abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219046997
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:37 schreef Aoibhin het volgende:
Ik vind die schaal echt lelijk :@
Die wil je niet thuis in de woonkamer hangen nee. :D
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219047003
Overdreven hard applaus voor Frankele die wat zingt.
anonieme razernist
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:48:37 #153
2651 svann
night-hawk
pi_219047123
Ach ja, die Doornroosje make-over.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 18 oktober 2025 @ 21:58:07 #154
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_219047221
Lekker secondes weggooien
pi_219047228
Rol
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_219047230
quote:
14s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 21:58 schreef Pino112 het volgende:
Lekker secondes weggooien
Alles wat hij gewonnen had, was hij meteen weer kwijt :')
pi_219047233
Brankele maakt geluiden alsof ze nog met de satisfyer in haar hoofd zit
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:02:33 #158
2651 svann
night-hawk
pi_219047268
Ai, bij schotland over iers beginnen.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_219047272
Jemig, de ene moet een paar Europese streken herkennen en dan krijgt Rob zo'n gallerij. Dat is toch niet te vergelijken?
A mind with a heart of it's own
pi_219047282
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:03 schreef DrMarten het volgende:
Jemig, de ene moet een paar Europese streken herkennen en dan krijgt Rob zo'n gallerij. Dat is toch niet te vergelijken?
Die van Brankele was te makkelijk voor een finale.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_219047347
Dom van Thomas om niet meteen te stoppen bij het goede antwoord.
Album top 100 2024
pi_219047349
Wauw Thomas :D
pi_219047359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:11 schreef Felagund het volgende:
:+
pi_219047360
Dit is dan wel weer knap.
Album top 100 2024
pi_219047362
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:11 schreef Felagund het volgende:
Ja, hij heeft veel geluk dat hij die 50 toch nog had
pi_219047366
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:12 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Ja, hij heeft veel geluk dat hij die 50 toch nog had
En Rob had pech dat hij niet als eerste mocht, maar dat is het spel.
Album top 100 2024
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:13:18 #167
2651 svann
night-hawk
pi_219047373
Hup Thomas!
pi_219047415
Thomas is niet tactisch bezig
A mind with a heart of it's own
pi_219047417
Oei dat is niet slim van Thomas
pi_219047423
Leuke winnaar *O*
pi_219047427
^O^

Al was dit niet handig van Thomas.
Album top 100 2024
pi_219047429
Ze wint alleen omdat Thomas niet paste.
anonieme razernist
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:18:42 #173
2651 svann
night-hawk
pi_219047440
Die ene seconde had Thomas niet gered.
pi_219047467
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:18 schreef NoCigar het volgende:
Ze wint alleen omdat Thomas niet paste.
De kans is groot dat Thomas er ook wel 2 had geweten. Die fout op het eind heeft hem wel de winst gekost.

Als is het natuurlijk heel begrijpelijk dat je onder stress per ongeluk past.
pi_219047468
Makkelijke gallerij en collectief geheugen. Brankele zat het niet tegen vandaag :P

Leuke winnaar wel :)
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:21:18 #176
182182 spapaars
Ver onder het NAP
pi_219047472
Mooi seizoen weer, mis de oudjes niet.
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 22:21:56 #177
2651 svann
night-hawk
pi_219047481
Toch een best aardig seizoen geworden met het nieuwe team*

* Voor de schermen dan.
pi_219047534
quote:
Zo zeg dat :D

Brankele O+
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219047547
Brankele! _O_ O+
pi_219047571
Drie opmerkingen ;

1. Terechte winnares; gefeliciteerd Brankele, leuke kandidate ook ! *O* O+

2. Vreselijk lelijke schaal :r

3. Brankele, had je niet wat mooiere hakken kunnen dragen, deze waren zo ehm Kees Flodderachtig :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_219047641
Onterechte winnares, Thomas had gewoon gewonnen als hij zich onder de 35 seconden had laten zakken (misschien wilde hij die spuuglelijke trofee niet). Ik vermoed matchfixing zoals bij beide keren dat een vrouw de slimste won! 😏
Er is leven na de lach.
pi_219047669
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:34 schreef Magere_Gein het volgende:
Onterechte winnares, Thomas had gewoon gewonnen als hij zich onder de 35 seconden had laten zakken (misschien wilde hij die spuuglelijke trofee niet). Ik vermoed matchfixing zoals bij beide keren dat een vrouw de slimste won! 😏
.(Wel mooie vrouw natuurlijk, weet je wat, gewoon terecht gewonnen gewoon omdat ze zo mooi is en niet omdat Thomas zo'n gigantische enorme overduidelijke fout maakte). 😋
Er is leven na de lach.
pi_219047743
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:21 schreef spapaars het volgende:
Mooi seizoen weer, mis de oudjes niet.
Ik ook niet. Heb Philip en Maarten niet een keer gemist dit seizoen ^O^ Herman en Paulien doen het top
pi_219047860
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:25 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Zo zeg dat :D

Brankele O+
Ik dacht even 'Die schaal is een grap toch? De echte tovert hij zo wel tevoorschijn' Maar nee :D
pi_219047871
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 22:46 schreef Aoibhin het volgende:

[..]
Ik ook niet. Heb Philip en Maarten niet een keer gemist dit seizoen ^O^ Herman en Paulien doen het top
Dit dus, een hele geslaagde overgang _O_
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_219047979
quote:
Als je zo'n grote fout maakt verdien je het ook niet echt om te winnen toch? Tactiek hoort ook bij het spelletje.
Album top 100 2024
pi_219048118
wat ik wel suf vind soms is dat bij de video over Cruijff het totaa niet over die video zelf gaat, en bij Joling lichten ze zijn hele doopceel en dan gaat het wel specifiek over het fragment
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219048230
Ik moet het nog terugkijken maar leuk dat er weer eens een vrouw heeft gewonnen. De laatste was Lisa Loeb in 2021 :)
pi_219048296
Waarom was bij de vraag over het kleinste dorp van een club in de eredivisie Velsen-Zuid niet het goede antwoord (Telstar), maar Volendam?
Album top 100 2024
pi_219048644
quote:
Who you gonna call?

https://www.instagram.com(...)MTUxeWVtMDFrNDhoeQ==
pi_219048853
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:27 schreef Felagund het volgende:
Waarom was bij de vraag over het kleinste dorp van een club in de eredivisie Velsen-Zuid niet het goede antwoord (Telstar), maar Volendam?
Misschien gerekend met inwoners van de gemeenten?
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2025 @ 00:25:14 #192
274204 crew  Mexicanobakker
pi_219048865
Flopshow door de manier van winnen, achja.

Makkelijke galerij (al deed Rob die van hem slecht) ook voor Brankele, dat maakte wel haar finaleplaats zeker
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2025 @ 00:25:52 #193
pi_219048870
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2025 23:00 schreef Felagund het volgende:

[..]
Als je zo'n grote fout maakt verdien je het ook niet echt om te winnen toch? Tactiek hoort ook bij het spelletje.
Gewoon dom maar wel matig dat dat gebeurt in de vinale natuurlijk
  zondag 19 oktober 2025 @ 01:09:34 #194
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219048973
Brankele O+

Thomas tactisch troep in de vinale, ook bij die keer rond de 90 seconden had hij maar 5 tellen moeten zakken en hij mocht de volgende vraag beginnen
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Redactie Sport zondag 19 oktober 2025 @ 08:38:20 #195
pi_219049771
quote:
0s.gif Op zondag 19 oktober 2025 01:09 schreef Szura het volgende:
Brankele O+

Thomas tactisch troep in de vinale, ook bij die keer rond de 90 seconden had hij maar 5 tellen moeten zakken en hij mocht de volgende vraag beginnen
Ik vond het een goede keus om dat niet te doen, want je moet er dan wel echt 4 goed hebben om dan de druk er op te hebben staan. Maar het was natuurlijk gewoon geluk dat ie daarvoor koos.
  zondag 19 oktober 2025 @ 09:05:46 #196
81329 MadMaster
Schots en scheef...
pi_219050093
quote:
7s.gif Op zondag 19 oktober 2025 09:05 schreef MadMaster het volgende:
Heeft Pauline deze trofee, net als haar sokken, gemacrameed?
Wat een gedrocht…

[ afbeelding ]
Die schaal is gemaakt door een 'kunstenaar' :') Als er gezegd werd dat het kindje van Herman het gemaakt had dan had ik het ook geloofd
"You can call me Susan if it makes you happy"
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2025 @ 09:35:04 #198
862 Arcee
Look closer
pi_219050094
quote:
Onterechte winnares, Thomas had gewoon gewonnen als hij zich onder de 35 seconden had laten zakken (misschien wilde hij die spuuglelijke trofee niet).
Thomas had ook geluk dat hij na het Joling-fragment onder Rob bleef met z'n seconden waardoor hij als eerste de beurt kreeg na Brankele.

Rob speelde een slechte galerij.

Brankele had geluk dat Thomas geen tactische laatste ronde speelde, maar speelde verder gewoon een goede finale en is imho een terechte winnaar. ^O^
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 19 oktober 2025 @ 09:52:36 #199
862 Arcee
Look closer
pi_219050236
quote:
Winnaar De slimste mens seizoen 26: ‘Ik ben duidelijk niet geschikt voor de geheime dienst’

De 26e editie van De slimste mens zit erop. Na zeven spannende weken komt het seizoen zaterdagavond tot een spetterend einde. In de zinderende finale weet neurobioloog Brankele Frank de overwinning naar zich toe te trekken.

‘Wat fijn dat ik eindelijk vrijuit mag praten!' zegt een enthousiaste Brankele aan de telefoon. We bellen haar op de woensdag voordat de finale op televisie komt. 'Ik heb het aan helemaal niemand in mijn omgeving verteld.'

Brankele heeft de winst op zak, maar écht bevatten doet ze het nog niet helemaal. Bij het kijken naar de afleveringen met familie en vrienden, merkt ze tot haar eigen verbazing dat de zenuwen terugkomen. 'Het was een soort deja vu: alles opnieuw beleven, inclusief de zenuwen,' lacht ze. 'Wat grappig is, want die heb ik nu niet meer nodig!'

De opnames zijn al een tijdje geleden en dus moet Brankele geduld hebben totdat iedereen kan meegenieten op televisie. 'Ik vond het verschrikkelijk om lang met zo'n geheim rond te lopen. Ik ben duidelijk niet geschikt voor de geheime dienst,' zegt ze lachend.

In de finaleweek besluipt de spanning haar weer uit ongeduld: 'Ik heb zóveel zin in zaterdagavond, want dan mag ik eindelijk aan iedereen vertellen wat er gebeurd is.'

Goede voorbereiding is het halve werk
Brankele bereidt zich voor met De slimste mens-app en een geschiedenisboek van de basisschool. 'Dat boek gaf me een goed overzicht van de belangrijke Nederlandse periodes. Niet dat ik opeens alles wist hoor, want onder stress vergeet je recent opgedane kennis nogal snel,' vertelt ze.

Daarnaast oefent ze door in gesprekken met mensen vijf termen te bedenken die bij het gespreksonderwerp passen. 'Dat zat zó in mijn systeem dat ik er weken na de opnames nog steeds mee bezig was. Dus dan zat ik opeens vijf dingen te bedenken die bij een banaan hoorden, haha.'

'Ik was vooral bang om er na één aflevering uit te liggen’

De weken rond de opnames zijn slopend. 'Ik heb zó slecht geslapen die weken. De nacht vóór de opnames door de zenuwen, de nacht erna van de adrenaline. Dan ga je in bed alle vragen langs en denk je: Waarom wist ik dat niet?'

Aan het begin van het seizoen durft Brankele nog niet aan de winst te denken. 'Ik was vooral bang om er na één aflevering uit te liggen. Toen ik eenmaal door de eerste aflevering was, viel er veel van me af.

Pas vanaf aflevering vier komt de finaleweek voorzichtig in zicht. 'Toen voelde ik: als het nu zo lang lukt, wil ik blijven zitten ook.'

Brankele en D66-fractievoorzitter Rob Jetten spelen maar liefst acht afleveringen samen. 'Aan het begin was ik bang voor hem, omdat ik dacht: die man weet alles. En dat klopte ook! Maar het was heel erg gezellig en leuk samen. Hij werd een soort vertrouwenspersoon, iemand bij wie ik me veilig voelde. Mijn De slimste-buddy,' vertelt ze.

Na de opnames hebben de twee regelmatig contact. 'Soms appten we elkaar om te vragen of de ander ook nog steeds nachtmerries had over bepaalde vragen, haha.’

Ze vervolgt: ‘Hij vertelde dat hij een week na de finale op een dijk aan het fietsen was en tegen de wind in riep: ‘Brankele is De slimste!’. Dat vond ik erg grappig. En die drang om het uit te schreeuwen was ook heel herkenbaar, want je zit met al die informatie waar je iets mee wilt maar niet mag.'

Voorheen werd Brankele weinig herkend op straat, maar sinds De slimste mens is dat wel anders. 'Er waren laatst mensen in de tennis-kantine en in de boekhandel die me succes wensten. Dat zijn hele leuke interacties, omdat die mensen zo positief waren.’

Ook op Instagram merkt ze een verschil. Daar heeft ze er sinds haar deelname tienduizend volgers bij. ‘Dat was even wennen, want die volgers zijn een hele andere doelgroep dan voorheen. En hoewel de grote meerderheid leuk en positief is, krijg ik soms schunnige berichten van 60+-mannen waarvan ik denk: really?, maar die laat ik lekker voor wat ze zijn.’

In de halve finale is de spanning zichtbaar. Brankele weet haar finaleticket te bemachtigen door juiste antwoorden te geven over het populaire seksspeeltje de satisfyer. ‘Dat was een erg grappig moment, want ik dacht nog: hoeveel mag ik hierover zeggen op televisie? Maar ik dacht ook: ze vragen het, dan krijgen ze het ook.’

Waar haar brede algemene kennis vandaan komt, vindt ze lastig te duiden. ‘Ik ben van nature nieuwsgierig. Daarnaast weet ik van veel dingen een beetje, maar vaak niet precies hoe het zit. Het politiek correcte antwoord is dat ik een belezen en geëngageerd mens ben,’ lacht ze.

In de finale neemt Brankele het op tegen cabaretier Thomas van Luyn en politicus Rob Jetten. Vol ongeloof sleept ze de eindwinst binnen. ‘Zelfs in de finale dacht ik: ik win dit niet. Ik had Thomas als winnaar voorspeld, en ik had ook maar één keer gewonnen van Rob.’

Toen de confetti in de studio afging, was ze compleet overrompeld. ‘Volgens mij klonk ik als een gillende keukenmeid die een muis ziet,’ zegt ze met een glimlach. ‘Het was een moment van ongeloof en daarna was ik vooral heel blij.’

Dat ze wint met haar antwoord over speciaal VN-rapporteur Francesca Albanese stemt haar tevreden. ‘Bij ‘Francesca’ ging nog er geen belletje rinkelen, maar bij haar achternaam gelukkig wel. Ik was blij om te winnen met een vraag over iemand die ertoe doet, en niet met een vraag over kiwi’s bijvoorbeeld.’

Vanaf dit seizoen is er een nieuwe wisselbokaal: de schaal met de grote oren, gemaakt door kunstenaar Koos Buster. Of Brankele daar al een mooi plekje voor in gedachten heeft? ‘In mijn woonkamer op de schouw vind ik hem perfect passen. Iedereen kan hem daar zien. Ik vind het wel heel erg jammer dat ik hem op een gegeven moment weer terug moet geven, maar ik ga er nu eerst van genieten,’ sluit ze trots af.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_219050619
Hoe zorgen ze dat het niet uitlekt? Dat publiek kan toch alles vertellen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')