abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218925383
Linkje titans gym bij Collin, zal wel snel publiek open gaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fredericm op 03-10-2025 10:37:20 ]
pi_218925562
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:11 schreef Fredericm het volgende:
Wat vinden jullie van de onderwijsman bij GVE? 8% rente annuïtaire lening. LTV op woonhuis 81% gebaseerd op WOZ, dus LTV zal wel wat lager zijn Gaat morgen open
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:18 schreef obligataire het volgende:

[..]
Dat zal aansluiten worden in de wachtrij denk ik.
Zonder wachtrij kunnen investeren. Zit ook niet echt gelijk vol.

Weer een keer een GVE project meegenomen. Laatste keer was in juli.
pi_218925585
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:00 schreef KrekelJapie het volgende:

[..]
Zonder wachtrij kunnen investeren
Me too, valt me mee, dekkende zekerheid, rente is OK, van het verhaal zelf ben ik matig enthousiast.
Dekkende zekerheid op een courant onderpand, dat zie je zelden bij GvE, daarom dacht ik dat deze wel snel vol zou zijn.

De man verdient best leuk geld met zijn bedrijf, jammer dat hij alles opmaakt maar is schuldenvrij.

[ Bericht 7% gewijzigd door obligataire op 03-10-2025 11:16:32 ]
Pecunia non olet
pi_218925807
En weer een licht verlate aflossing met uitstekende informatie vanuit CCF.

Geplande aflossing 23/9, aankondiging vertraging + renteopslag CCF 19/9, aflossing+rente in de wallet 3/10.

Betreft V@n 't H0ffstr@@t
pi_218926244
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 10:32 schreef Fredericm het volgende:
Linkje titans gym bij Collin, zal wel snel publiek open gaan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaat langzaam vol, blijkbaar zien anderen wat ik niet zie. Ik kan me nog terugtrekken.
pi_218926253
Voor de liefhebber niet voor mij. Woonhuizen boven 4 miljoen zijn niet echt courant. Soldaatjes bij Collin.

SPOILER
pi_218926335
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Fredericm het volgende:
Voor de liefhebber niet voor mij. Woonhuizen boven 4 miljoen zijn niet echt courant. Soldaatjes bij Collin.

SPOILER
Knabbel & Babbel, om een indicatie van het risico te geven.
Pecunia non olet
pi_218926339
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:57 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Gaat langzaam vol, blijkbaar zien anderen wat ik niet zie. Ik kan me nog terugtrekken.
Een Knabbel & Babbel lening.

#obli was me net een paar seconden voor :P
pi_218926346
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:57 schreef Fredericm het volgende:

[..]
Misschien vanwege hypotheek op erfpachtrecht. Maar goed dat duurt nog 29 jaar.
Lijkt me dat dat dit in de taxatiewaarde is meegewogen. Maar misschien schrikt het af.
Pecunia non olet
pi_218926389
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:08 schreef obligataire het volgende:

[..]
Knabbel & Babbel, om een indicatie van het risico te geven.
Ik trek mij terug. Jullie ervaring geeft de doorslag. Dan liever de bloemen bij Collin
pi_218926402
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:08 schreef Horsemen het volgende:

[..]
Een Knabbel & Babbel lening.

#obli was me net een paar seconden voor :P
Je reageerde op een andere post, Titans is niet van K&B. ;)

Miltrade wel.
Pecunia non olet
pi_218926483
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:14 schreef obligataire het volgende:

[..]
Je reageerde op een andere post, Titans is niet van K&B. ;)

Miltrade wel.
Ja, klopt :D
Ik doelde inderdaad op Miltr@de
pi_218926713
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:59 schreef Fredericm het volgende:

SPOILER
Voelt wat vreemd, het leningsdoel is werkkapitaal en vooraad tbv handel in historische voetuigen maar er wordt 500k bouwdepot aangehouden voor de realisatie van de afbouw van een privewoning. Voelt voor mij eerder als het financieren van een dure hobby, of zien jullie dat totaal anders?

SPOILER
pi_218927531
Nieuwe Collin met goed dekkende 3e hypotheek op courant woonhuis. https://www.collincrowdfund.nl/elyon-deco-b-v/
.
De handel van de man zegt me niet zoveel maar gezien de hypotheek durf ik het wel aan voor mijn basis bedrag. Walletjes loopt al weer aardig vol door aflossingen.😀
pi_218927935
Mooi op tijd voor deze check
quote:
Op 6 september hebben we je per e-mail geïnformeerd dat we de investeringsovereenkomst met je zullen beëindigen per 7 oktober. Omdat we de terugkoopprijs enkele dagen hierna naar je bankrekening overmaken, is het belangrijk om je rekeningnummer te controleren.

Controleer je bankrekeningnummer

Op dit moment is bij ons het volgende bankrekeningnummer bekend: NL**INGB*******2**.

Klopt dit niet? Dan verzoeken we je dit zo snel mogelijk - maar uiterlijk op 6 oktober - aan te passen in je dashboard (via Profiel > Bankrekening).

Je kunt ons bereiken op 085 - 888 8185 of via contact@lenderspender.nl.
pi_218928329
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 15:41 schreef KrekelJapie het volgende:
Mooi op tijd voor deze check
[..]

Ze hebben nog wel even uitgerekend dat ik daar 5% netto rendement heb gehaald. Ben al een jaar of 5 geleden daar gestopt. Kreeg af en toe nog een paar centen. Maar de afkoop is nu 0. Vermoedelijk alles verder afgeschreven. Aanpassing bankrekeningnummer is dus niet nodig. :)
pi_218931884
CRE/hof van cap**elle is vandaag vervroegd afgelost, zoals al eerder aangekondigd.
Ze zijn dus ook wel eens sneller :)

Ik ben er niet rouwig om want slechts 4,5% rente (geen kosten).
Pecunia non olet
pi_218933585
Vandaag een bescheiden bijdrage gedaan aan GvE/beleggingspand spanje.
https://www.geldvoorelkaa(...)en/project/?id=32003

Spanje, Spaanse hypotheek, het heeft zijn beperkingen, maar kijkend naar het hele plaatje denk ik dat het wel goed komt.

Ik begrijp alleen weinig van de eigen inbreng, die zou 210K zijn, maar:
Bedrag dat de projecteigenaars zelf in het project (gaan) investeren. NVT
Pecunia non olet
pi_218934244
Dubbel linkje

[ Bericht 51% gewijzigd door Fredericm op 04-10-2025 13:53:02 ]
pi_218941363
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 oktober 2025 13:23 schreef quepos het volgende:
Hierbij de link van elyon deco

https://www.collincrowdfu(...)6ddb9792ca002dd83bae
Het is een mooi woonhuis met ruim voldoende overwaarde dus dat komt wel goed.
Over zijn bedrijf heb ik wat twijfels. Hij geeft zelf al aan dat de verkooppiek in het eerste halfjaar zit (moederdag etc.) maar bij de prognose verdubbelt hij gemakshalve de 6 maanden omzet en de winst.
Dat omzet en marge zullen stijgen door zelfstandig in te kopen lijkt me nonsens, sowieso zwak onderbouwd.
Zijn debiteuren betalen na 2,5 tot 3 maanden gemiddeld, dat geeft ook te denken.

Hij lost helemaal af in die 3 jaar, dat is dan weer positief. Hopelijk lukt dat, met name in de rustige maanden buiten het seizoen. O-)
Pecunia non olet
pi_218941415
Wat ik ook niet kan volgen, de BV heeft een eigen vermogen van 51K begin van het jaar, winst 6 maanden 51K, hoe je dan uitkomt op een eigen vermogen van 134K na die 6 maanden.

Vaak wordt er dan wat gegoocheld met opwaardering van vaste activa, een mooie truc om het eigen vermogen van een bedrijf wat op te leuken, maar die heeft hij zo te zien nauwelijks.
Pecunia non olet
pi_218941696
Winst 6mnd is 82k, geen 51.
pi_218941821
quote:
0s.gif Op zondag 5 oktober 2025 11:12 schreef gaanmetdiebanaan het volgende:
Winst 6mnd is 82k, geen 51.
Oeps :@ ja dan klopt het wel.
Pecunia non olet
pi_218951898
Omdat u eerder heeft geïnvesteerd in vastgoedprojecten via Geldvoorelkaar.nl, brengen wij u graag op de hoogte van een ander vastgoedproject: StoreBox Breda en Drop & Clean Breda. Inmiddels is het project al voor 61% gefund. Om de afronding verder te versnellen, delen de projectnemers, de heer Van Pamelen en de heer Doornekamp, graag een extra incentive met u:

Investeert u in totaal ¤ 5.000,- of meer (of heeft u dat reeds gedaan)? Dan ontvangt u bij de laatste uitboeking, na afloop van de looptijd van 36 maanden, een extra rentevergoeding van 2% over het door u geïnvesteerde bedrag.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')