abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218836316
Na 21 jaar keert het satirische consumentenprogramma Ook Dat Nog! terug. Margôt Ros en Jelka van Houten vormen met Stefan de Walle en Nabil Alouad Ayad het panel. Presentator Herman van der Zandt leidt alles in goede banen.

In de jaren negentig groeide het satirische consumentenprogramma (dat liep van 1989 tot 2004) uit tot een hit, met namen als Sylvia Millecam, Gregor Frenkel Frank en Aad van den Heuvel.

Een nieuw panel en een nieuwe presentator staan te popelen om het gelauwerde Ook dat nog! (het won onder andere de Gouden Televizier-Ring) nieuw leven in te blazen.
En dit zijn niet de minsten; actrices Margôt Ros en Jelka van Houten lieten hun komische talent zien in respectievelijk het absurdistische Toren C en het ironische Jeuk.
Zij vormen samen met acteur Stefan de Walle en cabaretier Nabil Alouad Ayad het panel.

Presentator Herman van der Zandt leidt dit bonte viertal en zorgt dat satire, humor en maatschappijkritiek weer samenkomen.

Ook Dat Nog! is vanaf 21 september 2025 iedere zondag om 20:25 uur te zien bij KRO-NCRV op NPO 1.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_218836413
Ja, ik zag dat toevallig laatst even langskomen.
Ik keek daar vroeger altijd naar. Ben wel benieuwd.
pi_218836673
Op Hans Bohm na zijn alle oud-presentatoren en tafelmensen intussen overleden.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 september 2025 @ 19:23:40 #4
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_218837507
Ik weet nog dat ik dat vroeger het toppunt van oubollige televisie vond, ben benieuwd hoe dat nu is.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
pi_218837716
Dit kan nooit meer worden wat het vroeger was
pi_218837800
Sylvia Millecam O+ , bizar dat ze al zo lang niet meer onder ons is :{
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218837901
Een relikwie uit het vorige millennium.
Verzin iets nieuws.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_218838028
quote:
11s.gif Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef golfer het volgende:
Bavo Galema, Alfred van de Heuvel, Sjaak Bral, Daphne Bunskoek, en nog meer zijn dood?
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_218838037
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:23 schreef Felagund het volgende:

Bavo Galema, Alfred van de Heuvel, Sjaak Bral, Daphne Bunskoek, en nog meer zijn dood?
Waren dat ook de vaste mensen aan tafel?
Poef.....gone! ©golfer
pi_218838055
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:24 schreef golfer het volgende:

[..]
Waren dat ook de vaste mensen aan tafel?
Bavo Galema in ieder geval wel toch? Dat zat er vaak.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  zondag 21 september 2025 @ 20:29:18 #11
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218838089
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:26 schreef Felagund het volgende:

Bavo Galema in ieder geval wel toch? Dat zat er vaak.
Kan ik mij niet meer herinneren. :@
Ik heb trouwens de laatste jaren van het programma destijds niet meer gekeken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_218838128
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:29 schreef golfer het volgende:

[..]
Kan ik mij niet meer herinneren. :@
Ik heb trouwens de laatste jaren van het programma destijds niet meer gekeken.
Bavo Galema zat er van 1991-1998 bij. :D

Zie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Ook_dat_nog!
Album top 100 2024
pi_218838130
Dit is trouwens wel echt oubollig.
Album top 100 2024
  zondag 21 september 2025 @ 20:37:52 #14
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_218838154
5 minuten gekeken en alweer uitgezet. Vreselijk flauwe en opgelezen autocue 'humor".
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 september 2025 @ 20:51:03 #15
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_218838290
Vliegen in Barneveld maar niet op zondag. Dan is er toch niks aan de hand
ik ben gek op abrikozentaart en Zelda
  zondag 21 september 2025 @ 20:51:51 #16
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_218838298
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:23 schreef Felagund het volgende:

[..]
Deed die acteur uit Sam Sam ook niet mee in de laatste seizoenen
  zondag 21 september 2025 @ 20:54:45 #17
421394 Abrikozentaart
vrouw jong en hip
pi_218838316
Dan doe je een reboot en zit je nog tegen allemaal duffe 40+ boomers te kijken. De NPO wil ook niet verjongen
pi_218838348
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 20:51 schreef Abrikozentaart het volgende:

[..]
Deed die acteur uit Sam Sam ook niet mee in de laatste seizoenen
Ja, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Ook_dat_nog!
Album top 100 2024
pi_218838531
Btje doorheen geskipt maar ik vind het helemaal nix.
De vorige serie was echt leuk en humoristisch, dat kwam door echt goede panelleden.
Dit is idd autocue humor waar ik nog niet eens om kan glimlachen.
Oftelwel een FLOPSHOW!
pi_218839017
De eerste serie van Ook dat nog was bijzonder omdat er een bont gezelschap zat.
Gregor Frenkel Frank - De reclame schrijver tevens ook de bedenker van de titel van het programma
Hans Böhm de schaker en schrijver over schaken
Erik van Muiswinkel beginnend cabaretier
Sylvia Millecam ook beginnend cabaretier
De teksten werden geschreven door Justis van Oel.
Ik vind dit ook oubollig maar het is op zich wel goed gedaan.
Toch wel raar om deze oude koe uit de sloot te halen.
  zondag 21 september 2025 @ 22:50:43 #21
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_218839112
quote:
11s.gif Op zondag 21 september 2025 18:12 schreef golfer het volgende:
Van de alleroudste reeks, en zelfs dat valt mee. Frits Spits leeft nog, Alfred van den Heuvel, Erik van Muiswinkel, Bavo Galema, noem maar op.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
  zondag 21 september 2025 @ 22:52:33 #22
328189 ArnieAlberts
pi_218839124
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:35 schreef jekomterwelhinter het volgende:
De eerste serie van Ook dat nog was bijzonder omdat er een bont gezelschap zat.
Gregor Frenkel Frank - De reclame schrijver tevens ook de bedenker van de titel van het programma
Hans Böhm de schaker en schrijver over schaken
Erik van Muiswinkel beginnend cabaretier
Sylvia Millecam ook beginnend cabaretier
De teksten werden geschreven door Justis van Oel.
Ik vind dit ook oubollig maar het is op zich wel goed gedaan.
Toch wel raar om deze oude koe uit de sloot te halen.
Nou ja, de VARA deed het tien jaar geleden al met Astrid Joosten en Kanniewaarzijn. Was toen best aardig. Ik ga nog eens naar deze reboot kijken... Voor Herman de Schermman mogelijk een dompertje, als ik het zo hoor.
  Redactie Sport zondag 21 september 2025 @ 23:40:39 #23
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218839358
Kanniewaarzijn was al matig, dit is gewoon niks. Doe maar niet meer.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218839423
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 22:52 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Nou ja, de VARA deed het tien jaar geleden al met Astrid Joosten en Kanniewaarzijn. Was toen best aardig. Ik ga nog eens naar deze reboot kijken... Voor Herman de Schermman mogelijk een dompertje, als ik het zo hoor.
Kanniewaarzijn vond ik wel een leuk en grappig programma, vooral door Martin van Waardenberg
pi_218839489
Nog niet gekeken want ik had vanavond andere plannen maar jullie reacties beloven niet veel goeds.
Jammer
pi_218839860
Ik heb een paar stukjes gezien in de breaks van Miljoenenjacht. Het was al geen programma waar ik warme herinneringen aan had, maar deze reboot is wel heel pijnlijk. Over dat beschamende en ellenlange eindlied waar ze zich op de bonte avond van basisschool De Bonte Stoet uit Schubbekutteveen zelfs voor zouden schamen nog maar te zwijgen :X
Op woensdag 13 november 2013 20:32 schreef luftersel het volgende:
Kelder! Wat doe jij nou hier? :D
pi_218840033
quote:
0s.gif Op zondag 21 september 2025 23:59 schreef Dutch_view het volgende:

[..]
Kanniewaarzijn vond ik wel een leuk en grappig programma, vooral door Martin van Waardenberg
Hij en Annick deden dat best goed ja. Annick kan wel zwaar in je irritatiezone zitten, dat wel.

Hier vond ik het format ook al.. minder.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218842251
De eerste aflevering heb ik bekeken en vond het geen dijenkletser. Toch geef ik ze het voordeel van de twijfel en ga er van uit dat ze nog iets meer moeten indraaien op elkaar en het concept.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_218842709
De bananenvla scène zullen ze sowieso nooit overtreffen :D _O- _O_ _O- _O_
"You can call me Susan if it makes you happy"
  maandag 22 september 2025 @ 13:35:06 #30
328189 ArnieAlberts
pi_218843044
Oh, oh, oh, wat was dit erg. Decor was niks, de acteurs waren aan het schreeuwen, items hadden geen conclusie, het was gruwelijk door elkaar geknipt, de locatie-items waren raar (Na een item over geluidsoverlast in Barneveld werd hier ineens naar gevraagd op de straten van Den Bosch???), en dat eindlied gaf plaatsvervangende schaamte.
pi_218844902
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 13:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
Oh, oh, oh, wat was dit erg. Decor was niks, de acteurs waren aan het schreeuwen, items hadden geen conclusie, het was gruwelijk door elkaar geknipt, de locatie-items waren raar (Na een item over geluidsoverlast in Barneveld werd hier ineens naar gevraagd op de straten van Den Bosch???), en dat eindlied gaf plaatsvervangende schaamte.
Dat geschreeuw mag inderdaad wel minder. En dat lied aan het eind was van groep 8-musicalniveau. De vorige Ook Dat Nog-kloon, Kanniewaarzijn, was in mijn ogen een stuk beter. Alleen jammer dat ze op een geven moment de in mijn ogen geniale Martin van Waardenberg vervingen door Leo Alkemade. Want ze wilden een jonger publiek trekken. Spoiler: Wil je jongere kijkers, dan moet je geen tv-programma maken. Dan moet je op Tiktok gaan of Instagram.

Wat Kanniewaarzijn in mijn ogen beter maakte was ook dat het wat dynamischer was. Bij Ook Dat Nog zitten ze alleen maar achter een tafel rare stemmetjes op te zetten. Het is leuker met wat decorwisselingen, rekwisieten, rare pruiken en brillen, etc.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_218847591
Ai. Nee dit was niet best. Pijnlijk ongrappige sketches met slechte typetjes.
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:56:02 #33
328189 ArnieAlberts
pi_218848832
quote:
0s.gif Op maandag 22 september 2025 18:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]
Dat geschreeuw mag inderdaad wel minder. En dat lied aan het eind was van groep 8-musicalniveau. De vorige Ook Dat Nog-kloon, Kanniewaarzijn, was in mijn ogen een stuk beter. Alleen jammer dat ze op een geven moment de in mijn ogen geniale Martin van Waardenberg vervingen door Leo Alkemade. Want ze wilden een jonger publiek trekken. Spoiler: Wil je jongere kijkers, dan moet je geen tv-programma maken. Dan moet je op Tiktok gaan of Instagram.

Wat Kanniewaarzijn in mijn ogen beter maakte was ook dat het wat dynamischer was. Bij Ook Dat Nog zitten ze alleen maar achter een tafel rare stemmetjes op te zetten. Het is leuker met wat decorwisselingen, rekwisieten, rare pruiken en brillen, etc.
Kanniewaarzijn had de mazzel dat het voor een andere omroep gemaakt werd en dus die naam Ook Dat Nog niet kon/hoefde te gebruiken. Iedereen wist dat het een afgeleide was, maar door typische 'character actors' te gebruiken en die niet alleen te verkleden maar ook de decortjes zo uit te bouwen, werd het origineel genoeg.

Hier was het gewoon Ook Dat Nog in een kille 'ik kan alles worden want ik ben virtueel!'-studio, met de opstelling van toen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 08:58:56 #34
328189 ArnieAlberts
pi_218848853
Benny Buisman heeft er op de Frontpage een column over geschreven zie ik.

quote:
Het enige lichtpuntje aan de eerste uitzending was het verhaal van Rianne, die na de ernstige ziekte van haar man zag hoe de kinderopvang-toeslag van hun twee kinderen werd stopgezet en zowel belastingdienst als gemeente daar niets tegen wilden doen.
Dit vond ik ook wel sterk, moet ik zeggen. Vond alleen wel dat de panelleden er ook hier net iets te laks mee omgingen. Juist met de echte Rianne ook in het publiek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')