Had eerste 2 geluisterd, voelde voor mij aan als een hoog stagiairs gehalte.quote:Op maandag 7 juli 2025 20:16 schreef Jester65 het volgende:
Ik ben nu begonnen aan de podcast over Quincy Promes: https://npo.nl/luister/podcasts/1296-promes-bal-of-bajes
Aardig als je een beetje interesse hebt in het onderwerp, maar niet bijzonder.
Ik heb m ook afgeluisterd tijdens lunchwandelen. Vond er niet veel aan... beetje sensatie-achtig ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 16:47 schreef Jester65 het volgende:
Ja, ik heb hem nu afgeluisterd en hij is niet bepaald hoogstaand. Komt ook door de manier van praten van beide dames, vreselijk. Vergeet deze tip maar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onbegrijpelijk dat die rechters op basis van o.a. verklaringen van die kleindochter hem schuldig hebben gevonden.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:02 schreef Nober het volgende:
Is Olaf H(amers). wel of niet terecht veroordeeld voor de dubbele moord?
Olaf zit vast
[poll=9054]
Ik weet verder bijna niets van deze zaak, dus vooralsnog heb ik er geen mening over. Ik zal de podcast eens gaan beluisteren. Het zal wel een hele zit worden, want het zijn zeven afleveringen van gemiddeld 49 minuten.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:02 schreef Nober het volgende:
Olaf zit vast
quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:02 schreef Nober het volgende:
Olaf zit vast
[poll=9054]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook over deze zaak:quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:33 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik weet verder bijna niets van deze zaak, dus vooralsnog heb ik er geen mening over. Ik zal de podcast eens gaan beluisteren. Het zal wel een hele zit worden, want het zijn zeven afleveringen van gemiddeld 49 minuten.
Het is een zaak uit 2003. Het zou me niets verbazen als dit een onterechte veroordeling is, want in die tijd grossierde justitie in gerechtelijke dwalingen.
[ Bericht 9% gewijzigd door Blues op 13-07-2025 20:27:36 ]
Alle afleveringen gedownload voor in de auto.quote:Op zaterdag 12 juli 2025 14:02 schreef Nober het volgende:
Olaf zit vast
[poll=9054]
Toch geen BMW he?quote:Op zondag 13 juli 2025 20:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alle afleveringen gedownload voor in de auto.
Snel spoilers gezet!quote:Op zondag 13 juli 2025 20:19 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Alle afleveringen gedownload voor in de auto.
quote:Op zondag 13 juli 2025 20:29 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Snap ik deze opmerking pas na het beluisteren van de podcast?
Ik vind deze wel interessant.quote:
Hot Money: Agent of Chaos
In 2020, the Financial Times exposed a ¤2 billion fraud at Wirecard, a high-flying German fintech. Many thought that was the end of the story. But for reporter Sam Jones, it was just the beginning.
This season on Hot Money: Agent of Chaos, Jones investigates Wirecard’s chief operating officer, who vanished just as Wirecard collapsed. And turned out to also be a Russian spy.
From an Ibizan sting operation to an attempted takeover of the Austrian intelligence service, his reporting spirals into a world of warlords, espionage, and disinformation.
All in an attempt to answer one question: Who is the real Jan Marsalek? And what does his secret life reveal about the powerful forces he serves?
quote:Hoe infiltreert georganiseerde misdaad onze instituties? Wat is de prijs van rechtspreken onder dreiging? En wat kunnen we leren van Italië, het land met decennialange ervaring in de strijd tegen de maffia? In de achtdelige podcastserie 'De strijd tegen de maffia' gaat universitair hoofddocent en presentator mr. Laura Peters in gesprek met toonaangevende experts uit Nederland én Italië. Het resultaat is een indringend document over ondermijning, morele grenzen en de veerkracht van de rechtsstaat.
De reeks brengt unieke stemmen samen: van emeritus hoogleraar Ondermijningsstudies Pieter Tops tot Alfredo Nunzi van Europol, en van kroongetuigenadvocaat mr. Onno de Jong tot prominente Italiaanse strafrechter Raffaello Magi (Corte Suprema di Cassazione) en Civita Di Russo, de eerste vrouwelijke kroongetuigenadvocaat van Italië. Elk gesprek onthult nieuwe lagen van een probleem dat steeds minder ondergronds is.
Tussen veiligheid, legitimiteit en internationale samenwerking
De podcast legt pijnlijk precies bloot hoe criminele netwerken opereren als moderne dienstverleners met mondiale vertakkingen. Tegelijk laat de serie zien hoe kwetsbaar instituties worden als misdaadstructuren de rechtsorde beginnen te ondermijnen. Thema’s als ‘crime-as-a-service’, de inzet van kroongetuigen, en de persoonlijke risico’s voor rechters en advocaten worden zonder sensatie, maar met veel urgentie besproken.
De kracht van de reeks zit in de combinatie van juridische diepgang en menselijke verhalen. Van het Spartacus-proces tegen de Casalesi-clan tot de lessen uit het Marengo-proces in Nederland – De strijd tegen de maffia koppelt internationale ervaringen aan de Nederlandse actualiteit.
Een must-listen voor iedereen die de rechtsstaat serieus neemt
Met scherpe vragen, heldere toelichtingen en veel ruimte voor reflectie biedt Laura Peters een serie die zowel informatief als confronterend is. De strijd tegen de maffia is relevant voor wetenschappers, juristen, beleidsmakers en journalisten, maar ook voor iedereen die zich zorgen maakt over de toekomst van onze democratische rechtsorde.
https://www.rug.nl/rechte(...)rijd-tegen-de-maffia
8 afleveringen, zo'n 3 uur en 15 minuten
Podcast · Rijksuniversiteit Groningen · Hoe infiltreert georganiseerde misdaad onze instituties? Wat is de prijs van rechtspreken onder dreiging? En wat kunnen we leren van Italië, het land met decennialange ervaring in de strijd tegen de maffia? In de achtdelige podcastserie De Strijd Tegen de Maffia gaat jurist en presentator mr. Laura Peters in gesprek met toonaangevende experts uit Nederland én Italië. Het resultaat is een indringend document over ondermijning, morele grenzen en de veerkracht van de rechtsstaat.
Kan m niet vinden op pocketcasts.quote:Op woensdag 23 juli 2025 22:01 schreef Nober het volgende:
[ afbeelding ]
Nieuwe podcastreeks ‘De strijd tegen de maffia’ onthult de stille oorlog achter de rechtsstaat
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |