Gaat je auto dan naar een frituur ruiken?quote:Op zondag 21 september 2025 13:04 schreef ACT-F het volgende:
Biobrandstof wordt vaak gemaakt uit frituurvet of ander natuurlijk afval.
Jaquote:Op zondag 21 september 2025 13:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Gaat je auto dan naar een frituur ruiken?
Dat gebeurt ook wel. De kosten belast ik door aan de klant. En die klant belast de kosten weer door aan de consument. Je betaalt gewoon mee hoor.quote:Op zondag 21 september 2025 13:09 schreef CoolGuy het volgende:
Maakt toch niet uit joh. Lekker aan die pomp staan en voltanken die auto.
Ik vind het allemaal helemaal prima kerel.quote:Op zondag 21 september 2025 13:10 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook wel. De kosten belast ik door aan de klant. En die klant belast de kosten weer door aan de consument. Je betaalt gewoon mee hoor.
Ik ook, maar niet iedereen heeft de luxe om te kunnen roepen dat al die prijsstijgingen allemaal prima zijn.quote:Op zondag 21 september 2025 13:15 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik vind het allemaal helemaal prima kerel.
Dat is dan jammer.quote:Op zondag 21 september 2025 13:20 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Ik ook, maar niet iedereen heeft de luxe om te kunnen roepen dat al die prijsstijgingen allemaal prima zijn.
Ik zie jou net anders zeggen dat je het 'gewoon doorbelast'. Jij denkt schijnbaar ook niet 'joh, ik neem die kosten wel op me'. Nee, jij wentelt die ook af. Want als jij het maar goed hebt, toch?quote:
Je weet dat doorbelasten niet hetzelfde is als met winst verkopen?quote:Op zondag 21 september 2025 13:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik zie jou net anders zeggen dat je het 'gewoon doorbelast'. Jij denkt schijnbaar ook niet 'joh, ik neem die kosten wel op me'. Nee, jij wentelt die ook af. Want als jij het maar goed hebt, toch?
Oftewel, je gaat gewoon meer betalen, maar met rekeningrijden kan de overheid makkelijker aan de prijs knopjes draaien.quote:Doordat mensen minder tanken, komt er minder belasting binnen. Betalen naar gebruik, beter bekend als rekeningrijden, zou een goede oplossing zijn, vindt Luman.
Rekeningrijden is ook een goede oplossing, want het rijkere volk maakt zonder noodzaak veel meer kilometers dan het gewone werkvolk.quote:Op zondag 21 september 2025 13:04 schreef ACT-F het volgende:
Betalen naar gebruik, beter bekend als rekeningrijden, zou een goede oplossing zijn, vindt Luman. Dan betaalt de autorijder per kilometer belasting.
We hebben met een wereld te maken waarin we constant het onderspit blijven delven, zoveel is zeker.quote:Op zondag 21 september 2025 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De Europese Unie is samenvattend alleen goed voor het extra op kosten jagen van de burger, extra regeldruk, het aanjagen van Niet-Westerse immigratie en allerlei andere onzin waar niemand op zit te wachten.
Jeuj, de oplossing voor alle problemen in de wereld: nog meer papierwerk opdringen! Hoe moet het "oliebedrijf" eigenlijk nauwkeurig vaststellen hoeveel de klanten gaat uitstoten met de gekochte brandstof?quote:Vanaf 2027 komt mogelijk een nog grotere uitdaging voor de branche: ETS2. Dat is een uitgebreidere versie van het Europese emissierechtensysteem. Oliebedrijven moeten dan emissierechten inkopen voor de CO2-uitstoot van hun tankstations. Dat betekent ook dat ze nauwkeurig moeten bijhouden hoeveel brandstof ze aan klanten verkopen en wat de uitstoot is.
Dat is een probleem voor de brandstoffenverkoper en niet voor het gewone werkvolk.quote:Op zondag 21 september 2025 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jeuj, de oplossing voor alle problemen in de wereld: nog meer papierwerk opdringen! Hoe moet het "oliebedrijf" eigenlijk nauwkeurig vaststellen hoeveel de klanten gaat uitstoten met de gekochte brandstof?
Het zal niet alleen de toename van elektrische auto's zijn, maar ook dat steeds meer Nederlanders over de grens tanken. Voor beide 'problemen' ziet de overheid het rekeningrijden als oplossing. Dan kan je tanken waar je wil, maar zolang je op Nederlandse wegen rijd vul je de staatskas.quote:Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Straatcommando. het volgende:
En weer dat geflirt met rekeningrijden.
[..]
Oftewel, je gaat gewoon meer betalen, maar met rekeningrijden kan de overheid makkelijker aan de prijs knopjes draaien.
Door de boordcomputer van je auto te koppelen aan een abonnement die je bij een oliemaatschappij afsluit. Een kastje leest de data uit en stuurt het direct door waardoor je rijstijl en verbruik exact gemonitord wordt. Zonder abonnement kun je straks geen brandstof meer kopen.quote:Op zondag 21 september 2025 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jeuj, de oplossing voor alle problemen in de wereld: nog meer papierwerk opdringen! Hoe moet het "oliebedrijf" eigenlijk nauwkeurig vaststellen hoeveel de klanten gaat uitstoten met de gekochte brandstof?
SPquote:Op zondag 21 september 2025 15:06 schreef damsco het volgende:
Zolang ze de uitkeringen maar verhogen om mij te compenseren vind ik het allemaal best. Nog even en je kunt als uitkeringsgerechtigde geen eens meer auto rijden in dit land. Eigenlijk zou er een partij moeten zijn die opkomt voor mensen zoals ons hier, partij van de uitkering.
quote:Op zondag 21 september 2025 15:06 schreef damsco het volgende:
Zolang ze de uitkeringen maar verhogen om mij te compenseren vind ik het allemaal best. Nog even en je kunt als uitkeringsgerechtigde geen eens meer auto rijden in dit land. Eigenlijk zou er een partij moeten zijn die opkomt voor mensen zoals ons hier, partij van de uitkering.
Kortom: de belastingen zijn te hoog, dus dan maar op een andere manier gaan heffen…quote:Op zondag 21 september 2025 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Het zal niet alleen de toename van elektrische auto's zijn, maar ook dat steeds meer Nederlanders over de grens tanken. Voor beide 'problemen' ziet de overheid het rekeningrijden als oplossing. Dan kan je tanken waar je wil, maar zolang je op Nederlandse wegen rijd vul je de staatskas.
Dan krijg je toch te maken met discriminatie op basis van inkomen?quote:Op zondag 21 september 2025 15:06 schreef damsco het volgende:
Zolang ze de uitkeringen maar verhogen om mij te compenseren vind ik het allemaal best. Nog even en je kunt als uitkeringsgerechtigde geen eens meer auto rijden in dit land. Eigenlijk zou er een partij moeten zijn die opkomt voor mensen zoals ons hier, partij van de uitkering.
Zucht...quote:Op zondag 21 september 2025 13:18 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Maar wel diensten verwachten die dankzij benzine/diesel tot stand komen
Wat een domme reactie. Maar ik snap je wel, want het is moeilijk om de boodschap aan te vallen dus val je de boodschapper maar aan. Maar ik wil me best dom houden hoor op het moment dat jij met spoed een dienst nodig hebt. Dan zeg ik wel dat de accu leeg is en de laadpaal geen stroom wil geven tijdens de avondspits. Wacht jij maar lekker.quote:Op zondag 21 september 2025 17:08 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Zucht...
Ben je nou zo dom of lijkt het maar zo?
Brandstofauto's zijn achterhaald daar zijn prima alternatieven voor. Dat dat nog niet voor al het benzine/dieselgebruik het geval is geen reden om nog in een brandstofauto rond te tuffen.
Net zoals nu bij je werkgever. Middels enquêtes.quote:Op zondag 21 september 2025 14:30 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Jeuj, de oplossing voor alle problemen in de wereld: nog meer papierwerk opdringen! Hoe moet het "oliebedrijf" eigenlijk nauwkeurig vaststellen hoeveel de klanten gaat uitstoten met de gekochte brandstof?
Als men gebouwd had naar wens van de mensen met gezond verstand, dan was het geen probleem als er geen brandstoffen zouden worden geleverd.quote:Op zondag 21 september 2025 17:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Maar ik snap je wel, want het is moeilijk om de boodschap aan te vallen dus val je de boodschapper maar aan. Maar ik wil me best dom houden hoor op het moment dat jij met spoed een dienst nodig hebt. Dan zeg ik wel dat de accu leeg is en de laadpaal geen stroom wil geven tijdens de avondspits. Wacht jij maar lekker.
Dan gaan we gewoon netbelasting betalenquote:Op zondag 21 september 2025 18:30 schreef ACT-F het volgende:
Na 2027 wordt het nog fraaier met ETS2:
https://1komma5.nl/pers/e(...)e-1335-meer-betalen/
Nóg meer mensen die overstappen op elektrisch en dus nog meer netcongestie.
Idd, in de eerdere topics al eens voor zitten rekenen wat het de gebruiker daadwerkelijk gaat kosten, ruim meer dus. Dat "betalen naar gebruik" klinkt natuurlijk heel eerlijk maar als het omslagpunt (rekening rijden duurder dan de huidige situatie) met een benzine Polo al op 8km enkele reis wwv ligt dan weet je het wel.quote:Op zondag 21 september 2025 13:28 schreef Straatcommando. het volgende:
En weer dat geflirt met rekeningrijden.
[..]
Oftewel, je gaat gewoon meer betalen, maar met rekeningrijden kan de overheid makkelijker aan de prijs knopjes draaien.
De uitbreiding moet ergens van betaald worden hè. Het is alleen een 'beetje' duurder als het met stoom en kokend water moet gebeuren.quote:Op zondag 21 september 2025 18:53 schreef Ozewiezewozewalla het volgende:
[..]
Dan gaan we gewoon netbelasting betalen
Voor 90% van de mensen is dit geen scenario. De veelrijders kunnen prima op stroom rijden i.p.v. zo'n knorrende en trillende dinosapmotor opgescheept te moeten zitten.quote:Op zondag 21 september 2025 17:14 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Wat een domme reactie. Maar ik snap je wel, want het is moeilijk om de boodschap aan te vallen dus val je de boodschapper maar aan. Maar ik wil me best dom houden hoor op het moment dat jij met spoed een dienst nodig hebt. Dan zeg ik wel dat de accu leeg is en de laadpaal geen stroom wil geven tijdens de avondspits. Wacht jij maar lekker.
Maar 100% wordt belast en daarmee indirect ook de elektrische rijder. Maar ik vind het prima hoor, want ik belast het door. En als ik een centrum niet in kan dan zoek je het daar maar uit met je dienstverlening. Marktkooplui zijn de pineut omdat het trekken van een zware aanhanger met een batterijauto geen optie is. Bepaalde diensten zullen verdwijnen met deze ondoordachte drang om een transitie te forceren. Stroomtekorten liggen op de loer omdat er niet genoeg capaciteit is om al die voertuigen op te laden. Wachttijden lopen op en daarmee kosten en dat komt allemaal op jouw bordje ongeacht of je elektrisch rijdt of niet.quote:Op zondag 21 september 2025 20:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor 90% van de mensen is dit geen scenario. De veelrijders kunnen prima op stroom rijden i.p.v. zo'n knorrende en trillende dinosapmotor opgescheept te moeten zitten.
Als je een frituurpan meeneemt in de auto wel natuurlijk. De afgedankte olie kun je daarna in de tank gooienquote:
Is maar goed ook, dat men voor die ongezonde hobby veel moet betalen, want als men gebouwd had naar wens van mensen met gezond verstand waren auto's totaal overbodig geweest.quote:Op zondag 21 september 2025 19:43 schreef timmmmm het volgende:
De auto blijft een ordinaire melkkoe voor de overheid.
Ja, nou, en ik ben toch maar wat blij dat nu alles duurder wordt, ik daar bovenop niet óók nog dure brandstof moet betalen maar in plaats daarvan gewoon op de oprit op zonne-energie kan laden, zoals momenteel.quote:Op zondag 21 september 2025 20:18 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Voor 90% van de mensen is dit geen scenario. De veelrijders kunnen prima op stroom rijden i.p.v. zo'n knorrende en trillende dinosapmotor opgescheept te moeten zitten.
En maar janken over de salderingsregeling en afgeven op de energiemaatschappijen dat het grote boeven zijn met hun terugleverkosten.quote:Op maandag 22 september 2025 11:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, nou, en ik ben toch maar wat blij dat nu alles duurder wordt, ik daar bovenop niet óók nog dure brandstof moet betalen maar in plaats daarvan gewoon op de oprit op zonne-energie kan laden, zoals momenteel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |