.aspxquote:De burgemeester stelt bij de rechtbank dat er tegendemonstraties zijn aangekondigd en vreest daarom voor wanordelijkheden. Open vuur acht zij daarom te gevaarlijk.
Beslissing van de rechtbank
De voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat het voorschrift van de burgemeester, waarin het open vuur wordt verboden, niet goed is onderbouwd. Vast staat dat het de burgemeester bij het stellen van het verbod op open vuur niet gaat om het vernietigen van het boek, maar alleen om het feit dat er een open vuur zal zijn. De burgemeester heeft niet goed kunnen uitleggen waarom de aanwezigheid van open vuur om een boek te verbranden tot wanordelijkheden zal leiden bij tegendemonstraties. De voorzieningenrechter heeft daarom besloten een uitzondering te maken op het voorschrift dat er geen open vuur mag zijn tijdens de demonstratie.
Aan de uitzondering heeft hij wel de voorwaarden gesteld dat alleen één boek in een bak met zand wordt verbrand, er een blusdeken en een brandblusser voorhanden zijn om snel in te kunnen grijpen, de verbranding niet langer duurt dan 15 minuten en dat het vuur meteen gedoofd wordt als er toch ongeregeldheden zijn.
Da's ook wel een heel slap excuus hoor.quote:De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Sinds wanneer gaat de rechter tot in detail voorschijven op welke exacte wijze een demonstratie moet plaatsvinden? Weet deze rechter niet hoe heilig het demonstratierecht is?quote:Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."
Eens!quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
-------------------------------------
Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Ja, dat zal vast de aanleiding zijn geweest voor de zorgen.quote:omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
De anderstalige mensen lastigvallen met een geloof, is toch ook provoceren?quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Nou dan wachten we wel totdat deze Opperuser zegt: ‘Het is genoeg’.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.
Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter.![]()
Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''
Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole.
ja door tegendemonstranten jaquote:Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:
En het loopt weer eens uit de hand.
Nee, we hebben echt een AZC probleem.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
We hebben de meest rechtse regering ooit.
Zoals altijd moet extreem links weer gewelddadig 'tegen demonstreren'.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja door tegendemonstranten ja
De schrijvers en bedenkers van de korans, bijbels enz. hebben voor hun hobby bijna de hele wereld onleefbaar gemaakt.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
Rechts laat een scheet: "Radicaal extreem rechtse nazis"quote:Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:
En het loopt weer eens uit de hand.
Nee, we hebben echt een AZC probleem.
https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
'Een vlucht regenwulpen' komt anders aardig in de buurt.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:01 schreef recursief het volgende:
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
Bewijs geleverd dus. Maar jij had liever nog wat hooligans erbij gezien die die maden aanpakten?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk
12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureauEchte strijders hoor
![]()
![]()
![]()
Vluchten voor het geweld van extreem links. Ze zijn fanatiek de laatste tijd, kan hem geen ongelijk geven.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."
https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk
12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureauEchte strijders hoor
![]()
![]()
![]()
De pvv propaganda is strong in this onequote:Op woensdag 24 september 2025 21:49 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.
Ja, enorm rechtse regering.
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Zie video's bij bron.
[..]
Het was duidelijk dat geen enkele uitwerking een ander resultaat had gehad. Het was meer een middel om tijd te rekken en elk stukje uitwerking was of is toch wel afgewezen of onvoldoende. Er was gewoon onvoldoende draagvlak om te doen wat de meerderheid van de stemmers wou. Dat in combinatir mrt zelf geen premier mogen worden is gewoon fataal. In de VS hebben ze het wat dat betreft beter voor elkaar. Trump kan redelijk ongehinderd goede besluiten doordrukken. En daardoor dus en beloftes waarmaken en het land beter maken. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten krijgen. Maar dat is volgens mij ijdele hoop met de linkse zelfhaat brigade.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:21 schreef Shotty het volgende:
[..]
De pvv propaganda is strong in this one
Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.
Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 24 september 2025 22:45 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.quote:
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:59 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.
Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.
Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
Veel mensen wel. Maar er is ook een nieuwe lichting die Islam hyped is. Doormiddel van de linkse media maar ook bruikbare mensen worden dingen zoals het omnoemen van kerstmis, afschaffen van zwarte piet, steunen van Hamas/Palestijnen ‘normaal gemaakt’.quote:
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
Check.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:08 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.
Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter.![]()
Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''
Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole.
quote:Zoals Heine goed gezien heeft is een boekverbranding niet een meningsuitwisseling tussen de schrijver en de verbrander die het met de mening van de schrijver niet eens is. Het is juist het omgekeerde: de openbaar gemaakte mening mag niet aan de discussie meedoen en de veroorzaker van die mening dient te verdwijnen (gevangengezet, uit het land verwijderd en wat er verder zo in de ijskast van Wilders is te vinden). Het is, zoals ik hiervoor stelde: niet met een andersdenkende spreken, maar een andersdenkende tot zwijgen brengen. In afwachting daarvan (‘het voorspel’) dient de openbaarmaking van de mening door vernietiging van de drager van die mening te worden gestopt.
quote:Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Wat een moderatie.![]()
![]()
Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?
En alle andere drek mag wel?
Leve de vrijheid van meningsuiting!
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)4187126?t=1758748502
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:18 schreef descon het volgende:
[..]
Tis een kansloze actie, maar met dit gedrag bevestigen ze wel wat Edwin met deze actie wil aantonen.
Je moet hem gewoon negeren en lekker met zijn vuurkorfje buiten laten staan en geen aandacht aan geven.
Bewijs je gelijk zijn ongelijk.
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:24 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]![]()
![]()
Weet je wie volgens heilige boeken als de koran en bijbel verbrand worden, en dat nog voor eeuwig ook?
Mensen.
Daar nog een mening over?
Onbelezen schijthippies en hun islam-fetisjisme
Nul antwoord op de inhoud.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:41 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Zal ik jou eens wat vertellen. Van mij mag iedereen Mein Kampf halen in de boekenwinkel om de hoek. En ben ik de laatste die dat in de fik gaat steken op een willekeurige straathoek. Wat maakt mij dat dan?
En wat vindt jij ervan, als vechter voor het vrije woord? Dat er geen vergelijking mag worden gemaakt met de boekverbrandingen uit het verleden en Heine? Goed modereer werk?
In naam. In daad hebben ze alles laten afweten.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
We hebben de meest rechtse regering ooit.
“Rechts in verzet”
Juist…
Haal dat extremistische maar weg. De gemiddelde moslim kan er niet normaal mee omgaan als je de Koran verbrandt voor zijn/haar ogen, hoe debiel dat ook is.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:25 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dat lijkt voor extremistische moslims dus nogal een uitdaging te zijn.
Ach Etto,quote:Op woensdag 24 september 2025 23:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nul antwoord op de inhoud.
Je vindt mensen verbranden erg ja?
quote:Op donderdag 25 september 2025 00:00 schreef De_Verschoppeling het volgende:
[..]
Ach Etto,
Natuurlijk vind ik het een uitstekende zaak als we hier mensen op de brandstapel gooien, en stenigen. Uitstekende lectuur die boeken, en godzijdank, is het dagelijkse kost in Urk en de Schilderswijk!
Boeken verbranden niet, maar dat is echt helemaal ok!
Hopelijk nu genoeg op de inhoud de door jouw mijlenver verschoven doelpaal ingegaan.
Ik deel het standpunt van pro doodstraf en daar houd het eigenlijk wel een beetje op.quote:Op woensdag 24 september 2025 23:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
Trouwens, als iets rechts is is het wel de islam.
Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf
Waarom kruipt dat volk niet lekker bij mekaar
Wat is faciliteren voor jou?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we die religie in ieder geval dan weer niet faciliteren.
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.quote:Op donderdag 25 september 2025 00:13 schreef matthijst het volgende:
Is Frans Timmermans nu verantwoordelijk voor dit linkse moslimtuig?
Zoals Geert volgens de linkse knuffelkliek verantwoordelijk is voor de rellen in Den Haag?
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Misschien moet je jezelf afvragen: waarom leg jij het probleem als Westerling (?) hier bij de daad van het verbranden van een koran en niet bij de reactie van moslims?quote:Op woensdag 24 september 2025 23:20 schreef De_Verschoppeling het volgende:
Wat een moderatie.![]()
![]()
Er mag dus geen vergelijking met 1933 worden gemaakt, en Heine worden aangehaald?
En alle andere drek mag wel?
Leve de vrijheid van meningsuiting!
[..]
[ afbeelding ]
https://www.nrc.nl/nieuws(...)4187126?t=1758748502
Leuke frame joh.quote:Op donderdag 25 september 2025 07:09 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Timmermans is van de tegenstellingen gezien diversiteit voor hem een doel op zich is. Diversiteit bestaat namelijk dankzij de verschillen, en verschillen leiden logischerwijs tot tegenstellingen. De enige remedie welke hij bedenkt is dat hij roept dat we elkaar(s verschillen) moeten respecteren maar dat is natuurlijk kinderlijk dom.
Ah jij denkt niet dat moslims het Timmermans stemvee zijn?quote:Op donderdag 25 september 2025 06:25 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Deze vergelijking gaat van alle kanten mank. Sinds wanneer is moslimtuig links bijvoorbeeld? Fundamentalisten zijn behoorlijk conservatief om eens wat te noemen. Timmermans is van het verbinden, conservatieven zijn van de tegenstellingen.
Deze kan ingelijst worden. Het gebeurt niet vaak dat je iets post wat zo raak is.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Tokkies die een koran gaan verbranden
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand
De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |