Volgens het artikel heeft maar een klein deel van de aanvragen aan de grens toegang gekregen:quote:Op donderdag 18 september 2025 20:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Alleen houdt het dus niemand tegen. Niemand.
Want asiel aanvragen mag gewoon aan de grens (althans: je moet worden doorgelaten zodat je daadwerkelijk asiel aan kan vragen) en de rest gaat een paar uur of een paar dagen later bij een onbewaakte grensovergang het land alsnog in.
Kortom: kost veel geld, levert niets op.
quote:Uit de cijfers blijkt daarbij dat sinds 7 mei 2025 slechts 987 mensen asiel hebben aangevraagd in ons buurland, waarvan er 796 aanvragen zijn afgewezen. „201 mensen met een asielaanvraag kregen toegang” omdat ze als „kwetsbaar” werden beschouwd, bijvoorbeeld wegens ziekte of ouderdom.
Praktisch onhaalbaar denk ik. Verder wel mee eens.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Daar gaat heel veel mis.
Je zou in principe ook helemaal geen asielaanvragen vanuit een bus uit Duitsland hier in NL moeten accepteren.
Ben ook erg benieuwd naar de bron, want in de eerste helft van het jaar had Duitsland pakweg 70k asielaanvragen. Neemt wel af, net als in de gehele EU. Met name vanwege verminderde toestroom van Syriërs. Wel weer stijging van Venezolanen, maar die gaan liever naar bv Spanje:quote:Op donderdag 18 september 2025 19:20 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Hoe kan dat, bij ons zijn die aantallen per week.
Okay. Dus heel Duitsland accepteert nu stukken minder instroom dan het kleine Nederland. Met alle problemen qua huisvesting die we nu al hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:48 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens het artikel heeft maar een klein deel van de aanvragen aan de grens toegang gekregen:
[..]
Nee dit gaat alleen maar over asielaanvragen aan de grens. Ik vermoed op het moment dat de politie een voertuig met migranten heeft gestopt en er ter plekke asiel wordt aangevraagd.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Okay. Dus heel Duitsland accepteert nu stukken minder instroom dan het kleine Nederland. Met alle problemen qua huisvesting die we nu al hebben.
Poeh.
Waarom kan dat daar wel en hier niet?
Ah, ik begrijp. 👍🏻quote:Op donderdag 18 september 2025 20:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee dit gaat alleen maar over asielaanvragen aan de grens. Ik vermoed op het moment dat de politie een voertuig met migranten heeft gestopt en er ter plekke asiel wordt aangevraagd.
Het is inderdaad een hele slechte vertaling van de telegraaf, waar kennelijk geen Duitssprekende collega te vinden was.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Nee dit gaat alleen maar over asielaanvragen aan de grens. Ik vermoed op het moment dat de politie een voertuig met migranten heeft gestopt en er ter plekke asiel wordt aangevraagd.
De duitse wet schrijft voor dat een asielzoeker bij en duitse ambtenaar een asiel-verzoek moet indienen op duits grondgebied (dan wordt er zowel angifte van 'illegale grens-overschreiding gedaan, alswel start de asiel-procedure... iedere asiel-procedure start ook met een strafbaar feit, dat echter altijd geseponeerd wordt).quote:Op donderdag 18 september 2025 20:57 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De BILD serieus nemen ....quote:Op donderdag 18 september 2025 20:01 schreef spectrumanalyser het volgende:
Weer een pracht van een Telegraaf-artikel. Alle steekwoorden die telegraaflezers willen lezen, staan er in.
10.000 per jaar, dat is gemiddeld 28 per dag. Als je dan weet dat er honderden grensovergangen zijn in Duitsland.... Dat noemt BILD succesvol, echter is er een beste kans dat die 10.000 een dag later een andere grensovergang gebruiken.
Maargoed. Doe maar artikeltje schrijven met de woorden arrestaties, illegalen en grenscontroles.
Er is ook een gerechtelijke uitspraak geweest over het weigeren van asielzoekers aan de grens. Volgens de rechter mag dat niet maar ze gaan er wel mee door.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:45 schreef RM-rf het volgende:
[..]
De duitse wet schrijft voor dat een asielzoeker bij en duitse ambtenaar een asiel-verzoek moet indienen op duits grondgebied (dan wordt er zowel angifte van 'illegale grens-overschreiding gedaan, alswel start de asiel-procedure... iedere asiel-procedure start ook met een strafbaar feit, dat echter altijd geseponeerd wordt).
Een aan de grens controlerende politie-ambtenaar _is_ ook gewoon zulk een duitse ambtenaar waar en potentiele asielzoeker zijn aanvraag volgens de duitse wet mag doen.. die wet bestaat nog gewoon, ook al heeft de huidige regering de opdracht aan politie-ambtenaren gegeven deze wet bewust te negeren.
(de Duiste grenscontroles worden uitgevoerd door de politie, niet door BAG-ambtenaren, omdat er daarvan niet genoeg zijn en die belangrijke taken hebben in het controleren van bv logistiek bij import van goederen en dat altijd gebeurt aan logistieke punten waar dan de import van goederen binenkomt)
Criminelen en drugskoeriers wel, en die willen de Duitsers ook weren.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:28 schreef FrancoBolli het volgende:
Denken dat migranten illegaal van west/NL naar oost/D reizen![]()
Het kan gebeuren, en gebeurt ook wel...quote:Op donderdag 18 september 2025 22:28 schreef FrancoBolli het volgende:
Denken dat migranten illegaal van west/NL naar oost/D reizen![]()
quote:Duitse politie ‘dumpt’ 150 personen in Nederland: bewoners zien hoe mensen uit bus worden gezet
Duitsland heeft de afgelopen drie maanden meer dan 150 mensen over de grens in Nederland afgezet, zonder dat ze daar worden opgevangen. Zij werden onderschept bij grenscontroles. Het gaat om personen die ons buurland niet in mogen, maar die ook niet door de marechaussee worden overgenomen.
https://www.ad.nl/binnenl(...)rden-gezet~aa184fb5/
Dat is bij de A1 De Lutte precies hetzelfde. Permanente controle terwijl verderop bij de N35 zo kunt doorrijden. Dat het (vracht)verkeer op de N35 bij Enschede flink is toegenomen is dan ook geen verrassing.quote:Op donderdag 18 september 2025 19:18 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ik rij wel eens naar Oostenrijk en dan kies ik de A73 Venlo route ondanks dat de a12 vlakbij is.
Maar Venlo route is gewoon fijner rijden en ik ben nog geen 1x politiecontrole tegengekomen bij de grensovergang daar, terwijl A12 altijd file is vanwege de vaste controle.
Bij Venlo heb je pas door dat je in Duitsland zit als je 'Ausfahrt' bordjes ziet.
Komen er ook minder wolven.quote:Op donderdag 18 september 2025 20:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Als je graag weer een 'IJzeren gordijn' wil wel ja..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |