https://www.instagram.com(...)MWIzdnV0eTB6ZjE5eA==quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:24 schreef Lospedrosa het volgende:
Haha deze:
https://www.instagram.com/reel/DO0CgWVDXkA/
Ontvoerd....quote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:07 schreef maily het volgende:
Door Israël opgepakte Osman (62) uit Steenbergen richt zich in video tot kabinet; ik ben ontvoerd breng me naar huis
Breng me naar huis? Je wou naar Gaza.
Inderdaad ... beetje het zelfde als met een blowtje in je tas in Singapore aan, en dan deze regering gaan aanschrijven .. dat je opgepakt bent omdat je maar 1 blowtje bij je had ... LOLquote:Op donderdag 2 oktober 2025 23:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Ontvoerd....
Aangehouden en ondervraagd, droplul..
En idd ff vast laten zitten..
Het is echt omgekeerde wereld. Bijkans jaloersmakend hoe dit soort extremistische groeperingen bijna de rode loper wordt uitgelegd. Democratie bevoordeert sommige mensen onevenredig. Blij dat ik naar een land op vakantie ga waar je niet mag demonstreren.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 22:45 schreef RAVW het volgende:
[..]
Bij dit pro-Palestijnse protest in Den Haag ging het om illegale acties – spoorblokkades, het doorbreken van poortjes, het stilleggen van treinen, blokkeren van trams – wat in principe zware verstoringen zijn van de openbare orde en OV-verkeer. Toch zie je dat de politie vooral heeft ontruimd, arrestaties heeft verricht en de menigte geleidelijk uiteen heeft gedreven, zonder meteen keiharde charges, busjes door de massa, of 130 man ME in linie.
Kom op dus als je PRO ben mag je het hele land ontregelen maar ben je niet PRO dan word je overreden door ME busjes en word je neer geknuppeld.
gezellig land leven wij in...
Ik was geboren in een beschaaft land maar als ik straks dood gaat zal het de bakermat van de wereld zijn.
ben blij dat ik al meer dan de helft van mijn leven heb gehad.
Want dit is allang niet meer mijn Nederland.
Waar we met trots met Nederlandse vlaggen mochten rond lopen op onze jas.
Nu word je daardoor neer geknuppeld.
Klinkt als rupsje nooitgenoeg.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 11:44 schreef Montagui het volgende:
[..]
Links gebruikt constant het woord genocide waar het de acties van Israël in Gaza betreft. Nu is er een plan waarbij Israël de wapens moet neerleggen en dat wordt dan door links (SP, DENK, PvdD, GL/PvdA, Volt en D'66 - motie Diederik van Dijk) niet gesteund.
Schiet mij maar lek.
Landverradersquote:Op donderdag 2 oktober 2025 20:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dit zijn toch geen normale landgenoten, mensen.
Dit zijn volksvijandige elementen.
https://x.com/BobHGL/stat(...)t6CbpS56OAdpG-w&s=19
Ook lekker, die agenten en ME staan te werken, op hun misschien vrije dag avond omdat ze werden opgeroepen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 01:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Landverraders
Terrorismesteuners, kijk naar naar die sjaal.
quote:250 Nederlandse en Belgische organisaties, 750 'kunstenaars' boycotten Israël
https://www.geenstijl.nl/(...)ies-boycotten-israel
Nog even en Nederland doet zelfs tijdens een wapenstilstand niet mee met het Songfestival als Israël wel mee mag doen! Maar je moet het maar durven hè, consequentieloos hardop zeggen wat iedereen in je gehele sector (en tallozen daarbuiten) ook vinden. Dan sta je op de barricades, midden in het kruisvuur van de ideeënmarkt. De NOS schrijft: "Meer dan 250 Nederlandse en Belgische musea, festivals en theatergezelschappen werken niet meer samen met Israëlische culturele instellingen. Ze willen zich met de boycot uitspreken tegen het genocidale geweld van Israël tegen Palestijnen in Gaza en de bezetting van de Westoever, melden Trouw en de Volkskrant." Dat verheugde gemak waarmee maar van 'genocidaal geweld' gesproken blijft worden hè, je zou bijna denken dat het vernietigen/beschadigen van zo'n 70% van de Gazaanse gebouwen resulteerde in de dood van zo'n 70% van de Gazaanse bevolking.
Maar goed, de boycot door de Nederlandse en Belgische 'cultuur'sector dan. "Onder meer TivoliVredenburg in Utrecht, museum Bonnefanten in Maastricht, Theater Oostpool in Arnhem en het Nederlands Theater Festival in Amsterdam hebben zich aangesloten bij de boycot (...). Daarnaast hebben meer dan 750 theatermakers, musici, schrijvers en andere kunstenaars uit Nederland en België zich er individueel bij aangesloten. Onder hen zijn kunstenaar Marlene Dumas, schrijver Tom Lanoye, Dichter der Nederlanden Babs Gons, schrijver David van Reybrouck, schrijver en acteur Ramsey Nasr en zanger Dinand Woesthoff."
"Emergency protest"quote:
Een deel weet niet wat ze wil of loopt achter de rest aan, het andere deel gaat voor het uitwissen van Israël; iets dat ze al twee jaar scanderen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:07 schreef hondonspain het volgende:
Zie net een clip dat er een grote demonstratie komt in Sidney, weer eentje, en de commentator vroeg zich af want er ligt een peace-deal op tafel, alleen Hamas laat het nog afweten. Wat willen de mensen eigenlijk, lijkt gewoon Hamas aan de macht houden.
Dat gaat een keer fout.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:14 schreef Aether het volgende:
New flotilla is heading for Gaza in attempt to break blockade, activists say
https://www.timesofisrael(...)ckade-activists-say/
[ afbeelding ]
Kennelijk is 2022 voor deze 'journalist' al een vage herinnering. 6,500 dode gastarbeiders en er is geen minuut wk voetbal minder uitgezonden. Maar nu is het Israël. Dat is heel anders.quote:Maar zo’n besluit ligt gevoelig, ook omdat de Europese bonden er de Fifa en Donald Trump mee zouden bruuskeren. ‘Als het WK in Qatar was, zou het veel makkelijker zijn.
Nee hoor, die gaan op zoek naar andere zaken. Ze voelen zich te verheven om te stoppen.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:13 schreef Zoddie het volgende:
Man wat gaan een boel mensen zich enorm vervelen als er vrede komt in Gaza.
Wacht maar tot er een dode valt, dan gaan ze compleet uit hun stekker. En dat gaat gebeuren.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 10:35 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat gaat een keer fout.
Dan wordt er nog meer gekrijst.
En ook daar gaat het dan een keer fout.
quote:Hoge Raad: Kabinet bepaalt zelf of Nederland onderdelen F-35 aan Israël mag leveren
https://www.geenstijl.nl/(...)n-israel-mag-leveren
Baanbrekende mening van de Hoge Raad: het Nederlandse kabinet heeft ook nog wat te zeggen over de levering van F-35-onderdelen aan Israël en hoeft niet per se te luisteren naar Michiel Servaes of Nasrdin Dchar of Tanja Jess of Katja Schuurman of Thomas Heerma van Voss of Saskia Noort of Dolf Jansen. Je zou haast denken dat we in Nederland in een democratie leven en het nog een beetje uitmaakt op welke partij je stemt. Hoe dan ook, er is dus een rechtszaak van Oxfam Novib, PAX en The Rights Forum (ja die ja) tegen de Nederlandse Staat, en het Hof oordeelde vorig jaar dat Nederland moest stoppen met het leveren van onderdelen van de F-35 aan Israël. Die beslissing heeft de Hoge Raad nu vernietigd. "De uitspraak van de Hoge Raad houdt kort samengevat in dat het hof niet zelf mocht beoordelen of een duidelijk risico op ernstige schendingen van het internationaal humanitair recht bestaat, maar dat de minister aan de hand van dat criterium de herbeoordeling van de vergunning opnieuw moet doen. De termijn voor die herbeoordeling heeft de Hoge Raad bepaald op zes weken." Maar! "De uitkomst van die (her)beoordeling kan opnieuw aan de burgerlijke rechter worden voorgelegd." Oftewel: niet een complete dikastocratie, maar wel een beetje. Ondertussen vliegen de Israëlische F-35's gewoon door.
Hoezo? Hou ze lekker vast.quote:
Mooie uitspraak ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:23 schreef Aether het volgende:
https://uitspraken.rechtspraak.nl/details?id=ECLI:NL:HR:2025:1435
[..]
Vraag ik me ook af.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hebben deze mensen geen werk, of protesteren ze tijdens vakantieverlof of......?
...vrije dagen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:24 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hebben deze mensen geen werk, of protesteren ze tijdens vakantieverlof of......?
Dump ze lekker in Gaza. Dat was tenslotte hun droom bestemming, dus zoeken ze het daar maar uit ook.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Hoezo? Hou ze lekker vast.
Als je ze gaat deporteren, komen ze als een boemerang weer terug.
Welke wetten hebben deze mensen dan precies overtreden wat opsluiting zou rechtvaardigen?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
The Vittorio Arrigoni way.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:35 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
[..]
Dump ze lekker in Gaza. Dat was tenslotte hun droom bestemming, dus zoeken ze het daar maar uit ook.
Zou ook een hoop schelen voor het klimaat.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 12:36 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mmimimimimimim ik ga lekker lopen zeiken en zieken, want ik ben het er niet mee eens mimimimimimiquote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:36 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Welke wetten hebben deze mensen dan precies overtreden wat opsluiting zou rechtvaardigen?
Dat is in elk geval een stuk beter dan mensen willen opsluiten omdat ze dingen doen die niet verboden zijn maar waarmee je het simpelweg niet eens bent hè.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mmimimimimimim ik ga lekker lopen zeiken en zieken, want ik ben het er niet mee eens mimimimimimi
Bias.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is in elk geval een stuk beter dan mensen willen opsluiten omdat ze dingen doen die niet verboden zijn maar waarmee je het simpelweg niet eens bent hè.
Je meent het?quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:56 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Bias.
Voor het geval je het nog niet wist, gaza is op het moment niet zo heel veilig. Niet verstandig om er heen te gaan, ook niet met je activistische muil.
Misschien eerst eens spreken over waarom ze daar vrij naar toe mogen gaan volgens jou.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:59 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je meent het?
Misschien kunnen we het daar eens over hebben nadat je hebt uitgelegd waarom je vindt dat deze mensen vastgehouden moeten worden.
Moeten zij weten. Als je geen wetten overtreedt, dan mag het en ben je @Red_85 op de foks geen verdere uitleg verschuldigd.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 16:02 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Misschien eerst eens spreken over waarom ze daar vrij naar toe mogen gaan volgens jou.
Kommaar. Wat hebben ze daar te zoeken?
quote:Mossad hielp Duitsland bij het oprollen van een terreurcel in Berlijn die banden had met Hamas, zo blijkt uit het rapport van het Britse ministerie van Buitenlandse Zaken
Drie leden van een terroristische cel die vermoedelijk banden heeft met Hamas, zijn woensdag door de Duitse binnenlandse inlichtingendienst (BFV) gearresteerd dankzij inlichtingen van de Mossad, zo maakte het kantoor van de premier vrijdag bekend in een verklaring, meldt Reuters.
[...]
Ze doen dingen die wel verboden zijn omdat Israel een blokkade heeft opgeworpen sinds 2007.quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 15:54 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dat is in elk geval een stuk beter dan mensen willen opsluiten omdat ze dingen doen die niet verboden zijn maar waarmee je het simpelweg niet eens bent hè.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |