quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 17:23 schreef Jester65 het volgende:
Ik heb 'Het Geluk van Limburg' van Frans Pollux toch maar afgeluisterd, en hoewel het onderwerp interessant is, is de podcast niet heel bevredigend. En dat heeft ermee te maken dat Pollux teveel paden bewandelt, waardoor je als luisteraar de weg kwijtraakt. Dat is deels hoe Pollux is als podcastmaker, maar het zal ook te maken hebben met toeval, want tijdens het maken van de podcast komt hij erachter dat de hoofdpersoon van de musical 'Het geluk van Limburg', Emil Szarkowicz,Ik ben het hier wel mee eens. De veerhaallijn met Szarkowicz is wel interessant/leuk maar heeft uiteindelijk niet veel met het echte onderwerp te maken. Een podcast met/door Marcia Luiten was interessanter geweest.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en vanaf dat moment krijgt de podcast deels een andere richting. Begrijpelijk, maar beter had Pollux daar een aparte podcast over gemaakt.
Inmiddels heb ik deze beluisterd. Ook weer een interessante verdwijning waar net als bij Tanja Groen weinig aanknopingspunten zijn. Extra nadeel is dat de verdwijning al vijftig jaar geleden is. In de podcast wordt Koos H. genoemd, ikzelf moest denken aan Wim S.. Podcast technisch geen hoogvlieger, beetje rommelig.quote:Op zaterdag 13 september 2025 14:30 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik heb deze nog niet beluisterd.quote:Het Mysterie Marjo Winkens
De raadselachtige verdwijning van Marjo Winkens uit het Zuid-Limburgse Schimmert is een van de oudste cold cases van Nederland. Op 2 september 1975 verdween Marjo na een avondje stappen in Sittard.
Podcastmaker Judith Kuypers komt ook uit Schimmert en groeide op met de verhalen over Marjo. In Het Mysterie Marjo Winkens doet ze onderzoek naar de verdwijning van Marjo en reconstrueert ze aan de hand van gesprekken met vriendinnen, bekenden, buurtgenoten en (oud)rechercheurs wat er gebeurd zou kunnen zijn.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |