abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219797666
Ik krijg de laatste tijd vaak de “Moord Podcast” van Liz Luyben voorgeschoteld. Wat is dat tenenkrommend slecht zeg.

Ze leest volgens mij letterlijk gewoon Wikipedia pagina’s op en zet er af en toe een geluidje achter die een soort hoorspel na moet bootsen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vliegbaard op 10-01-2026 12:35:48 ]
pi_219797841
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 12:10 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik krijg de laatste tijd vaak de “Moord Podcast” van Liz Luyben voorgeschoteld. Wat is dat tenenkrommend slecht zeg.

Ze leest volgens mij letterlijk gewoon Wikipedia pagina’s op en zet er af en toe een geluidje achter die een soort hoorspel na moet bootsten.
Ooit 1 keer half geluisterd en meteen eraf gegooid ja :D
pi_219797847
quote:
0s.gif Op maandag 5 januari 2026 10:32 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik dacht dat podcasts niet leuk waren, maar ik had gewoon nog geen naar mijn smaak gevonden. Nu luister (binge luisteren _O- ) naar Napleiten
Zo ontzettend boeiend! Zo leerzaam. Mijn mening over de Nederlandse rechtspraak verandert zo. Dus een tip!
Nieuwste met FrankvdGootGoT *G* _O_
Zijn boek is echt lezenswaardig en je hoort hem praten O+
  Moderator zaterdag 10 januari 2026 @ 19:24:18 #154
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219801615
De laatste weken zit ik weer vol in de podcasts. Eerst Het verraad van de Familie Zilversmit geluisterd. Het begon interessant maar toen bleek
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ging er meteen een stuk spanning vanaf. Wel interessante vraag, wat doet dit met nabestaanden, van beide partijen.

Daarna Zeg Paus waar is mijn Kunst geluisterd. Op zich interessant maar mij bekroop toch wel heel erg het gevoel dat het Olga erg om het geld te doen was. Ik vond dat wat ongemakkelijk. Ook hier is de thematiek interessant maar het motief vond ik minder.

Net klaar met Het Beloofde Bos. Wow, heel indrukwekkend. Ik zie dat niemand het er hier nog over gehad heeft, best bizar. De podcast gaat over het ontstaan van de staat Israël en de rol van het planten van bomen daarbij. Ontluisterend. Nog meer shocking dan ik al dacht. Zie: https://npo.nl/luister/podcasts/1324-het-beloofde-bos

Nu eens kijken wat de volgende podcast gaat worden. Even iets lichters dan de laatste in ieder geval....
5 - 28 februari Thailand O+
pi_219814099
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 januari 2026 19:24 schreef MaJo het volgende:

Net klaar met Het Beloofde Bos. Wow, heel indrukwekkend. Ik zie dat niemand het er hier nog over gehad heeft, best bizar. De podcast gaat over het ontstaan van de staat Israël en de rol van het planten van bomen daarbij. Ontluisterend. Nog meer shocking dan ik al dacht. Zie: https://npo.nl/luister/podcasts/1324-het-beloofde-bos

Dank voor de tip!
  Moderator maandag 12 januari 2026 @ 20:06:32 #156
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219820926
quote:
1s.gif Op zondag 11 januari 2026 22:54 schreef Blues het volgende:

[..]
Dank voor de tip!
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Ik ben nu begonnen met de Ware Jacob. Interessant verhaal maar de stem van de podcastmaker staat me best tegen, dat slome :X
pi_219823364
Ik kwam deze podcast tegen met het nieuws dat die kwakzalver van die genezingsdiensten gearresteerd was.
Lijkt me ook wel interessant.

https://www.omroepbrabant.nl/podcast-op-hoop-van-zegen
pi_219836530
quote:
0s.gif Op maandag 12 januari 2026 20:06 schreef MaJo het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt :)

Ik ben nu begonnen met de Ware Jacob. Interessant verhaal maar de stem van de podcastmaker staat me best tegen, dat slome :X
Ontluisterend en prachtig en veel ;( En wat stoer om tijdens staakt t vuren die kant op te gaan.
Nog anderhalve afl.
pi_219836548
Ben ik raar of doen jullie als je bezig bent ook aan binge luisteren?

Ik luister al dagen dezelfde podcast waarvan ik alles wil horen. Tijdens mijn hobbys en het huishouden etc staat hij aan

Of ben ik weer eens raar _O-
pi_219836584
quote:
0s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:48 schreef ChildoftheStars het volgende:

Ik luister al dagen dezelfde podcast waarvan ik alles wil horen. Tijdens mijn hobbys en het huishouden etc staat hij aan

Nee hoor! Ik binge heel vaak.
En soms tussendoor losse wekelijkse afl. die ik echt altijd meteen wil luisteren.
Bijv napleiten, schaduwoorlog, uit de praktijk, radio Romano
pi_219836600
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:51 schreef Blues het volgende:

[..]
Nee hoor! Ik binge heel vaak.
En soms tussendoor losse wekelijkse afl. die ik echt altijd meteen wil luisteren.
Bijv napleiten, schaduwoorlog, uit de praktijk, radio Romano
Napleiten hier ook ja :Y
Ben nu rond de aflevering 50
Het is zo interessant en zulke fijne mensen en ik leer er veel van

Iets doen erbij en ze vliegen voorbij :Y
pi_219836868
quote:

Nee, zeker tijdens de verhalende podcast. In de auto, als we samen luisteren, zijn we wel eens een stuk omgereden (een toeristische route zeg maar) om comfortabel het laatste deel van De laatste dans te horen.
anonieme razernist
pi_219836935
quote:
2s.gif Op woensdag 14 januari 2026 23:49 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Nee, zeker tijdens de verhalende podcast. In de auto, als we samen luisteren, zijn we wel eens een stuk omgereden (een toeristische route zeg maar) om comfortabel het laatste deel van De laatste dans te horen.
Herkenbaar :D

Ik luister ook vaak tijdens mijn half uurs wandelrondjes hier in het dorp en dan loop ik een extra rondje of ik ga ff in de tuin zitten (al is het nat of stervenskoud _O- ) om af te luisteren als het boeiend is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Blues op 15-01-2026 00:16:01 ]
pi_219836956
quote:
1s.gif Op donderdag 15 januari 2026 00:10 schreef Blues het volgende:

[..]
Herkenbaar :D

Ik luister ook vaak tijdens mijn half uurs wandelrondjes hier in het dorp en dan loop ik een extra rondje of ik ga ff in de tuin zitten (al is het nat of stervenskoud _O- ) om af te luisteren als het boeiend is.
Wel een gezondere optie, (nou ja, dat zitten niet).
anonieme razernist
  donderdag 15 januari 2026 @ 04:01:01 #165
545 dop
:copyright: dop
pi_219837092
quote:

Geheel afhankelijk van het type podcast wat ik luister.
Space cowboys wat ik nu luister gaat over ruimte vaart nieuws, dat zou je kunnen bingen maar gezien het vooral over actueel nieuws gaat binge ik die niet.
Na pleiten, en omdenken, heb ik wel stukken van gebinged, en luister ik soms ook oudere afleveringen van. En sommige series over 1 onderwerp zijn prima in een keer te bingen. Ik heb een vrij uitgebreide podcast feed best wel wat podcast in zitten over actualiteit (sport, nieuws, aandelen) daar luister ik alleen de actuele afleveringen als ik zin en tijd heb.
In het weekend of op vakantie, als ik meer tijd heb dan binge ik wat meer en luister ik minder actualiteiten podcasts.

Maar hee raar bestaat niet, doe vooral waar jij je lekker bij voelt.
Bedacht me net wel dat bij bijvoorbeeld omdenken, heeft het onderwerp soms betrekking op wat je zelf in het leven tegenaan loopt. Dan vind ik het soms dan ook wel even lekker/belangrijk om dat te laten bezinken en niet gelijk door te springen naar det (het) volgende.

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 15-01-2026 12:17:24 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_219837474
Als ik onderweg ben moet ik vooral luisteren naar muziek, ik raak dan de draad kwijt als ik naar een podcast luister

Al snap ik dat omrijden en -wandelen wel ja! Soms ga ik in de avond extra lang in mijn hobbykamer zitten om verder te luisteren
Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen ongelukken krijgt dan :o

En actueel terugluisteren lijkt me idd niet zo leuk.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 15 januari 2026 @ 07:53:24 #167
284411 crew  heywoodu
pi_219837520
quote:

Als ik iets interessants vind wil ik het graag ook heel veel luisteren, dus dan staat het tijdens alles aan. En daarna weer een hele tijd niks, het is nu ook alweer maanden geleden dat ik überhaupt een podcast aan heb gezet terwijl ik daarvoor in korte tijd 50+ afleveringen van bijna een uur er doorheen had gejaagd :+
pi_219837548
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:53 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Als ik iets interessants vind wil ik het graag ook heel veel luisteren, dus dan staat het tijdens alles aan. En daarna weer een hele tijd niks, het is nu ook alweer maanden geleden dat ik überhaupt een podcast aan heb gezet terwijl ik daarvoor in korte tijd 50+ afleveringen van bijna een uur er doorheen had gejaagd :+
Heerlijk!

Kan me ook voorstellen dat je even moet bijkomen daarna :P ;)
pi_219838326
Ik luister vooral tijdens het fietsen en (lunch)wandelen, soms in de auto en tijdens het koken. Er zit wel verschil in welke podcasts ik wanneer beluister. Podcasts waar ik beter op moet letten luister ik het liefst tijdens het wandelen. Op de fiets is dat wat lastiger.

Ik ben overigens net begonnen aan deze podcast:

quote:
Een lang verzwegen oorlogstragedie wordt eindelijk verteld. De Jodenverraadsters is het waargebeurde verhaal van de Joodse Ans van Dijk en Rosa Roozendaal. Tijdens de Tweede Wereldoorlog gedwongen tot een hels dilemma; andere Joden verraden of zelf gedeporteerd worden. In tijden van oorlog worden slachtoffers soms daders en maken onmenselijke keuzes tussen verraad, vrijheid en relaties. Met verstrekkende gevolgen.

De Jodenverraadsters is geschreven en geregisseerd door theatermaker Helmert Woudenberg. De cast bestaat uit onder andere: Myrthe Burger, Maarten Wansink, Anneke Blok, Anna Raadsveld en Jaap Spijkers.
https://www.nporadio1.nl/podcasts/de-jodenverraadsters

Podcast in de vorm van een hoorspel. Niet mijn favoriet over het algemeen, maar ik vond het onderwerp te interessant om niet te luisteren.
  donderdag 15 januari 2026 @ 12:26:25 #170
545 dop
:copyright: dop
pi_219839673
quote:
0s.gif Op donderdag 15 januari 2026 07:44 schreef ChildoftheStars het volgende:
Als ik onderweg ben moet ik vooral luisteren naar muziek, ik raak dan de draad kwijt als ik naar een podcast luister

Al snap ik dat omrijden en -wandelen wel ja! Soms ga ik in de avond extra lang in mijn hobbykamer zitten om verder te luisteren
Hoe zorgen jullie ervoor dat je geen ongelukken krijgt dan :o

En actueel terugluisteren lijkt me idd niet zo leuk.
Onderweg luister ik vooral podcast over beleggen, iets wat wel een hobby is maar waar het me niet zoveel uitmaakt als ik een stukje heb gemist.
En als er dan toch iets in zit wat ik extra interessant vindt dan luister ik wel een keer terug.
Maarten van Rossem luister ik om bij in slaap te vallen en vind ik het meestal ook geen probleem als ik een stuk heb gemist.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  Moderator donderdag 15 januari 2026 @ 13:05:37 #171
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_219840154
quote:
1s.gif Op woensdag 14 januari 2026 22:45 schreef Blues het volgende:

[..]
Ontluisterend en prachtig en veel ;( En wat stoer om tijdens staakt t vuren die kant op te gaan.
Nog anderhalve afl.
Vreselijk hè? Het onrecht, de onmacht, zo mooi in "beeld" gebracht. Zou verplicht luistervoer moeten zijn.
pi_219855818
De kunst van het verdwijnen. S02

Ik ga eerst S01 luisteren, ik kende deze pc niet, jullie?

quote:
Het tweede seizoen van de Vlaamse podcast De kunst van het verdwijnen begint in de Verenigde Staten.

Door volgers van de VPRO Podcastgids werd De kunst van het verdwijnen (2022) uitgeroepen tot een van de beste podcasts aller tijden. De verwachtingen voor het tweede seizoen waren dan ook hooggespannen. Dat is recentelijk verschenen, en hoewel het misschien niet zo’n mokerslag is als de eerste reeks, haalt het qua vertelkunst en meeslependheid zeker hetzelfde niveau.

Om te begrijpen waar het over gaat, moet je eigenlijk wel naar het eerste seizoen hebben geluisterd, dus even een korte opfrisser (met spoilers). De Vlaamse theatermaker Bart van Nuffelen onderzoekt samen met podcastmaker Lucas Derycke drie verhalen uit verschillende tijdperken, die allemaal te maken hebben met een bepaalde straathoek in het centrum van Antwerpen. Ten eerste een spectaculaire bankroof, waarbij de daders via een tunnel de kluis waren binnengekomen. Ten tweede een bomaanslag in 1980 op een groep Joodse kinderen die op zomerkamp gingen. En ten derde de hartverscheurende geschiedenis van Fred. In 1942 werd hij als vierjarige samen met zijn moeder op transport naar Auschwitz gezet. Maar op het allerlaatste moment maande zijn moeder hem om weg te lopen, helemaal alleen Antwerpen in. Zijn familie zag hij nooit meer terug, maar hij werd opgenomen in een kindertehuis. In de ontroerende finale vindt Van Nuffelen Fred terug, hij blijkt arts te zijn en in Amerika te wonen.

In seizoen twee knopen de makers weer meerdere verhalen ogenschijnlijk achteloos, maar juist daardoor zo kunstig, aan elkaar. Een van de hoofdpersonen is opnieuw dokter Fred Kader. Verteller Van Nuffelen zoekt hem op in de VS en besluit uit te zoeken wie hem en zijn familie in de Tweede Wereldoorlog heeft gearresteerd. Nicole woont tegenwoordig in het huis waar Fred als weeskind werd opgevangen en neemt het initiatief voor een plaquette ter nagedachtenis aan de kinderen en het personeel. Suzanne voelt zich verwant met Kader, want ze werd in hetzelfde jaar geboren en groeide op in dezelfde straat. Zij werd ook geraakt door de oorlog, maar kreeg later in haar leven opnieuw te maken met verschrikkelijke haatmisdaad. Daar doorheen loopt een hedendaags misdaadverhaal over de zaak SKY ECC, waarbij de politie het communicatienetwerk van de misdaadwereld wist te kraken. En er is een fijne persoonlijke lijn, over de romance van Van Nuffelen met de eigenaar van het filmproductiebedrijf dat de filmrechten van het eerste seizoen wil kopen.

Af en toe schemert door hoeveel uren er ook weer in deze reeks zitten. Het duurt een jaar voordat de makers een interview met de agenten achter de telefoonkraak hebben geregeld. Van Nuffelen belt regelmatig nachtenlang met Kader. Maar waar sommige andere podcasts dit handwerk tot vermoeiens toe blijven benadrukken, blijft deze vertelling juist soepel en vol vaart. De acht afleveringen zijn verslonden voor je het weet.
En kennen jullie de Leo Blokhuis podcast al?

quote:
Vandaag precies 55 jaar geleden bracht Marvin Gaye de single What's Going On' uit. Een paar maanden later kwam het album, een prachtige plaat die vandaag nog net zo actueel is als in 1971. Mijn nieuwe podcast gaat over dat album.

[ Bericht 7% gewijzigd door Blues op 17-01-2026 10:49:33 ]
pi_219856215
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 januari 2026 10:34 schreef Blues het volgende:
De kunst van het verdwijnen. S02

Ik ga eerst S01 luisteren, ik kende deze pc niet, jullie?
[..]
NoCigar in LIT / Bespreking podcasts #4
anonieme razernist
pi_219859152
Hai!

Hier ook een fervente podcastluisteraar al luister ik momenteel bijna alleen nog Alle Gedschiedenis Ooit.

In het verleden vooral veel true-crime geluisterd. Crime Junkie maar ook Counter Clock.
Een podcast die me is bijgebleven door de jaren heen is Bed of Lies. Zie nu dat er ook een derde seizoen van is. Eigenlijk een soort documentaire in podcastvorm. Beide seizoenen gaan over een ander onderwerp. Leuk om hier weer wat inspiratie op te doen dus alles is heel welkom!
pi_219862617
quote:
0s.gif Op zondag 12 oktober 2025 13:49 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]
Gisteren de eerste aflevering beluisterd. Ik weet nog niet goed wat ik er van moet denken.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je beschrijft is idd raar. Maar w.b. dat contact dacht ik eigenlijk dat iemand uit het ziekenhuis niet-integer is en mensen voor de gek houdt

SPOILER
SPOILER
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')