Zal wel zijn omdat zij als enige samen met Sjinkie liep te haten en klagen op Kerstholt. En nu zonder haar loopt het volgens mij prima.quote:Op maandag 5 januari 2026 19:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ligt het aan mij of hebben al die vrouwen een pleurishekel aan Schulting?
quote:Op maandag 5 januari 2026 17:56 schreef Em31 het volgende:
Oei, dat kan nog weleens gezellig gaan worden in Milaan.
Heeft buiten Velzeboer al iemand anders van de ploeg gereageerd dan? En Velzeboer en Schulting was al geen ideale combinatie toen Schulting nog "gewoon" shorttrackster was, dat zal nu vast niet beter zijn gewordenquote:Op maandag 5 januari 2026 19:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
Ligt het aan mij of hebben al die vrouwen een pleurishekel aan Schulting?
Vanwege dat ondermijnende gejank zou Kerstholt haar de middelvinger moeten geven, ook zonder Schulting doet de selectie het primaquote:Op maandag 5 januari 2026 19:59 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zal wel zijn omdat zij als enige samen met Sjinkie liep te haten en klagen op Kerstholt. En nu zonder haar loopt het volgens mij prima.
Alleen Xandra Velzeboer heeft de status om zoiets te zeggen natuurlijk. Bij de mannen moet je ook al van het kaliber Wennemars zijn om publiekelijk Nuis (vrij terecht) af te vallen.quote:Op maandag 5 januari 2026 20:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Heeft buiten Velzeboer al iemand anders van de ploeg gereageerd dan? En Velzeboer en Schulting was al geen ideale combinatie toen Schulting nog "gewoon" shorttrackster was, dat zal nu vast niet beter zijn geworden
Dit dusquote:Op maandag 5 januari 2026 18:31 schreef Hugo_Treger het volgende:
Schulting komt me mijn strot uit. Dat wispelturige en labiele, in combinatie met het menen overal aanspraak op te maken: ik kan er niet meer tegen. En de rest van de shorttrackers ook niet, dat is geen geheim.
Mja, uiteindelijk gaat het voor de bondscoach toch vooral om de resultaten en het is wel duidelijk dat Schulting een upgrade is tov de huidige selectiequote:Op maandag 5 januari 2026 21:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de bond er goed aan doet om Schulting thuis te laten. Je haalt die hele ploeg over de zeik dus nu ineens Schulting aan te wijzen.
Daarnaast vind ik het ook uit menselijk oogpunt niet kunnen dat Schulting nu een keer wel zin heeft om wel te shorttracken en dat iemand die er ook jaren voor traint daar de dupe van wordt.
Dit vind ik niet. Met deze logica kun je ook Femke Kok niet de 1500m laten rijden, en een Beune selecteren. Kok rijdt immers nagenoeg nooit de 1500m, en nu had ze daar ineens wel een keer zin in. Nu heeft Kok zich geplaatst omdat ze beter was dan Beune toen het moest, en ondanks dat ik dat een slechte beslissing vind, lijkt nagenoeg iedereen het terecht te vinden.quote:Op maandag 5 januari 2026 21:08 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk dat de bond er goed aan doet om Schulting thuis te laten. Je haalt die hele ploeg over de zeik door nu ineens Schulting aan te wijzen.
Daarnaast vind ik het ook uit menselijk oogpunt niet kunnen dat Schulting nu een keer wel zin heeft om wel te shorttracken en dat iemand die er ook jaren voor traint daar de dupe van wordt.
Ben het op zich met je eens, alleen in tegenstelling tot Kok heeft het aanwijzen van Schulting inderdaad direct impact op de relays, dus de teamcohesie. Daar gooi je dus wellicht medailles weg omdat het team niet goed genoeg op elkaar in is gespeeld of omdat mensen er mentaal niet lekker inzitten. Dan maak je juist eerder fouten.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:32 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit vind ik niet. Met deze logica kun je ook Femke Kok niet de 1500m laten rijden, en een Beune selecteren. Kok rijdt immers nagenoeg nooit de 1500m, en nu had ze daar ineens wel een keer zin in. Nu heeft Kok zich geplaatst omdat ze beter was dan Beune toen het moest, en ondanks dat ik dat een slechte beslissing vind, lijkt nagenoeg iedereen het terecht te vinden.
Als Schulting dan beter is, en daar heb ik eigenlijk geen twijfel over, moet je die ook gewoon sturen. Het is geen speeltuin maar topsport, en met Schulting is de kans op goud groter lijkt mij.
Ja er zijn wat nuances over team versus individueel, maar het principe komt aardig overeen.
Maar voor die vrouwenrelay medaille die dan misschien iets minder wordt (wat ik betwijfel, je gaat in principe terug naar het team van 2 jaar geleden en Schulting is veel sneller dan op zijn minst Diede en Zoe), krijg je wel iemand die medailles kan pakken op de 1000/1500m en buiten Xandra op de 1000m hebben we daar dit seizoen echt helemaal niets gepresteerd.quote:Op dinsdag 6 januari 2026 10:35 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ben het op zich met je eens, alleen in tegenstelling tot Kok heeft het aanwijzen van Schulting inderdaad direct impact op de relays, dus de teamcohesie. Daar gooi je dus wellicht medailles weg omdat het team niet goed genoeg op elkaar in is gespeeld of omdat mensen er mentaal niet lekker inzitten. Dan maak je juist eerder fouten.
Schulting is juist altijd degene geweest die weinig valt/pingels pakt, ja dat laatste WK was 1 grote clusterfuck maar op de 3 grote toernooien daarvoor pakt ze op 8 van de 9 individuele afstanden een medaille en winnen ze 5 van de 6 relays.quote:Op zaterdag 3 januari 2026 20:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Tot ze weer totaal onnodig valt of pingels gaat pakken
https://www.nu.nl/schaats(...)zij-aanwijsplek.htmlquote:Suzanne Schulting mag ook als shorttrackster naar de Olympische Spelen van Milaan. De drievoudig olympisch kampioene is donderdag door de selectiecommissie van de KNSB toegevoegd aan de olympische shorttrackselectie. Schulting veroverde eerder ook al een ticket op de langebaan.
Ja, bij de 1500m staat de derde NL vrouw 33ste op de world cup ranglijst, bij de 1000m 19de maar dat is Diede die dus niet gaat dus lijkt me sterk dat ze niet ook de 1000m gaat doen.quote:Op donderdag 8 januari 2026 16:43 schreef TheVulture het volgende:
Schulting mag mee naar Milaan, vooralsnog alleen op de 1500m maar het lijkt me stug dat het daar bij blijft
Op zich is een meeting met Xandra Velzeboer (evt. ook andere aangewezenen) en een meeting met Diede van Oorschot genoeg. Zonder was ook wel vreemd geweest.quote:Op donderdag 8 januari 2026 17:14 schreef Marcoss het volgende:
3 dagen na het bericht dat ze meer tijd nodig hebben. Dat hebben ze snel gedaan!
Goede reactie. In lijn met die van mij, wat bepaald geen kwaad kan. Schulting is een solist, die leeft voor aandacht en roem. Als pijpen olympisch wordt, en ze denkt er goud en aandacht mee te kunnen genereren, neemt ze daaraan deel.quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:11 schreef AgnesGru het volgende:
Ter Mors over selecteren Schulting: 'Een bom, ik had deze keuze niet gemaakt'
https://nos.nl/video/2597(...)e-keuze-niet-gemaakt
Jorien
Verder alles goed met je?quote:Op donderdag 8 januari 2026 20:17 schreef Hugo_Treger het volgende:
[..]
Goede reactie. In lijn met die van mij, wat bepaald geen kwaad kan. Schulting is een solist, die leeft voor aandacht en roem. Als pijpen olympisch wordt, en ze denkt er goud en aandacht mee te kunnen genereren, neemt ze daaraan deel.
FTFY!quote:Op donderdag 8 januari 2026 19:37 schreef Hugo_Treger het volgende:
Een bijzonder zwak besluit. Om hondsberoerd van te worden, zelfs. Dit heeft Schulting voor een groot deel aan pannenkoek Ritsma Remy de Wit te danken, die er bij de langebaanselectie een pleuriszooi van maakte. De ophef die daarvan het gevolg was hebben Kersthof en kornuiten willen vermijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |