In die logica zijn onderandere Trump, Netanyahu, Exxon, Shell, delen van die schepping de de grotere schepping kapot maken en waarbij men er niet zo fel op tegen is dat ze door aanhang letterlijk aanbeden worden. Dat is omdat ze de boel naar de kloten helpen en het hier een duidelijke wens van sektarische kerkgenootschappen lijkt dát de boel ook naar de kloten gaat.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Hoezo?
Als je de schepping boven de Schepper plaatst, is dat afgoderij.
De anti-Christus-leer verkondiger en degene die zich onderwerpt aan destructieve despoten vindt dat hij nog te verenigen valt met degenen die deze despoten vervangen willen zien door degenen die de aarde weer leefbaarder willen maken voor ons allemaal en de natuur.quote:Dat is wat er in de praktijk gebeurt. Dus nee, iemand die de planeet wil redden en tegelijkertijd God negeert, is geen 'betere Christen'.
Niet meer hoor, ik heb al een topic gemaakt in POL met je citaat. Doe gerust mee om je stelling te verdedigen.quote:Afgezien van het feit dat heel die klimaatagenda een farce is, maar goed, dat is nogal offtopic.
Klopt ja. Alles wat je boven God plaatst, is een vorm van afgoderij.quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
In die logica zijn onderandere Trump, Netanyahu, Exxon, Shell, delen van die schepping de de grotere schepping kapot maken en waarbij men er niet zo fel op tegen is dat ze door aanhang letterlijk aanbeden worden. Dat is omdat ze de boel naar de kloten helpen
Dat is dan weer je eigen hersenspinsel. Waar staat dat ik 'wil dat de boel naar de kloten gaat'?quote:en het hier een duidelijke wens van sektarische kerkgenootschappen lijkt dát de boel ook naar de kloten gaat.
Je legt me woorden in de mond. Nergens voor nodig, reageer gewoon op wat ik wel zeg.quote:De anti-Christus-leer verkondiger en degene die zich onderwerpt aan destructieve despoten vindt dat hij nog te verenigen valt met degenen die deze despoten vervangen willen zien door degenen die de aarde weer leefbaarder willen maken voor ons allemaal en de natuur.
[..]
Niet meer hoor, ik heb al een topic gemaakt in POL met je citaat. Doe gerust mee om je stelling te verdedigen.
Je "appetite for destruction" is bijzonder
Voel jij ergens de wil om de schepping gezonder te maken, of heb je liever dat de eindtijden zo snel mogelijk dichterbij komen en moeten de partijen die meer aan de vernietigende kant staan worden aangemoedigd?quote:Op maandag 20 oktober 2025 14:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Klopt ja. Alles wat je boven God plaatst, is een vorm van afgoderij.
In de topictitel van het nieuwe topic. Door niets te doen en de partij die vraagt om herstel neer te sabelen verdedig je de vernietigende kanten. Dat is geen hogere wiskunde.quote:Dat is dan weer je eigen hersenspinsel. Waar staat dat ik 'wil dat de boel naar de kloten gaat'?
We hebben al een mooie discussie in het andere topic.quote:Je legt me woorden in de mond. Nergens voor nodig, reageer gewoon op wat ik wel zeg.
Oh ok.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Afgezien van het feit dat heel die klimaatagenda een farce is
Ik voel geen sterke roeping om de schepping 'gezonder te maken' als je daaronder verstaat mijzelf op een snelweg vastplakken, enorme sommen belastinggeld verspillen aan nutteloze klimaatagenda's, en andere onzinnige maatregelen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voel jij ergens de wil om de schepping gezonder te maken, of heb je liever dat de eindtijden zo snel mogelijk dichterbij komen en moeten de partijen die meer aan de vernietigende kant staan worden aangemoedigd?
Nee, dat is jouw verstoorde interpretatie. Ik verdedig niemand. Alsof degenen die de problemen hebben veroorzaakt (politici, internationale organisaties en grote bedrijven) nu ook de problemen gaan oplossen. Dat is erg naďef.quote:In de topictitel van het nieuwe topic. Door niets te doen en de partij die vraagt om herstel neer te sabelen verdedig je de vernietigende kanten. Dat is geen hogere wiskunde.
Ja, niet mee eens. Goed gevonden trouwens, ik wist niet dat dit bestond.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Oh ok.
https://protheo-sound.nl/page/?post=adventisten-en-het-klimaat
Ik heb je nergens aangemoedigd om je aan de snelweg vast te gaan plakken. Ik ben niet van Extinction Rebellion.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ik voel geen sterke roeping om de schepping 'gezonder te maken' als je daaronder verstaat mijzelf op een snelweg vastplakken, enorme sommen belastinggeld verspillen aan nutteloze klimaatagenda's, en andere onzinnige maatregelen.
Als je op het gebied van bescherming meer naar links zou trekken ipv de eindtijden tegemoet te zien (en daarin geen verstoring lijkt te willen), dan zou dat al heel wat voeten in de aarde kunnen zetten tot een grote omschakeling.quote:Nee, dat is jouw verstoorde interpretatie. Ik verdedig niemand. Alsof degenen die de problemen hebben veroorzaakt (politici, internationale organisaties en grote bedrijven) nu ook de problemen gaan oplossen. Dat is erg naďef.
Het is alweer een oudje.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, niet mee eens. Goed gevonden trouwens, ik wist niet dat dit bestond.
Welkom!quote:Op maandag 20 oktober 2025 08:18 schreef ChildoftheStars het volgende:
Hier iemand die erg twijfelt
Neig naar geloven om eerlijk te zijn. Tenminste ik bid regelmatig en doe mijn best. Alleen ik zit in de godsdienstkast. In mijn omgeving verlies ik respect als ik mijn religieuze gevoelens uit
Ik spiek wel eens in het bijbelstudietopic. Echter heb ik behoorlijk dyslexie en die lappen tekst krijg ik gewoon niet verwerkt.
Plus een stukje onzekerheid en angst.
Dus ja gelovig en nee niet vaak op dit subforum.
Wauw, dat wist ik niet eens. Iemand heeft hem laatst nagebouwd in 4 jaar. Naast zijn werk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:17 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Noach bouwde 100 jaar aan zijn boot.
Lief! Dank je welquote:Op maandag 20 oktober 2025 15:44 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Welkom!
Ik zal er rekening mee houden. Ik ben nog bezig met een tekst over Habakuk. Ik zal die niet te moeilijk maken.
Surequote:Op maandag 20 oktober 2025 15:47 schreef -Sigaartje het volgende:
. Iemand heeft hem laatst nagebouwd in 4 jaar. Naast zijn werk.
Even een tip: Zoals je waarschijnlijk merkt, wordt hier af en toe best wel heftig gediscussieerd. Laat je er niet door afleiden. Ga af op je eigen gevoel. Zo werkt het bij mij ook.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:48 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Lief! Dank je wel
Inhoudelijk is het probleem niet (ben gewoon universitair geschoold) alleen lappen tekst op schermen vind ik lastiger.
Topic lokt me wel altijd. Ik ga me aansluiten en kijken of ik wat slims te zeggen heb.
Niet je schrijfstijl aanpassen op mij hoor
Je bedoelt dat ding van Huibers?quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Wauw, dat wist ik niet eens. Iemand heeft hem laatst nagebouwd in 4 jaar. Naast zijn werk.
quote:Op maandag 20 oktober 2025 16:56 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Even een tip: Zoals je waarschijnlijk merkt, wordt hier af en toe best wel heftig gediscussieerd. Laat je er niet door afleiden. Ga af op je eigen gevoel. Zo werkt het bij mij ook.
En dat voor iemand die zegt wetenschap serieus te nemen. Ik vind het maar heel vreemd allemaal. Hoe mensen denken, blijft een mysterie.quote:
Waar staat dat dan?quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Christus kwam om het koninkrijk van God te verspreiden.
Wat heb ik als harteloos mens daar nou aan?quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dat koninkrijk is spiritueel. Het begint in het hart van elk mens.
Mag ie wel opschieten voordat de mens de aarde heeft verschroeid.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
De fysieke manifestatie daarvan zal niet op deze aarde zijn, want die wordt uiteindelijk vernietigd. Dat wil niet zeggen dat je niet goed met de natuur om moet gaan, maar de aarde willen redden is afgoderij: het Christelijk geloof draait om de redding van de mens.
De aarde zal God uiteindelijk vervangen.
De CU heeft de klimaatagenda hoog in hun verkiezingsprogramma, toch bij uitstek een "gristelijke partij"? Gelijk ook het enige goede van hen.quote:Op maandag 20 oktober 2025 13:32 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Afgezien van het feit dat heel die klimaatagenda een farce is, maar goed, dat is nogal offtopic.
Sorry maar het hele onderwerp interesseert me eigenlijk totaal niet en ik voel ook niet de behoefte om mezelf te rechtvaardigen voor wat dan ook. Ik leef een simpel leven en meer heb ik er niet over te zeggen. Wat anderen doen moeten zij zelf weten. Ik voel me niet geroepen om 'de planeet te redden', ik besteed mijn tijd en energie liever aan wat ik als een veel belangrijkere redding beschouw.quote:Op maandag 20 oktober 2025 15:37 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik heb je nergens aangemoedigd om je aan de snelweg vast te gaan plakken. Ik ben niet van Extinction Rebellion.
En qua klimaatagenda's kun je iets ook per onderwerp bekijken en erin meedenken. Als je dat nutteloos verspilt belastinggeld vindt maar we hier straks wel datacenters mogen koppen die jouw leefomgeving bedreigen en jij voor de kosten opdraait, waarna jij 'het beschermen van de aarde' neersabelt. Dan zijn we wel lekker bezig.
[..]
Als je op het gebied van bescherming meer naar links zou trekken ipv de eindtijden tegemoet te zien (en daarin geen verstoring lijkt te willen), dan zou dat al heel wat voeten in de aarde kunnen zetten tot een grote omschakeling.
Ja leuk, dat moeten zij weten.quote:Op maandag 20 oktober 2025 17:37 schreef blomke het volgende:
[..]
De CU heeft de klimaatagenda hoog in hun verkiezingsprogramma, toch bij uitstek een "gristelijke partij"? Gelijk ook het enige goede van hen.
In de evangeliën?quote:
Ben jij daar klaar voor dan?quote:[..]
Mag ie wel opschieten voordat de mens de aarde heeft verschroeid.
Ja, maar het verklaart wel bepaalde tendensen binnen de kerk waar ik het ook niet mee eens ben.quote:
Wellicht hoofdstuk en vers?quote:
Ga ik niet meer meemaken. Al die milieuramp-scenario's spelen zich eind deze eeuw af.quote:
Google?quote:
Reis je weleens?quote:Ga ik niet meer meemaken. Al die milieuramp-scenario's spelen zich eind deze eeuw af.
Amper. Als je naar Zwitserland een reis noemt.....quote:
Oké. Ik reis veel, buiten West-Europa. En dan zie je ten eerste dat het grootste deel van de wereld praktisch leeg is, zonder veel menselijke activiteit. En dat de aarde echt niet op het 'verschroeien' staat. Paniekzaaierij vind ik dat. Als je altijd in een huis of appartementje in de stad woont, kan het inderdaad lijken alsof de wereld vergaat als het een dagje warm is. Maar de wereld draait gewoon door hoor.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Amper. Als je naar Zwitserland een reis noemt.....
In de 35 jaar dat ik in Zwitserland kom, heb ik het klimaat daar zien veranderen qua temperaturen, neerslag en - vooral - de wegsmeltende gletsjers. Er verandert echt veel in korte tijd. Niet dat ik me daar druk om maak hoor ......quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:48 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Oké. Ik reis veel, buiten West-Europa. En dan zie je ten eerste dat het grootste deel van de wereld praktisch leeg is, zonder veel menselijke activiteit. En dat de aarde echt niet op het 'verschroeien' staat. P
Ja, ik ook in de alpen bijvoorbeeld.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:52 schreef blomke het volgende:
[..]
In de 35 jaar dat ik in Zwitserland kom, heb ik het klimaat daar zien veranderen qua temperaturen, neerslag en - vooral - de wegsmeltende gletsjers. Er verandert echt veel in korte tijd. Niet dat ik me daar druk om maak hoor ......
Je voelt je wél geroepen tot de vrij dik aangezette uitspraak die je deed. Je neemt daarmee een vrij helder standpunt in.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Sorry maar het hele onderwerp interesseert me eigenlijk totaal niet en ik voel ook niet de behoefte om mezelf te rechtvaardigen voor wat dan ook. Ik leef een simpel leven en meer heb ik er niet over te zeggen. Wat anderen doen moeten zij zelf weten. Ik voel me niet geroepen om 'de planeet te redden', ik besteed mijn tijd en energie liever aan wat ik als een veel belangrijkere redding beschouw.
Welke uitspraak bedoel je precies.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:57 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je voelt je wél geroepen tot de vrij dik aangezette uitspraak die je deed. Je neemt daarmee een vrij helder standpunt in.
POL / "De aarde willen redden is afgoderij"quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:58 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Welke uitspraak bedoel je precies.
Je moet de hele zin citeren, niet een paar woorden:quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
POL / "De aarde willen redden is afgoderij"
Het gaat nu veel sneller, het is onvoorspelbaar en er is een kantelpunt bereikt. Maar jouw reactie geeft weer je eenkennigheid en non-conformisme weer, net als t.a.v. religie.quote:Op maandag 20 oktober 2025 18:56 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik ook in de alpen bijvoorbeeld.
Het klimaat verandert. Dat doet het altijd. Vroeger sneeuwde het ook vaker in Nederland.
En honderden jaren terug verbouwde men druiven in het VK omdat het warmer was.
Het is me wat allemaal.
Het is altijd onvoorspelbaar geweest. We kunnen niet eens het weer een paar dagen betrouwbaar voorspellen. Laat staan wat er over 100 jaar gaat gebeuren. Als je gelooft dat we dat kunnen, ben je wat mij betreft extreem naďef en goedgelovig.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Het gaat nu veel sneller, het is onvoorspelbaar en er is een kantelpunt bereikt. Maar jouw reactie geeft weer je eenkennigheid en non-conformisme weer, net als t.a.v. religie.
Dus omdat er minder sneeuw ligt, loopt het uit de klauwen? Wat precies? Gaat de aarde ten onder omdat het minder sneeuwt in de Zwitserse alpen? Wat houdt het precies in, ten onder gaan?quote:Ik zie de dingen uit de klauw lopen. Kan ik er iets tegen doen? Nee, ik kan (en doe) m'n CO2 footprint en dergelijke minimaliseren, eet amper vlees en verduurzaam wat er maar te verduurzamen valt. Maar ik alleen kan het klimaat niet redden. Er is nog nooit 1 iemand geweest die de wereld redt (of: redde).
Meer het "redden" van degenen die jij persoonlijk als Christen ziet. En redden in de vorm van een eindtijdprofetie en de dood.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:02 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je moet de hele zin citeren, niet een paar woorden:
Dat wil niet zeggen dat je niet goed met de natuur om moet gaan, maar de aarde willen redden is afgoderij: het Christelijk geloof draait om de redding van de mens.
Dus als jij zegt: je bent een betere Christen dan Christenen als je de planeet wilt redden, klopt daar niks van wmb.
Nee, ik geloof dat alle mensen bereikt moeten worden. God hield zo van de wereld dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, dat wie in Hem gelooft, niet verloren zal gaan, maar het eeuwige leven krijgt. Niet 'mensen die ik als Christen zie'.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:21 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Meer het "redden" van degenen die jij persoonlijk als Christen ziet. En redden in de vorm van een eindtijdprofetie en de dood.
Ik accepteer je frame van mij als 'rechtse fascist' niet. Dus het houdt hier op.quote:Miljardair, zelfbenoemd Christen en Palantir CEO Peter Thiel twijfelde extreem aan het gegeven of hij zichzelf de anti-Christ mocht noemen met zijn projecten die genocide mogelijk hebben gemaakt.
En zoals men nu anti-fascisme de kop indrukt en daarmee fascisme toejuicht is het ook superhandig dat er óók rechtse Christenen zijn die roepen "dat de aarde redden (ver)afgoderij is." Dan zet je de fascistische tandem wel mooi gebruiksklaar.
Zou je in de tijd dat de Romeinse Rijk aan het bederven was ook zo in het leven hebben gestaan?
Mensen bereiken met wat? Vloedregens, droogte en overstromingen? De dood? Om vervolgens te verkondigen dat het strijden tegen de meest vervuilende grote corporaties en fascisten je geloof in de weg staat?quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, ik geloof dat alle mensen bereikt moeten worden. God hield zo van de wereld dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, dat wie in Hem gelooft, niet verloren zal gaan, maar het eeuwige leven krijgt. Niet 'mensen die ik als Christen
zie'.
Verdedig je standpunten en speel niet het slachtoffer na een baude uitspraak.quote:Ik accepteer je frame van mij als 'rechtse fascist' niet. Dus het houdt hier op.
Nee, je moet mij niet voor een 'rechtse fascist' uitmaken. Je zit me te framen en legt me woorden in de mond. Geen zin.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:04 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Mensen bereiken met wat? Vloedregens, droogte en overstromingen? De dood? Om vervolgens te verkondigen dat het strijden tegen de meest vervuilende grote corporaties en fascisten je geloof in de weg staat?
[..]
Verdedig je standpunten en speel niet het slachtoffer na een baude uitspraak.
Mij boeit het ook niet. Maar de klimaatverandering en de acceleratie daarvan, zijn zorgwekkend. Grote migratiestromen komen op gang; denk je eens in als 1% van de Nigerianen naar West Europa vluchten vanwege droogte/hitte/honger in dat land.quote:Op maandag 20 oktober 2025 19:07 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Dus omdat er minder sneeuw ligt, loopt het uit de klauwen? Wat precies? Gaat de aarde ten onder omdat het minder sneeuwt in de Zwitserse alpen? Wat houdt het precies in, ten onder gaan?
Maar nogmaals: eigenlijk interesseert dit onderwerp me niet, ik weet dat mensen die in al die propaganda geloven niet op andere gedachten te brengen zijn, dus ik ga er ook geen tijd aan besteden. Geloof wat je wilt geloven.
Dat heeft wmb allemaal veel meer met management te maken dan met 'klimaatverandering'.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:22 schreef blomke het volgende:
[..]
Mij boeit het ook niet. Maar de klimaatverandering en de acceleratie daarvan, zijn zorgwekkend. Grote migratiestromen komen op gang; denk je eens in als 1% van de Nigerianen naar West Europa vluchten vanwege droogte/hitte/honger in dat land.
Hele oerbossen met eiken en beuken gaan op de Veluwe kapot. Insecten zijn er straks niet meer, waardoor gewassen niet meer bestoven worden.
Maakt mij niet uit. Maar zou toch wel denken dat ze in politiek Den Haag (of in een "13-in-een-dozijn" refo kerk met zorg voor de medemens) eens maatregelen daartegen moeten gaan implementeren.
Die Johannes frase is een latere toevoeging van de club van volgelingen. Heel het Johannes evangelie neigt naar de apocriefe verhalenquote:Op maandag 20 oktober 2025 19:33 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Nee, ik geloof dat alle mensen bereikt moeten worden. God hield zo van de wereld dat Hij zijn eniggeboren Zoon heeft gegeven, dat wie in Hem gelooft, niet verloren zal gaan, maar het eeuwige leven krijgt. Niet 'mensen die ik als Christen zie'.
Dat zal wel ja. Altijd als er iets goeds te vinden is over Jezus, is het een 'latere toevoeging' of 'een vervalsing'.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:24 schreef blomke het volgende:
[..]
Die Johannes frase is een latere toevoeging van de club van volgelingen. Heel het Johannes evangelie neigt naar de apocriefe verhalen
Het is niet "iets goeds te vinden is over Jezus". Het is gewoon een verzinsel en niet waar.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:25 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Altijd als er iets goeds te vinden is over Jezus, is het een 'latere toevoeging' of 'een vervalsing'.
Hoe weet je dat nou?quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:26 schreef blomke het volgende:
[..]
Het is niet "iets goeds te vinden is over Jezus". Het is gewoon een verzinsel en niet waar.
Empirisch. Maar dat weet je best, je moet steeds hetzelfde straatje in slaan.quote:
Ik zeg dat je het rechtse fascisten makkelijker maakt met zulke uitspraken. Niet dat je er eentje bent. Je moet niet het slachtoffer willen spelen van iedere komma, want dat ben je allerminst.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:22 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee, je moet mij niet voor een 'rechtse fascist' uitmaken. Je zit me te framen en legt me woorden in de mond. Geen zin.
Je suggereert dat ik een rechtse Christen ben die het fascisten makkelijk maakt. Lekker dan.quote:Op maandag 20 oktober 2025 20:36 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik zeg dat je het rechtse fascisten makkelijker maakt met zulke uitspraken. Niet dat je er eentje bent. Je moet niet het slachtoffer willen spelen van iedere komma, want dat ben je allerminst.
Beetje Yesilgöz, beetje Stoffer. Zijn dat fascisten? Jij mag het zeggen. Geven ze fascisten een schouderklopje en iedereen die tegen vormen van destructie is de wind tegen. Wel degelijk.quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je suggereert dat ik een rechtse Christen ben die het fascisten makkelijk maakt. Lekker dan.
Wat is je vraag aan mij?quote:Deze hele discussie over fascisten interesseert me niet. Wat is nou je vraag, zonder allerlei bijzaken over fascisten, rechtsen, kapitalisten, de partij vd dieren enz.?
Ik heb geen vragen meer. Fijne avond!quote:Op maandag 20 oktober 2025 21:20 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Beetje Yesilgöz, beetje Stoffer. Zijn dat fascisten? Jij mag het zeggen. Geven ze fascisten een schouderklopje en iedereen die tegen vormen van destructie is de wind tegen. Wel degelijk.
[..]
Wat is je vraag aan mij?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |