abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 september 2025 @ 20:03:59 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218860838
quote:
Rechter staat koranverbranding bij AZC in Hoofddorp toe

De rechtbank in Haarlem heeft vanmiddag geoordeeld dat de koranverbranding die vanavond gepland staat in Hoofddorp door mag gaan. De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.

De demonstranten, verenigd onder de noemer 'Rechts in Verzet,' hadden de koranverbranding een maand geleden aangekondigd. Ze zeggen dat te willen doen uit protest tegen de gemeente, die hun demonstratierecht bij een eerder protest zou hebben ingeperkt.

Eerder legde de gemeente aan NH uit dat het verbranden van de koran niet kan worden verboden, tenzij de veiligheid in het geding zou komen. Op dat argument beriep de gemeente zich gisteren: uit angst voor wanordelijkheden en de openbare veiligheid werd open vuur tijdens de demonstratie verboden. De demonstratie zelf kon wat de gemeente betreft wél doorgaan.

Dat was tegen het zere been van Rechts in Verzet. "We hebben gisteren, bij de kennisgeving, meteen bezwaar ingediend bij de voorzieningenrechter", vertelt een van de demonstranten aan NH. Het kort geding diende vanmiddag en viel uit in het voordeel van de actiegroep: ze mogen de koran vanavond verbranden.

"De rechter heeft gezegd dat het onvoldoende onderbouwd is dat het vuur tot problemen gaat leiden", aldus de persrechter. Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."

Voor de Hoofddorpse Rechts in Verzet-voorman Hugo Kuijper is de uitspraak van de rechter een overwinning. "Ik ben superblij met deze uitspraak. Het recht heeft gezegevierd." Hij houdt er rekening mee dat de sfeer vanavond net als in de rechtszaal gespannen en beladen kan worden. "Dat hoort erbij als je zoiets doet."

Net als bij de demonstratie vorige maand, hebben ook dit keer weer meerdere antifascistische en pro-migratiegroeperingen aangekondigd vanavond een tegendemonstratie te houden in Hoofddorp. Zij lopen een half uur van tevoren gezamenlijk van het station naar het azc waar de koranverbranding gepland staat. Hoeveel mensen op beide protesten af zullen komen is nog niet bekend.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)azc-in-hoofddorp-toe
Zie video's bij bron.
quote:
Koranverbranding AZC Hoofddorp loopt uit de hand

Bij een koranverbranding in de buurt van het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp heeft de Mobiele Eenheid zojuist charges uitgevoerd. Er is in ieder geval één arrestatie verricht. "Tegendemonstranten hebben stenen gegooid en steken vuurwerk af", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst.

"Er wordt met knalvuurwerk gegooid, ik zie stukken glas door de lucht gaan en er wordt met stenen uit de grond gegooid", zegt verslaggever Thijs-Jan van Aalst. De Mobiele Eenheid voert ter plaatse charges uit met honden.

Volgens Van Aalst zoekt een kleine groep tegendemonstranten de confrontatie op met de politie. Het overgrote deel van de tegendemonstranten doet niks en staat erbij.

Op de koranverbranding zijn enkele tientallen tegendemonstranten afgekomen. "Aan de kant van het centrum staat een groep van zo'n 80 man. Een deel van hen komt uit Hoofddorp, een ander deel is speciaal op de demonstratie afgekomen."

Hoop politie aanwezig
Bij het asielzoekerscentrum (AZC) aan de Planeetbaan in Hoofddorp is de politie massaal aanwezig. "Ik tel zo'n acht bussen van de ME en ook de handhaving is volop aanwezig", aldus Van Aalst.

De rechter oordeelde vanmiddag dat de koranverbranding bij het asielzoekerscentrum aan de Planeetbaan in Hoofddorp toch door mag gaan. De gemeente probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen. Daarop spande initiatiefnemers Hugo Kuiper en Pegida-voorman Edwin Wagensveld met succes een kort geding aan.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)rp-loopt-uit-de-hand
-------------------------------------

Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 september 2025 @ 20:05:26 #2
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_218860858
Typische PVV rechter
pi_218860873
Tokkies die een koran gaan verbranden :')
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand :')

De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Spellchecker woensdag 24 september 2025 @ 20:06:58 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_218860891
De stratenmakers varen er wel bij :!
pi_218860929
Woest worden om een boekje :')
  woensdag 24 september 2025 @ 20:09:25 #6
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_218860947
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:06 schreef Mikeytt het volgende:
Tokkies die een koran gaan verbranden :')
Tokkies die boos worden omdat er een koran wordt verbrand :')

De tokkies komen zo wel harmonieus samen.
Potverdikkie. Ik geef je gewoon een plusje!

Precies; normaal doen mensen.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_218860956
quote:
De burgemeester stelt bij de rechtbank dat er tegendemonstraties zijn aangekondigd en vreest daarom voor wanordelijkheden. Open vuur acht zij daarom te gevaarlijk.

Beslissing van de rechtbank
De voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat het voorschrift van de burgemeester, waarin het open vuur wordt verboden, niet goed is onderbouwd. Vast staat dat het de burgemeester bij het stellen van het verbod op open vuur niet gaat om het vernietigen van het boek, maar alleen om het feit dat er een open vuur zal zijn. De burgemeester heeft niet goed kunnen uitleggen waarom de aanwezigheid van open vuur om een boek te verbranden tot wanordelijkheden zal leiden bij tegendemonstraties. De voorzieningenrechter heeft daarom besloten een uitzondering te maken op het voorschrift dat er geen open vuur mag zijn tijdens de demonstratie.

Aan de uitzondering heeft hij wel de voorwaarden gesteld dat alleen één boek in een bak met zand wordt verbrand, er een blusdeken en een brandblusser voorhanden zijn om snel in te kunnen grijpen, de verbranding niet langer duurt dan 15 minuten en dat het vuur meteen gedoofd wordt als er toch ongeregeldheden zijn.
https://www.rechtspraak.n(...)goed-onderbouwd.aspx
pi_218861006
Edwin en Els, als dat geen neuken wordt.
pi_218861015
quote:
De gemeente Haarlemmermeer probeerde de koranverbranding tegen te houden, omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Da's ook wel een heel slap excuus hoor.

quote:
Wel heeft de rechter enkele voorwaarden verbonden aan de koranverbranding. "Er moet een bak met zand zijn waarin het boek dan verbrand wordt, er moet een blusser en een deken in de buurt zijn om te kunnen doven en het mag niet langer dan een kwartier branden."

Sinds wanneer gaat de rechter tot in detail voorschijven op welke exacte wijze een demonstratie moet plaatsvinden? Weet deze rechter niet hoe heilig het demonstratierecht is?
pi_218861040
Van mijn part steken ze het boek in de fik als ze het maar zelf gekocht hebben.
Vakman pur sang
  woensdag 24 september 2025 @ 20:20:44 #11
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218861115
:')
  woensdag 24 september 2025 @ 20:21:28 #12
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218861123
quote:
81s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:03 schreef Starhopper het volgende:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

Wat een walgelijke actie om de koran in de fik te steken. Dit is puur en alleen provoceren. En dan ook nog eens recht tegenover een AZC waar mensen zitten die hun land ontvlucht zijn voor oorlog en ellende. Hoe respectloos en laag kun je zijn? Dit soort haatzaaierij maakt alles alleen maar erger.
Eens!
pi_218861151
quote:
omdat ze vreesde dat open vuur voor onveilige situaties zou zorgen.
Ja, dat zal vast de aanleiding zijn geweest voor de zorgen.
pi_218861223
Mooi.

Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter. ^O^

Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''

Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole. :W
pi_218861251
Wat een dappere verzetshelden, dat zal hen leren!
AZ
ALKMAAR
pi_218861307
quote:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

De anderstalige mensen lastigvallen met een geloof, is toch ook provoceren?
pi_218861314
_O_ Vrijheid van meningsuiting _O_
_O_ Papier in de fik steken _O_
Mja
  woensdag 24 september 2025 @ 20:44:40 #18
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_218861318
quote:
4s.gif Op woensdag 24 september 2025 20:35 schreef SpaceOddity het volgende:
Mooi.

Des te meer provocerende haat handleidingen van een provocerende haat ideologie in de fik, des te beter. ^O^

Pas als de ''gematigde'' aanhangers van deze provocerende haat ideologie collectief hun schouders ophalen en weg kijken en andere agressieve mede aanhangers van diezelfde provocerende haat ideologie bedwingen, zal ik de eerste zijn die zal zeggen; ja nu is het genoeg geweest.''

Je past je aan, anders rot je lekker op naar één of andere islamitische hell hole. :W
Nou dan wachten we wel totdat deze Opperuser zegt: ‘Het is genoeg’.

_O-
pi_218861511
We hebben de meest rechtse regering ooit.

“Rechts in verzet”

Juist…
pi_218861763
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
Conscience do cost.
pi_218861803
Een religieus boek in fik steken om een statement te maken vind ik ook wel enorm treurig
  woensdag 24 september 2025 @ 21:38:12 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218861914
En het loopt weer eens uit de hand.

Nee, we hebben echt een AZC probleem.

https://www.nu.nl/binnenl(...)gaan-centrum-in.html
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 24 september 2025 @ 21:43:42 #23
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218861987
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:

ja door tegendemonstranten ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218862012
Moslims zijn wel snel op hun teentjes getrapt, tikkende tijdbommen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 24 september 2025 @ 21:47:20 #25
402274 Cruzinats
love bacon, hate hamas
pi_218862033
Islamitische tokkies en antifa zijn weer aan het rellen.

Je blijft verdomme met je poten van onze politieagenten af. Keiharde straffen deze extreemlinksen en jihadisten.
pi_218862063
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:00 schreef Shotty het volgende:
We hebben de meest rechtse regering ooit.
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.

Ja, enorm rechtse regering.
pi_218862084
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:43 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja door tegendemonstranten ja
Zoals altijd moet extreem links weer gewelddadig 'tegen demonstreren'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218862112
Nogal zinloos om een boek in de hens te steken, maar het wordt ook weer pijnlijk duidelijk waarom islam niet de religie van de vrede is.

[ Bericht 1% gewijzigd door NecSpeNecMetu op 24-09-2025 22:10:22 ]
pi_218862162
Allah hu akhbaaaaaaaaaaaaaaaaar
pi_218862197
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218862203
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:25 schreef ems. het volgende:
Al die moeite en emotie om een dom boekje.
De schrijvers en bedenkers van de korans, bijbels enz. hebben voor hun hobby bijna de hele wereld onleefbaar gemaakt.
pi_218862213
quote:
2s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:38 schreef Falco het volgende:

Rechts laat een scheet: "Radicaal extreem rechtse nazis"
Links valt mensen aan die hun mening uiten, zelfs met goedkeuring van een rechter: Betogers
  woensdag 24 september 2025 @ 22:08:52 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218862258

"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."

https://nos.nl/artikel/25(...)n-stenen-en-vuurwerk

12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureau :') Echte strijders hoor _O- _O- _O- _O-
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  woensdag 24 september 2025 @ 22:09:16 #34
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218862264
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:01 schreef recursief het volgende:
Geen enkel boek zou in de hens gestoken moeten worden.
'Een vlucht regenwulpen' komt anders aardig in de buurt.
pi_218862270
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]
"Wagensveld en een andere initiatiefnemer van de koranverbranding vluchtten volgens NH na zo'n twaalf minuten een politiebureau binnen."

12 minuten stoer doen en daarna rennen naar het politiebureau :') Echte strijders hoor _O- _O- _O- _O-
Bewijs geleverd dus. Maar jij had liever nog wat hooligans erbij gezien die die maden aanpakten?
pi_218862296
quote:
16s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:08 schreef Starhopper het volgende:
[ afbeelding ]

Vluchten voor het geweld van extreem links. Ze zijn fanatiek de laatste tijd, kan hem geen ongelijk geven.
Onhandig wel dat ze zijn punt bewijzen, nog onhandiger dat "gematigd" links weer vooraan staat om het te bagatelliseren.
pi_218862351
Koranverbranding en varkensvlees op de bbq is allemaal zo triest om te doen. Dat is geen goede manier van protesteren, je provoceert alleen maar en je vervreemd een hoop mensen van je die wellicht hetzelfde vinden.
pi_218862387
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 21:49 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Waarvan de meest gekozen persoon van de grootste partij geen MP mocht worden want dan zouden anderen afhaken. Waarvan alle plannen die een verschil kunnen maken snel de kop in worden gedrukt. Waar zowel slechte coalitiepartijen als oppositie partijen nergens mee in willen stemmen. Waardoor revhts beleid onmogelijk gemaakt wordt.

Ja, enorm rechtse regering.
De pvv propaganda is strong in this one

Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.

Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
pi_218862460
quote:

[..]
Zie video's bij bron.
[..]

Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
  woensdag 24 september 2025 @ 22:33:42 #40
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218862510
rrrrrrreeeeellluuhhh
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  woensdag 24 september 2025 @ 22:38:23 #41
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218862676
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:21 schreef Shotty het volgende:

[..]
De pvv propaganda is strong in this one

Die “slechte coalitiepartijen” vroegen slechts om uitwerking van de plannen. Iets wat doodnormaal is in de Nederlandse politiek. Je wil toch weten wat de daadwerkelijke plannen zijn.

Dat wilders geen bestuurders met enige kennis van zaken had is jammer voor hem, maar geen reden om te stoppen met het afvragen wat dan de daadwerkelijke plannen zijn.
Het was duidelijk dat geen enkele uitwerking een ander resultaat had gehad. Het was meer een middel om tijd te rekken en elk stukje uitwerking was of is toch wel afgewezen of onvoldoende. Er was gewoon onvoldoende draagvlak om te doen wat de meerderheid van de stemmers wou. Dat in combinatir mrt zelf geen premier mogen worden is gewoon fataal. In de VS hebben ze het wat dat betreft beter voor elkaar. Trump kan redelijk ongehinderd goede besluiten doordrukken. En daardoor dus en beloftes waarmaken en het land beter maken. Zoiets zouden we in Nederland ook moeten krijgen. Maar dat is volgens mij ijdele hoop met de linkse zelfhaat brigade.
pi_218862677
Die Zweedse koran-verbrander is dit jaar vermoord.
Geen gezonde hobby dus.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218862688
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:28 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Mensen die zich graag laten provoceren mag je best provoceren. De enige reden dat die koran de fik in ging is door de hysterische reacties.
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
pi_218862741
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:45 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Deze reactie had ik vanuit jou dan weer niet verwacht.
Hoezo niet?
pi_218862815
we zijn terug in 2004
pi_218862882
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:48 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoezo niet?
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.

Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.

Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
pi_218862921
Ik ben islam moe.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863008
Trouwens, als iets rechts is is het wel de islam.

Anti-vrouw
anti-homo
anti-secularisme
anti-diversiteit
pro-doodstraf

Waarom kruipt dat volk niet lekker bij mekaar
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218863025
quote:
1s.gif Op woensdag 24 september 2025 22:59 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Ik denk door mijn eigen zwart-wit denken. Over andere onderwerpen waar ik een felle mening over heb vind ik je reacties totaal haaks staan op die van mijzelf. Blijkt maar weer dat de wereld niet zwart-wit is.

Waarschijnlijk vind men dat ook bij tijden van mij en schetsen ze voor hunzelf een bepaald beeld waar er bij mij ook zeker nuance is.

Volgens mij is het de Palestina kwestie waar wij het niet over eens gaan worden.
Ik denk aardig zwart over religie en islam in het bijzonder, maar vind het een slechte reden om moslims dan maar te bombarderen of automatisch tweederangs burgers te maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')